Forklaring af "tanita body composition analyzer"


Satchmo
 Share

Recommended Posts

Jeg træner p.t i Fitness DK og får med jævne mellemrum målt min fedtprocent. De er jer som selv får målt jeres fedtprocent ved, at man får en seddes hvor der står en masse tal, så jeg tænker i måske kan hjælpe mig med at forklare hvad "impedance" "FFM" og "TBW" betyder? Mine seneste målinger viser dette:

Dato 01/08-2010

Body Type Standard

Gender Male

Age 22

Height 186 cm

Weight 75.7 kg

BMI 21.9

BMR 7918 Kj

1893 kcal

Impedance 584

Fat% 15.1 %

Fat mass 11.4 kg

FFM 64.3 kg

TBW 47.1 kg

Desirable range:

Fat % 8-20%

Fat mass 5.6-16.1 kg

Dato 29/08-2010

Body Type Standard

Gender Male

Age 22

Height 186 cm

Weight 74.6 kg

BMI 21.6

BMR 7855 kJ

1877 kcal

Impedance 552

Fat% 13.4%

Fat mass 10.0 kg

FFM 64.6 kg

TBW 47.3 kg

Desirable range:

Fat % 8-20%

Fat mass 5.6-16.2 kg

Link to comment
Share on other sites

Impedance: Maskinen måler din krops elektiske modstand mellem de plader du holder i eller står på (afhængig af typen). Impedance er et tal for denne modstand - dog rimelig meningsløst at bruge til noget.

FFM: Fat Free Mass, Fedtfri kropsvægt. Vægten af alt det der ikke er fedt, hvilket bl.a. inkludere skelet, organer, kropsvæsker, muskelmasse mm.

TBW: Total Body Water, den del af din krop der består af vand. Dette tal siger man typisk ligger på omkring 2/3 af den samlede kropsvægt og inkludere naturligvis en væsentlig del af FFM - og der er såmænd også lidt væske i fedtvæv.

Husk desuden på at der er en væsentlig usikkerhed forbundet med disse målinger, så lad være med at ligge det store i kun to målinger med en smule forskel.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share