Valg af MTB


laptopfreak
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg står og skal bruge en ny MTB, men er ret forvirret over den mange muligheder, så derfor håber jeg på forsleg og vejledning fra Jer.

Budget MAX 6000, og gerne billigere.

Krav leg i skoven, og bruges til dagligt

Forslag

Har kigget meget på Cube Acid, men ved ikke helt om denne er kvalitet nok?

Der står bla. den har XT deora bagtil, men er deora ikke skrammel?

http://www.bike-discount.de/shop/k95/a15741/acid.html

Jeg har overvejet at handle på bike-discount.de, så link gerne dertil.

Ligeledes har jeg overvejet noget fra canyon, men ved for lidt om dette område endnu.

Edited by laptopfreak
Link to comment
Share on other sites

Du er ny ud i MTB sporten og så vil du alligevel købe via nettet uden at have prøvet varen først?? Det vil jeg kraftigt fraråde!! Handel i en Butik hvor du kan prøve varen og få fornuftig rådgivning.

Deore XT er næst bedste shimano serie så hvis det er skrammel efter din mening skal du nok justere budgettet lidt. Shimano har 3 grupper der bærer Deore betegnelsen nemlig Deore, Deore LX og Deore XT. XTR grupen som er dyreste og bedste serie mener jeg ikke kaldes Deore.

Om den cykel du har fundet så plejer Cube at levere en god vare til prisen, men tag nu ned til en Butik og prøv skidtet. Du kan på ingen måde læse dig til ud fra specifikationer hvordan cyklen kører.

Link to comment
Share on other sites

Du er ny ud i MTB sporten og så vil du alligevel købe via nettet uden at have prøvet varen først?? Det vil jeg kraftigt fraråde!! Handel i en Butik hvor du kan prøve varen og få fornuftig rådgivning.

Deore XT er næst bedste shimano serie så hvis det er skrammel efter din mening skal du nok justere budgettet lidt. Shimano har 3 grupper der bærer Deore betegnelsen nemlig Deore, Deore LX og Deore XT. XTR grupen som er dyreste og bedste serie mener jeg ikke kaldes Deore.

Om den cykel du har fundet så plejer Cube at levere en god vare til prisen, men tag nu ned til en Butik og prøv skidtet. Du kan på ingen måde læse dig til ud fra specifikationer hvordan cyklen kører.

Jeg er ikke ny i den forstand, og har haft flere MTB, og er ret ferm på fingerne, når det kommer til at lege mekaniker selv, så rådet gik mere på, at Acid er pengene værd.

Link to comment
Share on other sites

Så se bort fra de første par sætninger og nøjes med at læse de 2 sidste i forige svar .....

Min tommel finger regel angående cykel køb på nettet:

Har du brug for andres mening så køb i butik!

Du kan stadig ikke læse dig til hvordan geometrien på cyklen er og hvordan den passer til dig uanset hvor god eller dårlig jeg eller andre måtte finde den pågældende cykel. Et andet råd er at du nok skal oprette tråden her ovre i "Generelt" da der sikkert er større chance for at der er nogle der byder ind med svar i stedet for mine svar der åbenbart ikke passer dig ....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share