Opstart af løb


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne til at kombinere cykling med løb, men har det store problem at jeg får seneskedehindebetændelse meget hurtigt når jeg starter op på løb. Mit fodtøj er i orden, og jeg starter langsomt op. Men hvordan skal man rent teknisk starte op? Er det noget med at gå ture i skoene i den første uge/måned. Er helt på bar bund ift skadesforebyggende træning.

Eftersom jeg også bor i KBH, er det meget få steder man kan løbe hvor det ikke er asfalt. Det kan yderligere bidrage til skades opstående.

Alle gode råd/træningsfif modtages med kyshånd

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg mene at du skal starte stille op som du selv foreslår. Og jeg mener MEGET stille. Afsæt 20 minutter, hvor du starter med at gå i 5 minutter, løbe i 2 minutter, gå i 5 min, løbe i 2 min, og gå i 5 min. På den måde kan du vænne kroppen til bevægelserne, og når du løber skal du løbe meget langsomt - nærmest så det føles helt åndssvagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt væddeløb i mange år og har flere gange forsøgt mig med løb udenfor sæsonen. Det er som regel endt med belastningsskader. Nu har jeg så fundet et program, som jeg følger uden skader (indtil videre). Det virker lidt latterligt skiftesvis at løbe og gå få min. og man bliver på ingen måde fysisk udfordret. Til gengæld er der 0 brok fra led og sener. Jeg løber som regel lige før eller efter min landevejstræning.

Run4Fun begynderprogram

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share