Hvilket pulsur? Hvilke funktioner bruger du?


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med at finde et pulsur og sidder og overvejer om jeg skal slippe afsted med et lille t1c til 650 inkl forsendelse, eller jeg skal gå efter nummeret større til 1100.

Det større kan køre med interval-tider, bedre kommunikation til HR bæltet (ant), gemme data fra flere træningpas, samt opgraderes med gps og pc-interface hvis man skulle få de lyster senere hen.

Uret skal mest bruges til løb og på mountainbiken. Så hvilke funktioner bruger du og bliver man datajunkie af at få sådan en fætter, så man vil have mere?

Vh Troels

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i gang med at finde et pulsur og sidder og overvejer om jeg skal slippe afsted med et lille t1c til 650 inkl forsendelse, eller jeg skal gå efter nummeret større til 1100.

Det større kan køre med interval-tider, bedre kommunikation til HR bæltet (ant), gemme data fra flere træningpas, samt opgraderes med gps og pc-interface hvis man skulle få de lyster senere hen.

Uret skal mest bruges til løb og på mountainbiken. Så hvilke funktioner bruger du og bliver man datajunkie af at få sådan en fætter, så man vil have mere?

Vh Troels

Jeg har lige købt et Garmin Forerunner 305 på tilbud til DKK 999. Det er et super fedt ur med masser af funktioner. Jeg er totalt datajunkie og glæder mig helt vildt til at kigge på data når jeg har været ude at løbe4thumbup.gif

Det er også velegnet til cykling men her skal man vist købe en kadancemåler for at få det optimale ud af urets funktioner.

Og uret kan alt hvad du nævner ovenfor med interval-tider, gemme data fra flere træningpas, har gps og pc-interface til særligt program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt et Garmin Forerunner 305 på tilbud til DKK 999. Det er et super fedt ur med masser af funktioner. Jeg er totalt datajunkie og glæder mig helt vildt til at kigge på data når jeg har været ude at løbe

Jeg har set dem, men jeg bryder min bare ikke om Germin. Eller Polar. Det har tydeligtvis intet med sund fornuft at gøre. Jeg kan bare ikke lide dem.

God pointe om data :-)

Vh Troels

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige lånt et Polar. Kan det basale, men det er bøvlet at indstille den ønskede pulszone og når jeg løber, bruger jeg tre forskellige zoner afhængig af hvad jeg træner.

Men har fundet ud af at jeg har en hvilepuls på 50 eller derunder :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det eneste fejl FG 305 har er at bipperne (alarm ikke er så højt)

ellers er det en af de bedste

Jørgen

Mener du Garmin Forerunner 305?

Den måler kalorier på en grotesk måde, da den ikke gør det på baggrund af pulsen.

På en 33 km. cykelture målte den ca. 700 kcal over det jeg reelt forbrændte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share