Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Den kan sagtens laves om til 3 gange om ugen. IMO mere hensigtsmæssigt, det store stress på patterne tage i betragtning. Hvor presset var du på de 100 kg.?

Ja, har godt overvejet det - Men det bliver "kun" de 4x om ugen og intet andet pat-træning. Der var nok til 105-110kg med et brøl og en kindhest - Men 100 er sgu tungt :blush: !

Link to comment
Share on other sites

Ja, har godt overvejet det - Men det bliver "kun" de 4x om ugen og intet andet pat-træning. Der var nok til 105-110kg med et brøl og en kindhest - Men 100 er sgu tungt :blush: !

Alright. Hvis der var til 110 kg. på en optimal dag er det måske meget passende med 100 kg. som maks ved 4 pas om ugen. Ellers ville jeg overveje at sætte maks lidt ned.

Og husk på, når I går i gang med cyklussen, at det er meget let i starten og lad være med at sætte maks op under vejs...

EDIT: Men du har jo sikkert styr på det... :blush:

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Alright. Hvis der var til 110 kg. på en optimal dag er det måske meget passende med 100 kg. som maks ved 4 pas om ugen. Ellers ville jeg overveje at sætte maks lidt ned.

Og husk på, når I går i gang med cyklussen, at det er meget let i starten og lad være med at sætte maks op under vejs...

EDIT: Men du har jo sikkert styr på det... :blush:

Tak for reminder - Det er derfor godt man er to eller flere! Jeg holder mig strict til mine tal og begynder ikke at pille ved dem! Så må vi se hvad der kan klemmes ud af pecs'ne om 3-4uger! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Jeg har næsten lige kørt en Smolov i bænk.... De kloge jeg rådførte mig med sagde, at det var vigtigt, at man havde alle 4 pas inden for en uge (den glippede dog en gang eller to). Desuden vil jeg anbefale et konservativt max. Det skal være et "træningsmax" du altid kan trykke. Jeg satte mit 5kg under mit all time max, hvilket virkede super! Den bliver virkelig hård. Det er første gang jeg har oplevet den akkumulerede træthed i hele kropen ved bænkpres (er normalt kun ved squat, deads osv.)

Link to comment
Share on other sites

Smolov Jr. Part I

Dag 1/12

Squat Max: 110kg

Dagens Tal: [email protected]

Support

6x5@Pulls

12xBB Curl

10xBB Curl

8xBB Curl

/Motta

Hjemme igen fra færøerne, hvor det blandt andet blev til et møde med kogte fårehoveder, hvalspæk, en tur op på et blæsende bjerg, nogle vilde sejlture, armlægning med en færing, og et forsøg på at fyre den af i Thorshavn (Der sker nada)!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hjemme igen fra færøerne, hvor det blandt andet blev til et møde med kogte fårehoveder, hvalspæk, en tur op på et blæsende bjerg, nogle vilde sejlture, armlægning med en færing, og et forsøg på at fyre den af i Thorshavn (Der sker nada)!! :devil:

Det kunne jeg godt ha' fortalt dig inden du tog afsted. Sommeren på Færøerne faldt i år i starten af juli, hvor tågen lettede og solen skinnede i et par timer! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Endelig har jeg fået sat kassetten tilbage på mit baghjul, og nu er cyklen klar til at blive luftet igen. Lysten til at sidde på sadlen har været ikke eksisterende siden CC, men den er så småt ved at vende tilbage! Ligenu er det så et spørgsmål om at finde tid, og en dag hvor vejret ikke er crap :dry: ! Jeg tror lørdag ligner en mulighed!

Desuden er der blevet sat fast svømmetræninger op med Mark Vogel for TRI-holdet, så nu står den på intensiv svømmeundervisning i kildeskovshallen onsdag og lørdag i 1.5time! BUM! Så skal der svømmes under timen på Lanzarote :devil: !

I aften har jeg fået æren af at løbe DHL-stafet...fedt, især hvis vejret fortsætter med at være lort med lort på!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Desuden er der blevet sat fast svømmetræninger op med Mark Vogel for TRI-holdet, så nu står den på intensiv svømmeundervisning i kildeskovshallen onsdag og lørdag i 1.5time! BUM! Så skal der svømmes under timen på Lanzarote !

