Tales from sunny San Diego


essensen
 Share

Recommended Posts

Træning 16/9-2010

I går brugte jeg det meste af aftenen på arbejde med det resultat at jeg tror jeg har bidraget mig selv noget der ligner en tennisalbue (helt sikkert noget inflammation på ydersiden af underarmen i hvert fald) fra repetitivt arbejde ved tastaturet. Fucking ass. Træningen går ellers ret godt for tiden; styrke og masse øges langsomt. Jeg har lidt svært ved at få alt til at hænge sammen her pt. Jeg bruger afsindigt mange penge - i sådan en rate at jeg snart løber tør hvis jeg ikke passer på (og jeg vil helst undgå at nasse på min forældre) - desuden mærker jeg i høj grad effekten af jeg altid har været dårlig til at organisere og disponere min tid i kombination med et øget antal fysiske timer på universitet, parret med arbejde, lektier og socialt liv. Med andre ord er jeg ganske stresset for tiden da jeg ikke har råd til at miste mit arbejde selvom jeg hellere end gerne ville være fri for det da det er et konstant stressmoment pt og jeg kan mærke det i form af dårlig søvn og ringe koncentrationsevne. Jeg er dog sikker på det nok skal arte sig bedre - jeg skal bare lige blive bedre til at disponere min tid i hverdagene.

I dag trænede jeg før skole. Jeg var alt andet end frisk da jeg har siddet sent oppe de sidste par dage og arbejdet og har cuttet nogle timer af nattesøvnen for at få tid til andre ting. Wo'en gik dog alligevel ok, men måtte cutte volumen lidt mere end brød mig om da jeg kun havde 50 min at træne i.

6 min crosstrainer + foamrolling og lidt rotator.

Db incline bench:

12 x 35lbs

10 x 45lbs

9 x 60lbs

6 x 70

6 x 80

6 x 80

6 x 80

8 x 70

ss:

Pull ups:

10

9

6 x +20lbs

6 x +30lbs

6 x +30

6 x +30

6 x +30

Machine flat press:

10 x 40kg

8 x 50kg

8 x 55kg

8 x 60kg

8 x 60kg

ss:

Cg pulldowns:

8 x 50kg

8 x 63kg

8 x 68kg

8 x 68kg

8 x 68kg

BB incline bench:

8 x 60kg

8 x 65kg

ss

Front pulldowns:

3 sæt x 8 reps

----------------------------------------------------------------

Og så til undervisning; Digital Media efterfulgt af Cultural Aspects of Media; sidstnævnte er nok det eneste fag jeg har der er nogenlunde akademisk i sin tilgang :4disguise:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Er det hende til venstre eller højre, da jeg ikke går ud fra at det er hende i midten?

Surt at du føler dig stresset, men lyder også som om du har rigeligt at se til med skole, arbejde og det sociale. Det lyder åndsvagt, men husk din vejrtrækning når du bliver stresset. Jeg gør ofte det at jeg går et sted hen hvor jeg er helt alene, og laver åndedrætsøvelser for at få hjernen til at slappe af. Træk vejret ind mens du tæller til 4, hold vejret i 2 sek, og pust ud mens du tæller til 2. Og så ikke mindst - hav rationelle tanker. Spørg dig selv hvad det er der gør dig stresset.

Link to comment
Share on other sites

Venstre, naturligvis. Jeg er skam ret rational omkring det, faktum er bare jeg har virkelig meget at se til pt og det er hvad gør mig stresset. Det er lidt svært at undgå stress når man sidder og arbejder til kl. 2-3 om natten og ikke får lavet alle sine lektier - og man også gerne vil have tid til andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 18/9 - 2010

I dag har jeg officielt været her i en måned - og jeg har det sgu ganske fedt (: I går nat fik jeg mere eller mindre færdiggjort mit arbejde så jeg kunne slappe nogenlunde af i dag som også er min fridag fra skole. Efter at have været en tur på Starbucks med Carlo smuttede jeg i 24 hour fitness og trænede lower body. Jeg havde en lidt underlig fornemmelse i kroppen i løbet af træningen - håber ikke jeg skal til at være lidt dårlig.

