uoverskueligt!


mobster
 Share

Recommended Posts

Jeg er en fyr der efter ´min højde osv. Vejer ca. 36 kg for meget.. :unsure:

Men jeg vil gerne af med de kilo ..

Jeg har bare et problem , når jeg i ca. 2 uger har været i gang m min "diæt" så trækker grillen eller "mors kødgrydder" lidt for meget ...

jeg har hørt fra mange a der ikke sker så meget v at tage en dag engang imellem hvor man spiser usundt ... men har jeg gjort det en dag bliver det lidt for lækkert og fortsætter det usunde næste dag :( ...

Og det er jo for dumt det ved jeg ..

Jeg prøver i øjeblikket igen , og denne gang går det fint end til videre jeg holder kuren og min kostomlægning.

før stod den på burgere osv.... NU ser den sådan ud

*Salat , grøntasaqer, frugt , råkost , rosiner

*Ris , pasta ,kartofler , brød , fiberboller

*Yougurt (cheasy 0,1%) , skummetmælk

* coca cola light , masser af vand , kaffe

* og en smule vingummi og lakrids :rolleyes:

Men jeg er bange for at jeg ikke kan holde det ved overstående....

Er der nogen former for slik , drikke el. lignende som kan erstatte det slik jeg spiser for det er næsten det jeg savner mest...?

Og er der en eller flere der kan fortælle mig hvad den mest effektive form for idræt man kan lave når man skal forbrænde fedt og ikke muskler og væske...?

Tak.... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender det mobter - jeg har smidt 50 - men har stadig mange igen.

Du vil ikke bryde dig om det her - men måske er det ikke uventet. Du bliver nød til permanent at bryde med de vaner der har gjort dig tyk. Drop den lakrids og de vinghummi - de tjener kun til at holde mindet om gamle dag i live. Du skal ikke bare tabe dig - du skal leve på en ny måde. Der er ikke ret mange genveje. Du er ude i et langt sejt træk. Du må beslutte at du vil det her - leve med at det er forbandet svært, men tro mig - du bliver glad for det.

Læs denn artikel og om Motion online motionskuren her

Du skal dyrke så meget motion som du orker - og så hårdt som du orker. Glem alt om særlige fedtforbrændings pulszoner mv. Artiklerne jeg har linket er en god start.

Husk, der er to slags mirakler: den fra Tv-shoppen´, som intet har at gøre med virkeligheden, og så de mirakler vi skaber med hvores egen sved og tåre, de sidste holder hele vejen.

Held og lykke - og velkommen til mol

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

tusind tak arne....

Men som du selv siger er det utroligt svært a vinke farvel til de gamle dage hvor man flød på sofaen og spiste slik og drak cola egentlig har jeg ikke lyst til dette mere... men det er bare så nærliggende at tage en posse matador når pengende er i lommen og man er slikken....

så er det svært at sige mmmm en selleri den er lækker.. :huh:

tillykke med de halvtreds kg det er fanme flot men det må da også ha taget sin tid.....?

tiden er i mit hoved det sværeste a se på j v godt a det ikke tager 2 timer a smide 36 kg... men dem jeg har snakket med har sagt ca 10 mdr... når man siger det lyder det sindsygt uoverskueligt.....

men jeg håber virkelig det går denne gang.. og håber a denne side som jeg har fået varmt anbefalt vil hjælpe mig... det er ihvertfald rart a høre man ikk er den eneste selom det agertil føles sådan når man går ned a stranden i dynejakken får a gemme dunken....... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej mobster

det er ihvertfald rart a høre man ikk er den eneste selom det agertil føles sådan når man går ned a stranden i dynejakken får a gemme dunken.......  
:lol: Kender det kun alt for godt fra mine "gamle dage". Har selv smidt 25kg. Og er nu rimeligt markeret, vaskebræt osv B) (dog ik så meget som for få måneder siden, men er ved at bevæge mig tilbage på det niveau igen... min fedt forøgelse skyldtes en bulkeperiode... noget jeg IKKE kan anbehale... lang historie)

Nå men tilbage til mit budskab :graduate: :)

Som Arne tidligere har nævnt... det handler om livstilsændring. Og sådan er det bare! Det betyder ikke at du aldrig må æde slik mere, men bare finde en balance, det er slet ikke så slemt. Min historie gør i korte træk ud på at jeg var fed som knægt, jeg troede ikke at jeg kunne tabe mig. Men da min far lovede mig en kæmpe belønning, en af mine store livsdrømme faktisk, hvis jeg kunne tabe 5kg, slog jeg til. Jeg var parat til at gøre hvad som helst for at tabve mig. Det endte så meg at jeg senere, efter mange tabte kg, lige ville "prøve" et motionscenter... så samlede jeg vægten op for at prøve dét, og jeg har aldrig sluppet den siden.

