50 kg i bænkpres flest gange på 1 minut


Zedi
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Trods kendskab til styrketræning, vil jeg gerne høre jeres indput.

Udfordringen er ganske simpel: 50 kg. i bænkpres flest mulige gange på 1 minut.

Hvorfor tænker I sikkert. Fordi det er en del af en prøve hos polisen, når man først er kommet ind.

Så kom frisk med jeres ideer, om hvordan man bedst træner dette.

Vh.

Zedi

Ps. tager selv ca. 22 gentagelser nu, men vil gerne op på de 45 stykker.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg ser det kan du vel gøre det ved enten at gå efter styrke eller udholdenhed.

Hvis du bliver stærkere vil det vel føles lettere og du kan hermed tage mere.

Hvis dine muskler kan holde ud længere vil du ikke køre træt så hurtigt og hermed kunne tage flere.

Men vent hellere og hør på hvad andre siger, da jeg langt fra er ekspert.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan tage 22 nu, så prøv at køre med flere submaksimale sæt. F,eks starte med 5 sæt med 12 gentagelser, 1 min pause imellem, og så næste gang tage 5 sæt med 13 gentagelser osv indtil det begynder at blive for hårdt. Og så test maks igen og se om ikke den er krøbet lidt op.

Link to comment
Share on other sites

Hej Zedi.

Min erfaring siger mig, at du skal øge din max styrke. Jo stærkere du bliver jo lettere vil de 50 kg føles. Når du har fået en rigtig god max styrke (alt er relativt) vil mange gentagelser "blot" være syretræning/udholdenhedstræning som er noget hurtigere at øge.. (hvis man har styrken!) og 50 kg føles let som ingenting ;-)

Jeg har selv løftet 67 gentagelser på et minut..

Mvh

Kassen

Link to comment
Share on other sites

Træn noget bænkpres! Bedre udnyttelse af din nuværende styrke og mere styrke vil gøre det muligt at løfte vægten flere gange. Med tidsbegrænsningen for øje er det også en god ide at lære at køre hurtige reps, da tiden hurtigt bliver en begrænsende faktor.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share