Forreste korsbåndsoperationer


montibossle
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en ung mand på 21 år, som spiller fodbold til dagligt.

Jeg har for 2 uger siden fået foretaget en kikkertundersøgelse,

hvor lægen konstaterede at mit forreste korsbånd var røget.

Nu skal jeg til samtale her i slutningen af August omkring,

om jeg skal have et nyt korsbånd.

Lægen anbefalede at jeg skulle gøre det, på grund af min alder,

og fordi jeg spiller fodbold.

Problemet er bare, at det holder mig ude i 1 år.

Derfor søger jeg hjælp til, om det er en god idé at blive opereret?

Eller om der er mulighed for, at jeg selv kan træne det op?

Derudover skal jeg høre om nogen kan anbefale et sted at blive opereret for korsbåndskader?

Og høre fra folk der har fået lavet et nyt forrest korsbånd,

om det er blevet godt? om de mærker smerter osv.

Håber i ville besvare mine spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

En hvis procentdel (kan ikke huske hvor høj) kan træne sig op til at kunne klare sig i dagligdagen uden korsbånd. Der er ikke nok studier, der viser hvordan det påvirker knæet i det lange løb.

Ved ønske om deltagelse i kontaktsport er anbefalingen operation og derefter genoptræning i 9-12 måneder. I forhold til din alder vil jeg også anbefale det.

Parkens Privathospital samt Gildhøj Privathospital er nogen af de bedste i landet til knæoperationer. Hvis du har en sundhedssikring kan man komme til meget hurtigt.

Mens du overvejer operation kan du træne udfra denne øvelsesvejledning. Begynd fra starten og læs indledningen: http://www.kneeguru.co.uk/KNEEnotes/node/775

Med venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Hej,

En hvis procentdel (kan ikke huske hvor høj) kan træne sig op til at kunne klare sig i dagligdagen uden korsbånd. Der er ikke nok studier, der viser hvordan det påvirker knæet i det lange løb.

Ved ønske om deltagelse i kontaktsport er anbefalingen operation og derefter genoptræning i 9-12 måneder. I forhold til din alder vil jeg også anbefale det.

Parkens Privathospital samt Gildhøj Privathospital er nogen af de bedste i landet til knæoperationer. Hvis du har en sundhedssikring kan man komme til meget hurtigt.

Mens du overvejer operation kan du træne udfra denne øvelsesvejledning. Begynd fra starten og læs indledningen: http://www.kneeguru.co.uk/KNEEnotes/node/775

Med venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser bort fra den almindelige risiko ved en operation - hvorfor så ikke?

Hvad er alternativet til at blive holdt ude et år? Hvordan ser din fremtid ud uden operationen?

Hvad vil der ske, hvis du gør det?

Hvad vil der ikke ske, hvis du gør det?

Hvad vil der ikke ske, hvis du ikke gør det?

Hvad vil der ske, hvis du ikke gør det?

Tænk over det :cool:

Link to comment
Share on other sites

Takker for jeres svar.

Jeg ville også gerne høre lidt om de konsekvenser som er ved en operation.

Her tænker jeg på om der ville være nogle kroniske smerter?

Og om knæet vil kunne fungere 100 % igen. eller om man ikke kan bøje det ligeså meget.

Jeg tænker meget på hvordan det ville være om 20-30 år?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har selv fået lavet mit forreste korsbånd, og jeg fortryder det overhovedet ikke.

Jeg kan alt hvad jeg kunne før, omend det ikke føles som et 100 % rask knæ.

Jeg kan mærke skruen, og så ved jeg at det er blevet opereret det er sådan set bare det jeg kan mærke.

Jeg ville få det lavet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share