10 min crosstrainer, + drills og foamroller

Front Squat:

10 x 40kg

8 x 50kg

6 x 55kg

6 x 60kg

6 x 65kg

6 x 60kg

6 x 60kg

Leg press:

10 x 80kg

8 x 110kg

8 x 130kg

8 x 130kg

8 x 130kg

8 x 130kg

+ slæde

ss:

Seated calves raises:

20 x 20kg

20 x 20kg

12 x 30kg

12 x 30kg

18 x 20kg

20 x 20kg

ss

DB stiff legged deadlift:

10 x 32,5lbs

10 x 40lbs

8 x 50

8 x 55

8 x 55

8 x 50

Pull throughs:

4 x 8 x ?

ss

Rope crunches:

6 sæt

-----------------------------------------------------------------

+ 6 min crosstrainer

Nogenlunde træning, men ikke alt for oplagt - de sidste par dage har taget lidt hårdt på mig mentalt. I morgen regner jeg med, hvis jeg er frisk nok, at træne delts og arme. Curtis vil træne med, men har sin kæreste på besøg pt så jeg ved ikke om han bailer. Jeg tager ikke ud i dag og fester da jeg lige trænger til en pause - men jeg håber at der sker noget i morgen aften; jeg har nemlig en dybfølt lyst til at drikke mig fuld. Meget fuld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg undskylder for de manglende updates, men jeg har som oftest en ret presset hverdag her med skole, træning, skolearbejde, arbejde og sociale arrangementer. Det er ikke ualmindeligt at jeg sidder og laver mit arbejde til kl. 2-3 om natten adskillige gange om ugen - derfor ryger motivationen for at opdatere log og den slags lidt, men jeg skal se om jeg ikke kan få gjort det lidt mere fast fra nu af - jeg er begyndt at strukturere min hverdag lidt bedre.

En kort opsummering af højdepunkter i træninger siden sidst:

Sidste lørdag: delts og guns - god træning

Mandag: upper body. Lavede en 8'er på 38kg i flad db press, men kun 7 i andet worksæt - var ikke helt i stødet.

Tirsdag: Lower body før skole. Nogenlunde omgang uden de store ting at berette. Tirsdag aften tog jeg ud og spiste med Marko og Carlo da Marko havde fødselsdag. Vi tog på en asiatisk restaurant, men ville vente på noget special midnight menu og skulle derfor slå lidt tid ihjel og Carlo tog os derfor på en bøssebar lige ved siden af. Der var en høj neger der var utroligt interesseret i mig - og jeg følte mig da smigret, men gengældte ikke helt hans interesse. Efter mad (som var så stærk det næsten var uspiseligt) tog vi en tur til Pacific Beach - tirsdag er næsten lige så travl om lørdag her og der var sindssygt gang i den på barerne. Vi droppede dog at komme ind på Typhoon hvor festen var den aften og måtte tage til takke med en anden bar der var fyldt med white trash og gangsta negere - så vi smuttede hjem efter en enkelt øl.

Jeg fik smidt min vigtigste ejendel væk om onsdagen; mine formstøbte ørepropper. Jeg blev helt panisk da jeg fandt ud af de var væk - og med god grund. Jeg havde den værste nattesøvn i virkelig lang tid da jeg slet ikke har bemærket hvor meget larm der er i dette hus og nabolag. Jeg var helt smadret torsdag morgen da jeg næsten ikke havde sovet - stædigheden overvandt dog og jeg fik trænet.

Torsdag: Upper body. Rigtig fin træning før skole - specielt med omstændighederne taget i betragtning! Jeg lavede et topsæt på 5 x 38kg i incline press og derfor nogle 6'ere på 36kg. Styrken bliver bedre og bedre, men jeg bliver også tykkere og tykkere. Lavede 6'ere med 15kg i pull ups.

Fredag:

Denne wo husker jeg tal på. Mine knæ brokker sig stadig, det er dog mest højre knæ - det smerter stadig under wo, men jeg vurderer det stadig til at være under grænsen i forhold til pause. Fx er der ingen ændringer dagen efter wo som sådan hvilket altså tyder på jeg godt kan slippe afsted med det.

10 min crosstrainer + drills og foamrolling.

Front squat:

Første 4 sæt var i smith da racket var optaget.

8 x 60kg

6 x 70kg

6 x 70kg

8 x 60kg

Leg press:

jeg nåede vist 6 sæt før jeg hamrede mit knæ ind i noget hvilket gjorde afsindigt ondt og droppede derfor mere ben. Reps blev holdt omkring 8 styks

ss:

Seated calves raise:

6-7 sæt

Db stiff legged deadlift:

10 x 40lbs

4 x 8 x 55lbs

Pull throughs:

4 sæt x 8 reps

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ret træt efter træningen fredag, men fik lidt søvn og tog derfor med Alana og nogle af de andre internationale studerende for at se Gym Class Heroes på campus! Jeg er ikke en fan, men biletten kostede 5 dollars så tænkte lidt at der ikke ville ske det store hvis de ikke var værd at se. De var ret forsinket, men en DJ var på før og spillede kickass musik og fik alle til at fyre den af - ret fed stemning. Jeg har filmet det og smider det op på et tidspunkt. Der var i øvrigt en bro der grindede (dryhumpede) en pige gennem hele koncerten - og på et tidspunkt havde han endda to til at grinde sig. Det var virkelig god underholdning - de havde mere eller mindre samleje med tøj på. Fik også filmet lidt af det -så kan i se hvor fucked up amerikanere 'danser'! Vi smuttede før tid da nogle af de andre bitches ikke gad være der - Alana og jeg havde det ellers meget sjovt.

