Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Glemte lige en sjov lille ting der skete under BB træningen. Motta'en er igang med at træne guns i wife-beater, og spotter et par hipsters ud af øjenkrogen med et videokamera. Helt sikkert. Nu skal der flashes guns på en eller anden blog. Den ene kryber hen, og introducere sig selv, og fortæller de leder efter danskere i forskellige situationer der skal sige "Arrrrj var der Bingo" til Bingo-Bango på Tv2. Smiler overbærende, og takker for tilbuddet, men siger ellers tak. LOL, om jeg gider stå på nationalt tv og sige "Arrrrjjj var der bingo". :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Morgen Spin

Klokken var knap 6, da jeg vågnede, og det er virkelig længe siden min rytme har tilladt mig at komme op på det tidspunkt. Jeg havde en aftale med instruktøren om nogle hjul jeg skulle låne til søndagens TT, så ingen undskyldninger. Desuden var der en af de andre Tri'er der havde fødselsdag, så ham kunne man heller ikke skuffe.

Men som altid, når først musikken (TIESTO!!) spiller, så kører bussen. Idag stod den på en masse korte (3min) intervaller ved lav belastning, men høj intensitet. Perfekt, da det gav anledning til at øve tråd. En af målene med træningen er at få et bedre og rundere tråd - Dvs, aktivering af hams, bedre vinkling af foden, og mere kraftfuldt nedad tråd. I stedet for at piske afsted, kørte jeg hele tiden med den samme remse i hovedet (Spark dig selv bagi - Knæ til ansigtet - vrist spark til bold - træd ned). Det endte med at blive helt godt!

50min Spin

I eftermiddag tror jeg at jeg skal ud og hygge på dem her:

Screenshot2011-09-23at104140AM.png

Link to comment
Share on other sites

Time Time Trial at Buresø

329727_10150827063370724_654400723_21073589_2021368652_o.jpg

Fra venstre: Thomas, Jan, Mig og Søren

Den korte version: Det gik ok. Den lange version: Fuck pis lorte arrangører der ikke har markeret ruten af ordentligt, så vi kørte 2km forkert. Det medførte højest sandsynligt at vi missede chancen for en top placering.

Anyways, fed event - Vi kunne have sat os ordentligt ind i ruten inden, så alt i alt var det nok vores egen skyld. Shit happens. Hvad der var værre var at Jan (Project-Raam) kom til dagen med ondt i halsen, og lidt sygdom i kroppen. Ikke optimalt. Søren dukekde op, og havde en syngende hovedpine. Men stillede op til trods. Det var 3.mands tid der galt og halt inde på anden omgang stod det klart at hverken Søren eller Jan havde det vilde at køre med. Jeg fik overtalt Jan og fortalt ham at nu skulle han stramme ballerne og kører videre. Som sagt så gjort. Det er præcis den mentalitet han skal have hvis han vil gennemføre RAAM. De to sidste runder var der kun Thomas, og så mig selv til at føre. Jeg havde sygt gode ben, så tog nogle ordentlige ryk - flere gange måtte jeg holde på bremsen op ad bakkerne fordi de andre følte jeg forcerede. LOL. Jeg havde med vilje ladet puls-bæltet ligge i bilen, og kørte kun på følelsen. Det endte med at vi brugte 1t35min på de 57.5km hvilket reelt var 60km for os. :dry: .

Konklusionen må være at der er så mange faktorer der spiller ind, og vi blev ramt af lidt bad luck. Fuck it - jeg fik god træning, og fik smadret igennem på focus'en. Højest sandsynligt sidste gang for i år. Fra nu af står den på recovery, rebuild og repetetion træning. Ikke noget med intervaller og andet sygt.

Derefter VM! Fed oplevelse, trpr aldrig jeg har set så mange mennesker i mit liv, og hvor var det fedt at se Geels Bakke klædt på den måde! Helt igennem eminent. Jeg havde mine to fætre på 10-12år med derud, og de fik sig en fed oplevelse. Jeg hev den ene op på skuldrene lige da vi kom for at han kunne få lidt cykelløb at se, derefter fandt vi nogle rigtige gode pladser med godt udsyn 800M fra stregen.

Alt i alt en super weekend - dog ser jeg endnu mere frem til næste weekend!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Konklusionen må være at der er så mange faktorer der spiller ind, og vi blev ramt af lidt bad luck. Fuck it - jeg fik god træning, og fik smadret igennem på focus'en. Højest sandsynligt sidste gang for i år. Fra nu af står den på recovery, rebuild og repetetion træning. Ikke noget med intervaller og andet sygt.

Ja, fuck det. I havde - omstændighederne til trods - et fedt race hvilket er hovedsagen! Og så er det i øvrigt godt at læse at der atter er punch i Motta-stængerne!

