Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

bench-press.jpg

SMOLOV Part Deux

Der var ikke meget sovs tilbage i kroppen, og der skulle virkelig graves dybt for at få alle reps med. Sjovt hvordan et på papiret "nemt" træningspas kan blive så hårdt...Oh well, håber på der er mere sovs i patværket imorgen eftermiddag!

6x6@75kg

PWO: Et glas vand! Åh hvad! :devil:

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Aften-Jogger

En tur ud og rundt i det nord-københavnske område for lige at få clearet dagens indtryk. En smule arbejdsrelateret bøvleri lå og tumlede, så da aftensmaden (som forøvrigt var dårlig fisk fra KIWI der røg i skraldespanden og i stedet fik jeg mig en rugbrødsmad) var fordøjet, tog jeg tights'ne og Lunarglides'ne på :superman: .

5.7Km, 5.52/Km med et par sprints efter musikkens tempo...

Imorgen tidlig vil jeg prøve at komme op til lidt svømning med FDK Elite.

Link to comment
Share on other sites

Morgenfrisk?

Helt sikkert! Vågnede allerede klokken 5, og lå så og rullede lidt rundt! Det værste er så man lige får snoozet lidt hen, og når vækkeuret så ringer 30min senere er man helt groggy. Oh well, op og afsted!

Det var planlagt træning med FDK, så vi var henvist til 25M bassinet og der var mødt flere op end beregnet. Hmm, hvis der er en ting jeg hader så er det at ligge som sild i en tønde på en 25M bane, men af en eller anden grund genrede det mig ikke idag. Det blev lidt rodet opvarmning da folk hoppede i vandet efter hvornår de var færdige med omklædningen, så fik vist ikke helt svømmet de 400M opvarmning.

Derefter stod den på intervaller, hvilket er superfedt når man er hurtigt! Det var jeg så bare ikke idag, så jeg følte mig lidt som proppen der lå og blokerede de andre. Jeg prøvede at give plads, men det er svært med så mange på en bane.

Det blev noget ala:

300M Opvarmning

100M Teknik

4x25M Sprint/Pause (12.5M-12.5M)

2x200M Progressivt

2x200M Progressivt

2x100m Progressivt

Total: 1400M

Link to comment
Share on other sites

Smolov Part Deux

leadImage.jpg

7x5@80kg

Aint nuttin but a big peanut!

Huha, den akkumulerede mængde begynder at presse på. Højre skulder piver lidt, men ikke mere end den bare skal varmes ordentligt op... :blush: Ej, er den øm efter næste sæt, så afstår jeg fra mere bænk i denne omgang. Tror mest det er kombinationen af svøm og bænk idag! :innocent:

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Hey Morten, tak for det! Ved ikke om jeg er tidligere BB'er - men jeg har ihf trænet for at få masse og ikke udholdenhed.

Jeg synes du skal forfølge din drøm, jeg har ihvertfald fået så sindssyg meget ud af det, at det ikke kan beskrives. Både mentalt, personligt og træningsmæssigt.

Ad.1 Min træning har været meget intuitiv, men samtidig har jeg holdt en overordnet plan i hovedet. Den har ikke været som beskrevet på side 1. Meget kort kan den beskrives sådan her:

Fase 1: August - Januar/Feb - Svøm 2-3x pr uge, aldrig mere end 2000M/Pas, Spinning 3-5x pr uge, Løb 1-2x meget følen an og masser af teknik, styrke 2-3x af 1 time med focus på core og basisøvelser.

Fase 2: Februar - April Fokuseret løbetræning, cykling udenfor, meget lidt svømning (mistede lysten til svømmehal), 1-2timers styrketræning om ugen.

Fase 3: April - CC: Masser af cykling, masser af kombinationstræninger, mini-tri's, høj volumen

Det har været det overordnet forløb, og indimellem har jeg haft uger hvor jeg ikke har løbet pga overbelastnings skader etc. Din regel omkring 1IM om ugen er rigtig fin, men pas på det ikke bliver en pligt for dig. Hvis du kan holde til det er det fint, men det er meget træning, og det kan hurtigt blive "crap-træning", fordi du skal ud og pløje en masse Km på cyklen, i stedet for at køre intervaller, sprints, IM-pace ture etc etc. Jeg havde reglen i baghovedet fra 1. April ca, men tror ikke jeg samlet set har kørt en IM om ugen. Men igen, det er meget forskelligt hvad der virker. Jeg har kæmpet med mit løb, og tror aldrig jeg kom over en halv marathon om ugen.