Nu er jeg nærmest besat af træning, min ultimative hobby.

Men jeg ved godt hvordan det er at stå og glo på sådan nogen, som jeg er blevet til i dag.

Men se på det på den her måde, det var dette jeg brugte til at overvinde min smag for slik. Når man først er i gang har man slet ikke LYST til slik!

Here goes:

"Hvis jeg æder et stykke slik, hvor lang tids nydelse får jeg ud af det? 5 - 10 sekunder maks? Hvis jeg ikke æder dette stykke slik, får jeg en slankere og pænere krop, som jeg kan nyde og være godt tilpas i resten af livet!"

Her er en relativt simpel metode at tabe sig på jeg udviklede, og den virkede helt super! Det kan godt være jeg vil falde tilbage på den, da mange ting her på MOL godt kan være meget forvirrende og overvælmende.

Her er det så, mit system, skrevet da jeg var ung og uerfaren, men som sagt virker det helt fint! Tag dog ikke de "videnskabelige" udsagn 100% alvorligt, da de måske ikke er helt korrekte skrevet.

Her er den så:

Det er som bekendt hovedreglen "Indtag mindre kalorier end du forbrænder". Det er også denne regel dette system er bygget op om men på en mere overskuelig måde.

Det eneste det kræver er en masse selvkontrol og viljestyrke.

Det dette system går ud på er at man har et skeema som er bygget op af + og - point, mad ud over det nødvændige giver - point og mange af dem. Og for at "tjene" dem ind igen skal man dyrke motion for at få + point.

Man kan efterhånden selv regulere på tallene så de bliver sværere og sværere.

Hver dag gives -500 point.

Slik:

Meget Fedende: (Chokolade,Chips Mv.) - 100 point stk.

Mindre Fedende: (Vingummi, lakrids Mv.) - 15 point stk.

Meget Fedende mad: (Frityrestegt, Stækt flæsk,  Flødekager Mv.) - 300 point

Mellem fedende mad: (Pizza, Burger, kage, Is Mv.)

- 100 point

Drikkelse: Cola, Fanta (generelt sodavand) Milkshakes og andre meget sukkerindeholdige læskedrikke. - 100 pr. glas

Hvis man har spist sig mere end mæt: - 500 point (dette er en af de værste ting man kan gøre, da kroppen får mere energi end den skal bruge, og derfor omdanner den energien til fedt)

Cykling Alm. + 10 point pr. min.

Hård Cykling/Spinning + 30 point pr. min.

Gåtur + 10 pr. min

Joggetur + 20 point pr. min.

Løbetur + 30 point pr. min.

(Du kan evt. selv finde på flere muligheder)

Go´ Fornøjelse :-)

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv været der, men derfor kan man godt give gode råd ;)

men det er bare så nærliggende at tage en posse matador når pengende er i lommen og man er slikken....
Lad vær´ med at handle ind når du er sulten - så er trangen til at komme slik i kurven mindre!
ca 10 mdr... når man siger det lyder det sindsygt uoverskueligt.....

10 mdr er da ingen ting - der er da folk som bruger længere tid på at træne op til EN enkelt konkurrence e.lign - så 10 mdr for en PERMANENT livsstilsændring da en god og sund investering!

Good luck

Link to comment
Share on other sites

Ta´k ethan.....

systemet du viser der er da en god måde at gøre det på......

Jeg har faktisk aldrig og , det er sgu ikke løgn... tænk over vilken kort nydelse der egentlig er i a spise et stykke slik..... men derimod er der lang tids fortrydelse.... :chicken:

og så delikat er en en fedtet vingummi jo heller ikke.....