Om jeg er misundelig??? Nej, slet ikke.....

Er Lanzarote svømningen ikke temmelig tuff? Med de vindforhold der gerne hersker dernede, kunne man snildt forestille sig nogle barske svømmeforhold :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Om jeg er misundelig??? Nej, slet ikke.....

Er Lanzarote svømningen ikke temmelig tuff? Med de vindforhold der gerne hersker dernede, kunne man snildt forestille sig nogle barske svømmeforhold :crazy:

Du må lave et par guest-appearances i løbet af efteråret... :smile:

Link to comment
Share on other sites

DHL igår aftes

En rigtig kedelig aften at skulle løbe DHL på, dårligt vejr og masser af blæst og regn. Jeg havde ikke rigtig nogen forventninger, så min tur var til dels ligegyldig. Vores hold var 10min bagefter da jeg fik stafetten som sidste mand, så selvom jeg bragede en tid af, så skulle jeg løbe godt under 20min. Impossible.

23.35 fra jeg fik stafetten, og en netto tid på 23.15ish. Fint tilfreds.

Link to comment
Share on other sites

Træning til morgen

Spinning

50min med masser af tunge serier, lidt problemer med at få pulsen ordentlig op, tager det som udtryk for jeg er i god form :biggrin:

76% max, top på 86%

Fik desuden snakket lidt CC med instruktøren, som havde lavet den i 2010. Han træner op til 2012 og håber på at komme under 10t. Cool gut, med masser af fine ideer og input til træning - skal nok blive sjovt at køre hans timer fremover.

Derefter en gang styrketræning efter det nyligt publicerede studie der har vist en effekt på udholdendhed hvis man køre tung styrketræning efter høj-intens cardio! Vil prøve at indkorporere dette 1-2x om ugen, med spinning 6.30 og derefter squat. En god gennemgang af det kan læses her, og linket til studiet har også været på Team Motta's side på FB.

SMOLOV Part I

Squat: 7x5@85kg (skulle have været 82.5kg - maah)

Pulls: 7x5@Bw

Dips: 4x10@Bw

Mave: 1set

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Derefter en gang styrketræning efter det nyligt publicerede studie der har vist en effekt på udholdendhed hvis man køre tung styrketræning efter høj-intens cardio! Vil prøve at indkorporere dette 1-2x om ugen, med spinning 6.30 og derefter squat. En god gennemgang af det kan læses her, og linket til studiet har også været på Team Motta's side på FB.

Er det ikke forkert, at du skriver "styrketræning efter høj-intens cardio"? Så vidt jeg kan læse er det netop styrketræning efter udholdenhed/lav-intens cardio (65%).

Ellers fin tid på DHL'en og jeg er helt enig i, at det var en kold og våd aften. Jeg brugte forresten et af dine "mentale værktøjer" fra IM'en, som du skrev om i løbsberetningen. Jeg løb og smilede det meste af vejen. Det virkede ganske godt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej LaMotta.

Tillykke med din IM, fedt at se en 'tidligere' BB'er kunne gøre det.

Jeg står i samme situation som du gjorde for et år siden, jeg træner primær BB, men søger nye udfordringer og har en drøm om at gennemføre CC 2012, så har derfor nogle spørgsmål som jeg håber du vil svare på.

1. på side 1 af din log har du beskrevet din plan over træningen i 3 faser, har du holdt den? eller har du gjort noget anderledes og i så fald hvordan har planen så set ud, og hvad synes du har fungeret for dig? - (mine tanker har nemlig været meget de samme, med at opbygge en solid grundform, samt have fokus på svømningen da det er min svage side, indtil 1. februar ca 4-7timer om ugen, for derefter at intensivere med at lave det der svare til ca 1 IM i gennemsnit om ugen, og intensivere endnu mere den sidste 1 1/2 måned da der er ferie)

2. hvor meget masse har du tabt ca? og har du overhovedet prøvet at holde på massen eller har du accepteret at miste den?

3. Og hvor meget styrke træning har du lavet det sidste år?

Mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share