pulsur: med eller uden gps?


gladiator
 Share

Recommended Posts

hej,

har man brug for gps/fartmåler i sit pulsur for at blive bedre? dvs skal man sigte efter at løbe en bestemt hastighed - eller en bestemt puls? det er til distancer på 5-10km.

Nej, du har ikke brug for det, men det er et fedt redskab og det gør træningen sjovere.

Du kan få et Garmin 305 for 1.179 kr LINK

Link to comment
Share on other sites

Det ur du linker til skal bruge en fodsensor for at kunne registrere din hastighed og kun hastighed, men den har indbygget en "virtuel parter" som du kan løbe mod så helt ringe er det ikke.

Med en Garmin GPS vil du også kunne se hvor meget du løber op og ned på en graf, hvad din puls har været undervejs samt evt. mellemtider og hastighed, det er så op til dig om det er pengene værd, Jeg har en Edge500 til min cykel og synes det er fedt at kunne se hvordan man har performet på turen, men det er lir :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, vælger en model uden gps.

Polar har været i gamet længere end garmin - er der noget unikt ved polar som garmin ikke tilbyder? Til omkring samme pris som garmin fr60 kan man få polar rs300x http://www.polar.fi/da/produkter/konditionsforbedring/loeb_multisport/rs300x

umiddelbart minder de om hindanden, men polar skulle have noget kodning af signalet for at undgå forstyrrelser - kan ikke se om garmin har noget lignende.

desuden står på nogle forums, at batteriet på garmin kan man selv skifte, hvorimod med polar skal det ind til værksted.

Link to comment
Share on other sites

Du får også lige min mening. Nej, du behøver ikke en gps i dit ur, men det gør helt klart træningen sjovere. Pludselig kan du løbe frit rundt i skoven uden at vide, hvor langt du har løbet. Efter i mange år at have "nøjedes" med et ur kun med pulsmåler og stopur, har jeg i år købt mit første GPS-ur, og det er bare så fedt at kunne følge sin træning på alskens parametre. Så mit råd er at bruge et par hundrede ekstra og få et ur med gps i. Før eller siden vil du indse værdien af det.

Link to comment
Share on other sites

Du får også lige min mening. Nej, du behøver ikke en gps i dit ur, men det gør helt klart træningen sjovere. Pludselig kan du løbe frit rundt i skoven uden at vide, hvor langt du har løbet. Efter i mange år at have "nøjedes" med et ur kun med pulsmåler og stopur, har jeg i år købt mit første GPS-ur, og det er bare så fedt at kunne følge sin træning på alskens parametre. Så mit råd er at bruge et par hundrede ekstra og få et ur med gps i. Før eller siden vil du indse værdien af det.

Tak for din mening!

Vil tage det med i overvejelserne, selvom jeg i øjeblikket hælder til et ur uden gps.

Link to comment
Share on other sites

Det er bestemt ikke et must. Jeg syntes det har været utrolig rart at have det, da man så ved hvor langt og hurtigt man har løbet under selve træningen. Herved kan man under træningen korrigerer ens hastighed og distance efter hvad man ønsker.

Et lille minus ved nogen af urene med gps er at de kan tage noget tid om at få forbindelse til satelitterne. Så hvis man ikke har mulighed for at ligge uret udenfor en 5 min før man skal afsted, så kan det godt være lidt irriterende.

Som sittingduck også siger, så syntes jeg også du skal bruge de hundrede kr ekstra og få et med gps. Er sikker på du vil blive utrolig glad for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share