Vi tog hen til dem, university towers, hang lidt ud og smuttede så til en houseparty hos nogle italienere. Det var ikke den vilde fest, men ganske sjovt og hang ud med Australierne. Den ene af dem blev nærmest overfaldet af en bitch der ville være sammen med ham og hun tiggede mere eller mindre om at blive poundet til sidst - ret underholdende. Vi smuttede tilbage til UT efter nogle timer der hvor jeg spillede lidt pool med Mishan (australier) og hang ud. Efterfølgende ville jeg smutte hjem med stødte på Stephanie udenfor - også en Australier og tidligere elitegymnast med en utroligt fast og velformet krop som resultat. Hun var tydeligvis kraftigt beruset og jeg tænkte derfor lidt 'anything goes' og begyndte at tilsvine hende - subtilt - naturligvis. Hun gav dog ret godt igen og det endte med vi stod og kørte på hinanden i over en time med alt muligt lort; svært underholdende. Hun var tydeligvis hooked på mig til sidst, men ved godt Alana og jeg har haft lidt kørende hvilket hun også løbende alluderede til, men hun var ikke ligefrem uhyre klar i sine formuleringer og jeg kunne derfor ikke dechifrere hvorvidt hun faktisk ved noget eller ej. Det endte alligevel ikke med noget da jeg ikke gad tage noget initiativ - det kunne på nuværende tidspunkt godt lidt ende i noget rod.

Jeg var sent i seng, men fik sovet sådan nogenlunde da jeg ikke havde drukket og var derfor frisk nok til at træne i dag.

10 min cardio + foamrolling og lidt rotator.

Seated shoulderpress:

10 x 40lbs

10 x 50

6 x 60

3 x 70 - det var lige optimistisk nok. Grimme og korte reps

6 x 65

5 x 65

Seated lateral raise:

10 x 15lbs one arm stående

10 x 25

9 x 27,5lbs

8 x 27,5

9 x 27,5

10 x 17,5 - one arm stående

plus et sæt med 5kg skive

Cg floor press:

10 x 40kg

8 x 50kg

8 x 60kg

3 x 70kg

8 x 65kg

8 x 65kg

Barbell curls:

10 x 20kg

10 x 30kg

10 x 35kg

8 x 40kg

8 x 40kg

10 x 35kg

Preacher machine curls:

10 x 20kg

10 x 25kg

10 x 25kg

10 x 25kg

10 x 27,5kg

ss:

Pushdowns:

5 x 12 reps

Cable curls:

3 x 10 x 45kg

10 x 50

+ 2 sæt one arm cable curls

SS:

Overhead triceps extensions:

3 sæt x 10-12 reps

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg havde min nye "Got Yoke?" T-shirt på fra EliteFitness til træning i dag - da en af instruktørerne så den grinede han og sagde: "That's gangsta man" :biggrin:

I dag skete der ikke noget og jeg er derfor bare blevet hjemme og chillet Mr. O. I morgen skal der laves skolearbejde og diverse praktiske gøremål. Jeg tager nok ned og laver lidt cardio eller svømmer.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag:

Curtis er kommet hjem efter at have brugt nogle dage hos sin kæreste - har er whipped og har ikke lavet en skid den sidste 1½ uge og vil nu igang igen. Jeg havde dog hviledag og skulle derfor bare lidt lidt cardio + abs og calves og det var han med på.

Crosstrainer: 30 min - mens jeg så NBA slam dunk contest.

Seated calves raise:

SS:

Horizontal calves raises:

6 sæt i hver x 10-20 reps

Rope crunches:

SS

bw crunches på bænk

5 sæt i hver.

----------------------------------------------------------------

I morgen står den på upper body før skole med Curtis.

Link to comment
Share on other sites

WO 27/9 - 2010

Tog i 24 hour fitness med Curtis i dag. Ganske fin omgang med ok styrke - og rart at have en makker med. Nu må vi se hvor konsistent det bliver med ham, men han gør en god indsats, specielt set i forhold til hans vanvittige skema. Planen er indtil videre at træne sammen de dage hvor jeg er i 24 hour hvilket pt er 3 gange om ugen.

