Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Interval-Løb @ FDK

Aftenens træning stod på intervaller, og da det gik op for mig at vi skulle løbe 5Km test besluttede jeg mig for at søge andre græs-gange! En hurtig FB update, og jeg fandt en gruppe at løbe intervaller med. De skulle godt nok kun løbe 10x400M, men jeg holdt fast i mit program, og lavede 8x800M samtidigt med dem. De var alle n00b's, så selvom jeg skulle løbe 800M lå jeg alligevel i spids hele tiden. Godt for moralen. Jeg satsede på at løbe 3-3.15 pr. 800M, og så holde pause indtil 5min. Sagt med andre ord, start hvert 5. minut. Det lykkedes nogenlunde i starten, men glippede lidt til sidst. Som afslutning på dagens træning tog jeg i IK99, og fik en chat med TJR og DocHolliday (For dem af jer der kan huske ham - FUCK han er MASSSW)

Dagens Tal:

8x800M (3.00 - 3.07 - 3.15 - 3.15 - 3.18 - 3.24 - 3.30 - 3.33)

Afjog og så 2xCore WO i IK99

Hjem og spise!

Imorgen tager jeg en off-day, og restituere på sofaen.

/Motta

Hej Motta!

Når man ser dine intervaltider, ligner det, at du har løbet for hurtigt i starten og/eller for mange intervaller. En forskel på 33 sek. mellem hurtigste og langsomste interval er lige i overkanten. Jeg tror du vil få mere ud af at løbe alle intervaller inden for f.ex. fem sekunder ( f.ex. 3.10 - 3.15 9, og så måske lave 1-2 intervaller færre. "KVALITET FREMFOR KVANTITET".

Hvad tænker du selv?

Vh.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Hej Motta!

Når man ser dine intervaltider, ligner det, at du har løbet for hurtigt i starten og/eller for mange intervaller. En forskel på 33 sek. mellem hurtigste og langsomste interval er lige i overkanten. Jeg tror du vil få mere ud af at løbe alle intervaller inden for f.ex. fem sekunder ( f.ex. 3.10 - 3.15 9, og så måske lave 1-2 intervaller færre. "KVALITET FREMFOR KVANTITET".

Hvad tænker du selv?

Vh.

Fyssen

Jeg tænker ikke så meget over det lige nu - Løb for mig er stadig et område jeg udvikler mig på, og jeg "leger" meget med de forskellige former. Jeg kender heller ikke mig selv godt nok til at vide hvad mit pace er på en 800M.

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejede GUNS igår, men en friendinde skrev om jeg kunne hjælpe hende med at flytte en sofa, og at hun tilgengæld ville lave aftensmad til mig. Så jeg skar resitutions-træningen kort, og var en good-guy istedet! Hertil morgen vågnede jeg tidligt, og var nogenlunde frisk, så jeg røg op og afsted til løbebåndet. Mine underben har begge været en smule ømme efter min intervaller Onsdag, men et par kompressionssokker løsnede op for smerterne, og jeg havde ingen problemer på løbebåndet idag. Det blev en stille omgang, da jeg har et barsk program i weekenden, samtidig med jeg skal svømme iaften! Uuuh fuckin yeah!

Morgen Cardio

30min@Løbebånd - 5-6Km'ish

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden omgang træning

Mark inviterede, og jeg takkede ja. Så 3 mand høj stod vi klar til at svømme, da vi finder ud af vores bane er blevet givet væk til spækhuggerne :crazy: aka. små uduelige unger der ligger og plasker oveni hinanden! :nonono:

Nå, vi overgiver os og begynder serien på en af motionist banerne, til stor irritation for de andre motionister der ikke forstår vores øvelser :laugh: ! Fryd, så kan I flytte jer! Dagens Menu er en lang satan, med hovedretten @ 1x800M med negativ split.

Dagens Tal:

300M Opv.

.

.

.

.

800M (6.58 + 6.00)

.

.

.

Total: 3500M

Derefter ud at spise med Carina, og snakke om alt mellem himmel og jord!

Forresten så løb jeg til KSH idag, det tog små 27minutter...meeh! Men fint at få ekstra kilometre på kontoen!

Link to comment
Share on other sites

Week Summary (1 af 8)

Første uge af 2012 er overstået, og dermed første uge på vejen mod AD. Jeg har holdt kæden stram i denne uge, og træningen har kørt snorlige. Det er jeg super godt tilfreds med, og jeg føler mig klar til at gå igang med næste uges træning imorgen tidlig. Jeg har fået rettet mit program til, og vil ikke køre spinning timer, men derimod hometrainer, da det for mig giver langt mere mening og jeg samtidig får vendt mig til cyklen. Min lange tur i weekenden blev lidt kort, men jeg havde en god fornemmelse af cyklen og følte mig mere powerfull end førhen! Det kan kun blive godt!