Ad.2 Jeg har tabt masse, of course, men slet ikke så meget som jeg regnede med. Der er billeder forskellige steder på MOL af før/efter form og skal nok lige prøve at finde dem og smide dem i loggen. Men i tørre tal kan siges at jeg startede på 97-99kg, og sluttede på 90-92kg. Fedtprocenten gik nok fra 14-16% ned til 10-12% samtidig, så der røg også en del fedt.

Jeg har prøvet at holde fast i massen ved at supplere med rigeligt af protein shakes etc, men i sidste ende var jeg "ligeglad" - Jeg har åbenbart fin genetik for at holde på massen, for har ikke tabt mig på samme måde som mange af de andre Tri-folk, selvom jeg har ligger omkring mit ligevægtsindtag.

Ad.3 Ikke decideret styrketræning, mere coretræning. Jeg vil sige 1-2pas om ugen i gennemsnit, dog i den sidste tid (juni-august) har jeg nærmest ikke lavet noget.

Håber det gav lidt svar - jeg kan sagtens uddybe hvis der er noget du vil have mere info om, men mit bedste råd er at finde ud af hvad der virker for dig, lyt til din krop, sørg for at spise ordentligt, sørg for at restituere ordentligt, nyd forløbet og lad vær med at have dårlig samvittighed over missede træningspas.

/Motta

Okay, mange tak.. Hvis jeg sigter efter at holde en fornuftig volume hen over vinteren, med lidt extra fokus på svømningen, men med fokus på lyst og minimum 4-5 timer om ugen, selfølgelig gerne flere, vil det så være ok ifht at nå at nå at komme i den rigtige form, de sidste 5 måneder?

Link to comment
Share on other sites

Tredje omgang træning på en dag

35352-medium_8425-medium_252520AeroPost.jpg

Mig der opdater min log!

Sprang squatten over imorges for at få svømmet, så der hang lidt bentræning og ventede! Desude blev jeg lokket med til lidt monster-spinning hos Rørbæk efterfølgende. Benene føltes egentligt ok, og squatten gik smurt. Jeg fik desuden kæwet den lidt med en ung BB'er der kastede rundt med lidt hang-cleans and presses! Imponerende nok pressede han 80kg over hovedet :blink: ! Og mente desuden det var den nemmeste del af et clean and press...Riiiiight?!

Smolov Dag 6/12 (Wee halvvejs)

7x5@85kg

Support

7x5@Pulls

5x10@Curls

Derefter et hurtigt pitstop og få cykeltrøjen på, og så ind og sidde på forreste række! Jeg fik vidst selv bedt om programmet, så den stod på hårde enkeltstarts-intervaller! Helt fint!

52min Spinning

(20min Opvarmning, 3x6min Enkelstart 88-92%, 10min Nedkøling)

Hjem og spise, og så stod den på Mentor møde i FDK med alle de andre der skal være del af Mentor-ordningen. Kommer til at skrive lidt mere om dette når jeg har mere styr på hvad der skal ske, ligenu er vi i opstartsfasen og skal have defineret 100% hvad der skal ske! Exciting!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Okay, mange tak.. Hvis jeg sigter efter at holde en fornuftig volume hen over vinteren, med lidt extra fokus på svømningen, men med fokus på lyst og minimum 4-5 timer om ugen, selfølgelig gerne flere, vil det så være ok ifht at nå at nå at komme i den rigtige form, de sidste 5 måneder?

I min verden ja, men nu kender jeg ikke dit udgangspunkt? Jeg selv fandt først rigtig formen fra Marts måned og fremad! I år er fokus dog noget anderledes, da jeg tidligere skal være fit (Maj - IM Lanzarote).

Link to comment
Share on other sites

I min verden ja, men nu kender jeg ikke dit udgangspunkt? Jeg selv fandt først rigtig formen fra Marts måned og fremad! I år er fokus dog noget anderledes, da jeg tidligere skal være fit (Maj - IM Lanzarote).

Udgangspunket er pt ikke det bedste, men er blot 8 måneder siden formen var særdeles god, og kan mærke at især løbe formen ikke er langt væk. Men i min verden burdet det også være nok, så tror det bliver planen i første omgang.

Men mange tak for hjælpen, kan være de kommer lidt spørgsmål igen senere. og held og lykke med Lanzarote projektet :)

Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate

leadImage.jpg

Igår var en meget tiltrængt hviledag - Hele dagen var jeg mere eller mindre brugt, og havde utrolig svært ved at koncentrere mig på arbejdet. Da jeg kom hjem stod den på sofa og Entourage (BOOM! en fed sæson igen :4thumbup: ), og efter 3 afsnit var jeg færdig og smuttede i seng. Imorges ville jeg så have taget squatten, men en hobende vasketøjskurv og lidt andre små-gøre mål holdt mig fra at træne indtil i aften.