10 min crosstrainer

Db flat press:

10 x 40lbs

10 x 50

8 x 60

6 x 70

10 x 85

8 x 85

9 x 80

- Fin omgang med progression i reps. En 10'er på 38kg med en bw på 68kg synes jeg er nogenlunde, men vil gerne op på 8'ere med 40kg.

ss

Pulldowns:

10 x 30kg

10 x 50kg

10 x 70kg

10 x 70kg

10 x 70kg

10 x 70kg

Incline machine press:

10 x 40kg

10 x 60kg

10 x 65kg

10 x 65kg

10 x 60kg

Pull ups:

10

15

12

12

12

Standing cable rows:

4 sæt x 10 reps

ss

Cable crossovers:

4 sæt x 15 reps

-----------------------------------------------------------------

+ udstræk og foamrolling.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Wo 28/9 - 2010

Wo før skole sammen med Curtis. Jeg fandt ud af jeg kunne medbringe en gæst i skolens træningscenter så det benyttede jeg mig af. Jeg var af en eller anden grund afsindigt træt da jeg vågnede i morges selvom jeg egentlig havde fået hvad jeg skulle mene er tilstrækkeligt søvn. Af samme grund var det ikke med voldsom energi jeg kom igang med træningen, men det blev en del bedre som træningen skred frem.

Jeg kom for sent ud ad døren og kom derfor alt for sent til undervisning. Jeg er kommet ind i en ekstremt dårlig vane med at komme for sent samtlige ugens dage til de første undervisningstimer.

Deadlift:

10 x 60kg

8 x 70kg

6 x 80kg

6 x 90kg

6 x 85kg

8 x 85kg

9 x 60kg

Leg press:

12 x 60kg

12 x 80kg

10 x 80kg

10 x 100kg

15 x 120kg

15 x 120kg

15 x 120kg

+ slæde

Lying leg curls:

4 x 10 x ?kg

ss

Leg extensions:

4 sæt x 12 reps

Donkey calves raises:

5 sets x 10-15 reps

ss

Standing one legged calves raises

3 x 8 reps

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Jeg er muligvis røget lidt bagud med opdateringerne, men du har fået dine fag, ikke? Er du tilfreds?

Jo, jeg har fået alle mine fag hvilket heldigvis var nemmere end forventet.

Jeg har pt 4 fag;

Digital Media

Design for the Internet

Cultural Aspects of Media

History of Film Classics

Det faglige niveau på SDSU efterlader, mildest talt, meget tilbage at ønske. Dets ry som et partyuniversitet er desværre ganske sandt - og selvom man både godt kan have en god akademisk tradition og festmiljø, er denne kombination ikke en realitet her. Nu skyldes det, måske, givetvis også at jeg ingen fag har på graduate-niveau og to af dem er design-orienteret. Det er bare uvant for mig ikke at have en eller anden teoretisk og akademisk indgangsvinkel til mine fag. På mit tilvalg på KUA havde jeg Digital Design hvor vi lærte at designe websites, men samtidig havde en teoretisk indgangsvinkel til vores produkt og skulle op i en mundtlige eksamens hvor vi bandt den teori vi var undervist i sammen med det produkt vi havde fremstillet. Sidstnævnte dimension er totalt fraværende i fagene her - vi får bare nogle tests der tjekker om vi kan finde ud af funktionerne i de software vi benytter. Dermed ikke sagt vi ikke laver noget i fagene - for der er en del øvelser og opgaver der skal færdiggøres og jeg bruger faktisk en del tid på det (og kan egentlig godt lide det), men jeg savner bare den akademiske tilgang.

History of film classics er en ren joke. Jeg kan slet ikke tage det fag seriøst. Jeg havde godt nok fået at vide det var ret nemt - og jeg valgte det fordi jeg ville have en fag jeg kunne tage det lidt med ro i så jeg ikke skal stresse alt for meget og også har tid til sociale ting (jeg har jo stadig et arbejde hvilket kræver en del tid). Men jeg troede alligevel ikke det ville være så grelt. Et eksempel; underviseren har fucket op i den bog der skal bruges til faget og beder derfor alle studerende om at returnere dem og købe en ny. For at 'gøre op' for sin fejl reducerer han tests fra 3 til 2 og gudhjælpemig om han så ikke fortæller at han vil hæve alle en hel karakter i den først test uanset hvad. Det vil sige at man får et A hvis man reelt kun har fået et B+. Det synes jeg er skandaløst på et universitet - men alle i lokalet var tydeligvis ovenud tilfredse med den meddelelse. Og faget er i forvejen ekstremt nemt; det eneste vi har lavet indtil videre er at se en film der er produceret mellem 1900-1960 og så gå hjem. Ingen diskussion, ingen teoretiske indgangsvinkler - ingenting. Nå jo - sidste gang brugte han 25 (!) minutter på at forklare hvad en genre er. Jeeebuuus!

