Tales from sunny San Diego


essensen
 Share

Recommended Posts

WO 4/10 - 2010

En omgang træning før skole samme med Curtis. Han er ved at komme oven på den omgang madforgiftning han fik i starten af sidste uge og har fået blod på tanden. Jeg prøver at få ham til at spise mere, men han er en anelse fedtforskrækket. Jeg tror ikke helt han forstår hvor vigtigt det er han spiser igennem når han træner så meget som han gør. PT træner han til Navy Seal alle ugens dage fra kl. 3 om natten og nogle timer frem og så træner han 5 gange om ugen med mig. Han har, på min opfordring og vejledning, fået købt ret meget mad ind - nu skal han bare lære rent faktisk at spise det og få noget mere protein ned. Jeg fatter ikke de ikke bruger tid på at lære dem det i militæret.

10 min crosstrainer + lidt foamroll og rotator

Db flat press:

10 x 40lbs

10 x 55lbs

8 x 65

6 x 75

7 x 90 (40,9kg)

8 x 85

8 x 85

10 x 75

- Det var egentlig ikke meningen jeg ville forsøge at øge i dag, men følte styrken var god i dag så jeg forsøgte mig med 90lbs og fik 7 reps. Bw er 68,6kg for tiden - så jeg synes pressestyrken er ved at blive bedre.

Pull ups:

12

15

12

12

12

12

Pulldowns:

10 x 40kg

10 x 60kg

10 x 65kg

10 x 65kg

SS:

Super Incline machine press:

10 x 40kg

10 x 50kg

12 x 55kg

12 x 55kg

12 x 55kg

- Glimrende pump

Barbell rows:

10 x 60

10 x 60kg

10 x 50kg

10 x 50kg

ss

Cable crossovers:

15 x 22,5

15 x 22,5

15 x 22,5

12 x 20

Rope pullups:

10

10

8

6

-----------------------------------------------------------------

+ udstræk og foamrolling.

Da vi kom hjem modtag vi en pakke supps vi havde bestilt. Meningen var egentlig at trappe ned på supps herovre (pt er det eneste jeg tager også protein og extend + fiskeolie og multivitamin), men nu har jeg et ret godt lager igen. Jeg poster et billede af det senere.

Efter pwo-meal fik jeg et lift til skolen (hvor jeg sidder nu - har timer til kl. 22 om mandagen) og kom for sent - igen, igen igen, lol. Heldigvis er jeg langt foran i mit Design for the Internet-fag så det gør ikke det store. I dag lærte jeg dog rent faktisk noget brugbart (at implementere en lytebox på et website) dag til en forveksling.

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert brugbart, men universitets lærdom?!?! LOLsovs!

Tag og følg med her, så kan du undervise din lære i løbet af no-time-flat! :wink:

Smashing Magazine

Nu skal du tænke på det jo ikke er hardcore kodning. Det var det samme på KUA i mit tilvalg, digitalt design, hvor vi lærte at lave hjemmesider, men det foregik på et virkelig basalt niveau da ingen (udover et par stykker) kunne HTML-kode. Så vi lærte det fra bunden. Det her fag, Design for the Internet, foregår også på et ret basalt niveau (hvilket egentlig er ok da jeg havde glemt en del ting henover sommeren), men heldigvis er vi så begyndt at lære nogle ting nu jeg rent faktisk ikke kunne i forvejen - dog ikke sværere end man kan finde ud af det igennem tutorials.

Man kan sagtens tage mere hardcore kodnings-undervisning her, men det ville jeg ikke få så meget ud af med min nuværende kunnen. Pt kan jeg designe og opbygge et website fra bunden i Photoshop og dreamweaver hvilket er ok i henhold til jeg nok ikke har tænkt mig at blive hardcore websdesigner.

Tak for linket. På KUA havde vi en del mere om usability, teori bagved design, receptionsanalyse og den slags - det savner jeg lidt her da jeg synes det er et ret spændende aspekt ved webdesign.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Wo 5/10 - 2010

En omgang traening foer skole - jeg havde dog ikke sovet tilstraekkeligt og fik overdoseret lidt koffein og som resultat havde det ret elendigt under traeningen. Jeg skal vist bare stoppe helt med koffeintilskud.

