Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Endelig en traening jeg forstaar. :smile:

Fedt at laese om din tur til Lanzarote, uanset hvor vanvittigt jeg synes alt det cardio er. Imponerende loejer.

Thx bro!

Kan se du bipper ind på bloggen engang imellem, ellers har bloggen bare fanget interessen fra en afrikaner der flyver en del rundt :smile: Håber alt vel dernede!

Link to comment
Share on other sites

Prøver lige det der løb igen!

Screen%20shot%202012-06-02%20at%202.47.30%20PM.png

Men inden updaten skal jeg lige rante lidt over mig selv, for årrhh hvor kan man nogen gange være lidt for hurtig og smart i en vending. Kort fortalt så skal jeg ikke lave hele Challenge til august, men har ledt lidt efter et stafet hold, eller to. Og der har jeg så trådt godt og grundigt rundt i spinaten, for først så troede jeg at jeg havde to hold jeg skulle være med på, indtil nu hvor jeg har glemt nogle halve aftaler jeg lavede nede på Lanzarote. Det har så medført lidt kurrer på tråden mellem et par af os, og jeg har således idag måtte rede en masse aftaler ud. FFS. Nogen gange kan jeg bare blive så snot irriteret på mig selv at jeg skal glemme hvad jeg har sagt og gjort. Det ser dog ud til at jeg stadig skal løbe et marathon til august, og så må en svømmetur blive bonus hvis det er. Under alle omstændigheder vil jeg være til stede i byen og klar til at heppe som en tosset på alle dem jeg kender der skal være med, og især en der har vist potentiale til at lave noget virkelig stort :wink: !

Nå, weekenden har indtil videre budt på lidt hjemlig hygge hos de gamle med god mad og selskab til følge. Søster er hjemme et smut fra England, og det var hyggeligt lige at se hende igen. Men som altid skal det være kort og intenst, ellers får jeg "lejr-kuller", så jeg tog et formiddagstog hjem til København igen. På vej hjem i toget havnede jeg i den "børne-venlige" kupé hvor der til venstre for mig sad en prolle-familie der skulle på bakken og på den anden side en thai-familie der snakkede helt vildt meget på deres thai-thai. Jaså! Jeg kunne selvfølgelig have gået et andet sted hen, men kombination af et ret pakket tog, stive stænger (stadigvæk ja) og lidt for meget baggage gjorde jeg blev sidende og skumlede inden i. Og min iPod, ja den havde jeg glemt. FFS igen!

Dagens træning blev lavet i kombination med en cykel der skulle hentes på Panum, så jeg tog skoene på og luntede en tur i favourite-pace ud om søerne, rundt i byen og så tilbage til Panum, hvor jeg så cyklede hjem fra.

Tal: 7.56Km, 5.16/Km, 81% Gns Max Puls

Udemærket, og jeg mærkede kun en smule til mit lyske-værk. Jeg fortsætter med at strække/mobilisere lidt på det og håber det går i sig selv. Hmm....

Link to comment
Share on other sites

Svømmetid

Var et smut ude til DM Sprint og se til nogle af atleterne fra FDK, og jeg blev overrasket over hvor flot og stort et setup DM sprint er. Sindssyg godt organiseret, og afviklet uden nogen kiks eller problemer. Hatten af for det. Jeg fik osse lige de sidste småting på plads med de kommende stafet-hold til de to challenge konkurrencer, og til Århus skal jeg ud og cykle en lille tur! Til Copenhagen er marathon delen på plads, og nu afventer jeg om der osse skal svømmes!

Igår fik jeg tilbudt en plads på et af de lukkede morgenhold, da en af de andre triatleter ikke kunne deltage, så jeg takkede ja med kyshånd. Morgensvømningen var en tur i Lyngby svømmehal med Vogel på kanten, og en masse god feedback på svømningen. Generelt så det fornuftigt ud, og jeg følte jeg havde super fat i vandet. Fik lige sat en afsluttende 200M på 2.55 (1.21/1.34), hvor jeg med lidt mere intelligent svømning havde sat den hurtigere.

Total: 2200M, En masse teknik, lidt vejtrækningsøvelser, catch-up, ventecrawl, mm.