Cultural aspects of media er det eneste tilnærmelsesvist intellektuelt udfordrende fag. Vores underviser er ganske god og evner at gøre materialet spændende - og her benytter vi rent faktisk videnskabelig research til at undersøge kulturelle aspekter i mediebrug. Men klassediskussioner ender alllt for tit i: "I think that" ..og så gerne en eller anden personlig oplevelse med et familiemedlem der gør at de enten tror eller ikke tror på en given undersøgelse - derfor er det ikke videre givende diskussioner, men nogle gange kommer der noget godt ud af det.

Anyways - de to designfag vil under alle omstændigheder stille mig bedre til når jeg skal søge ind på IT-universitetet. OG - jeg har jo selv valgt fag og universitet samt at formålet aldrig har været at begive mig ud på et akademisk eventyr, men bare have det fedt. Jeg er dog stadig overrasket over et universitet kan have et så lavt niveau.

Det blev så en længere forklaring, men kom i tanke om det også var interessant for loggens andre læsere at høre hvad jeg foretager mig her på skolen (:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning 30/9-2010

Jeg valgte at ditche de første undervisningstimer i dag til fordel for at træne og læse op til en test senere på dagen. Det viste sig, lidt som forudset, jeg kun fik klaret den første del; træningen. Curtis har været syg de sidste par dage, sandsynligvis madforgiftning (hvilket Carlo i øvrigt også lige har haft) og har tabt sig noget der ligner 5kg på 2 dage så han var ikke ligefrem på toppen og måtte også stoppe før tid, men kørte med det meste ad vejen.

Min egen træning gik over forventning i forhold til hvor lidt energi jeg havde da jeg startede og min styrke var overraskende god i incline presses. Faktisk ligger jeg ret tæt på min styrke i flad. Dog skete der i slutningen af træningen noget der ødelagde glæden fuldkommen; mens jeg sad i en row-maskine - fikseret uden at vride i kroppen eller noget og kørte one arm rows med venstre arm, mærker jeg pludselig en skap smerte i højre side af ryggen ved rygsøjlen. Jeg stopper straks øvelsen og kan godt mærke det ikke føltes alt for godt og jeg træner et par sæt ryg mere, men dropper det så. Jeg har gået til behandling siden jeg kom her og min ryg er endelig blevet medgørlig igen og min nakke har det overraskende godt for tiden, men desværre må jeg sande min frygt ikke var ubegrundet og min ryg bliver efter træningen mere og mere øm. Den er nu mindst lige så fucked up som da det var værst - hvis ikke værre. Det er fanme deprimerende. Det værste var jeg ikke gjorde noget overilet, tungt eller på anden måde hasarderet - jeg sad med lav vægt, fikseret i en maskine. Det er meget uheldigt. Det bekymrer mig også at det opstod ved en pludselig og skarp smerte - det tegner ikke specielt godt. Jeg håber ikke det er et disk slip eller lignende. Nu må vi se hvordan ryggen har det i morgen, men jeg forudser det ikke er specielt meget bedre. Jeg skulle egentlig træne ben i morgen, men det dropper jeg med stor sandsynlighed.

10 min crosstrainer + rotator.

Db incline bench:

12 x 40lbs

10 x 55lbs

8 x 65lbs

6 x 75

6 x 85

5 x 85

7 x 80

8 x 80

- Rigtig god omgang.

Pull ups:

10 x bw

6 x +20lbs

5 x +35lbs

5 x +35lbs

8 x +20

8 x +20

8 x +20

Machine chest press:

5 sæt x 8-10 reps

ss:

Cg pulldowns:

8 x 50kg

8 x 61kg

8 x 68kg

8 x 75kg

8 x 75kg

BB incline bench:

8 x 60kg

8 x 70kg

8 x 70kg

8 x 60kg

ss

Seated one arm rows:

Et par sæt indtil uheldet indtræffer. Herefter lidt forskelligt indtil jeg indså det var en dum ide.

----------------------------------------------------------------

Efterfølgende gav Marko mig et lift ud til skolen hvor jeg skulle have en test i Cultural Aspects of Media. Jeg havde kun fået kigget igennem mine noter et par gange, men var alligevel i stand til at "svare" (anførselstegn da det var multiple choice) med nogenlunde sikkerhed på langt de fleste af de 30 spørgsmål. Jeg vil dog tro jeg nok har en 3-4 fejl.

