Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Det var jo lige det jeg tænkte. Jeg kunne komme op først på dagen lørdag lørdag, vi kunne hygge lidt med en rulletur på cyklerne, noget café hygge og lign?

Sagtens, ville være fint lige at rulle en tur - Måske en omgang på ruten? Den er to-delt i år, så ville være fint med en tester fra morgenstunden af...

Link to comment
Share on other sites

Fedt, jeg vidste ikke, du ville køre Aarhus! Hvad er dit startnr?

Relay kun, men går da efter en habil tid på cykel-ruten... :=)

Lyder perfekt! Vi kan lige aftale nærmere på FB eller SMS senere på ugen:-)

Yes! Det er en dealio... Cykling + Brunch ved åen!

Link to comment
Share on other sites

Update på træningen den seneste uge

Jeg er gået lidt i Blog-mode, men vil lige holde MOL loggen igang, da den giver mulighed for lidt andre tanker og ideer. Denne uge har indtil videre været super god trænings-mæssigt, og følelsen af form-fremgang og bedre konditionering er til stede.

Ugens højdepunkt var igår, hvor jeg var til Job-samtale (igen-igen), men denne gang til en stilling jeg tror er lige mig. Havde i hvertfald en rigtig god snak med de to "chefer" og følte også at der var kemi til stede. Nu skal de selvfølgelig lige have nogle flere til interview, men lad os krydse og håbe. Jeg gjorde mit bedste.

Med fokus på Challenge Århus i weekenden, har træningen følgende været påvirket liiidt af det, men i og med jeg "kun" skal cykle, så vil jeg ikke kompromittere den anden træninge for meget. Slet ikke når hovedmålet er Frankfurt og følelsen frem mod det race er godt!

Mandag: 2xLøb,

11Km Morgen-Jog

AftenInterval på Stadion:

2Km Opvarmning

10min AT

10min AT

10min AT

2Km Nedvarmning

-AT intervallerne blev lagt omkring 85% af max-pulsen, og et tempo på 4.15/Km ca. Det føltes ok, og jeg tror med lidt held at jeg kan kigge efter de 5.00/Km den 7/7. Det er nok drømmetænkning, men jeg er begyndt at løbe med kontrolleret puls.

Tirsdag

Svømning i KSH, 2300M

Cykling, 83Km

Onsdag

Open Water 2600M, 45min

Løb, 11Km med 3x5min Tempo. Endte med PR for 2013 på 10Km = 47min. Men der var til en langt hurtigere tid hvis jeg havde åbnet hele vejen. Det lover rigtig godt!

Jeg er lidt i tvivl om hvad der skal ske resten af ugen, men der skal nok cykles idag når vejret er så smukt. Jeg tænker en lidt længere tur på Scott'en.

/N

Link to comment
Share on other sites

Og det var lige præcis hvad jeg gjorde, det blev til en super tur, hvor jeg kørte en smule specifikt og lige røg i løbeskoene bagefter:

25Km Opvarmning (for det meste lille klinge)

2x20min Pres, 5min rul imellem

30Km Rul Hjem

I alt 90+ Km på 3timer

15min i løbeskoene, 4.30/Km

10min i svanemøllen, som ren og skær afkøling

/Stærkt

På cyklen idag fik jeg også lige tænkt gameplanen igennem for resten af ugen.

Fredag: Morgen-Jog + Svømning + Klargøring og test af cyklen

Lørdag: Svømning + trilletur på cyklen i Århus. Test at alt sidder og spiller. 3x4min pres (Hvis muligt)

Søndag: 90Km Smæk på! Og så vil jeg have mine løbesko klar i T2, så jeg løber første runde med stafet-partneren (hvis jeg kan holde hendes pace, men prøver at løbe 4.30/Km i 7Km).

Thats it!

N

Link to comment
Share on other sites

Super fed weekend er ved at være slut og tid til lige at summe over søndagens race.

Som nævnt stillede jeg op på relay hold og startede med kun at skulle cykle, det ændrede sig så to dage inden til ogsåbat inkludere svømningen, da vores svømmer havde fået dårlig skulder. Nå, fint nok, så kunne vi da få testet endnu en disciplin frem mod FF.