Super omgang, og dejligt at være tilbage i bassinet om morgenen!

/M

Link to comment
Share on other sites

Cykeltid

Havde en plan om udendørs-svømning igår, men det er simpelthen for koldt, og jeg nægter at hoppe i for at fryse min butt off! Så en hurtig SMS til Michael, som jeg vidste skulle ud at cykle, gjorde at jeg tog en tur på den gamle focus i stedet. Det blev en hurtig tur ud/hjem, hvor der blev åbnet godt op. Det var ikke helt meningen, men vi rendte ind i endnu en FDK'er som skulle ud og lufte sit carbon. På vej op ad strandvejen lagde jeg mig i front og holdt pulsen nogenlunde i ro, men havde stjerne gode ben, så hastigheden bragede derop af. I løbet af ingen tid var vi nået op til Humlebæk, hvor vi vendte rundt og kørte samme vej tilbage til København.

50Km @37.1Km/t

Derefter en omgang styrketræning direkte fra cyklen:

High Box Squat

6x70kg

6x100kg

6x130kg

6x160kg

3x170kg

Goodmornings + High Box Jumps

3set + 3x6@Bw

Chins + Frivend/Press

2x10 + 3x6@40kg

/Done

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god tur på søndag! :smilerock:

Kan sagtens forstå din taktik med at ligge langt fremme, men pas nu på! Det ville sgu' være ærgerligt at få fremtidsplanerne udskudt på grund af et styrt i et motionsløb. Javist, det Gammelfar, der taler, men jeg kørte med i 2006 og 2007 og måtte begge gange bakke tilbage fra frontgruppen, fordi det simpelthen var for hasarderet med det store felt rundt i de små sving :gal:

Nu er der vist noget med, at der er start med masterbil, hvor løbet bliver givet frit senere, så det kan godt være, at det er mere under kontrol i dag end dengang. Ude på ruten er det typisk lidt mindre hidsigt, dog plejer der at være et lumsk, skarpt sving i Nørre Herlev, hvor man kan komme i problemer.

Anyways, jeg sænker pegefingeren igen og erstatter den med et thumbs up for en god tur. Det er jo en virkelig flot rundtur i det nordsjællandske, som man godt lige kan huske at nyde indimellem også :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god tur på søndag! :smilerock:

Kan sagtens forstå din taktik med at ligge langt fremme, men pas nu på! Det ville sgu' være ærgerligt at få fremtidsplanerne udskudt på grund af et styrt i et motionsløb. Javist, det Gammelfar, der taler, men jeg kørte med i 2006 og 2007 og måtte begge gange bakke tilbage fra frontgruppen, fordi det simpelthen var for hasarderet med det store felt rundt i de små sving :gal:

Nu er der vist noget med, at der er start med masterbil, hvor løbet bliver givet frit senere, så det kan godt være, at det er mere under kontrol i dag end dengang. Ude på ruten er det typisk lidt mindre hidsigt, dog plejer der at være et lumsk, skarpt sving i Nørre Herlev, hvor man kan komme i problemer.

Anyways, jeg sænker pegefingeren igen og erstatter den med et thumbs up for en god tur. Det er jo en virkelig flot rundtur i det nordsjællandske, som man godt lige kan huske at nyde indimellem også :thumb:

Tak for råd - Jeg har osse mine bekymringer, men vil nu give det en chance. Hvis jeg føler det bliver for hasarderet, så bakker jeg af. Jeg kan huske at Jannie styrtede sidste år, og fik sig vist lidt af en forskrækkelse. Og ja, der er mange lumske sving på ruten som jeg husker den.

Tallene fra igår:

Squat

5x60kg

5x5@80kg

Dødløft

5x70kg

5x5@100kg

Rows

2x8@60kg

Military

3x8-10@40kg

Chins

10stk

Link to comment
Share on other sites

Svinget i Nr. Herlev er virkelig vanskeligt, specielt i en større gruppe fordi det er et sving i et sving, er blindt og derudover brostensbelagt med sten der til tider ligger lige så lige som Jacob Haugaards tænder.