Jeg er så bummed over min ryg. Træningen gik rigtig godt, min nakke har det ret godt og min ryg gjorde ikke ondt mere og så sker det her. FML.

Link to comment
Share on other sites

Du er jo helt serioest lavet af vaadt boelgepap. Maaske stangtennis i hoejere grad er en sport for dig? :tongue:

Jeg er så nede over det pt, det er sgu deprimerende at jeg får de her tilbagefald hver gang der er forbedring - og endda uden jeg går noget som helst hasarderet. 1 skridt frem og to tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget rod med din ryg! unhappy.gif

Det lyder meget som det jeg har brugt de sidste 2 (3?!?) år af mit liv på. Man føler virkelig man passer på, men alligevel bliver det kun værre og værre.

Jeg ville ønske jeg kunne komme med nogen guldkorn, men jeg har aldrig fattet helt, HVAD der gik galt. Det der dog har hjulpet mig so-far er en kombination af massage og kiropraktik.

God bedring og pøjpøj med det.

Link to comment
Share on other sites

Dog skete der i slutningen af træningen noget der ødelagde glæden fuldkommen; mens jeg sad i en row-maskine - fikseret uden at vride i kroppen eller noget og kørte one arm rows med venstre arm, mærker jeg pludselig en skap smerte i højre side af ryggen ved rygsøjlen. Jeg stopper straks øvelsen og kan godt mærke det ikke føltes alt for godt og jeg træner et par sæt ryg mere, men dropper det så. Jeg har gået til behandling siden jeg kom her og min ryg er endelig blevet medgørlig igen og min nakke har det overraskende godt for tiden, men desværre må jeg sande min frygt ikke var ubegrundet og min ryg bliver efter træningen mere og mere øm. Den er nu mindst lige så fucked up som da det var værst - hvis ikke værre. Det er fanme deprimerende. Det værste var jeg ikke gjorde noget overilet, tungt eller på anden måde hasarderet - jeg sad med lav vægt, fikseret i en maskine. Det er meget uheldigt. Det bekymrer mig også at det opstod ved en pludselig og skarp smerte - det tegner ikke specielt godt. Jeg håber ikke det er et disk slip eller lignende.

Det lyder utroligt meget som det jeg har oplevet et par håndfuldes gange. Utrolige jag (alle i den samme side - højre), der gør så ondt, at jeg ikke kan andet end at ligge ned i 10-15 min. efterfølgende. Derefter kæmpe mig hjem og så smide is og smertestillende efter det.

Det der dog har hjulpet mig so-far er en kombination af massage og kiropraktik.

Som AndersLovely skriver har det også hjulpet mig med kiropraktik. Nogen gange tog det 2-3 dage og en behandling før det var acceptabelt og endnu 4-5 dage og 2-3 behandlinger mere før det var væk.

Det eneste, der har hjulpet for mig er core stabilitet (bl.a. balanceøvelser), core styrke (mave og ryg øvelser), EKSTREM forsigtighed i genoptræning (meget sløv progression) og mobilitetstræning (udstrækning og lang opvarmning) før HVER træning.

I starten kun bentræning når min lænd og ryg var helt frisk, senere hen stille og roligt bentræning hver gang, dog kun sumo el. stivbenet dødløft og stadig kan squat når min lænd har det perfekt.

Jeg tror også massage ville hjælpe på mig og går pt. og overvejer at tage mig en månedlig massage, hvor hele min bagkæde og understel bliver eltet i smadder.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget rod med din ryg! unhappy.gif

Det lyder meget som det jeg har brugt de sidste 2 (3?!?) år af mit liv på. Man føler virkelig man passer på, men alligevel bliver det kun værre og værre.

Jeg ville ønske jeg kunne komme med nogen guldkorn, men jeg har aldrig fattet helt, HVAD der gik galt. Det der dog har hjulpet mig so-far er en kombination af massage og kiropraktik.

God bedring og pøjpøj med det.

Thanks Anders. Jeg håber godt nok ikke det er noget jeg skal til at kæmpe med permanent og jeg var lige blevet glad over jeg intet havde mærket til det i nogle uger. Nu får vi at se hvad min kiropraktor siger til det til næste behandling.

Det lyder utroligt meget som det jeg har oplevet et par håndfuldes gange. Utrolige jag (alle i den samme side - højre), der gør så ondt, at jeg ikke kan andet end at ligge ned i 10-15 min. efterfølgende. Derefter kæmpe mig hjem og så smide is og smertestillende efter det.