Har lige været på vægten .... er gået fra 109 kg i fredags til 106 kg i dag ...

og så begynder det jo at blive skægt... jeg tror sgu jeg klarer det.!

eller DET SKAL JEG FANME.!!!!!!!!!!!!!!! :w00t:

Næste ting jeg skal er så bare at flette noget motion ind i billedet det bliver sgu en udfordring da jeg ikke føler mig godt tilpas når jeg motionere da jeg syntes a trænede fyre som ethan er for pinlige a stå over få med sine deller når man træner ! og ikke vide hvad de tænker om en kæmpe legeme.... :( men det er jo forhåbentlig bare en vane sag... :confused2:

tak for hjælpen so far

Link to comment
Share on other sites

I en debat omkring forskellige former for misbrug (primært narkotika og alkohol) på et andet diskussionsforum var der en deltager, som gav et enkelt, men meget rigtigt råd. Han lagde vægt på, at man fokuserede på det positive i stedet for det negative. På hvor man gerne vil hen i stedet for hvor man gerne vil væk fra. Nu er overvægt ikke et misbrug i stil med narkomani eller alkoholisme, men hans råd er mere af psykologisk karakter og dermed almengyldigt. Også i forbindelse med problemer at begrænse sit kalorieindtag. Her er hans indlæg:

For the record, I think beating addictions is a reasonably easy thing to do, in the grand scheme of things. Don't misinterpret what I'm saying, here. It's probably the hardest thing you'll ever do, but a human being can achieve it more easily than you might expect.

Without doubt, the most successful philosophy I've seen is the purely positive one. If I was to be critical of something like AA, my critique would be that the support groups are overly negative.

It is my firm belief that the secret is in positivity. A smoker should never "give up smoking" but "become a non-smoker". An anorexic or bulemic should "beat their eating disorder" but should "become educated about the food they eat and society's perceptions".

Similarly, drinkers shouldn't try to give up drinking, but should "become sober".

The first step is to identify the problem. Then to make the decision to reverse the behaviour. This has to be for YOUR reasons, not someone else's. This prevents resentment towards others for making the choice for you and takes away the risk of reverting to old behaviours when the external stimulus is gone. Then, remove the triggers from your life.

After control has been taken, the triggers are addressed, one step at a time, until control is afforded in as many situations as possible.

And, at this point, it is important for the subject to take pride in the achievement. Beating addiction is not just getting back to square one, it's also  an achievement of huge proportions.

It is said that quitting smoking is more difficult than quitting heroin and that beating alcoholism is even more difficult (not that I believe any is actually more difficult than another). This requires planning and discipline that the average individual can't even fathom. It's an indicator of growth. If you can stop drinking forever, you can stick to a weight training protocol for years.

I dit tilfælde skal du altså ikke se på dig selv i spejlet og blive deprimeret. Så vælger du den negative vej og fokuserer på, hvad du gerne vil væk fra. Det vil sandsynligvis blot medføre depression, og så er der ikke langt tilbage til det, som du netop gerne vil væk fra. Du skal i stedet definere et mål, som du gerne vil nå. Tænk på de positive ting omkring dette mål, og fortæl så dig selv, hvordan du vil arbejde frem mod dette mål. I stedet for at sidde fast med blikket rettet bagud med en masse ubehagelige og destruktive tanker, skal du rette tankerne fremad mod det positive mål, som du er på vej imod.

Som eksempel skal du ikke tænke, at "ingen piger vil have sådan en flommefed fyr". Du skal tænke "hold kæft, hvor bliver det fedt at komme på stranden med den flotte krop, som jeg er i gang med at give mig selv". Så bliver det lettere at skifte vingummierne ud med sellerien.

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis Beierland_k ;)

Jeg gjorde det samme - så fremad, forstillede mig hvordan jeg kom til at se ud, så kun det posetive, lagde alle de negative tanker bag mig. For dem døjede jeg med i mange år, indtil jeg tog mig sammen og sagde nu skulle det være, satte mig et mål, og arbejdede mig stille og roligt frem mod målet, og har selv lige smidt 24 kg, gik fra en vægt på 101 kg. til 77 kg.

og det med hvad andre tænker om en stor gut, lad være med at tænke på det, koncentrere dig istedet om din træning, og glem alt andet under træningen... Men hvis nogen skulle sige noget, siger du bare til dem at du er styrkeløfter :D

Så kom igang med noget styrketræning, og fin en form for sport som du syntes om, begynd at cykle, osv. Men husk at kosten er ligeså en stor del af ens vægttab, så prøv at kigge rundt i de forskellige forums og samle en masse råd til dig, hvis du har viljen, så skal det sku nok lykkedes for dig...