10 min crosstrainer = foamrolling og drills

Deadlift:

10 x 60kg

8 x 70kg

6 x 80kg

5 x 90kg

5 x 90kg

7 x 85kg

Leg press:

12 x 60kg

12 x 100kg

12 x 120kg

12 x 130kg

12 x 130kg

15 x 130kg

+ slæde

ss:

Lying leg curls:

10 x 10kg

10 x 15kg

10 x 15kg

10 x 12.5kg

Leg extensions:

4 sæt x 12 reps

ss:

Donkey calves raises:

14 x 120

12 x 140

12 x 160

12 x 180

12 x 180

ss

Horizontal calves raises

4 x 10-12 reps

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Træning 7/10-2010

Jeg ditchede de første undervisningstimer (jeg fornemmer en dårlig torsdagsvane tage form) for ikke at skulle stresse for meget da jeg i forvejen havde et stramt program for dagen. Trænede med Curtis i 24 hour fitness før undervisning kl. 16. Jeg havde ikke udpræget meget energi - for tiden sover jeg egentlig ganske fint og længe, men er træt og smadret når jeg vågner. Carlo påstår insisterende det er omskiftet i vejret der gør det, men det er jo også Carlo.

10 min crosstrainer + foam og rotator.

Db incline bench:

12 x 40lbs

10 x 55lbs

8 x 65lbs

5 x 75

7 x 85 (38,6kg)

6 x 85

8 x 80

8 x 75

- En lille smule progression i reps, men ikke det store overskud. Jeg trænede ret tungt i mandags og jeg tror det påvirkede træningen i dag.

Pull ups:

10 x bw

8 x +15lbs

6 x +20lbs

5 x +37,5lbs

5 x +37,5lbs

8 x +20

8 x +20

BB incline bench:

8 x 50kg

8 x 60kg

8 x 70kg

8 x 70kg

8 x 65kg

Cg pulldowns:

8 x 50kg

8 x 61kg

8 x 68kg

8 x 75kg

8 x 75kg

8 x 75kg

+ lidt neutral pull ups

---------------------------------------------------------------------------------------------

Herefter hjem og lynspise for at cykle ud til skolen og have undervisning. Efter undervisning - hvor jeg fandt ud af jeg ikke havde klaret mig skide godt i testen (hvilket jeg vitterligt ikke forstår da jeg ikke var i tvivl om ret meget - skal have snakket med vores underviser), skyndte jeg mig hjem for at spise mere mad og tage et hurtigt bad. Herefter fik jeg et lift ud til UT hvor jeg mødtes med de australske drenge. Vi havde købt billetter til Steve Aoki (house/elektronic) og skulle naturligvis fyre den af. Der var arrangeret busser fra universitetet til klubben hvor det skulle foregå, men vi havde misforstået det lidt og endte i en bus der var forbeholdt henholdsvis et fraternity og et sorority - hvilket betød vi på ingen måde var berettiget til at være der da de havde lejet den. Vi fik os alle klemt os godt ned bagved og således endte det med vi fik et gratis lidt til stedet.

Det var en gigantisk kø da vi kom frem (vel en 500 mennesker) - og organiseringen af dette event var ikke-eksisterende. Køen kom både fra højre, venstre og midten hvilket betød flaskehals og det blev ikke gjort bedre af der kun stod 2 dørmand og tjekkede id. Yderligere var der kun 2 piger til at tjekke navn og billet når man så var kommet forbi dørmændene. Vi kom dog ind til sidst, fik rekvireret vores "over 21"-armbånd og gik i baren (som er særskilt i kælderen hvor man skulle vise id for at komme ind da eventet var 18+). Vi kom hurtigt i humør og morede os ganske godt og det toppede da Steve Aoki gik på og spillede et ganske godt set folk gik amok til. Vi måtte tage en taxi hjem da vi ikke kunne finde den bus vi skulle med - vi endte på Jack in the Box til fuldemandssnak og mad.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 9/10 - 2010

Jeg ventede besøg fredag eftermiddag og fik derfor trænet inden da. Det var en ganske forfærdelig omgang - jeg havde det elendigt af en eller anden grund. Muligvis latente tømmermænd fra aftenen før da jeg var inde at se Steve Aoki. Jeg kom alt for sent ud ad døren og måtte derfor forkorte træningen en hel del.

