Vurdering af Kost- og træningsprogram


Gylle
 Share

Recommended Posts

Hej Mol'er.

Jeg har prøvet nogenlunde at regne mit ligevægtsindtag ud, som efter formlen skulle ligge på en ca. 4500 kcal dagligt.

Jeg vejer pt. om morgenen 95,5 kilo og er 186 høj. Har ikke fået målt min fedt % men vil skyde den ligger på en 16-17 stykker. Mit mål er at komme helt ned på 5% i fedt over de næste 11 måneder.

Jeg har lavet følgende kost- og træningsplan og håber på at kunne få lidt konstruktivt kritik herpå.

Grunden til jeg ikke har ben træningsdage er fordi jeg får løbet og marcheret så meget at det ikke behøves.

Til brydning får jeg hver gang trænet samtlige muskler i kroppen men slutter altid af med nogle øvelser til rygmusklerne.

Kost%20og%20traning.jpg

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart syntes jeg det ser rigtig fornuftigt ud i hvert fald til at ligge ud med de første par måneder, også måske justere dit energiindtag lidt ned hvis vægttabet stagnerer.

Det eneste jeg skæver lidt til er din mandag, nu ved jeg ikke hvor hårdt det er at gå til brydning, men forstiller mig ikke det er noget man gør siddende. Er det ikke benhårdt at løbe, styrketræne og træne brydning samme dag? Kunne det ikke være en ide at rykke lidt rundt på løb eller styrketræningen?

Hvad laver du af øvelser på rygtrænings dage?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Jo, brydning er fysisk meget hård træning, både cardio og styrkemæssigt. Og kan helt klart også mærke løbeturen fra morgenstunden når jeg er til brydning. Og det resulterer også i at jeg ikke kan præstere lige så godt til brydning. Så har lagt 3-5 km løb ind mandag-fredag istedet. Men grunden til at jeg vælger rygtræning på brydedage er, at ryggen især bliver trænet igennem i løbet af sådan en træning, det gør hele kroppen faktisk, men i større grad ryggen. Så når jeg køre rygøvelser bagefter brydning er det ikke 8 forskellige hardcore øvelser jeg kører.

Kun pull-ups: 3 x max,

træk til ryg: 2 sæt 10-12 reps med 50-60 kg ca

dødløft: 2 sæt 10-12 reps med 80 kg

Med hensyn til ligevægtsindtaget så synes jeg også selv det lød af meget. Men noterer kost og træning og vægt i logbog, så må jeg prøve mig frem og se hvor meget/lidt jeg taber mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share