Sidste tur? Der er sgu da lang tid til vinter endnu, så med mindre det er fordi du har en anden cykel i kikkerten, så ser jeg da ingen grund til at pakke Focus´en væk :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja, fuck det. I havde - omstændighederne til trods - et fedt race hvilket er hovedsagen! Og så er det i øvrigt godt at læse at der atter er punch i Motta-stængerne!

Sidste tur? Der er sgu da lang tid til vinter endnu, så med mindre det er fordi du har en anden cykel i kikkerten, så ser jeg da ingen grund til at pakke Focus´en væk :innocent:

Tror ikke jeg skal udelukke at komme ud på raceren - men lige nu er jeg faktisk lidt træt af at cykle udenfor. Og desværre er der ikke en ny racer/TT'er i syne - Det holder ikke økonomisk i denne omgang. Måske til foråret!

Link to comment
Share on other sites

Update!

5000M Test

Fik lyst til at se hvad jeg kunne på en 5000M igår - så løb ned til stadion og gav den god gas. Havde håbet på at komme under 22min, men var lidt tung i røven igår.

Tid: 22.18 (4.27/Km)

Løb hjem igen, skiftede til lidt BB tøj og så over og squatte igennem i stedet:

Styrketræning

Squat

5x60kg

3x80kg

3x100kg

1x110kg

1x120kg

1x130kg

1x140kg

3x120kg

5x110kg

5x100kg

5x60kg

-Smuk pyramide i squatten, og dejligt at se der stadig er umpff i benene efter smoloven.

Military

3x5@60kg + Lidt swings

Dropset på Guns

30-35reps

/BUM!

Link to comment
Share on other sites

Og bare rolig Lagoon, jeg kommer aldrig til at være Puny! Ihf ikke mere end jeg er nu :blush: !

I øjeblikket er jeg igang med at planlægge hvordan sådan et forløb ser ud, og hvilke aspekter jeg kommer til at lægge vægt på. Der er nogle helt generelle ting, som jeg nok ikke kommer udenom, og et af dem er selvfølgelig kropsvægt. At slæbe 91kg igennem CC var fint nok, men kostede nok i sidste ende et sted mellem 15 og 30min I forhold til en kropsvægt på 85kg. Til IM lanzarote vil jeg ned på 85kg som minimum, og det må så koste lidt på overkroppen. Dog har jeg stadig en del fedt rundt omkring der kan skrælles, men der skal under alle omstændigheder holdes focus på kosten.

:sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Tak fordi i nærlæser min log :smile:

Vi goer det af ren omsorg. Det goer ondt at se en saerdeles flot flotmand kompromittere sin flotmandsform til fordel for en svoemningscykleloebemandsform.

Og saa er jeg maaske praeget en smule af min bopaelsregion. Heromkring er det ikke ofte man moeder folk der gerne vil vaere tyndere. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Vi goer det af ren omsorg. Det goer ondt at se en saerdeles flot flotmand kompromittere sin flotmandsform til fordel for en svoemningscykleloebemandsform.

Og saa er jeg maaske praeget en smule af min bopaelsregion. Heromkring er det ikke ofte man moeder folk der gerne vil vaere tyndere. :tongue:

Glad for du har min back bro - Men jeg er blevet hooked på det der triathlonmandsform. Dog ved jeg fra sidste år hvor svært det er at smide solid polsk masse, så der er forhåbninger om at jeg stadig holder fat i massen.

Link to comment
Share on other sites

1 times Intervaltræning igår forklædt som Indendørs fodbold

-Utroligt hvor brændt af man kan være af sådan en omgang. Er dog i tvivl om det reelt var det at løbe rundt i en time, eller de 4 fadøl jeg fik til CHL kampen bagefter jeg kunne mærke :innocent: ! Anyways, var det hyggeligt.

Skal nævnes at jeg holdt mig forholdsvis i ro, og ikke lavede nogle vilde stunts, da jeg det meste af tiden stod som keeper.

I aften er der Vogel-Swimning - Det blir superfedt! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kryds-træning

Kroppen var lidt stegt efter en laaaaang dag i laboratoriet, og en masse gang på trapper. Jeg ramte sofaen herhjemme ved 17-tiden, fik sovet en time, handlet og så overbevist mig selv om at jeg skulle se at tage mig sammen og komme til svømning. Jeg kom så i tanke om at bilen mangler olie, så det var no-go at tage den :dry: ! Nå, men så er det jo godt man har to ben og et par løbesko :bigsmile: , weeee! På med løbetøjet, i med iPod'en og så afsted mod Gentofte.

Løb ud:

4.8Km @28min

Svømning @ Vogel

300M Opvarmning

8x50M Catch-Up Crawl + Stil Crawl

4x150M+50M Sprint

4x50M Ben

3x200M Arme

1x100M Afsvømning

Total: 2400M

Derefter var der lidt sjov med en af de andre om at lære at svømme butterfly - tror det blev til 200M blandet øvelser. Kunne være fedt at lære! :devil:

Så var det ud i omklædningen, få det lidt våde løbetøj på igen, og så hjem mod Nygårdsvej.