Du kan sagtens sidde oppe foran når starten går, for det sker ude på Kongevejen op af bakken mod Høvelte. Der vil blive kørt stærkt, meget stærkt, men har man benene til det kan man sagtens følge med. Der vil nok relativt hurtigt være dannet et frontgruppe, og så er det bare at hænge på og spare sig lidt :bigsmile: God tur i hvert fald, og jeg er sgu en lille smule misundelig på at jeg ikke selv deltager, men mon ikke jeg overlever? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Svinget i Nr. Herlev er virkelig vanskeligt, specielt i en større gruppe fordi det er et sving i et sving, er blindt og derudover brostensbelagt med sten der til tider ligger lige så lige som Jacob Haugaards tænder.

Du kan sagtens sidde oppe foran når starten går, for det sker ude på Kongevejen op af bakken mod Høvelte. Der vil blive kørt stærkt, meget stærkt, men har man benene til det kan man sagtens følge med. Der vil nok relativt hurtigt være dannet et frontgruppe, og så er det bare at hænge på og spare sig lidt :bigsmile: God tur i hvert fald, og jeg er sgu en lille smule misundelig på at jeg ikke selv deltager, men mon ikke jeg overlever? :laugh:

En rutineret herre som dig, der kender løbet, hvad ville taktikken være? Er det bare at klø på og brænde tændstikker de første 20-30Km, indtil der falder ro på, eller kan jeg ligeså godt glemme at sidde med. Og hvor stort plejer hovedfeltet at være...?

Link to comment
Share on other sites

En rutineret herre som dig, der kender løbet, hvad ville taktikken være? Er det bare at klø på og brænde tændstikker de første 20-30Km, indtil der falder ro på, eller kan jeg ligeså godt glemme at sidde med. Og hvor stort plejer hovedfeltet at være...?

Fuldstændig korrekt. De første km når løbet bliver givet frit bliver sindssygt hårde, men efter noget tid falder der ro på, så det er bare om at bide det i sig til at starte med. Når frontgruppen så er etableret kan du med fordel ligge dig lidt ned i feltet igen, og lade de andre køre dig frem. Jeg tror først at angrebene vil ske når man kommer forbi Rungsted på Strandvejen. Der vil med garanti være nogle der kører fra start af, men lur mig om de ikke bliver hentet igen på et tidspunkt. Der vil komme MANGE angreb på Skodsborgvej bakken, og ikke mindst ind igennem skoven på grusstien. Hvis jeg var dig ville jeg køre en tur inden søndag hvor du kører derop og ser hvordan det ser ud med huller på det grusstykke. Der er altid nogle steder hvor der er nogle ret grimme huller, men hvor de er kan jeg ikke huske. Min taktik sidste år var bl.a. at jeg skulle først ind på det stykke, således at jeg ikke blev fanget af et styrt eller andet.

Ellers er det bare om at gemme sig i feltet til de sidste 200 meter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig korrekt. De første km når løbet bliver givet frit bliver sindssygt hårde, men efter noget tid falder der ro på, så det er bare om at bide det i sig til at starte med. Når frontgruppen så er etableret kan du med fordel ligge dig lidt ned i feltet igen, og lade de andre køre dig frem. Jeg tror først at angrebene vil ske når man kommer forbi Rungsted på Strandvejen. Der vil med garanti være nogle der kører fra start af, men lur mig om de ikke bliver hentet igen på et tidspunkt. Der vil komme MANGE angreb på Skodsborgvej bakken, og ikke mindst ind igennem skoven på grusstien. Hvis jeg var dig ville jeg køre en tur inden søndag hvor du kører derop og ser hvordan det ser ud med huller på det grusstykke. Der er altid nogle steder hvor der er nogle ret grimme huller, men hvor de er kan jeg ikke huske. Min taktik sidste år var bl.a. at jeg skulle først ind på det stykke, således at jeg ikke blev fanget af et styrt eller andet.

Ellers er det bare om at gemme sig i feltet til de sidste 200 meter :laugh:

Det sgu så besværligt at køre cykel-løb. Jeg giver den gas, ryger sikkert med i udbrud tidligt og så må vi se hvor langt den holder... Jeg overvejer osse hvad dæ jeg skal smide på. Det lige før Durano Plus kommer på tale med de forhold vi skal køre under?? Eller GP4000 med indlæg?

