Væk med ølvommen


ChristianVadPedersen
 Share

Recommended Posts

Hej.

Først: Undskyld hvis jeg spørg om det samme som 100 allerede har gjort, synes dog jeg har set jeres fine forum igennem, og følger alligevel jeg har et par spørgsmål.

Jeg er den uheldige ejer af en ølvom, som jeg i grunden gerne vil af med, jeg kan lige så godt erkende at jeg de sidste mange år ikke rigtig har dyrket nogen form for motion, så jeg skal nok til at starte fra bunden.

Jeg har af flere omgange forsøgt at starte løb op, men det siger mig ikke rigtig noget.

For at gøre en lang historie kort, tror jeg at cykling er det bedste for mig, men jeg er ærligtalt i tvivl om cykling kan hjælpe mig med at brænde ølvommen væk, eller i hvert fald tage en del af den?

Som jeg ser mig selv vil en indendøre motions cykel være nr 1 for mig.

Jeg er også villig til at poste penge i projektet, og er samtidig klar over at bare fordi jeg køber en cykel til 5000 så taber jeg mig ikke, jeg skal også have motivationen.

Så derfor:

1) Vil cykling også kunne brænde fedt af maven?

1.1) Hvis nej: Hvilken motionsform er så bedre, når løb ikke er min kop the.

1.2) Hvis ja: Jeg har set på en Kettler X3 til omkring 5000kr (hvilket nok er max beløb) er denne cykel et okay valg? Tænker også lidt på min højde (1.97cm) og min vægt (et godt stykke over 110Kg)

Link to comment
Share on other sites

Hej christian,

Du bestemmer ikke selv hvor du vil tabe dig det styre kroppen selv, når det er sagt vil jeg starte med at forslå dig at fokusere på din kost da det er den der har givet dig vommen til at starte med.

brug denne beregner til at finde dit ligevægtsintag http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ og sørg så for at holde dit energiforbrug i underskud med 500 - 800 kcal hver dag, så skal du nok tabe dig.

Af hensyn til motion er cykling en god måde at forbrænde kcal på men vil klart anbefale dig at invistere i en rigtig cykel og så lade bilen stå i garagen og cykle til og fra arbejde da min erfaring med folk og motionscykler er at de efter 2 uger bare lader motionscyklen få lov til at samle støv ovre i hjørnet i soveværelset...

Og nå ja spis sundt og varieret...

Vh. Loth

Edited by loth
Link to comment
Share on other sites

Flot initiativ! Christian du behøver ikke undskylde noget.

Jeg mener alle cykler kan bruges - husk at begynde i det små, og vil du "løbe" er dine sko vigtige! Her kan du evt begynde med at spadsere en tur i parken. Alle kan vist forstå det ikke duer med at løbe en marathon i træskostøvler, det bliver "tungt" og du får nok vabler :wink:

Mange tager udgangs punkt i BMI og Fedtprocent, du kigger i spejlet - hvilket jeg synes et er godt sted at starte.

Prøv at google lidt på sund kost - for det handler mere om, hvad du spiser end, hvor meget motion du gennemfører. Det er dog altid godt at de følges ad! Men tænk over at en sommeris tager 30 min travetur at forbrænde.

Spis mere groft/grønt, noget frugt og drop de helt fede ting - und dig selv en fornuftig dagligdag. Snyd ikke dig selv ved at spise dobbelte portioner "light produkter". Så gælder det for dig om at have større muskler til at øge forbrændingen, her er cykling god - ikke så "effiktiv" som løb" - men belaster heller ikke dine ben lige så meget. Få evt. een til at hjælpe dig med indstillingen af cyklen. Med ændret kost og lidt motion er et vægttab på 1-2kg/uge realistisk.

Du kan i et fitness center få hjælp til øvelser - for din mave og overkrop. Snart er du fit :superman:

Edited by MagnumIs
Link to comment
Share on other sites

Hej Loth

Tak for input.

Jeg er godt klar over at min kost har en masse at sige, og der skal jeg naturligvis også sætte ind, ingen tvivl om det.

Jeg vil dog samtidig gerne dyrke motion, og så vidt jeg kan se må cykling være noget for mig. Jeg ved godt at de fleste vil sige at der er cyklen på landevejen der vinder - men jeg tror på at jeg har større chance for at få motion hvis jeg har en cykel indendøre jeg kan springe på og måske se lidt TV fra tid til anden.

Håber lidt, der er nogle der har erfaring med med før omtalte kondi cykel?

Edited by ChristianVadPedersen
Link to comment
Share on other sites

Hej MagnumIs

Tak for input - Kan godt læse mig frem til løb nok er mest effektiv, men har forsøgt at starte det op flere gange, og cykling siger mig bare mest.

Vil klart finde ud af noget ang. min kost, ingen tvivl der.

Nu håber jeg bare at få hjælp til at finde den rigtige cykel , havde som sagt set på: Kettler X3 som fåes til knap 5000 på nettet, er bare meget usikker på om det er en okay kondi cykel.

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Hvis du hæler mere til cykling er det det du skal begynde med! Jeg kan godt forstå du spørger til et bestemt produkt (motionscykel) - måske det er bedre at prøve den et sted (motionscenter). Dyre indkøb motivere måske og til at nu skal "skidtet" jo også bruges - og det ene udelukker jo ikke det andet hvis man da har råd) - jeg er bare farvet af jeg hellere vil ud i den frisk luft, som fx at cykle en tur til stranden og se havet bruse eller skoven og gå en tur ...

Jeg har altid selv cyklet meget - til alt hvad jeg skulle - arbejde, biffen og på cafe. Og nogle hundrede kroner til dæk (2x året) kan slet ikke stå mål med parkeringsafgifter, vægt/grøn afgift og forsikringer til bilen (plus afdrag/forrentning).

Jeg ville måske købe en billigere til stuen og have en "federe" til all round brug. Cykelbuksen kan du jo bruge til det hele - nogle vil ikke gå ned på udstyr (Bjarne), men er type der stadig kører med aviser uder uld-undertrøjen i regnvejr :superman:

Hvad med at gå en tur i stedet for at stene foran fjerneren? :blink:

Jeg kender ikke dine muligheder for at få frisk luft i nabolaget, men det bliver hurtig en slags god vane, som du bliver afhængig af ...

Edited by MagnumIs
Link to comment
Share on other sites

Hej Christian,

Den Kettler X3 tror jeg er ganske fin til dit forbrug, men jeg ville nok hellere invistere i denne fætter http://www.sagatrim.dk/Kondicykler.91.aspx?recordid91=1495 til samme pris, der er bedre instillings muligheder og du sidder på en måde der inbyder til at give den extra gas, der er dog ikke nogen fancy computer men det er heller ikke noget der er nødvendigt...

Vh. Loth

Edited by loth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share