Som AndersLovely skriver har det også hjulpet mig med kiropraktik. Nogen gange tog det 2-3 dage og en behandling før det var acceptabelt og endnu 4-5 dage og 2-3 behandlinger mere før det var væk.

Det eneste, der har hjulpet for mig er core stabilitet (bl.a. balanceøvelser), core styrke (mave og ryg øvelser), EKSTREM forsigtighed i genoptræning (meget sløv progression) og mobilitetstræning (udstrækning og lang opvarmning) før HVER træning.

I starten kun bentræning når min lænd og ryg var helt frisk, senere hen stille og roligt bentræning hver gang, dog kun sumo el. stivbenet dødløft og stadig kan squat når min lænd har det perfekt.

Jeg tror også massage ville hjælpe på mig og går pt. og overvejer at tage mig en månedlig massage, hvor hele min bagkæde og understel bliver eltet i smadder.

Er dit i lænden, eller? For mit sidder cirka midt på ryggen i højre side. Hvis jeg havde råd itl månedlig massage ville jeg uden tvivl gøre det, men det er der ikke, og slet ikke for tiden, plads til i budgettet.

Hvis der har været en fibersprængning i din ryg er det imperativt at arvævet former sig i retning af muskelfibrene for at undgå at skaden opstår igen. Dette kan kom opnåes gennem massage.

Jeg har slet ikke tænkt på det kunne være en fibersprængning - jeg vil lige høre min kiropraktor næste gang om det måske er det der er sket.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 1/10 - 2010

Vi er allerede i oktober måned - tiden flyver. Tog hen og trænede ben dagens efter mit lille ryguheld da jeg vurderede jeg godt kunne - og det gik også ok. Min største hindring var egentlig at mit knæ gjorde ondt. Jeg kørte dog med konservative vægte - både pga. ag ryg og knæ. DEt var en meget lidt spændende træning så jeg gider ikke at notere kg.

10 min crosstrainer, + drills og foamroller

Front Squat:

Leg press:

Leg extensions:

Seated calves raises:

Horozintal calves raises:

DB stiff legged deadlift:

Pull throughs:

-----------------------------------------------------------------

Om aftenen tog jeg ud til UT og så australsk fodbold med 4 australske gutter. Jeg kan ikke helt finde ud af om den sport er awesome eller bare komplet åndssvag.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 2/10 - 2010

Jeg havde det horribelt da jeg vågnede om morgenen af en eller anden grund. Muligvis noget stress der manifesterede sig psykosomatisk i kombination med dehydrering; jeg havde det i hvert fald virkelig elendigt. Jeg var faktisk tæt på at blive hjemme fra træning (så ved man jeg har det dårligt), men valgte alligevel at tage afsted med Curtis for at se hvordan det gik. Det endte med jeg fik trænet mine hyyuge guns da jeg havde det ok efter opvarmning. Cutis tog med, men måtte smutte efter vores første supersæt af biceps og triceps da han skulle på arbejde. Jeg havde, vanen tro, et ganske respektabelt pump i slutningen af træningen.

10 min cardio + foamrolling og lidt rotator.

Seated shoulderpress:

10 x 40lbs

10 x 50

8 x 60

6 x 65

5 x 65

8 x 60

one arm lateral raise:

10 x 15lbs one arm stående

10 x 17,5

10 x 25lbs

10 x 25

10 x 25

Cg floor press:

10 x 40kg

8 x 50kg

8 x 60kg

8 x 65kg

6 x 65kg

8 x 65kg

Barbell curls:

10 x 10kg

10 x 15kg

10 x 20kg

8 x 30kg

8 x 30kg

8 x 30kg

+ stang

Preacher machine curls:

10 x 20kg

10 x 25kg

10 x 25kg

10 x 25kg

ss:

Pushdowns:

5 x 10-12 reps

Cable curls:

2 x 10 x 45kg

10 x 55

10 x 55

+ 2 sæt one arm cable curls

SS:

One arm cable kickbacks:

4 sæt x 10-12 reps

--------------------------------------------------------------------------------

10 min crosstrainer + lidt udstræk

Lørdag aften tog jeg ud sammen med vores nabo Kyle til Pacific Beach hvor vi mødtes med Bro6bach og hans roomies. Efter en hurtig øl smuttede vi på en bar, men mand-kvinde ratioen var mildest talt elendig der så vi smuttede videre til et nyt sted. Det var desværre ikke meget bedre der så vi chillede egentlig mest af alt bare med hinanden. Kyle er en sjov person - småneurotisk omkring en lang række ting og så ligner han en på 30 år selvom han kun er 21. Desuden spiser han kun økologisk mad. Og jeg mener virkelig kun økologisk. Alt hvad han har af mad er økologisk - lige fra krydderier, til havregryn, sukker, kød, syltetøj osv osv. Hans kat spiser også økologisk kattemad :laugh: Han er ikke den store festperson og selvom jeg gjorde mit bedste for at få ham med i samtaler osv, kunne man godt se han ikke havde det videre sjovt.