Link to comment
Share on other sites

Zipp it Guys...

Screen%20shot%202012-06-07%20at%2010.43.37%20PM.png

Dagens træning stod på lidt hygge og rulletur på cyklen. Jeg er som skrevet på Triholics ved at gøre mig klar til på søndag, hvor der skal køres Sjælsø rundt, og i den forbindelse har jeg lånt et sæt Zipp404, med alukant godt nok - bevares, men de skulle testes idag på Øresunds Ruten. Vi var en god lille flok der kom afsted, og der gik ren legestue i den ligeså snart vi ramte Klampenborgvej. Først rykkede Jacob og Jonas afsted, og selvom jeg ville holde mig i ro, så indbød det bare til at vise hvor skabet det skulle stå. Så i god tung klinge, fik jeg hurtigt trådt mig op på siden af dem, og fortsatte så uforstyrret op til toppen af bakken. SMUKT! Og fed effekt af Zipp hjulene, kæft de ruller godt på sådan en halv-flad stigning.

Nå, videre gik det ad de små veje ud til DTU, Søllerød, Nærum og så ud til strandvejen, hvor vi forinden havde fået aftalt at køre Klampenborg-Skilte spurten. Det betød selvfølgelig hæftig positions-kamp hele vejen ned mod tårbæk, hvor spurten reelt starter. Jeg har kørt den spurt så mange gange snart, og den er nærmest umulig at time perfekt. Der blev selvfølgelig prøvet lykke-ridder udbruddene, men alt var status-quo da vi ramte det sidste sving inden der er små 500M til "mål". På det her tidspunkt tænker jeg pokker-i-vold, og smækker afsted fra bagerste position, i et voldsomt ryk hvor jeg osse får hul. Men som altid er det en lang spurt, og 50M før skiltet kan jeg konstatere de swooshende lyd af et Mavic Cosmic Carbon på Jacobs cykel der kommer buldrende forbi.... FFS. 1-1. En bro-fist til ham for god kørsel, og så triller vi ud på anden omgang. Her overlader jeg klampenborgvej til masserne, da jeg er dem klart overlegen :tongue:. I stedet fokusere jeg på at ramme skilte-spurten perfekt denne gang. Jeg ser hurtigt at Jonas har gode ben da han rykker på Vedbæk-bakken, så jeg sætter efter ham og vi får skabt et fint hul frem til stykket før Tårbæk, hvor Jacob kommer op til os. Jeg overlader fuldstændig trækkeriet til Jonas, og bruger ham som hjælperytter. Ved svinget er det denne gang Jacob der tager den lange spurt idet der kører en lastbil forbi os, og han tænker han kan bruge den til Pace... Smart træk, men jeg har luret ham og fanger hans hjul forholdsvis hurtigt. Jeg holder mig i skindet helt ind til skoven, hvor jeg så sætter forbi ham med et let ryk. 2-1.

Kæft hvor er det fedt at ligge i de spurter og time dem perfekt. Vi tjekker lige Jacobs watt-måler da vi kommer hjem, 1200W i max, Awesome! Han er et hoved mindre end mig og vejer omkring de 75kg. Om jeg godt gad se mine watt tal for idag....?? Nej slet ikke :smile:!

Nå trillen hjem til Ngsvej, i bad og få noget mad, og konstatere at cyklen kører som smurt. Jeg har fået tilrannet mig nogle Maxxis Detonator dæk, som burde være gode all-rounder ala GP4000, men alle reviews konstatere at deres weakpoint er "puncturing"! Fedt, så skal ud og investere i nye dæk inden på søndag.... Hmmm.

Dagens Tal: 50Km, Puls 77%, Gns. 28Km/t (31Km/t)

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Sjælsø 2012

Nå, gad egentligt ikke at poste omkring dagens løb for var en smule skuffet og kunne ikke lige se det positive i dagens cykel-løb, men en chit-chat med Jay gav lige lidt persepktiv, og jeg kan da bestemt være tilfreds med min præstation.