10 min crosstrainer + foamrolling og drills

Front Squat:

10 x 40kg

8 x 50kg

6 x 55kg

6 x 60kg

6 x 65kg

8 x 50kg

Leg extensions:

5 sæt x 8 reps

ss:

Seated calves raise:

8 x 35kg

8 x 40kg

8 x 40kg

10 x 40kg

10 x 40kg

Db stiff legged deadlift:

8 x 40

8 x 60

8 x 60

8 x 60lbs

- Det var det.

------------------------------------------------------------------------

På vej hjem fra lufthavnen styrtdykkede mit blodsukker og jeg fik det virkelig ildebefindende - rystende hænder med en kraftig fornemmelse af snurren i dem, fucked puls og svimmelhed (havde det mere eller mindre som jeg skulle besvime). Jeg bad Carlo om at holde ind ved den nærmeste tank eller lignende og han fandt en 7/11. Skyndte mig straks ind og købte en gang oatcookies og noget vand. Det hjalp næsten øjeblikkeligt da jeg fik dem spist og symptomerne forsvandt lige så stille. Det var godt nok ubehageligt.

Træning den 10/10 - 2010

Jeg duer ikke til at sove sammen med folk - jeg er alt for sensitiv og har brug for ikke bare komplet stilhed når jeg sover, men også at jeg har masser af plads til at rode rundt og ingen bevægelser end mine egne i sengen. I'm weird like that. Det betyder jeg som regel vågner 4000 gange når der sover nogen ved siden af mig - og siden jeg har besøg betyder det en drastisk nedsat søvnkvalitet. Jeg overlever nok. Det betyder dog energiniveauet er en anelse reduceret i forhold til normalen.

Jeg kom dog afsted til træning - alene, eftersom Curtis valgte at tage på druk fredag aften og komme hjem kl. 12 om lørdagen kun iført sine sko og et håndklæde. Han havde ingen ide om hvor hans tøj var eller hvad han havde lavet. Needless to say var han ikke lige frisk på træning på det tidspunkt - selvom han faktisk sagde jeg skulle prøve at vække ham når jeg ville træne (han havde ikke sovet i 2 dage på dette tidspunkt)..jeg valgte så bare at tage afsted selv.

Byttede lidt rundt på øvelser i dag da jeg trængte til forandring og ikke rigtig gad prøve på tunge skulderpres da jeg kunne mærke jeg alligevel nok ikke ville kunne løfte det store.

Military press + plate front raises:

10 x 30kg

10 x 42kg + 10 x 11kg

10 x 42kg + 10 x 15kg

10 x 42kg + 10 x 15kg

one arm lateral raise + plate lat raises:

10 x 15lbs

10 x 20lbs + 10 x 5kg

10 x 20 + 10 x 5kg

10 x 25 + 10 x 5kg

Cg bench press:

10 x 40kg

8 x 60kg

7 x 70kg

8 x 70kg

7 x 70kg

SS:

Barbell curls:

10 x 30kg

8 x 42kg

8 x 42kg

8 x 42kg

8 x 42kg

Seated db curls:

10 x 40lbs

10 x 40

10 x 37,5

ss:

Overhead straight bar extensons:

4 x 12 reps

Cable curls:

10 x 48kg

10 x 59

10 x 58

10 x 55 + 10 x 38

SS:

pushdowns:

4 sæt x 10-12 reps

--------------------------------------------------------------------------------

7 min crosstrainer + lidt udstræk

I dag - søndag tog vi med Kyle til Mission Beach for at nyde solen lidt og hoppe en tur i vandet. Jeebus det var koldt - og heller ikke en særligt god ide da min nakke nu er ret smadret. Det er utroligt så udslagsgivende kulde kontra varme er på den.