I dag har vi gjort det meste af huset rent da det trængte ret kraftigt til det - og det nu engang en rar følelse at bo et rent sted. Det passer også fremragende med at jeg får besøg fra Danmark på fredag - piger er jo ikke udpræget vilde med rod og snavs. I øvrigt glæder jeg mig ganske meget til at pounde hende. Dog er jeg lidt spændt på hvordan det kommer til at gå i henhold til vi skal tilbringe 10 dage sammen. Heldigvis skal jeg stadig i skole imens hun er her så vi får noget alene-tid - og træningen har jeg også tænkt mig at passe.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag aften tog jeg ud sammen med vores nabo Kyle til Pacific Beach hvor vi mødtes med Bro6bach og hans roomies. Efter en hurtig øl smuttede vi på en bar, men mand-kvinde ratioen var mildest talt elendig der så vi smuttede videre til et nyt sted. Det var desværre ikke meget bedre der så vi chillede egentlig mest af alt bare med hinanden. Kyle er en sjov person - småneurotisk omkring en lang række ting og så ligner han en på 30 år selvom han kun er 21. Desuden spiser han kun økologisk mad. Og jeg mener virkelig kun økologisk. Alt hvad han har af mad er økologisk - lige fra krydderrier, til havegryn, sukker, kød, syltetøj osv osv. Hans kat spiser også økologisk kattemad :mrgreen: Han er ikke den store festperson og selvom jeg gjorde mit bedste for at få ham med i samtaler osv, kunne man godt se han ikke havde det videre sjovt.

Tak for sidst.. Har det sgu lidt skidt med jeg bare smuttede, men vi må lige lave et rerun inden længe. Den næste sted gik det i øvrigt bedre :cool:

Kyle - Du kæmpede sgu ellers bravt med ham, men han var ikke rigtig interesseret i at fyre den af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er dit i lænden, eller? For mit sidder cirka midt på ryggen i højre side. Hvis jeg havde råd itl månedlig massage ville jeg uden tvivl gøre det, men det er der ikke, og slet ikke for tiden, plads til i budgettet.

Mit var/er i lænden, men samme problem kan sagtens sidde andre steder også.

Hos mig er det ret tydeligt at smerten stammer inde fra højre side af rygsøjlen og derfra stråler kraftigt ud i hele højre side af lænd/hofte. Når det var aller værst, var det "rundt" om hele højre side af hoften og ned i lysken og på ydersiden af højre ben, hele vejen ned forbi knæet og ned i foden.

Jeg tænker lidt på, at hvis du ikke har den samme fornemmelse med at det kommer fra rygsøjlen, er det nok ikke samme problem som mit. Men det hele er tanker.

Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst.. Har det sgu lidt skidt med jeg bare smuttede, men vi må lige lave et rerun inden længe. Den næste sted gik det i øvrigt bedre :cool:

Kyle - Du kæmpede sgu ellers bravt med ham, men han var ikke rigtig interesseret i at fyre den af :smile:

Haha, ja - du var sgu mærkbart rastløs. Du må lære at gå i byen uden at tænke på fisse :laugh: Nej, han sagde også på vej hjem han ikke er en club-person. Han kommer fra landet og er vant til at gå i seng kl. 21 og så op kl. 5 så hele nattelivet tiltaler ham ikke voldsomt. Udover alle hans små neuroser er han en fin nok fyr.

Jeg er helt sikkert klar på rerun meget snart.

Mit var/er i lænden, men samme problem kan sagtens sidde andre steder også.

Hos mig er det ret tydeligt at smerten stammer inde fra højre side af rygsøjlen og derfra stråler kraftigt ud i hele højre side af lænd/hofte. Når det var aller værst, var det "rundt" om hele højre side af hoften og ned i lysken og på ydersiden af højre ben, hele vejen ned forbi knæet og ned i foden.

Jeg tænker lidt på, at hvis du ikke har den samme fornemmelse med at det kommer fra rygsøjlen, er det nok ikke samme problem som mit. Men det hele er tanker.

Mit er også fra højre side at rygsøjlen, men det stråler, heldigvis, ikke umiddelbart ud nogle steder. Det forbliver i ryggen og manifesterer sig i det meste af midter-ryg og gør så også min lænd bliver ret stiv i det, men den gør ikke ondt som sådan.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share