Edited by Don Kane
Link to comment
Share on other sites

Næste ting jeg skal er så bare at flette noget motion ind i billedet det bliver sgu en udfordring da jeg ikke føler mig godt tilpas når jeg motionere da jeg syntes a trænede fyre som ethan er for pinlige a stå over få med sine deller når man træner ! og ikke vide hvad de tænker om en kæmpe legeme....  men det er jo forhåbentlig bare en vane sag...  

Kender det kun alt for godt, men tro mig, den følelse holder aldrig op. Jeg synes også det er relativt pinligt at stå overfor en endnu mere trænet stud end jeg selv. Sådan er det bare, skruen uden ende, vi er en race der (ubevist) bare vil have et eller andet de er utilfredse med, og hvis det i virkeligheden ikke er et så stort problem, jamen så gør vi det til et.

En anden ting ved mennesket, vi har en tendens til at finde noget der er ringere end det vi selv besidder, og løfte os op pga. det, menneskelig natur, intet at gøre ved det.

Det jeg prøver at sige er vel, dvæl ikke ved andres blikke. Det du udviser ved at tabe dig så voldsomt meget, er en selvkontrol uden lige!

Men som Beleriand_K kom ind på, så er posetiv målstyring guld! Og det kan jeg kun give ham 110% ret i! :) Tænk ikke på at du er tyk, og at folk måske kigger på dig. Men tænk på at du vil have større %-vis fremgang end dem, og at du starter ud med en større muskulær udvikling end dem, da kroppen har forøget din muskelmasse til at slæbe rundt på fedtet.

Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget!

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde det samme - så fremad, forstillede mig hvordan jeg kom til at se ud, så kun det posetive, lagde alle de negative tanker bag mig.

Det var godt at høre, at du har anvendt den teknik. Dine resultater er nemlig noget af det mest imponerende jeg længe har set. At vende en overvægtig og på alle måder blød krop til den flotte både trimmede og markerede krop, som du har idag, er et godt eksempel på, at der er virkelighed bag ordene. Til dem, som ikke ved hvad jeg taler om, så tryk lige på Don Kanes "Cutting"-link. Det er virkelig Før og Efter billeder, som vil noget.

Link to comment
Share on other sites

tak for det alle...

jeg tror jeg a ved at indse at dette er noget jeg vil komme til at hade , men i den grad også nyde.....

Vingummien er efterhånden kommet på aftrapning og skiftet ud med frugten ...

jeg var til "drengerøvaften" i går og det gik ok med at holde sig fra øl , chips osv.

dog røg dfer et par stk . pizza njed og ety enkelt par glas cola ....

men føde skal man jo have og det var den eneste måde at få noget a spise og drikke...

I dag frygtede jeg så at grillen ville hive og flå i mig og min pung... men det har faktisk ikke været så slemt....selvfølgelig er trangen til en burger større i daqg end i går , men jeg klarer det sgu

Link to comment
Share on other sites

Man behøves altså ikke have den der vilde fedtforskrækkelse som man har nu om dage, det størte problem er cola og slikket det gir så mange kcal/kulhydrater til ingen nytte, det eneste det gør er at fede i sidste ende!!!

Jeg vil anbefale at hvis man er på en rimelig god diæt at man så vælger en dag om ugen hvor man får fyldt sine depoter op igen med fx fast food mad og der kan også godt ryge cola ned!! men bare du spiser et godt måltid og ikke tænker på dagen efter!!

Mobster hvor er kødet i dit kost program?? det er en høj protein kilde samtidig med der er ikke er mange kcal der i!!!

Skift dit pasta/ris ud med kartofler/kød det er meget bedre!!

