bananer som energikilde


tomcat
 Share

Recommended Posts

Jeg kan svagt erindre en artikel tilbage fra startfirserne om en mand, der var død af at spise (for mange) bananer. Højst sandsynligt var årsagen underernæring eller lignende og ikke bananernes skyld, men hvad der er godt i dag er måske skidt i morgen og omvendt. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det er garanteret en sammensværgelse af energibarproducenter, der står bag bananernes eventuelle udrydelse. De er aldrig sådan rigtig kommet sig over, at bananen slår deres produkter med flere længder; hurtig og god energi, let at tygge og synke selv med høj puls, fremragende smag, miljørigtig emballage og så koster den kun 25% af en energibar. Faktisk kan jeg ikke komme på et eneste argument for at udskifte bananen med en PowerBar eller nogle af de andre opreklamerede barer.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra det, synes jeg det er ret skræmmende at en frugt som vi kan købe i Ghetto for 2kr og er en ganske almindelig spise om sølle 10 år kan være væk. Gone for ever.  :huh:

Lad os nu se... Jeg sætter 10 liter Mathilde på vi osse kan købe bananer om 10 og 20 år. Hysteri og sensationsjournalistik, det er sandsynligvis, hvad det er.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Mieses> Det kunne godt blive et meget dyrt væddemål for dig! Hvis de reelt uddør, hvordan vil du så skaffe den banan, som du har tabt? Så det vil jeg godt vædde med dig om. Bananen vil også stige kraftigt i værdi, hvis den kommer tæt på udryddelse, så du kan evt. til den tid skifte den ud med en lexus eller noget, for at kunne betale dig fra det B)

Link to comment
Share on other sites

Mieses> Det kunne godt blive et meget dyrt væddemål for dig! Hvis de reelt uddør, hvordan vil du så skaffe den banan, som du har tabt? Så det vil jeg godt vædde med dig om. Bananen vil også stige kraftigt i værdi, hvis den kommer tæt på udryddelse, så du kan evt. til den tid skifte den ud med en lexus eller noget, for at kunne betale dig fra det  B)

Tænk dybfryser :lol:

Seriøst, så virker det kontra-intuitivt at en frugt, som har eksisteret i 100er millioner år, og bliver produceret i milliardvis i dag, skulle kunne blive udryddet på så kort tid. Så hvis du er villig til at stille en lexus på højkant for en banan, så er jeg på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jamen en løsning kan sagtens være en genmodificeret spisebanan. Spørgsmålet er så, om vi vil proppe os med kunstige gener eller undvære bananer. Med al respekt for den gule spise, vil jeg faktisk hellere undvære. Naturen har brugt milliarder af år på at udvikle og udvælge gener, og så skal homo sapiens ikke møffe rundt på det hele på par år.

Det er muligt, at det er sensationsjournalistik (lad os håbe det), men for ikke SÅ mange år siden , havde vi en voldsom hungersnød, da kartoflen blev ramt af en sygdom. Ligesom man mener bananen er det.

Link to comment
Share on other sites

Nu der lige bliver snakket bananer ville jeg lige nævne at på Tenerife er der rigtig mange bananplantager. Faktisk mega mange. Og de bananer de har der smager 38 gange så godt som de "almindelige". De er ca halvt så store og derfor bliver de ikke importeret til Danmark. På grund af størrelsen?? :huh:

Det er sgu ærgeligt at der er sådan en åndsvag regel..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share