smerter der fyltter sig rundt på/ i kroppen!


pip
 Share

Recommended Posts

hey nu er det her ved at drive mig til vandvid!! så hvem er bedre at spørge end jer??;D

lige på og hårdt:

for et par år siden blev jeg påkørt på cykel, og efter det kom det....

jeg får smerter undt omkring i min krop og det gør satme ondt!!! de er der ikke hele tiden, men kommer i tide og utide... nogle gange gør det så ondt at jeg holder vejrt et kort stykke tid!

og smerten vandre.... den kan side i min tå, næste dag mit øre, så mit bryst osv.

første gang jeg mærkede noget sært hvar da jeg kørte hjem fra skole (efter ulykken) jeg cykler i mine egne tanker og mærker da en hånd på min ryg.. og tænker at det nok er en ven der køre ved siden a mig så jeg kigger op for at sige hej.. men der er ikke nogen!!! det har jeg oplevet to gange!! det er som om at min hjerne og mine nerver opfatter noget der slet ikke sker...?? hva fanden er der galt!! og efter det kom smerterne... de varre i kort tid nok ca 1 min... det er oftest ikke en konstant smerte, men først meget kraftig også ikke så kraftig osv.

kan der være nogle nerver der er blevet klæmt eller??? hjælp!

det er sgu svært at forklare men håber at i fatter bare lidt a hvad jeg har skrevet....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du finder nogen her, der har kompetence til at svare på, hvad det kunne skyldes - og jeg ville også tage eventuelle råd fra et internetforum med et kæmpe gran salt.

Jeg synes du skal tage hen til din egen læge og fortælle om dine symptomer og lade ham undersøge dig - så må han tage stilling til om det skal udredes nærmere ved neurolog eller hvad der nu måtte være nødvendigt..

Rigtig god bedring med det!

Link to comment
Share on other sites

hun sir bare at jeg jo er sund og rask og at det ikke er noget galt med mig.....

så tænkte om der evt. er andre der har lidt a det samme og som har en seriøs læge....

Edited by pip
Link to comment
Share on other sites

hun sir bare at jeg jo er sund og rask og at det ikke er noget galt med mig.....

så tænkte om der evt. er andre der har lidt a det samme og som har en seriøs læge....

Hvis du har fortalt din læge om ovenstående symptomer - og hun bare affejer det med, at du er sund og rask, så synes jeg ærligt talt det er på tide at skifte læge!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hey nu er det her ved at drive mig til vandvid!! så hvem er bedre at spørge end jer??;D

lige på og hårdt:

for et par år siden blev jeg påkørt på cykel, og efter det kom det....

jeg får smerter undt omkring i min krop og det gør satme ondt!!! de er der ikke hele tiden, men kommer i tide og utide... nogle gange gør det så ondt at jeg holder vejrt et kort stykke tid!

og smerten vandre.... den kan side i min tå, næste dag mit øre, så mit bryst osv.

første gang jeg mærkede noget sært hvar da jeg kørte hjem fra skole (efter ulykken) jeg cykler i mine egne tanker og mærker da en hånd på min ryg.. og tænker at det nok er en ven der køre ved siden a mig så jeg kigger op for at sige hej.. men der er ikke nogen!!! det har jeg oplevet to gange!! det er som om at min hjerne og mine nerver opfatter noget der slet ikke sker...?? hva fanden er der galt!! og efter det kom smerterne... de varre i kort tid nok ca 1 min... det er oftest ikke en konstant smerte, men først meget kraftig også ikke så kraftig osv.

kan der være nogle nerver der er blevet klæmt eller??? hjælp!

det er sgu svært at forklare men håber at i fatter bare lidt a hvad jeg har skrevet....

mvh

Hej Pip.

For at kunne forklare det på en måde som jeg selv magter og som skal kunne forstås, så lad mig sige det sådan:

Efter at have haft smerter fra faldet, så kan visse celler som de der rapporter om temperatur og tryk på huden begynde at rapporter smerte til hjernen når de egentlig ikke skulle det, eller rettere, i hjernen bliver noget så uskyldigt som en information om berøring eller varme/kulde nu opfattet som smerte, og man kan være i smerte i situationer som ikke "burde" give smerte.

I forhold til behandling, så kunne en mulighed være PRRT, Primal Reflex Release Technique, jeg ser selv gode resultater med det, og har hørt andre som udfører det fortælle om gode resultater med alle slags klienter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share