Seneskedehindebetændelse


camilla_fraggle
 Share

Recommended Posts

Da dette forum rummer utroligt meget viden, tænker jeg at det er her jeg skal smide mit spg.

Jeg har desværre seneskedehindebet. i h. hånd, når det falder til ro igen vil jeg gerne begynde på lidt træning. Sagen er dog er at mine håndled er svage og desværre nok har tendens til sshb, derfor kunne jeg godt tænke mig nogle forslag til støttebind/hansker der gerne må støtte tommelfingeren, da den også er udsat.

er dog klar over at begge hænder skal trænes op selvom jeg benytter ekstra støtte - men det er jeg allerede i gang med hjemme.

Håber i kan hjælpe en mindre handikappet tosse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke rigtig nogen konkrete ideer til udstyr du kan bruge. Men jeg vil sige at du bare skal passe på med hvordan du begynder at træne, når det er gået væk.

Når du ikke længere har problemer, vent da 2 uger og gå så meget stille og roligt igang med at træne igen og trap meget langsomt op. Kommer det igen, er det fordi du har optrappet belastning for hurtigt.

Har du stadig ikke mærket noget efter 3 måneder, kan du begynde at træne lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke rigtig nogen konkrete ideer til udstyr du kan bruge. Men jeg vil sige at du bare skal passe på med hvordan du begynder at træne, når det er gået væk.

Når du ikke længere har problemer, vent da 2 uger og gå så meget stille og roligt igang med at træne igen og trap meget langsomt op. Kommer det igen, er det fordi du har optrappet belastning for hurtigt.

Har du stadig ikke mærket noget efter 3 måneder, kan du begynde at træne lidt mere.

det bliver også den laaaangsomme metode jeg kommer til at bruge - og i samråd med min fys...

har ingen mål jeg skal have opfyldt udover at give mine led i hænder/arm/skuldre lidt mere styrke, så de ikke er lige så udsat for skader, nu jeg desværre er lidt udsat der :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share