I morgen håber jeg på at få trænet.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kom dog afsted til træning - alene, eftersom Curtis valgte at tage på druk fredag aften og komme hjem kl. 12 om lørdagen kun iført sine sko og et håndklæde. Han havde ingen ide om hvor hans tøj var eller hvad han havde lavet. Needless to say var han ikke lige frisk på træning på det tidspunkt - selvom han faktisk sagde jeg skulle prøve at vække ham når jeg ville træne (han havde ikke sovet i 2 dage på dette tidspunkt)..jeg valgte så bare at tage afsted selv.

Hahahaha hvor er det sejt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bro6bach>> Det hjælper at blive tyk.

Spøer>> Det var hvad man kalder en anstændig brændert.

Jeg skylder vist efterhånden en opdatering.

Eftersom jeg fik besøg fra Danmark og derfor skulle agere vært, men samtidig også tage mig af skole og daglige gøremål, blev loggen og internettet generelt lige nedprioriteret en del. Efter 10 dage med massiv pounding og generelt en rigtig hyggelig tid, tog hun så hjem igen. Jeg fik trænede mens hun var her, men jeg tror dog jeg overreachede lidt da jeg ikke fik sovet voldsomt meget - specielt ikke lige da hun kom da jeg har nogle komplekser med at sove ved siden af nogen, og samtidig kørte ret hårdt på med træningen samt var stresset over skolen. Det resulterede i jeg blev mere og mere udkørt, mistede motivationen for at træne og en påfaldende eskalerende træthed om morgenen. Oven i dette begynde min nakke at brokke sig ret meget - desværre, eftersom det har været på retur længe.

Jeg tog derfor en total pause på 5 dage med masser af hvile og mad (jeg er ved at blive så fat her, lol) og forsøger nu med opstart af træning igen. Jeg fortsætter nok med samme program, dog nok med et par dage med to daglige træninger. Jeg fandt for et par uger siden ud af Kyle har en garage med sit eget udstyr - det er meget basic (bænk, stang, saml-selv db's, ez stang, pull up-dip-stativ), men det fungerer glimrende hvis man lige skal have en hurtig træning og så er det jo ret praktisk det er lidt tværs over gaden. Han har sagt jeg bare kan bruge det når jeg vil og det har jeg benyttet mig flittigt af. Jeg har i øvrigt fået ham til at lede efter flere håndvægte og en justerbar bænk :D Det ville gøre det ret komplet. Jeg får det lige filmet en af dagene - det er fedt med sådan et garage-gym.

Hvad er der sket i mellemtiden? En hel del ting og jeg hverken orker eller kan huske dem alle, men jeg kan ridse nogle af de nævneværdige stunder op.

1) En shoppingtur til et kæmpe stort outlet med tilhørende billige priser lige ved Mexicos grænse. Det sjoveste var turen derhen da vi havde lånt en bil og begivet os ud selv. Vi var nervøse for at tage en forkert exit og lande i Mexico. Specielt det feminine selskab kunne slet ikke tage tanken om pludselig at lande i farlige Mexico og jeg kunne ikke dy mig for at pranke hende et par gange med vi var kørt forkert og vi nu var i Mexico.

2) San Diego zoologisk have. Kæmpe, og jeg mener enorm kæmpe, zoologisk have der har ALT. San Diego zoo er verdenskendt og det er med god grund. Vi ankom lidt sent, men fik set de ting vi gerne ville. Kyle tog med.

3) Jeg lånte Carlos bil for at køre ud til UT (dorms) og mødes med australierne og nogle andre internationale studerende for at se en film. Helt exceptionelt stupid som jeg er overser jeg omkring 8 skilte hvor der står pladsen er reserveret til folk med tilladelse. Da vi kommer tilbage fra biografen kan jeg ikke finde bilen og jeg indser hurtigt at den er blevet towed. Carlo har boet her i 7 år og er aldrig belvet towed - jeg har boet her i lidt over 2 måneder. Så ikke nok med det var pinligt var det også en særdeles dyr affære - 303 dollars lige ud af vinduet. FML. Samme dag som jeg har betalt smider jeg i øvrigt mine nye formstøbte ørepropper væk (jeg smed mine gamle væk og fik tilsendt nogle nye efter en masse besvær og ventetid). Jeg forstår ganske simpelt ikke hvordan jeg kan gøre det igen. Det var 600kr ud af vinduet.