Link to comment
Share on other sites

Hey Mobster

Kunne godt lige tænke mig at spørge dig om et par ting.

kan du lave mad ?

bor du hjemme ?( =ja er dine forældre med på ideen)

er dine kammerater også overvægtige/fede ?

har du nogle fysiske problemer med din overvægt andet "looks" ?

hvorfor jeg spørger dig om alt dette er det fordi det at kunne klare sådanne en udfordring som vægttab/livstilsskift nu engang er, skal man sq have noget seriøs backup fra familie, venner og ikke mindst sig selv.

der er så mange ting/personer der kan/vil modarbejde dig og det er med at få de emner påplads.

for ellers kan din kamp gøre mere ulykke end lykke.

eks. kan du ikke lave mad selv er du i din mors/fars hænder ..... og vi kender jo vores mødre "i dag skal drengen have lidt lækkert han har jo holdt det så godt" og nej det skader sq kun drengen men det ved mor jo ikke.

det er med at få hele omgangskredsen med på ideen ellers tror jeg sq den opgave let bliver uoverskuelig.

tror bare du skal være 100% ærlig over for dig selv først og derefter starte med at sætte dig nogle overskuelige mål. del dit problem op i del problemer lad være med at træbe efter de -60kg men måske -1kg

og lykkes det er der allerede en lille succes :D der giver kræfter til at klø mere på.

jeg tror delvist jeg kender dit problem bare fra en mere narkomanisk side :D der var ogsaa en helvedes masse problemer da jeg skulle holde op med at ryge. der var mange ting jeg bare ikke kunne mere fordi nu skulle jeg bare stoppe. jeg holdt 4md så var jeg igang igen. her indså jeg så bare at hvis man tager det en dag af gangen og gerne giver sig selv lov til en lille smøg i ny og næ så var det pludselig ikke så svært længere. når jeg siger i ny og næ var dette primært når jeg skulle feste eller læste til eksamner.

men dette kan kun lade sig gøre hvis man lægger sig en go strategi og har viljen.

og hvad angår de 10md så er det ingenting, for jer der har tendensen er hele livet nok mere et realistisk bud.

held & lykke

respect :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er cola ikke så stort et problem, hvis man drikker light.

Teknisk set kan du drikke alt det cola light du kan, det kommer alligevel ikke op på et kalorie-antal der er interessant.

Jeg har selv tabt 6-7 kilo på 5-6 uger, ved at skifte colaen ud med light.

Nu behøves en slankekur/livstilsændring ikke være så svær som man går og tror.

Du kan sagtens æde burger og fritter, du skal bare selv lave det og lave det "light".

Kød er ikke fy :D, så du kan jo stege en bøf uden fedtstof, droppe mayonaisen/remouladen i burgeren,

og nøjes med light dressing på salaten og ketchup.

fritterne skal man dog stadig passe på med under selve kuren, men de kan laves i ovnen i stedet for i frituren, og spises med ketchup.

Sådan kan man blive ved, og du kan næsten lave alle retter slankende, uden de mister for meget af den gode smag.

light ost, yoghurt, smør (Det er dog optimalt at fjerne smøret fuldstændig og spise uden) osv.

Om det går langsomere end andre "kure" ved jeg ikke, men jeg følger den i hvert fald selv, og har fåået gode resultater

Link to comment
Share on other sites

til t4x4

Jeg bor stadig hjemme , men det er ikke det store problem for min "stedmor" er den vilde "helsefreak" , og laver faktisk kun sundt mad med mange grøntsager......

Og hendes beløning når jeg har gjort det godt mht. kuren er nærmere et klap på skulderen end en basse....... :D

men mit problem ligger nærmere i at sådan har det sgu været altid.... GRØNTSAGER , GRØNTSAGER OG ATTER GRØNSAGER..... óg det kører man som ung sgu meget træt i når naboen bestiller pizza og junk food..

og så er det netop a man i stedet for a spise helseheksens mad , æder en pizza.....

mine venner er ikke overvægtige dog har et par stykker af dem samme vomme syndrom som j selv...

Og opbakning får jeg da og det er lækkert ...

så de dele er på plads :bigsmile::bigsmile::bigsmile: :) B) ;) .....