Jeg valgte så at have mine løbesko stående så jeg kunne løbe med på en omgang af de tre på løbet for lge at teste og få løbet lidt i race.

Dagen startede med en tough omgang svømning, koldt, brandmænd og strøm, samt bølger gjorde det lige hårdt nok, men jeg fokuserede på at svømme roligt og kontrolleret hele vejen og kom igennem på en fin tid i 36min. Min t1 blev lidt for lang da jeg lige skulle fjerne lidt tentakler fra ansigtet og jeg ikke ville stresse. Ude på cyklen fandt jeg lynhurtigt stor klinge og de gode ben og så var det ellers bare afsted. Som relay starter man bagerst, og på så krævende og teknisk en rute var det absolut ikke en fordel. Jeg møvede og massede mig igennem første runde og så lige på klokken at de første 45km var kørt på 1.14...udemærket og en målsætning om sub 2.30 holdt fint. På anden runde blev der mere plads og jeg fandt lidt mere flow, uden det Ldrig blev helt godt. Der var simpelthen ikke 2km lige vej nogen steder og med en ukendt rute kunne jeg ikke satse i svingene. Anyways, så fik jeg parkerer cyklen efter 2.20, og kunne videre give chippen til relay partneren der skulle løbe halvmarathon. Jeg selv løb afsted og fandt en veninde der lå 3'er i sin AG der pacede 5.00/Km. Efter 3km havde jeg dog så sindssygt gode ben at jeg brændte hende og fandt en 4.30 løber. På den sidste kilometer blev jeg hentet af et par af Pro herrerne og jeg legede med og gik på hjul af dem i 2-300M, hvorefter jeg måtte strække gevær.

Vores relay blev 10'er i et stærkt felt, og jeg selv havde 3t4min med chip og 7km uden. Tror godt jeg kan sige jeg føler mig i form og glæder mig sindssygt til Frankfurt!

Mødte også lige Gadegaard igår og fik lige snakket med ham i 5min. Hyggeligt og så fik jeg også spist frokost med Jannie ved åen om lørdagen.

#godweekend

Nico

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst, og endnu en gang, stærkt kørt! Bliver spændende om 14 dage!

Selv tak, sjovt lige at snakke 5min og høre lidt om FFD. Bliver meget spændende.

I form til Frankfurt? Ja, for pokker! Du er skarpere end skarp! No kidding, men du så fittere ud end jeg nogensinde har set dig før!

Men din cykeltid taler vist for sig selv, for på sådan en rute er det de færreste der klokker en sub 2,5 times tid!

Thanks, vægten er også under 90kg, og jeg har fået godt styr på kosten, mm. Det kunne du jo se med alt det jeg spiste ved åen! Haha!

Jeg var skræmt over hvor "nemt" jeg kunne sætte cykelen med den tid. Fik jeg sagt der var næsten 600hM på ruten, og modvind mm. Lad os se hvad tysk motorvej kan medfører. Jeg glæder mig ihvertfald til at strække stængerne på scott'en!

Stærkt kørt! Det lover godt!

Tak og ja, det har en fin lovning

:1356: bøjer mig i støvet for din præstation i Århus og god vind frem mod Frankfurt.

Glad for at læse, at andre end mig følte sig udfordret både af svøm og cykeltur :hippy:

Tak :smile:, lover at vinke næste gang!

Du så flot ud i den dér danskerdragt.

:wub: - Gør vi ikke alle det! Den kunne godt have haft lidt "Polski" over sig også...!

Link to comment
Share on other sites

Back to Square One

Tilbage i København igår ved middags tid, og muligheden for at fordøje weekendens oplevelser. Det er som altid med den slags at man har det evigt skægt når man er afsted, og så efterlader det en med et vacuum når man kommer hjem. Jeg tog en luntetur igår for at få benene igang igen, men en vabel på højre hæl gjorde det til lidt en prøvelse. Med musik i ørerne og bare hygge på pace knappen, gik det egentligt fint nok, omend kroppen var træt. Det kunne jeg også mærke da jeg stod op imorges, hvor radbrækket meget godt beskriver den følelse jeg havde.