Den korte udgave er løbet kommer er: Jeg havde piv-tunge ben og var hele tiden to skridt bagefter. Den lange version er selvfølgelig lidt mere kulørt, men here goes:

Jeg var taget derud tidligt med Jacob og vi skulle så mødes med et par af hans venner. Den første kom tidligt nok, mens nummer to først var vågnet Kl 6.18 (løbsstart kl 07.00), så vi stod i tusind år og ventede og jeg blev rimelig utålmodig da jeg ved hvor svær starten kan være når man ligger nede bagved. Sidste mand ankom og vi trillede op til start området, hvor Jakob så lige havde et lille ærinde :4pooh: :moon: :annoyed: , nå jeg ventede på ham, og vi kom kun lige op på startlinien før starten gik. Og som sædvanligt er det over stok og sten ud af Lyngby mod Kongevejen, og masser af nervøs kørsel med masser af opråb, bremsen, små styrt mm. Rimelig træls, men jeg slap udenom de værste seancer!

Ude på Kongevejen ligger jeg nede omkring plads 100-200, og det er så vildt at se hvad der sker når løbet bliver givet frit. Tempoet ryger lige op i rødt, og benene syrer for vildt. Jeg bed tænderne sammen, kæmpede mig fra hjul til hjul og prøvede hele tiden på at være opmærksom så jeg ikke røg af feltet. Efter 50Km er vi ude på de små veje med masser af huller og bump, og jeg ligger bagerst i feltet. Jakob er kommer med helt op foran, da han så bliver involveret i et masse styrt, hvor han lander head-first i et spinergy-hjul. Et par ødelagte oakleys og en rimelig nasty flænge under øjet er resultatet. Jeg tager herfra bestik af situationen, og beslutter mig for at det simpelthen ikke er det værd (godt hjulpet på vej af Henrik S ord tidligere :wink:). At jeg så samtidig ikke har det killer-instinkt der skal til for at sidde med, gør at jeg falder ned og finder en fin gruppe med en 8-9mand (og en kvinde - rimelig sej tøs!). Det bliver som sådan noget gør, og jeg veksler mellem at prøve og trække tempoet lidt op, og så bare accepterer at det ikke var min dag i dag. Ude på Strandvejen bliver vi opslugt af det andet hovedfelt, og jeg prøver mit bedste på at ligge med her. Frem til skovstien er jeg med helt fremme, og prøver at træde an, men igen sætter de tunge ben ind, og jeg resignerer og tager til takke med en gennemført tur, uden punkteringer, og uden styrt. Jeg krydser linien efter 3.40, og er i bakspejlet egentligt fint tilfreds. Sidste år kørte jeg med to punkteringer 4.26, så en forbedring på 46min er vel egentligt ok (på trods af to punkteringer).

Jakob kom fint igennem, og vidste rigtig hjerte ved at kører 3.37 (Endda med en ekstra punktering!)

Hjemme igen røg jeg på sofaen og måtte lige kæmpe et par timer med at få varmen. Havde taget for lidt tøj på, og havde heller ikke skifte tøjet med, så jeg frøs lige lidt ekstra på vejen hjem i bilen... Flot!

Her til aften fik jeg lige styrketrænet lidt på gefühl, mest for at afreagerer lidt :dumbbell_lift:

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Lyder hidsigt med den start og de styrt :crazy: Meeen når den første skuffelse har fortaget sig, kan du skrive 125 gode kilometer og et godt pres på pulsen i bogen. Det er vel også værd at tage med. Og så vidt jeg kan se, er tiden da ikke ret langt efter de første i mål. Cool :wootdance:

Egentlig troede jeg, at startproceduren med mastervogn ville gøre starten mere tilbagelænet, men der vil selvfølgelig være kamp om at ligge forrest frem til, at starten bliver givet fri. Og efter starten på Kongevejen går det over stok og sten, som du skriver. Og så er det et stort felt med en skøn blanding af nuværende og tidligere cykelryttere samt motionister af enhver afskygning. Accidents waiting to happen.

Sæsonpremieren for motionsløb plejer at være Ullerødløbet på 125 km i Hillerød, og det var også et Gran Fondo løb i gamle dage, hvor alle bare blev sendt af sted på én gang (med det resultat, at folk styrtede i hobetal). De gik for nogle år siden over til sluser med 30 ad gangen. Så kunne man følges med sine klubkammerater, og der blev også dannet felter undervejs. Men det farlige element forsvandt.

