Kostplan?


howard
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne tænke mig at noget hjælp lægge en kostplan, der bringer min fedtprocent ned, så jeg bliver mere markeret :cool: ..

Hvad skal jeg spise og hvornår?? jeg ved ikke om man skal bruge de faktaer til noget men skriver dem til jer her.. jeg er 15 år og 186 cm høj og vejer ca. 70 kg.. Jeg går i fitness ca. hver anden dag, men hvordan skal jeg træne for at blive mere markeret uden at blive helt vildt buff??

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne tænke mig at noget hjælp lægge en kostplan, der bringer min fedtprocent ned, så jeg bliver mere markeret :cool: ..

Hvad skal jeg spise og hvornår?? jeg ved ikke om man skal bruge de faktaer til noget men skriver dem til jer her.. jeg er 15 år og 186 cm høj og vejer ca. 70 kg.. Jeg går i fitness ca. hver anden dag, men hvordan skal jeg træne for at blive mere markeret uden at blive helt vildt buff??

Er du færdig med at vokse i højden? Vil tro at en fyr på din alder kan få en flot rippet krop med træning alene.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret :smile: .. jeg er vokset fra 182 til 186 de sidste 5 måneder... men jeg er højere end begge mine forældre.. Men jeg er stadig interesseret i nogle ideer til en kostplan

Du får ikke nogen til at sætte sig ned og lave en kostplan til dig. Lav en selv - så skal folk nok kunne give dig ris/ros.

/Keki

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du får ikke nogen til at sætte sig ned og lave en kostplan til dig. Lav en selv - så skal folk nok kunne give dig ris/ros.

Nej, men man kan lige give drengen en god start, han er jo nybegynder når det handler om kost.

Det vil være en god idé med proteiner i hvert måltid - man hører tit, at kroppen kun kan optage 30 gram protein per måltid, så prøv og sigt lidt efter det.

Proteiner er musklernes byggesten, som du nok ved. Her ville sådan noget som kylling være godt, da det er rigt på proteiner uden det er fyldt med fedt. Fisk (tun i vand er godt!), torsk og af grøntsager kan man nævne broccoli fx, som du kan bruge i din kostplan.

Derudover vil det være kanon, hvis der var nogle kulhydrater i din kost, cirka 50-60% af kosten. Kulhydrater er musklernes foretrukne energikilde, så her er det en god idé at spise korrekt inden træning, så dine muskler kan yde det optimale under din træning. Et mellemmåltid før træning ville nok være på sin plads her. De kulhydrater du skal gå mest efter, er dem, der findes i grovbrød, kartofler, ris, pasta.

God fornøjelse.

Edited by Christiiiian
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share