Dagens første indslag var 45min svømning med Challenge Copenhagen Relay Partner Thomas, og efterfølgende et lille sponsor møde. Begge dele gik fint, og vi arbejder lidt på nogle forskellige løsninger. Dernæst var det hjem og finde de lange cykel-bukser, samt den varme cykel-trøje frem, da det stod på en rulletur med et par af drengene fra klubben. 120min i godt selskab, og muligheden for at tjekke lidt forskellige små veje ud gjorde det hele til en meget komfortabel tur. Ude på strandvejen blev kæden lige strammet lidt, og afsted det gik med medvind i ryggen. Derefter stod den på dobbelt-espresso og jordbærtærte på Cafe Jorden Rundt.

Dagens sidste træningspas blev en omgang svøm mere, men af den rolige slags med FitnessDK. Jeg havde fået træner tjansen, så jeg tog ud og var med til at undervise et par enkelte fremmødte. Heldigvis skulle Mark og hans "børn" også i vandet, så vi slog hele samlingen sammen, og jeg svømmede med for hyggens skyld.

Dagens Tal:

45min OW

120min Cykling

35min OW

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Har lige glemt at logge lidt træninger, men alles gut. Idag stod den på svømning imorges ved svanemøllen, 30min i race-pace cirke. Det var dejligt.

Igår stod den på brick, 1.5time cykling og 45min løb.

Imorgen tester jeg udstyret for sidste gang, med 1.5-2timers cykeltur og svømning.

N

Link to comment
Share on other sites

Aften-Løb på stadion,

Altid fedt at komme på stadion når der er liv og massere af atleter der dyrker alt fra kuglestød til triathlon. Østerbro stadion er bare stedet, når det kommer til den slags. Og idag var ingen undtagelse. Jeg havde et meget kort og specifikt set der skulle klares. Hele dagen har jeg bare holdt mig i ro, og så lige været til pressekonferencen, hvor det blev annonceret at Challenge bliver til Ironman. Læs mere på bloggen om det.

Dagens set:

2Km Opvarmning

3min @3.57/Km, Puls 176Bpm

2min @5.17/Km, Puls 155Bpm

3min @3.50/Km, Puls 187Bpm

2min @5.19/Km, Puls 158Bpm

3min @3.38/Km, Puls 192Bpm

2min @5.20/Km, Puls 160Bpm

2Km Afjog

Virkelig lækker omgang, og kan ses herinde: http://connect.garmin.com/activity/336496189

/N

Link to comment
Share on other sites

Sidste træningspas i DK,

Imorges var det tidligt op og ud i våddragten til den sidste session inden frankfurt. I hvertfald i DK :smile: . Dagens svømning var identisk med den anden dag, og tempo mv var rigtig fint. Der blev svømmet i 25min i 1.27/Km, og det lover sgu godt hvis jeg kan holde det tempo. Men lad os nu slå koldt vand i blodet og se på det når det går løs søndag. Det der taler for en hurtig tid, er at vi skal svømme i en sø, og på den måde er mere forskånet for strømninger etc.

Efterfølgende var det hjem og spise, og så ud på cyklen for lige at teste det sidste af, og sørge for at alt sidder som det skal. Det korte svar: det gør det hele. Jeg har lånet nogle HED Tri-Spoke hjul, og det kræver en smule tilvænning, idet forhjulet bliver fanget lidt mere af vinden. Men intet der skulel give panderynker. Tværtimod er de mega stive, og kraftoverførslen kan mærkes betydeligt, især når de er oppe i fart. Dagens program var identisk med den anden dag, hvor der bare blev skåret lidt rul ud. Jeg var i fuld mondering, og testede derved også lige tøjet til på søndag. Det spiller fint!

Dagens Træning:

25min svøm,

60min Cykling, 4x4min Pres + 3xMallorca

/Done

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share