Løb hjem:

4.8Km @30min

/Motta

Link to comment
Share on other sites

s04m.jpg

Lasse Traff - "Du er her!"

Igår var en god dag - Jeg arbejdede hjemme. Huhu! Det betyder at jeg slappede af på sofaen, og læste en lille smule artikler. Så jeg var helt frisk på træning senere m. Oliver. Først var planen 1 times styrketræning, og derefter ud og svømme. Men vi ændrede det til 30min styrketræning og så 1 times spin med Lasse. For dem der ikke kender Lasse, så er han måske den mest motiverende instruktør der findes. Hans mest kendte citat er: "Du er her!", og "Jeg er her for dig" :laugh: ! Ikke desto mindre forstår han hvordan man bygger en god spinning-time op med masser af intervaller, kryds, temposkift, etc etc. Igår virkede det helt uoverskueligt, men da vi kom igang var det meget simpelt.

Styrketræning

Rackpulls

5x60kg

5x110kg

3x5@150kg :flex: - Lækker omgang på baglårerne

Laterals + RDR + KB Snatch

10x10kg + 10x10kg + 10x12kg

Ditto

Ditto

Pulls

6xMotta

Spinning

52min Spinning - Puls: Whatever! Oplever lidt problemer med at komme helt op i puls. Jeg maxede ud på 84% idag, men var komplet syret til. :crazy:

Derefter hjem og fjerne en 10-æg omelet med bacon, kylling, broccoli og løg sammen med Oliver! Der blev snakket Tri til den store medalje, og vi fik lige søsat endnu en ide! Mere om det når det bliver konkret. :cool: :cool:

/Motta

Link to comment
Share on other sites

LOL Lasse T er en klassiker... igennem 10års tid efterhånden.

Et par klassikere du bliver RET træt af:

- "se mig se mig se mig"

- "følg mine ben, følg mine ben, følg mine ben"

- "jeg leverer redskaberne, du leverer resulaterne"

- "fokus, indsats og vilje!"

Programmer: som regel pyramide: 1-2-3-4-3-2-1

Musik: som regel glimrende house-inspireret

Link to comment
Share on other sites

Test af Udstyr

Jeg har lånt en home-trainer af min friend Thomas, som jeg kørte La Marmotte med sidste år. Jeg har lånt den for at teste om det er noget jeg selv mener vil have en gavn i min træning, og for at se om det er noget jeg får brugt. Jeg har nu haft den stående i en uge, og udover en meget kort trille-tur i lørdags, så har den bare stået og kigget i hjørnet. Idag fik jeg lige lidt tid som jeg ikke havde regnet med, så jeg stillede dyret op ude på svale-gangen, og så var det ellers bare afsted. Traineren er udstyret med Watt-måler, så endnu en dimension til træningen. Jeg prøvede at ligge et konstant tryk på over 250W, og så prøve et par gange at accelere og holde en effekt over en periode for at få testet udstyret i bund. Superfedt! Omend jeg nogen gange føler mig lidt utryk ved at så meget vægt holdes på så lille en akse. Anyways, det gik overraskende godt!

Jeg koblede pulsuret til og fik således også data den vej rundt. Garmin har lavet en TE (Training Effect) skala afhængigt af ens puls - Den har de defineret sådan her:

Hvad er Training Effect (TE)?

Har du nogensinde tænkt over, hvilke gode effekter der er ved din træning? TE måler, hvilken indvirkning træningen har på din aerobe kondition. Ved at bruge din puls fortæller TE dig, om en øvelse, du udfører, vedligeholder din nuværende kondition eller forbedrer den. Ved hjælp af denne oplysning kan du afpasse intensiteten og nå dine mål.

TE gælder for alle aerobe sportsgrene, alt udstyr og alle sunde og raske personer.

TE-skala

5,0 – Formforbedrende træning

4,0 – Stor forbedring

3,0 – Forbedring

2,0 – Vedligeholdelse

1,0 – Minimal

Dagens Stats:

Location: Svalegangen

Tid: Kl 15-16

Puls: 71% af max, 83% Top

TE: 2.8

/Motta

Link to comment
Share on other sites

En smule styrke-bum-bum igår

Squat

5x30kg

5x70kg

5x90kg

5x100kg

4x110kg

KB Snatches

2x10/10@16kg - Fed øvelse, tror jeg skal lave den noget mere!

EZ Curls + EZ Triceps

3x8@50kg + 3x5@50kg

DB Curls + DB Tricps

[email protected] + [email protected]

"21's"

1 set @ 25kg

Cable Pushdowns

15x40kg

15x50kg

15x60kg

15x50kg

Foaming + Lidt Planke Gøjleri!

Idag: Svømning + Lidt løb!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share