Selv ser jeg med gysen, når det enorme felt til Ritter Classic ruller forbi, men - som det er fremgået - er jeg også lidt af en bangebuks. Specielt når man blander cykelryttere, ambitiøse cykelmotionister og weekendcyklister og tilsætter konkurrence. Giftig cocktail.

Anyway: Godt kørt under udfordrende omstændigheder ...

Link to comment
Share on other sites

Huhuhu, jeg har været ude og hente en Scott Plasma, som jeg skal køre på Søndag til Challenge Århus og den er mean....! Igår aftes gik jeg og rettede den lidt til og fik indstillet den så aggresivt som muligt. Imorges var det så meningen jeg skulle have været et smut på vejen og testet den for første gang, men jeg havde så ikke lige overvejet at der sad nogle "forkerte" pedaler på i forhold til de klamper jeg har, så i stedet blev det til en løbetur i mine nye Brooks-Ghost sko. De er supersprøde at løbe i, men jeg må desværre være ærlig omkring min skide lyske, der bliver ved med at fucke lidt rundt i det for mig. Nu har jeg ellers været meget tilbageholden, men jeg kan bare mærke den når jeg kommer hjem efter sådan en tur. Under turen er der ikke noget alarmerende, og jeg løber smertefrit, men ligeså snart jeg kommer hjem og bliver kold, så sidder der en irriterende smerte inde omkring lysken.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved det, da min fornemmelse er at en fysioterapeut ikke rigtig kan rette noget, og det bare bliver penge ud af vinduet. Jeg vil prøve at få løsnet op omkring min højre gluteus, da den stadig er sindssyg stram og måske er med til at fremprovokere en indadrotation i lyskeregionen.

Løbeturen var som sådan positiv nok, jeg holdt mig i comfort-zone, og luntede afsted uden at kigge for meget på klokken. Min puls lå omkring de 80% af max det meste af turen, og jeg følte ikke det var vildt hårdt. I alt blev det til en tur rundt om Sortedam-dosseringen, og så hjem igen og spise morgenmad.

Jeg skal desuden lige holde øje med hvad jeg stopper i kæften, har haft lidt en laissez-faire tendens siden lanzarote, og ikke at jeg er blevet tyk, men jeg føler mig uskarp. Jeg vil ikke diete den, men snare bare have fokus på mindre søde sager og alkohol. Oh well, den har jeg sikkert sagt før, men nu skal der lige strammes op. Jeg vil det her!

5Km @5.10/Km, 80%

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Stop mig, hvis du har hørt den her før :rolleyes:

Jeg ved, at du arbejder med løbeteknikken, men kunne der alligevel være noget at hente ved "at lægge belastningen om" på en mere radikal måde? De der lyskeproblemer kan vist være satans svære at slippe af med (ikke et ord om Mr. Spock), så det er måske noget med at gribe fat om, hvor problemet stammer fra i stedet for at symptombehandle.

Ved at rette kroppen helt op og få benene mere med sig, er det min erfaring, at belastningen holder flyttedag fra knæ og hofte til ankler og lægge. Og nej, jeg vil ikke over i boksen med de hellige, der ser barfodsløb som vejen til verdens frelse, men måske kunne du arbejde med at flytte lidt rundt på de ømme punkter under løbet.

Har du egentlig prøvet at smide skoene helt og løbe nogle meter i bare fødder? Det er en simpel øvelse, men kan nogle gange åbne øjnene for nogle ting omkring kropsholdning ...

Og nu kravler jeg lige ned fra min kæphest igen :innocent:

Lyder fedt med Scott'en. Kunne der komme et billede i loggen?

Link to comment
Share on other sites

De er supersprøde at løbe i, men jeg må desværre være ærlig omkring min skide lyske, der bliver ved med at fucke lidt rundt i det for mig. Nu har jeg ellers været meget tilbageholden, men jeg kan bare mærke den når jeg kommer hjem efter sådan en tur. Under turen er der ikke noget alarmerende, og jeg løber smertefrit, men ligeså sna...

