Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Svømning: 1 pas, 2500M, 1t15min

Løb: 4pas + 1 Combo: 28-29Km, 4timer

Cykling: 1xSpin, 85km Landevej, 5timer

Styrke: 1x, 1time

Total: 11timer15min

Se nu begynder det med at ligne en triathlets trænings uge :4thumbup:

Super indsats og skønt at læse at bentøjet opfører sig nogenlunde tilforladeligt :smile:

Morgenvægt: 91.8kg

Ro på nu, det går da lige en anelse for hurtigt :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Se nu begynder det med at ligne en triathlets trænings uge :4thumbup:

Super indsats og skønt at læse at bentøjet opfører sig nogenlunde tilforladeligt :smile:

Ro på nu, det går da lige en anelse for hurtigt :4disguise:

Hov hov - Synes nu du indikere at jeg tidligere ikke har trænet som en triatlet :tongue: !

Og det kan da kun gå for langsomt med at tabe mig - Skal gerne ramme 85kg hurtigst muligt! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Polsky, det er selvfoelgelig superfedt at se du har fundet noget du er saa glad for og samtidig har talent for, men slap auw med en kop kakauw det goer ondt i maven at laese 2 hele sider om raad til hvordan du skal miste muskelmasse... :unhappy:

Man kan jo for fanden ikke engang flytte til Afrika, uden hele verden pludselig kollapser om oererne paa en. :tongue:

Btw. hvis du faar tid i Denver, boer du overveje noget river rafting, naturen er for vild i Colorado!

Link to comment
Share on other sites

Aftensvømning med Vogel

Mangler lidt opdateringer fra de sidste par pas. Igår aftes fik jeg løbet 7.5km på 40min, imorges fik jeg spinnet 1time + styrketræning og hertil aften stod den så på svømning. Superfedt pas endnu engang. Havde en aftale med Carina, som hentede mig ved døren, og så drønede vi derud i hendes lille smart-car :superman: ! Hun er fra Jylland, så måtte grinende tage mig til hovedet et par gange over den vej hun valgte at køre. Anyways, vi nåede frem, og det viste sig at det kun var os to der var dukket op til dagens træning. Fedt, fordi vi ligger på niveau og kunne give den gas uden at tænke på andre end os selv!

Carina har teknikken, som hun selv siger, og jeg har styrken. Vi svømmer lige hurtigt, så sjovt hvordan to aspekter kan give så forskellige svømmere der er lige gode. Ind i mellem sæt blev der osse lige tid til lidt chit-chatteri ved bassinkanten.

200M

4x75M - Vejrtrækning - Catch - Stil

4x50M - Skoddeøvelser

5x(100M Glid + 2x25M Max)

4x75M Langt Glid

400M Arme

4x50M Ben

6x50M + 5-10Hævninger :devil:

200M Afsvøm

Bum! Imorgen ved frokost tid tager jeg til Denver på konference, men håber lige at nå lidt Morgencardio inden!

/MOtta

Link to comment
Share on other sites

Polsky, det er selvfoelgelig superfedt at se du har fundet noget du er saa glad for og samtidig har talent for, men slap auw med en kop kakauw det goer ondt i maven at laese 2 hele sider om raad til hvordan du skal miste muskelmasse... :unhappy:

Man kan jo for fanden ikke engang flytte til Afrika, uden hele verden pludselig kollapser om oererne paa en. :tongue:

Btw. hvis du faar tid i Denver, boer du overveje noget river rafting, naturen er for vild i Colorado!

Tobi - Du vil altid være min inspiration! Jeg husker tydeligt første gang du råbte af mig under et sæt squat, hvordan du lærte mig at flexe min biceps, fortalte mig om de stor bodybuildere fra USA, gav mig verbale lussinger hvis ikke jeg altid var Anabolic...

Men bro, times change ..... Du er blevet neger, og jeg triatlet. To ting vi aldrig havde set ske.

/Tak for tippet - skal se om vi kan komme ud af byen og opleve lidt natur!

