Optimal fremgang/træning?


TroelsWK
 Share

  

3 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg kæmper lidt med en tanke i mit hoved om hvor vidt jeg kan gøre min træning bedre, i helheden.. Altså hvad jeg kan gøre bedre ved selve træningen, men også ved kosten og søvnen, dog vil jeg ikke have at fitness skal blive en FOR stor del af min hverdag.

Jeg håber lidt at folk evt. kan give mig nogle gode råd, ris eller ros ang. min træning.

Jeg træner fire gange i ugen - Mandag - Tirsdag - Torsdag - Fredag . Imellem 1½-2 timer hver gang.

Jeg spiser 3-4 store måltider om dagen (Morgenmad - Middag - Aften - X).

Jeg sover mellem 7-9 timer hver dag.

___________________________________________________________________________________________________

Jeg gider ikke at poste hele mit træningsprogram, da jeg ikke mener dette er nødvendigt. Jeg synes selv mit trænings program er optimalt, og at jeg får presset mig selv en del. Jeg kører en blanding imellem gain og udholdenheds træning, dvs. jeg tager 8 repetioner pr. øvelser og jeg tager ca. 8 tre til fire gange per øvelse.

___________________________________________________________________________________________________

Jeg spiser morgenmad, havregryn + brød eller knækbrød med ost eller lign.

Middags mad er oftest varmt mad, med tilbehør så som agurker , tomater , ananas osv.

Aftensmad er også varmt mad.

Jeg tager en stærm B-vitamin pille hver morgen jeg står op.

Jeg tager valve protein pulver hver dag, trænings dagene lige efter træning. De andre dage tager jeg dem når jeg lige har lyst.

På mine trænings dage indtager jeg udover protein pulver, 4 kreatin piller + No expand pulver (Energi booster), som jeg selv synes giver en noget mere power/energi.

___________________________________________________________________________________________________

Ikke så meget at sige til søvn.

___________________________________________________________________________________________________

Alt i alt, ser det okay ud? Hvad kan jeg gøre bedre ? OSV OSV.

Håber nogen af jer har nogle inputs.

Link to comment
Share on other sites

Øh, du vil have folk til at tage stilling til en træning, du ikke gider poste nogen som helst detaljer om? Det bliver altså svært...

Jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener.

Jeg mener en bedømmelse på hele måden og forståelsen af "træning". Jeg mener ikke bare hvordan jeg løfter jern........

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre Lagoon tager lidt pis på dig, for Sina har faktisk ret. Det er umuligt at sige noget om din træning.

At du træner 4x8 og har 4 træningspas om ugen, siger stort set ingenting.

Hvis du vil have kvalificeret råd, bliver du nød til at poste HELE din træning, alle dine øvelser, sæt, reps, hvor meget progression du har osv.

Ang. kost bliver du også nød til at skrive præcis hvad du indtager, plus total indtag af protein, kulhydrat og fedt.

Det kan godt være det er lidt besværligt, men jo mere detaljeret du kan beskrive din træning, jo nemmere er det at vurdere objektivt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg mener.

Jeg mener en bedømmelse på hele måden og forståelsen af "træning". Jeg mener ikke bare hvordan jeg løfter jern........

Det er jo nærmest umuligt ud fra det, du poster, men lad mig prøve alligevel.

Jeg nøjes med at kommentere din middagsmad, som er varm og nogen gange indeholder ananas. Til det er min kommentarer:

1. Det er en hawaii-pizza? Et frokosttilbud fra King of Kebab, måske endda? Det synes jeg er for useriøst. Det er dårlig ernæring, for meget dårligt fedt, brød og ost. Deres såkaldte 'skinke' lacker også kvalitet. Køber man frokosttilbuddet går man også glip af deres nattekaraoke, som til gengæld gør det til byens sjoveste nattekebabsted.

Det er ikke fordi, man skal være fanatisk, og pizza engang imellem skader ikke nogen. Men hvis det er hver dag, er det klart for meget. Desuden er det nu lidt prollet med ananas på pizza.

2. Det er raw food? Dvs. at det ikke er 'varm mad', som i opvarmet på traditionel vis (i hvert fald ikke til over 42 grader), men derimod mad lavet i en af de der dehydrators, som du har investeret i, da du også købte den ekstra dyre grøntsagssmoothiemaker? Det er måske linsefrikadeller og ananas chutney? Der synes jeg måske nok, du er gået lidt i den fanatiske grøft. Det er mange penge at smide efter equipment, som ikke behøver at give dig mere fremgang end almindelig sund fornuft.

Min konklusion må nu være, at du overall gør det godt. Pas på ikke at overdrive din træningsfanatisme, men lad på den anden side være med at slacke på kostens næringsværdi.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Mit input er IKKE at lytte til Sina for det første.. no offense :)

At tage B vitaminer alene gavner dig ikke, og lad være med at tage vitainpiller medmidre det er de beste på markedet (jeg kan dog ikke anbefale et mæke) da almindelige vitaminpiller kan laves af petroleum.

Drop dine shakes, og spis MAD min ven, gode råvarer, kød og grøntsager, nødder, bønner, linser og frugt.

Edited by KNN
Link to comment
Share on other sites

Mit input er IKKE at lytte til Sina for det første.. no offense :)

At tage B vitaminer alene gavner dig ikke, og lad være med at tage vitainpiller medmidre det er de beste på markedet (jeg kan dog ikke anbefale et mæke) da almindelige vitaminpiller kan laves af petroleum.

Drop dine shakes, og spis MAD min ven, gode råvarer, kød og grøntsager, nødder, bønner, linser og frugt.

Det lyder ellers som om, du synes godt om Sinas 2. pointe...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share