Ellers har jeg spist ubegribelige mængder sushi og er blevet tyk. Vejer omkring 70kg pt hvilket betyder jeg har gainet 6kg intil videre.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning fra i fredags:

1 wo:

Det foregik i Kyles garage sammen med Curtis.

bench press:

10 x 40kg

8 x 50kg

8 x 60kg

6 x 75kg

6 x 75kg

6 x 75kg

ss

Pull ups:

10

6 x +15lbs

6 x +15lbs

6 x+ 15lbs

Push ups:

3 x 6 +20kg

ss

Bench rows:

3 x 6 reps

---------------------------------------------

2. wo:

I 24 hour fitness med Kyle.

Db incline press:

12 x 40

10 x 55

12 x 65

12 x 65

12 x 65lbs

Pull ups:

4 x 12 x bw

Push ups:

3 x 20 x bw

Cg pulldowns:

12 x 41

12 x 55

12 x 55

12 x 55

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag:

1. Wo:

I Kyles garage med Curtis.

Front squat:

10 x 40kg

8 x 50kg

6 x 55kg

6 x 60kg

6 x 60kg

6 x 60kg

Bb stiff legged deadlift:

8 x 40kg

6 x 60kg

6 x 60kg

6 x 60kg

3 sæt gobler squats og lidt lunges + abs.

2. wo:

I 24 hour fitness med Kyle og Curtis.

Cg bench press:

12 x 40kg

12 x 50kg

12 x 50kg

12 x 50kg

ss:

Ez curls:

12 x 25kg

12 x 25kg

12 x 25kg

Cable curls:

12 x 41

12 x 41

12x 45

12 x 45

ss

Overhead rope extensions:

12 x 3 plates

12 x 3 plates

12 x 3 plates

Leg extensions:

5 sæt x 12 reps

ss

Seated calves raise:

6 sæt

------------------------------------------------------------------------------------------

Hjem i bad og så tog vi downtown på en bar/klub hvor der var forfærdeligt mange grenades - ren warzone.

Jeg skal lige have struktureret mine træninger bedre. Det får jeg styr på i denne uge.

Jeg har afsindigt travlt den fortkommende uge. 3 tests (hold kæft hvor jeg hader dette åndssvage "vi-tjekker-om-i-har-læst-system"), en del lektier og gøremål. Der er desuden halloween i weekenden og jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal foretage mig.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 25/10 - 2010

Tog en omgang træning før skole i dag. Jeg var ikke udpræget frisk hvilket desværre er kendetegnende for mine hverdage pt - jeg har en hel del ting om ørerne og det er svært af få det hele til at fungere uden at stresse over det og det reagerer jeg desværre en del på.

Curtis skulle pludselig til LA og tage sig af noget der så det blev til en solotræning der desuden ikke var voldsom voluminøs da jeg kan mærke jeg lige skal vænne mig til træning igen - jeg har haft voldsomme doms siden fredag/lørdag så det var tydeligvis overkill.

Jeg har ikke mærket noget til min bicepssene i et godt stykke tid - heller ikke under armtræning og jeg troede derfor jeg var ovre den skade for den har været særdeles vedholdende. Men selvfølgelig skal den springe op igen - og endda over noget så åndssvagt som da jeg skulle klø mig i røven og lå i sengen, lol. Kunne med det samme mærke den 'poppede' og så var den gal igen med irritation og ømhed. Dejligt. Jeg håber irritationen falder i løbet af de næste par dage hvor armene ikke bliver ramt.

10 min crossgtrainer

Db flat press:

12 x 40lbs

10 x 55

12 x 70

12 x 75

12 x 70

Pull ups:

12

12

12

12

ss

Super high incline machine press:

12 x 30kg

12 x 50kg

12 x 50kg

12 x 40kg

Pulldowns:

12 x 44kg

12 x 61kg

12 x 61kg

12 x 55kg

ss

Cg pulldowns:

10 x 55kg

10 x 55kg

- og det var det - tog lidt under en time.