Link to comment
Share on other sites

Imorgen ved frokost tid tager jeg til Denver på konference

Årh, crap, bare det var mig. Jeg har altid gerne ville se det område i USA. Det er jo Rocky Mountains Heartland. Og så ligger legendariske Pike's Peak vist lige i 'baghaven'. Hvis Ari Vatanen kommer forbi og tilbyder dig en tur i hans Peugeot 405 T16, så skal du sige ja tak og forberede dig på at skifte underdrenge bagefter :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Højde træning

Two-Rivers-Lake-estes-Park.jpg

Efter en lang rejse igår på 15timer + var det en mør Motta der fandt sin seng omkring midnat lokal tid, og ca kl 7, dansk tid. Jeg fik heldigvis sovet godt igennem og vågnede først omkring kl 6.30 - Så har da fået lidt kvalitetssøvn. Så må vi se hvordan kroppen reagerer på en ny tidszone når vi kommer længere hen.

Jeg vågnede, og havde lyst til at få lidt træning på kontoen - Bonus ved at være herovre er at vi er ca. 1500m over havets overflade, så alt træning her kan tilskrives en smule højdetræning! Måske man kan øge sig hæmotokrit over den næste uge inden Lanza? :superman:

Det blev til følgende:

Svømning

200M Opvarmning

4x25+25M Catch

200M Glid

200M IM-Pace

200M Max

Pulls

6, 6

Cable CrossOver

2x15@25lbs

Leg Extensions

10x90lbs

10x150lbs

10x170lbs

BB Curls + BB Ext + BB Upright Ext

3x10@50lbs

/Done

Link to comment
Share on other sites

PM Workout

Screen%20shot%202011-12-03%20at%202.47.15%20AM.png

-Cardio @ Hyatt Regency

Ja, man skulle tro jeg ikke arbejdede eller ihvertfald ikke var afsted med arbejdet. Men idag har været total ferie dag med mega shopping-spree og akklimatisering (fint ord, hva?). Efter at have travet rundt hele dagen og købt for en milliard dollars (faktisk ja!), fik jeg slappet lidt af og supp'et før jeg tog lidt PM Cardio workout. College football på skærmen, Deadmau5 i ørerne og så afsted på løbebåndet og derefter cross-traineren!

Løbebånd

progressivt hver km +0.5km/t

10.5-11-11.5-12-12.5 = 5km @26min'ish

Crosstrainer

25min intense WO

Benpres + Leg Ext

10x250lbs + 10x190lbs

Ditto

Calf Raises/Achilles-Strength

En masse blandet. Kunne mærke lidt i højre side af højre fod? Anyways - WO imorgen igen :devil:

/Motta

Link to comment
Share on other sites

AM Workout

banner.jpg

Idag starter konferencen så for alvor og vi har lagt et langt program for dagen. Dog var det en nat med Jetlag som gjorde jeg kunne ligge og planlægge hvilken form for træning morgenens WO skulle stå på. Jeg fik den geniale ide at lade mig udnytte muligheden for et kombipas mellem svømning og cykling, da man sjældent kan det i den danske vinter. Derfor skulle den stå på 1000M svømning, efterfulgt af 45min TT på kondicykel.

Jeg havde egentligt regnet med poolen var 25M, men havde idag Garmin med og kunne se at jeg havde svømmet 1000M på små 14min. Selvom jeg syntes jeg har rykket mig formmæssigt, så er det bestemt ikke muligt for mig at svømme 1000M endnu på så flot en tid. Uanfægtet af det, stod jeg op efter de 14min, havde en hurtig T1 og fandt så en kondicykel.

Jeg fik sat cyklen på et eller andet bjergprogram, og padlede så afsted. Det endte med at blive helt hæderligt, hvor jeg skiftevis kørte høje watt (260-320) i 1min efterfulgt af lave watt (130-170) i et 1min. Super fedt :superman: !