Smolov på bænken har jeg taget konsekvensen og droppet - Jeg vil ihf ikke køre 4x bænk om ugen og risikere min skulder. Den havde jeg nok set komme, men uanset hvad er det klogeste at holde igen. I stedet bliver der pumpet lidt upperbody på gefühl og lyst, hvilket tidligere har givet gode gains!

Imorgen tidlig står den på sidste omgang squat i denne uge - Og faktisk ser jeg frem til at smadre 100kg med tripler! Styrken er lige hvor den skal være, og fedt at mærke smoloven virker! Ser frem til at maxe om et par uger! :devil:

Dagens Tal:

15min CrossTrainer Low Intensity

Squat

8x4@95kg

Pulls

4xBw

7x4@Bw+10kg

Goodmornings + BB Curls + Upright BB Rows

10x60kg + 12x25kg + 10x25kg

Ditto

Ditto

Skulder Tri-Set

7.5kg

10kg

12.5kg

15kg - 12.5kg - 10kg - 7.5kg

DB Curls + DB Extensions

2 set

/Done

Motta

Link to comment
Share on other sites

Smolov på bænken har jeg taget konsekvensen og droppet - Jeg vil ihf ikke køre 4x bænk om ugen og risikere min skulder. Den havde jeg nok set komme, men uanset hvad er det klogeste at holde igen. I stedet bliver der pumpet lidt upperbody på gefühl og lyst, hvilket tidligere har givet gode gains!

Fornuftig beslutning :4thumbup:

Nu har du jo reelt set heller ikke behov for at øge hverken muskelstyrke eller masse på overkroppen (tvært imod - set med IM øjne), så tag du den bare lidt med ro.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig beslutning :4thumbup:

Nu har du jo reelt set heller ikke behov for at øge hverken muskelstyrke eller masse på overkroppen (tvært imod - set med IM øjne), så tag du den bare lidt med ro.

Du maa da vaere paa narko?

>Polsky, du skal have de stoerste pecs i IM verdenen. Saet i gang.

Link to comment
Share on other sites

Smolov Week 2/3

hawaiikonabaymural__62500.jpg

Bestemt ikke i humør til noget da jeg vågnede imorges, men jeg havde lovet mig selv at få overstået dagens squat tidligt, så jeg kan slappe af når jeg kommer hjem fra job senere idag.

15min Crosstrainer - Low Intensity

10x3@100kg - Peanuts

Support

10x3@Bw Pulls - Squeeze hele vejen, slow!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Ny logbogstitel, cool :4thumbup:

Fedt at du offentliggør den drøm! En drøm som jeg bestemt ikke tror er urealitisk inden for de næste 1-3 år.

Det kræver nok bare at du ikke lytter til Lagoon´s råd om at stile mod at have sportens største pecs :blink::blink::blink:

Jeg arbejder lidt på et længere indlæg omkring tanker, overvejelser, krav, økonomi, ofringer etc etc i forhold til at få det til og lykkedes. Men ligenu lyder logtitlen bare enormt sejt! Havde overvejet "IronMotta's bekendelser - Vejen til Hawaii", men lige nu er det mere korrekt at betegne det som en drøm, da der stadig er for mange ubekendte til at vide om det er muligt!

Men fedt at se støtten er der! :superman:

Og bare rolig Lagoon, jeg kommer aldrig til at være Puny! Ihf ikke mere end jeg er nu :blush: !

Link to comment
Share on other sites

Spændende nyt mål :4thumbup:

Nu ved jeg ikke, om du har personlige kontakter, der har været på Hawaii og gennemført en Ironman. Men jeg kan huske, at der var en spinninginstruktør i Fiteness dk, der gjorde det i 2007. Kender hende ikke personligt, men hun var måske værd at fritte for oplysninger omkring alt det praktiske etc.:

http://tanjahall.dk/portfolio/ironman/

Link to comment
Share on other sites

Er næste års mål svømning under 1 time, cykling under 4½ og løb under 4?

Eller skal det være vildere? :cool:

Svømning: Ja, 55-60min burde kunne lade sig gøre

Cykling: 4t45min - Andet er urealistisk med det materiel jeg triller rundt på

Løb: 3t30min - Der kan jeg hente væsentligt. Ikke at jeg løb dårligt i år, det er bare klart der der kan hentes mest tid.

Total: 9t30min

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share