---------------------------------------------------------

Efter suana og bad måtte jeg skynde mig hjem og kaste mad ned da jeg var for sent på den. Marco gav mig et lift i skole hvor jeg som sædvanlige crashede ind i klassen for sent, men heldigvis var de ikke begyndt på den test vi skulle have i dag endnu. Jeg sidder bagerst i klassen med min egen comp så han kunne ikke se jeg sad og googlede en del ting, lol. Det var ret usselt, men jeg har ganske simpelt ikke haft ordentligt tid til at læse ordentligt og eftersom jeg i forvejen klarer mig godt i faget skal testen ikke trække mig ned. Jeg kunne dog nu også en del af svarerne i forvejen. Vi har heller ikke engang en bog i faget - så det var mere eller mindre random spørgsmål fra undervisning.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 26/10 - 2010

Jeg sov underligt i nat og var ret smadret da jeg vågnede i morges og kom til at snooze et par gange for meget - det blev derfor til en meget hurtig wo i morges, men jeg intenderede at træne 2 gange i dag så det var helt ok. Jeg smuttede tværs over gaden til Kyles garage og gik igang. Der er altså noget fedt over at træne i en åben garage mens man kan se solen og den blå himmel lige udenfor. Kyle køber forhåbentlig snart noget mere udstyr - en incline bænk og flere håndvægte ville virkelig være lækkert.

AM wo:

Front squats:

10 x 40kg

8 x 50kg

6 x 55kg

6 x 62,5kg

6 x 62,5kg

Stiff legged deadlifts:

8 x 50kg

6 x 62,5kg

6 x 62,,5kg

6 x 62,5kg

- Det var det. Short and sweet.

--------------------

Pm wo:

Tog i 24 hour fitness med Kyle.

Front squat:

12 x 40kg

12 x 40kg

12 x 42,5kg

Leg curls:

3 sæt x 12 reps

ss

Leg extensions:

4 sæt x 12 reps

Seated calves raise:

15 x 20kg

15 x 20kg

15 x 30kg

15 x 30kg

Cable abs:

4 x 12

Back extensions:

2 x 12 x bw

---------------------------------------------------------------------------------------

Mine knæ brokker sig lidt igen - skal lige være varsom de ikke bliver inflammeret igen.

I går fik jeg min cykel stjålet lige ude foran huset fordi jeg havde glemt at låse den da jeg troede jeg skulle bruge den hurtigt igen efter jeg kom hjem fra træning, men fik et lift i stedet. Jeg er så bitter over det - specielt fordi jeg har været ramt af en bølge af uheld de sidste 5 dage. Kyle har været så flink at lade mig låne en cykel af ham - håber den er ok så jeg slipper for at skulle investere i en ny.

Link to comment
Share on other sites

Fatboy>> Det tror jeg ikke sker. Men de er i forvejen ret liberale omkring det - faktisk går de langt mere op i alkohol end weed.

Legenden>> Jeg har altid haft lidt problemer med dette - tak for at gøre mig opmærksom på det.

Træning torsdag:

Jeg har sovet horribelt de sidste par dage - og da jeg første gang vågnede torsdag morgen, efter at være faldet i søvn efter længere tids stirren op i loftet, troede jeg at jeg var blevet syg da jeg havde det gennemgående elendigt. Jeg kom dog på og fik lidt morgenmad ned og det hjalp på det og jeg besluttede mig for at træne - det skete dog på bekostning af mine første 3 timer som jeg virkelig ikke burde have skippet da jeg i forvejen er bagude med vores nuværende projekt. Mine design-fag trækker virkelig tænder ud - mest af alt fordi man ikke, som i læsefag, bare kan negligere læsningen uden der sker der store. Her er konstant deadlines der skal overholdes hvor man viser man er igang med projektet - og hvis ikke ryger der point fra ens samlede score hvilket betyder en lavere karakter.

Am-wo:

Bench press:

10 x 40kg

8 x 50kg

8 x 60kg

6 x 70kg

6 x 75kg

6 x 80kg

6 x 85kg

ss

Pull ups:

10

6 x 15lbs

6 x 20lbs

6 x 20lbs

6 x 20lbs

10

Flat db bench:

2 x 6 x ca. 33kg

ss:

Diverse pull ups

PM wo:

Efter træningen smuttede jeg ud på universitetet til mine sidste undervisningstimer - som også er i mit favoritfag: cultural aspects of media. Vi havde en ganske spændende undervisningsgang hvor vi gennemgik hvorledes Disney portrætterer race og køn. Det var faktisk en mindre epifanisk oplevelse idet jeg aldrig havde tænkt over hvor gennemgående en forskruet portrættering Disney har af de førnævnte emner. Hvis i vil vide mere om dette - så sig til (:

Jeg fik endnu en lille omgang klaret efter jeg kom hjem fra skole.

