boksning - cutting, kreatin


wallemons
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er i gang med at træne til en kamp om 2½ mdr. Jeg skal gerne 4-5 kg ned i vægt for at nå vægt. Kan jeg samtidig indtage kreatin i forbindelse med træning, for at opnå mere muskelmasse/lavere fedtprocent, hvis jeg fx indtager ~4 g/dag i 4 uger + pause i 2 uger??

PT er mit BMI 25, jeg er 31 år, jeg taber pt ca ½ kg om ugen. Jeg træner pt ca 5 gange om ugen - det hele er konditionstræning (+ hvad man nu laver til boksetræning af armstræk mm) så kører pt ingen tung vægttræning.

Håber på at der er nogen, der har et fornuftigt svar eller fremgangsmåde.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er i gang med at træne til en kamp om 2½ mdr. Jeg skal gerne 4-5 kg ned i vægt for at nå vægt. Kan jeg samtidig indtage kreatin i forbindelse med træning, for at opnå mere muskelmasse/lavere fedtprocent, hvis jeg fx indtager ~4 g/dag i 4 uger + pause i 2 uger??

PT er mit BMI 25, jeg er 31 år, jeg taber pt ca ½ kg om ugen. Jeg træner pt ca 5 gange om ugen - det hele er konditionstræning (+ hvad man nu laver til boksetræning af armstræk mm) så kører pt ingen tung vægttræning.

Håber på at der er nogen, der har et fornuftigt svar eller fremgangsmåde.

På forhånd tak

Egentlig er regnestykket vel ok? Hvis du taber et halvt kilo om ugen, og har ti uger til at tabe 4-5 kg er det vel bare at fortstætte?

Kreatin binder noget væske til musklerne, men det er ikke noget der bliver sidende på længere sigt, så du skal ikke være nervøs for at tage 5 kg muskler på fordi du supplerer kosten med kreatin når du primært laver cardio, omvendt tror jeg heller ikke du får den store effekt af så meget kreatin, men det er der nok andre kloge hoveder der ved mere om, der er også en god artikel på forsiden.

Link to comment
Share on other sites

Regnestykket passer nemligt udemærket ;)

Men jeg vil gerne maksimere udbyttet af træningen, og da jeg har hørt/læst, at man kan restituere hurtigere vha kreatin. Jeg har bare ikke nogen i omgangskredsen, der har erfaringer. Er jo bange for at kreatin vil ødelægge planen for vægttabet. Og er heller ikke interesseret i at blive et jern, så kan ikke rigtig bruge erfaringer fra folk der bruger kreatin, til at pakke på.. Håber overvejelserne giver mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share