Sidste træning i denne uge endte med en tur på løbebånd, da jeg ikke kunne overskue at skulle ud i regnen og løbe ovenpå gårsdagens våde oplevelse. Hvad der tæller er at jeg kom afsted, og jeg fik logget nogle solide kilometre igen.

Dagens Tal:

45min Treadmill

8,6Km

Næste uge skruer vi lidt på intensiteten, og sørger for at hver eneste træningspas bliver for fuld skrue. I denne uge har jeg logget 10timer15min koncentreret træning, og vil prøve at øge mængden til 12timer i næste uge.

Screen%20shot%202012-01-08%20at%202.56.41%20PM.png

Sådan har ugen set ud, ikke noget specielt godt skema, men jeg kan danne mig et overblik fra det!

God søndag,

M

Link to comment
Share on other sites

Week 2 Day 1/7

Så er uge 2 fuldt igang, og det betød træning fra morgenstunden af. Jeg havde egentligt planlagt morgencardio, men fik lyst til at tage lidt spinning i stedet, så derfor gjorde jeg det. Som afslutning på spinningen, tog jeg en hurtig tur på løbebåndet og fik derved lidt transition træning. Alt i alt en super start på ugen:

Dagens Tal

55min Spinning - 75% MAX

T2

15min @ 5.27/Km (11km/t)

/Done

I aften står den på svømning med Coach C.! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Update

Igår stod den på svømning om aftenen, og jeg havde sat min Coach stævne ved bassin-kanten kl 18. Vi blev dog begge lidt forsinket, og det var godt det samme for christ hvor var der mange tosser i bassinet. Vi fik møvet os ned i en af banerne, og ændrede den oprindelige plan med teknik og korte intervaller, til et mere crude-program, med nogle seriøse 400M serier. Til sidst blev der osse plads til lidt leg :blush::tongue: !

Dagens Tal

300M Opv

8x50M Teknik (3/5/7/9, Træk, Catch og En-arms Crawl)

3x400M - Prøvede at ramme 6.45/400M - Gik ok på 1 og 3, 2'eren var jeg lidt off

2x200M - 3:15pace (Første: 3.23, Anden:3:08)

4x25M Ben

4x50M Anker (Bruger kun armene, og trækker så den anden der holder fast i ens ankel)

100M Medley - Uhahauha

100M Afsvøm

Herefter kom Mark, og jeg havde en fræk date med ham og nogle speedsuits. Han hev en lækker sag frem, og til stor morskab fik jeg kravlet mig selv ned i den. Fuck den sidder tæt - Men på en gode måde :devil: ! Fik lige prøvet 100M i den, og man kan godt mærke hvor meget bedre glid der er i sådan en. Den skal bruges til AD hvis vand-temperaturen er over 23grader, og det dermed er forbudt at bruge alm. våddragt. Den var sygt svær at få på, men af gik det noget nemmere.

Derefter var det hjem og fylde depoterne, og så tidligt i seng. Jeg fik nemlig ideen om at få min hometrainer session overstået her til morgen, da jeg har lidt ekstra tid idag inden jeg skal på arbejde. Det giver mig osse en lidt længere restitution, da jeg først skal "performe" til løbe-intervallerne Onsdag aften. Som tidligere beskrevet er hometrainer session ufatteligt kedelige, men jeg havde fået fat i lidt gamle Tour de France optagelser og Highlights fra dette års Ironman World Championships. Det gjorde det tåleligt, samtidig med at jeg havde musik og iPhone inden for rækkevidde!

Dagens tal på Hometraineren

20min Opvarmning - Mod Puls 70

20min, Kadence 90 - 250W

5min, Break

20min, Kadence 90 - 250W

5min, Break

20min, Kadence 90 - 250W

5min, Break

/M

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok nogle syge svømmepas du fyrer af for tiden :superman:

Herefter kom Mark, og jeg havde en fræk date med ham og nogle speedsuits. Han hev en lækker sag frem, og til stor morskab fik jeg kravlet mig selv ned i den. Fuck den sidder tæt - Men på en gode måde ! Fik lige prøvet 100M i den, og man kan godt mærke hvor meget bedre glid der er i sådan en. Den skal bruges til AD hvis vand-temperaturen er over 23grader, og det dermed er forbudt at bruge alm. våddragt. Den var sygt svær at få på, men af gik det noget nemmere.

Det lyder fedt! Hvilken en dragt har du så erhvervet dig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share