Link to comment
Share on other sites

cool mobster :D

hvis du er til muskler og kan li og løfte lidt jern så er styrketræning da et løsningsforslag.

du kunne jo træne 3*cardio 2*styrke pr. uge. så tror jeg sq at du vil kunne smide mange kg til fordel for nogle muller.

men aner jo ikke hvad du er til. man kan jo sagtens træne for at få muskler selv om man er "lidt" overvægtig.

evt. kunne du jo få lokket en af dine venner med på ideen. ikke for at smide fedt men for at træne for muller :tongue:

på denne måde kan du jo også fokusere på det posetive "muskler" i stedet på det negative "fedt"

klø på :D

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Måske du kan bruge dette tip:

Jeg har MEGET nemt ved at blive for tyk - men jeg har besluttet, at det vil jeg selv bestemme, så jeg regulerer min vægt sådan:

Når jeg synes, at nu vejer jeg (igen) for meget, så tager jeg en kalender og en blyant. Her skriver min vægt ned for f.eks. om mandagen. Nu bladrer jeg om til næste mandag om skriver min vægt minus 1 kg. Næste uge et kilo mere osv. Indtil jeg har nået den vægt, jeg vil have.

Nu kan jeg se hvor lang tid det tager - og det er realistisk med et vægttab på ½-1kg om ugen.. Du skal blot tænke på at du skal tabe dig et kg til næste vejning.

Den første uge skriver du ned i din kalender hvilke ændringer i din hverdag og kost du vil lave om - permanent. Start lige så stille : fx. gå et kvarter hver dag/ udskifte sødmælk med skummetmælk/spise vitaminpiller/prøve en ny opskrift mindst een gang om ugen (der er sund) osv. osv.

Den næste uge skriver en eller flere punkter ned - og følger dem.

Når du samtidig lever fornuftigt (hvis du er i tvivl så prøv at tjekke iform.dk ) og får motion - så er du på rette vej.

Denne her virker for mig - hver gang.

:band:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mobster har ikke læst de andre indlæg så det kan godt være nogen har nævnt det før!

Du bør lytte til det de andre siger ang. motion og spise vaner da jeg ikke ved forfærdeligt meget om dem (er stadig selv en rookie) men noget som kan hjælpe helt vildt er at finde en som du kan træne med! Så er det så meget lettere at komme igang når der er en anden der venter på en, så man ikke bare siger ej jeg gør det imorgen!

Du kan sikkert finde nogen i samme situation hvis du fks. poster her at du leder efter en trænings makker!

Held og lykke, og tænk på hvor meget bedre du ville have det med dig selv hvis du ikke var overvægtig - tænk på det næste gang du får lyst til slik... en anden ting er at have et gennemsigtig glas beholder/flaske og så putte de penge som du ville have brugt til slik derned i, det hjælper meget at man kan se at man sparer en masse - og så når du er gået lidt tid kan du jo bruge dem på noget sundt eller en anden form for belønning som du normalt måske ikke ville købe!

Link to comment
Share on other sites

Her er noget af det der virkede for mig:

1. altid nej til det usunde. Hvis jeg bare siger ja een gang, sker der noget i mit hoved... "så kan det også være lige meget" og så dropper jeg det hele. Sporten er at kunne gå så længe som muligt og overholde planen. Hvis man falder i, skal man starte forfra.

2. Find een sportsgren, lige meget hvilken. For mig var det løb, det kan man nemlig gøre alene og man behøver ikke at sammenligne sig med andre end sig selv. Start. Find ud af hvor meget du kan. Resultatet er ligegyldigt. Det det handler om er at finde din øverste grænse. Skriv ned hvad resultatet var. Træn et par gange om ugen helst og efter nogle gange (3-4 f. eks.) måler du igen og konstaterer at du allerede er blevet bedre... måske ikke hverken ½ eller et helt minut, men i hvert fald nogle sekunder. Vupti: du er hooked. For pludselig kan du se perspektivet i at hvis du gør det samme i næste uge vil du være så og så mange sekunder bedre.... og hvis du bliver ved vil du faktisk være ret god til sommer... osv. Du skal ikke bruge sporten for at tabe dig. Du skal bruge sporten fordi det bliver sjovt og fedt at se at du kan.

3. husk at selvom du synes 10 mdr. er lang tid så er det jo ikke sådan at du om 9 ½ måned vejer det samme som nu og så på dagen 10 mdr. blam! der ryger alle kiloene. Det sker jo hen ad vejen og allerede om 1 måned vil folk begynde at spørge om ikke du har tabt dig og om to måneder vil de sige: "arj hvor har du tabt dig, det er pænt" og om 3 måneder: " hold fast det er flot at du har tabt dig så meget" og om 4 måneder: "hvordan har du gjort?" og du vil høre en slet skjult misundelse og beundring i stemmen på dem som spørger fordi de ikke selv har kunne tage sig sammen endnu. Til den tid er det dig der sidder på den anden side af bordet og har ressourcerne til at berette om hvordan man taber sig på en god og sund måde.

