Svømme teknik


povesen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg fik for nyligt den idé, at jeg vil til at svømme 2-3 gange i ugen, men har til min overraskelse været virkelig elendig til det! Jeg svømmer med min kammerat som uden at dyrke sport normalt let snupper 1000-1200 m, mens jeg er helt færdig efter 5-600 m (inklusiv en masse pauser). Umiddelbart kan hverken jeg er ham se nogle fejl i min svømmeteknik.

Her er lige kort om mit udgangspunkt. Jeg har i 6-7 år dyrket styrketræning 3-4 gange i ugen og ligger omkring 120/160/200 i bænk/squat/død. Jeg har de sidste par år dyrket kitesurf (som nok nærmest kan betegnes som udholdenhed/cardio) ca. en gang i ugen. De sidste par måneder har jeg dog skiftet styrketræningen ud med løb i det gode vejr, og præsterede for nyligt at løbe 3700 m i en Coopers (12 min).

Mit udgangspunkt taget i betragtning, vil jeg mene at jeg burde kunne præstere lidt bedre.

Jeg går med nogle tanker/spørgsmål om hvad det evt. kan være der går galt.

- Min overkropsmuskulatur er vant til korte eksplosive øvelser, og skal derfor trænes grundigt i udholdenhedsøvelser

- Et af mine problemer ligger i, at jeg ikke føler jeg kan få luft når jeg svømmer crawl, er der noget bestemt man skal have i tankerne når man trækker vejret? lige nu puster jeg ud undervejs og trækker vejret under højre arm.

Sætter pris på enhver hjælp i kan bidrage med:)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share