Svømning:

ca. 800m

Kondicykel

45min - 14miles!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Afternoon Cardio

burger.jpgbreakfast.jpg

Hold nu fast hvor man fylder sig herovre! Efter halvanden dag med alt for meget føde, var det igang med lidt eftermiddagscardio - Og jeg følte bestemt ikke for det. Min puls var ad helvede til, og jeg svedte og fik en mærkelig prikkende fornemmelse i kroppen i det jeg hoppede op på crosstraineren. Det tog 15min før jeg følte mig nogenlunde med, og jeg priser mig lykkelig for at jeg havde gymmet for mig selv :blush: !

Efter 30min crosstrainer, var det igang med løbebåndet, før den til sidst stod på lidt styrketræning. Jeg har en tør hoste, og lidt slim i halsen, men tror mest det er pga den tørre luft og ikke så meget pga sygdom/forkølelse. Jeg krydser fingre, og pakker mig godt ind resten af tiden, så jeg ikke står med en løbende snude, og en varm pande i næste uge!

Min højre hæl piver en smule efter jeg har været igang, og jeg er lidt nervøs for hvad det kan være. Jeg har lavet lidt langsom styrketræning af achilles-scenen og det virker som om jeg provokerer smerten lidt ved det. Om det er noget tendit, eller bare lidt irritation kan jeg ikke sige, men jeg bestiller tid hos min praktiserende når jeg er hjemme mhb på at komme på bispen og blive scannet.

Dagens tal:

Crosstrainer: 30min

Løbebånd: 30min - 5.2km

Achilles-raise + Leg Ext

2x10@50lbs + 2x10@170lbs

Stivbenet DL + Press

2x10@80lbs + 2x5@80lbs

Curls + Trips

2set + 2 set

Laterals + Rear Delts

2set + 2set

Week: 49

Løb: 25Km, 2timer

Styrke: 3x, 1time

Cykling: 1times Spin + 45min Kondi, 1time45min

Svømning: 5000M, 2.5timer

Cardio: 2timer Crosstrainer

Total: 9.5timer

/Done

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Tri-High

Denver%20night_680.jpg

En lille uges tid med mile-high workouts har været på programmet, og idag fik jeg lyst til at presse citronen lidt. Jeg havde bestemt mig for at tage en 10km på løbebåndet inden aftensmaden, så jeg downede en gang NOx og så var jeg max ON! på at løbe. PÅ løbebåndet kom alle ideerne til mig, og jeg følte mig frem på formen. Efter 10min intro skruede jeg lidt op for intensiteten og løb et par intervaller med god speed (i forhold til min normale pace) - Det endte med at blive et superfedt pas, hvor jeg følte en form for TRI-High - Kan vel sammenlignes med Runners High, men mere for triatleter hvor formen begynder at ligne noget man virkelig kan bruge!

Derefter stod den på lidt beach-workout og så røg vi ellers på et par cocktails på 27. etage med udsigt over hele Denver by night! Hvor ville man dog ønske nogen gange at Danmark havde højhuse over 20etager! Nu crasher jeg om lidt i sengen, og så står den på oplevelser i Rocky Mountains imorgen, hvor vi tager ti Estes Park - Eftersigende en helt igennem spektakulær natur oplevelse. Jeg glæder mig vildt - Især fordi vi har lejet en 4WD og jeg skal være chauffør imorgen.

Dagens Tal

Treadmill:

10min @10.5km/t

5min@12Km/t

5min@13Km/t (4.36/km)

10min@11km/t

10min@12km/t

10min@13km/t

5min@11km/t

Total: 55min

Styrketræning

Achilles-Press

2x10@70lbs

Foam Rolling

5min@Legs

Squat + Cable Rows

10x100lbs + 10x140lbs

10x100lbs + 10x200lbs

Pulls

8

5 (Towel)

5 (Towel)

Curls + Dips

10x35lbs + 10xBw

Ditto

/Done

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Huha, længe siden der har været liv her i loggen!

