Sygdom skal svedes væk!


Peskjo
 Share

Recommended Posts

Dav forum :)

ved ikke om denne '' regel '' er noget jeg har hørt, eller jeg selv har fundet på :) men nu hvor jeg lægger med høj feber og har prøvet at løbe det væk syntes jeg ikke lige frem det har hjulpet :P, jo fik det bedre et lille stykke tid efter men så begyndte jeg at få det være...

Så kom jeg i tanke, om at jeg har hørt et eller andet med at ens immunforsvar bliver nedstat når man dyrke sport, eller i hvert tilfald hård sporte, som jeg nok ville kalde det at løbe med feber ^^ det er ikke just nemt hvis i spørg mig da :)

så tænkte på om det var noget nogle af jer, der ved om der er hold i påstanden '' at sygedom skal svedes væk ''?

Undskyld den lidt lemfældige stavning, men kan ikke lige overskue at gøre mig umage ^^

Edited by Peskjo
Link to comment
Share on other sites

Den der med at sygdom "skal svedes væk" må vel stamme fra militæret hvor skader også bare skal løbes væk...

Du nedsætter i høj grad dit immunforsvar ved at løbe med feber og forværrer din sygdom. Slap af under dynen, få rigeligt med væske (vand!), og vent så til du er symptomfri, så kan du starte roligt op igen hvor du kom fra.

God bedring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den der med at sygdom "skal svedes væk" må vel stamme fra militæret hvor skader også bare skal løbes væk...

Du nedsætter i høj grad dit immunforsvar ved at løbe med feber og forværrer din sygdom. Slap af under dynen, få rigeligt med væske (vand!), og vent så til du er symptomfri, så kan du starte roligt op igen hvor du kom fra.

God bedring :smile:

jo tak :) Hehe ligesom min mor ville sige det ;) , var egentligt også noget i den stil jeg havde regnet med efter min lille løbe tur :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share