Link to comment
Share on other sites

En idé, som kan hjælpe dig med at ændre dine kostvaner er at begynde at interessere dig for sund madlavning. Hvis du har viden om de sundhedsmæssige følger af din kost vil det være meget nemmere at overtale dig selv til at ændre kosten til det bedre.

Hvis du har behov for at synde, er cola light altid en god drik at have. Det er måske ikke sundt, men dog mindre usundt end alm. cola, og så feder det slet ikke!. Udfra et vægttabsperspektiv kan du bælle massive mængder i dig uden at tage på.

En anden ide, som ihvertfald er værd for dig at overveje, er at træne hver dag. Simpelthen. Årsagen er rent psykologisk. Hvis du træner fire gange om ugen , vil du altid glæde dig til ugens fridage - "Dejligt, i dag slipper jeg jeg for at træne. Feedt!". Sådanne tanker vil svække din standhaftighed, og eventuelt vil du risikere at først udskyde træningen en dag, så to dage, osv. Ved at bide i det sure æble og at træne hver dag vil man undgå sådanne tanker, og istedet for fokusere tankerne på at forbedre sine løbetider, løft osv.

Klø på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er rene guldkorn Litopsi kommer med der! Lyt til ham.

Jeg er selv igang med en større *DUUT* - Ja! Netop! Glem ordet diæt eller slankekur! Jeg har bevidst valgt at se det som et større cut end normalt. Ord som diæter og slankekure er nok til at tage lysten fra mig.

Jeg startede selv en dag, med at sætte mig op med lidt glad musik (Inside The Whale, TV2 osv. for mit vedkommende =) Herefter satte jeg mig ned, fandt papir og blyant frem og skrev under på en kontrakt med mig selv! Jeg skrev alle fordelene op, og skrev til sidst under på at det var slut med overvægten.

Som flere andre har nævnt, så er de positive tanker et fantastisk værktøj! Prøv at se dig selv med vaskebræt, lav fedt% og svulmende overarme (hvis altså det er det som er dit ideal) - Brug gerne 15-20 minutter om dagen på det, forestil dig ALT det du vil gøre som du i dag synes er pinligt pga. overvægten.

Hvis du fx. søndag aften har vildt meget lyst til noget lækkert, så lav en lækker dressing af fromage frais, hakkede hvidløg og en masse andet krydderi.. Dressingen bruger du som dip til udskårne agurker, gulerødder osv. Dressingen smager fremragende!

Desuden er det en god ide at gå på biblioteket og låne alt hvad de har stående om positive tanker og selvtillid.. Det er STÆRKT undervuderet!

Stort held og lykke herfra!

Link to comment
Share on other sites

jeg klarer det...

dette er blevet en leg af glæde for mig.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Før så den sådan ud...FEDT FEDT FEDT FEDT FEDT

Nu er jeg bare positiv..... jeg havde lige skrevet et langt brev til inlæg ... men kom til at slette det ... (før havde jeg bare slikket pc'en ... men nu skriver vi da bare igen)

FNIS

Jeg er nu nede på 102-4 stykker ca . 8 kg er væk... :) :)

OG DET ER JERES SKYLD I ER FOR VILDE!!!!!!!!!!!!!1 :devil::tongue::w00t:

TAK....

KNUZZ EN LETTET(HIHIHI) MOBSTER

MEN BARE ROLIG JEG GÅR HELE VEJEN TIL DE 80 KG

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at høre om en succes oplevelse mobster.

MEN, husk nu for guds skyld at holde ved! Det er vigtigt ikke at lade sig friste til de gamle madvaner igen, og tro at det bare kører af sig selv nu.

Pas nu også på at du ikke taber dig for hurtigt. Hvis du taber dig for hurtigt vil din muskelmasse også forsvinde, og når din muskelmasse bliver mindre skærer den også ned på energiforbruget. Du vil altså på den måde meget nemt komme til at tage på igen!

Men selvfølgelig klarer du den! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share