Slight incline bench:

opvarmning

3 x 12 x ca.33kg

ss

Pull ups:

4 x 12 x bw

Bench press:

3 x 12 x 60kg

ss

Two hand db rows:

4 x 12 x 50lbs

---------------------------------------------------------------------------------------------

Og så tog jeg ud og mødtes med australierne for at tage videre i en partybus (dette koncept består i at en bus, hvor der bliver spillet højt musik og man må drikke, fragter en til ens feststed) ud til Pacific Beach. Vi tog på et sted der er langt mere club-agtigt end de øvrige beværtninger på PB og det var sådan set ganske udmærket. Nogenlunde musik og stemning. Der var dog lidt for mange mænd, men heldigvis kendte vi en 7-8 piger som vi så hang ud med. Ganske sjov aften, men det sjoveste var klart den efterfølgende tur på Jack In the Box da vi kom hjem igen (hvorfor er de random ting man gør efter byture altid så meget sjovere end selve byturen?). Specielt følgende samtale efterlod mig færdig af grin:

Luke: "Mishan, she is definitely keen"

Nathan: "Yeah, she would literally lick you dick"

......stilhed

Mishan: Such poetry, Nathan.

Hold kæft hvor var timingen og mimikken var priceless :D

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 29/10 - 2010

Puha, at jeg havde drukket og kom i seng omkring kl. 6 om morgenen, gjorde bestemt ikke noget godt for min søvn - eller hærgede krop. Jeg vågnede selvfølgelig tidligt og kunne ikke falde i søvn igen og lå derefter blot og klat-sov i nogle timer før jeg endelig kom op af sengen. Lektier og gøremål fik mig stresset godt og grundigt og lysten til træning var minimal da jeg virkelig ikke havde det videre godt.

Jeg fik et par måltider ned og klaret lidt skolearbejde (det tog så hele dagen) og begav mig herefter over i garagen for at tage en hurtig lower body session.

Deadlift:

8 x 60kg

8 x 70kg

6 x 80kg

6 x 80kg

8 x 80kg

Bulgarian split squat:

8 x 15lbs

8 x 20lbs

8 x 25lbs

8 x 25lbs

8 x 25lbs

8 x 25lbs

Db stiff legged deadlift:

10 x 35

12 x 50

12 x 50

12 x 50lbs

Front squat:

2 x 6 x 60kg

ss:

Goblet squat:

2 x 8 x 50lbs

+ 4 sæt abs.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og så var der ikke mere at skyde med - og i det hele taget var jeg bare glad for at jeg overhovedet fik trænet.

Link to comment
Share on other sites

Efter træningen smuttede jeg ud på universitetet til mine sidste undervisningstimer - som også er i mit favoritfag: cultural aspects of media. Vi havde en ganske spændende undervisningsgang hvor vi gennemgik hvorledes Disney portrætterer race og køn. Det var faktisk en mindre epifanisk oplevelse idet jeg aldrig havde tænkt over hvor gennemgående en forskruet portrættering Disney har af de førnævnte emner. Hvis i vil vide mere om dette - så sig til (:

Det er faktisk rigtig spændende. Vi behandler også dette i vores propagandaklasse, og Disney har lavet både hardcore krigspropaganda og har haft fingrene godt og grundigt nede i racismekrukken.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk rigtig spændende. Vi behandler også dette i vores propagandaklasse, og Disney har lavet både hardcore krigspropaganda og har haft fingrene godt og grundigt nede i racismekrukken.

Lige præcis - og de gør det bestemt heller ikke bedre når det kommer til portrætteringer af kvinder. Jeg havde vitterligt ikke skænket det en tanke førhen, men mønsteret er så tydeligt når man først har spottet det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share