Sikke noget hø med lysken! Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at kaste flere tusind kroner efter en fys, hvis du ikke rigtigt føler at det gør den store forskel. Jeg er derfor også tilbøjelig til at give Henrik ret. Måske det er tid til at pille løbet fra hinanden, og tage dig tid til at få det samlet igen på en ny og bedre måde?!?! Du har pt. ikke nogle A races coming up, så du har som sådan masser af tid;-)

Jeg ved ikke om du har læst Henriks blog, hvor han beretter om sine erfaringer fra en time med en pose løbecoach. Men hvis ikke, så synes jeg du skulle prøve at gøre det. Det virker som lidt af en eye-opener, og det er bestemt noget jeg selv overvejer i den nærmeste fremtid.

Har du i øvrigt overvejet et par Supersole? Du ved, dem Kenneth C laver..... Jeg havde en snak med ham på Lanzarote om dem, og ud fra det han fortalte om dem, så kunne det godt lyde til at være noget du kunne få gavn af. Men igen, det ved den gode Carlsen langt mere om end jeg. Just brainstorming;-)

Link to comment
Share on other sites

At pille løbet fra hinanden kan være en god idé, nu kender jeg ikke omstændighederne, men at smide sine penge efter en pose-running coach tvivler jeg på er det rigtige valg. En pose-running coach har et formål, og det er at promovere pose-running løbestilen, og fred være med det. Der er naturligvis gode ting ved pose-running, men der er også dårlige tinge - det er ligesom CrossFit. Pose-running er ikke tilpasset den enkelte, men fungere snarere som en opskrift på, hvordan man skal løbe og ikke - det er en plat tilgang til tingene.

At få en løbecoach eller en kompetent til at se på din løbestil, tror jeg derimod er et klogt valg.

Nedenstående er copy+paste fra min egen log:

http://www.sportssci...scientific.html

- Mere skepsis over Pose-running teknikken. Iflg. artiklen, så mindsker Pose-running det excentriske muskelarbejde i knæ området, mens det øger den excentriske load i anklerne, og flere af forsøgsdeltagerne oplever derfor achilles- og triceps surae relaterede skadesproblematikker.

Når det er sagt, så har jeg selv oplevet lidt i lysken (m. adductor longus), hvilket er kommet efter jeg har øget kadencen / sænket skridtlængden i mit løb. Da m. adductor longus fungere som en fleksor over hoften, tror jeg svaret skal findes deri. Øget kadence = øget stress på hoftens fleksorer, hvoraf flere af adductorer er synergister.

Jeg ved ikke om du kan bruge eller drage paralleller til dit eget løb.

I fare for, at det kommer til at lyde som en salgstale..

Et bud: Lars Henrik Larsen er godt nok bosat i Aarhus, men hans tilnavn Mr. Løbestil i fysioterapi-verdenen siger nærmest det hele. Han er en af vores undervisere, og han er yderst kompetent. Hvis du overvejer ovenstående, synes jeg, at du skal prøve at hive fat i ham, og se om han har tid.

Hans side: http://www.netfysioterapi.dk/

Edited by Juan Pelota
Link to comment
Share on other sites

Morgen træning

Uuuhh, havde våget mig tidligt op imorges for at svømme lidt med Teamet som vi skal stille op til Århus CC med. Kl 07.00 stod jeg i KSH og var klar til at hoppe i baljen. For tiden går det meste af træningen med hyggesnak og idag havde vi osse lige tid til at vende verdens-situationen et par gange inden vi hoppede i baljen.

Maj (vores svømmer) var hoppet i våddragten, mens vi andre tog den i tights. Sidste gang jeg var ude at svømme var vist små to uger siden, så frygtede lidt at det ville blive en tung omgang, men heldigvis var vandet ret så behageligt idag. Programmet var meget simpelt, nogle pace-serier, og så lidt teknik til sidst, inden udstræk i varmtvands-bassinet.

200M Opv

500M 8.15 (1.39/100M)

500M 8.05 (1.37/100M) - Håndplader + Pull-Buoy. Lå på fødder.

400M Ingen Tid - Med fødder

2x50M Ben (25+25 - Langsom/hurtig)

150M + 50M Sprint

100M Afsvøm

Total: 2000M

I aften skal jeg teste pladehjul... Huhu

Screen%20shot%202012-06-15%20at%202.10.40%20PM.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share