Endelig tilbage efter en fed ferie, hvor der blev trænet igennem, socialseret og skabt nye venskaber!

Jeg fik cyklet en masse, svømmet næsten hver dag, og kun løbet en smule. Men i store træk er jeg godt tilfreds med udbyttet. Indtil nytår står træningen mest på det lystbetonede, og så vil jeg forfatte et træningsprogram frem mod Abu Dhabi. Et kig i kalenderen afslører at der "kun" er 12 uger til, når vi rammer 1/1-2012! :w00t:

Lørdag blev brugt på sofaen, Søndag fik jeg pryglet mine guns så jeg stadig har DOMS i dem nu, Mandag stod den på Morgen Cardio @60min og om aftenen 1 times spinning! Idag holder jeg nok fri, og tager mig en svømmetur i morgen aften sammen med min nye svømme-partner Carina!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Formiddagscardio

Jeg havde planlagt en gang morgencardio, men en date igår aftes med en sød pige endte lidt senere end jeg havde regnet med, og det var derfor en rimelig vissen Motta der vågnede imorges kl 8. Jeg tog en hurtig beslutning og fik smidt tøjet i træningstasken for så at lave lidt cardio på arbejdet i en mellem-time. Det blev en stille og rolig omgang, hvor jeg holdt mig i skindet og bare kværnede kilometere af på løbebåndet, mens jeg kunne underholde mig med 4 håndværkere der rendte rundt og arbejdede udenfor i regnen og kulden.

I aften står den på svøm, og jeg overvejer at løbe derud for at rampe lidt op på distancen i denne uge. Fredag har jeg planlagt at cykle ned til mine forældre for at hold jul. Vi ser lige hvordan vejret arter sig, men lige nu ser det fornuftigt ud!

Cardio

60min@ Løbebånd, 6min/Km

Guns + Swim Øvelser

/Done

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning:

Svømning med Carina i KSH

Carina har indvilliget i at være min svømmecoach fremover, og sørge for at jeg svømmer super skarpt til Abu Dhabi om 8uger (Gulp)! Jeg havde vist regnet forkert da jeg troede der var 12! Anyways, så er hun super kompetent, og en meget dygtig svømmer på distancen. Hende kan jeg lære noget af, og vi klikker sindssyg godt sammen humor mæssigt! Det bliver fedt at få lidt struktur på svømningen fra hendes side, og vil helt sikkert gøre at jeg kommer afsted hver uge 2x. Hun vil tilrettelægge programmet så jeg peaker til AD.

Dagens program var en udemærket omgang, omend min skulder føltes lidt tung og træt i det. Ydermere var jeg løbet derud, hvilket altid medfører kramper i læg og fod!

Dagens Svøm:

200M Opv

8x50M Teknik (4-Arms, Catch, Side)

100M Glid

9x100M (3x glid, tempo, all-out)

4x50M Ben

4x75M Arme

6x50M (25M Sprint + 25M Glid)

100M Afsvøm

I alt 2650M

Link to comment
Share on other sites

Er vist addicted til det der trænings, men wtf. Fik taget mig en omgang Strenght+Core i FDK, mens vaskemaskinen blev færdig. Udemærket tidsfordriv IMHO.

Dagens Tal

Achilles-Strength

Slow Eccentric/concentric in Calf-Raise Machine

4set @5-10reps blandet setup

Dips + Chins

8+8

7+7

6+6

5+5

4+4

3+3

2+2

DB Curls + Triceps Pushdown

4setx12reps@15kg + 4setx15reps@25kg

Core

Crunch/Side Crunch/Leg Raise/HipRaise/Planke/Side Planke/Hund

2x @5-10reps

/Done

Imorgen tager jeg cyklen og TT'er de 90km sydpå til Jul hos de gamle. Har leget lidt med setuppet, så mit drop nu er blevet væsentligt større. Er lidt spændt på hvordan lænden tackler det, men skal vende mig til en mere aero-position, så kan ligeså godt komme igang!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share