Sign in to follow this  
Pete83

Hjælp til variation

Recommended Posts

Hey!

Jeg har nu tabt 20kg gennem hård træning og selvfølgelig spise rigtigt, men er efter en skade gået lidt i stå. Min diæt er meget lidt varieret og begynder faktisk at hænge mig ud af halsen. Vil gerne have det vaskebræt, men er stadig 5-10 kg fra det tror jeg.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig lidt ideer til hvad jeg ellers kunne spise.

Morgenmad: Havregryn med skummetmælk og en tsk sukker.

Middagsmad: To stykker rugbrød. En med banan og en med to stk. kyllinge/kalkunpålæg

Aftensmad: En masse grønt sammen med et stykke fisk eller fjerkræ.

Udover dette drikker jeg en masse vand og spiser med masse frugt ind imellem måltiderne. Desuden spiser jeg en håndfuld mandler til aften.

Håber i kan hjælpe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! :-)

Vil først lige sige jeg er ny på området, og som sådan ikke ved så meget... men jeg har dog nogle få forslag.

Til din havregryn kan du skifte sukkeret ud med rosiner.. dette gør jeg selv, og det smager bedre, syntes jeg.. om det er sundere ved jeg ikke.. men det kunne jeg forestille mig.. men det kommer jo an på hvilke mængder man bruger..

En ting jeg spiser meget af, er tun.. det kan spises på rugbrød. det kan blandes med ris, eller salat.. eller spises som det er.. det er godt, da det indeholder mange proteiner.. Ellers kan næsten alt fisk anbefales, da det indeholder de gode fedtsyrer, og har højt indhold af protein..

Derudover er fiber-rig knækbrød også en god ting at tage med noget sundt pålæg på, hvis man pludselig bliver sulten...

Ellers er det bare om at have noget forskelligt fugt/grønt/nødder/sunde snacks til at stå i en indbydende skål man kan gå og spise af..

En ting der kan gøre det mere spændene at spise sundt er at lave smoothies.. Blænd noget frugt op med noget fedtfattigt-mælk og protein pulver.. det er lækkert og sundt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg er selv flere gange løbet ind i samme problem. Her et par ideer:

Morgenmad: Jeg er selv fornylig blevet forelsket i Fibersund på min yoghurt. Det smager vildt godt, ingen sukker og mætter i lang tid. Hvad med at lave din egne musli ud af havregryn og bl.a. mandler som du godt kan lide?

Mellemmåltider: Jeg selv elsker at spise minimumkiks fra Føtex. Det er fyldt med fibre. Dem med tørrede tranebær er klart de bedste, perfekt med skiver af banan på.

Aftensmad: Et alternativ til den sædvanlige laksebøf eller torskefilet: Frikadeller af tun eller toskerogn. De smager faktisk ret godt, er billige og kan fryses til den dage hvor det skal være nemt.

Hvis jeg savner generel inspiration, synes jeg altid en tur i div helsekost forretninger eller bazaren byder på noget nyt og spændende. Nye produkter, kerner, nødder, bønner og den slags.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this