Hvem er Mikkel Sand?


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Hey, der er vist én, der har været til Dansk Affolkningspartis landsmøde ;)

(SATIRE SATIRE)

Hvem er forfatteren? Man forsegler ikke en skæbne. Årh for filan da, det må være Kaj Munk, den gamle støder.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det helt store spørgsmål er hvad der er motivet bag MS!

At være en opdigtet person på internettet, der høster ros for sine "bedrifter", er vel ikke noget man kan leve på og af i længere tid af gangen. Nej, der må være noget andet der driver person (eller personerne) bag MS - eller er der?

Helt indledningsvis kan det jo nævnes, at det der er super mærkeligt, er, at personen bag MS jo har særdeles meget viden om træning mm. Hvorfor opdigte en kunstig person, der tilsyneladende "kan endnu mere end"? Meget mærkeligt!

Lad os gå nogen motiver igennem:

De mest frembragte teorier bag personen bag MS er

- Han er simpelthen psykisk syg

- Han har økonomiske interesser i sagen

- Han vil gøre sig til guru, men er i virkeligeheden bare "et sørgeligt lille menneske"

Hmmmm.... psykisk syg. Bestemt en mulighed. Men også den mindst interessante. For så er der simpelthen tale om en gal mands værk, hvilket ikke er interessant.

Økonomiske interesser! Hmmm - Getbig oplyser, at de ikke har givet penge (i hvert fald ikke interessant mange penge). Og MOL har i hvert fald ikke leveret penge til ham. Tilbage er det famøse Viking-produkt! Tjaaaa, måske. Men jeg tvivler stærkt, idet MS's markedsføring af dette produkt ikke har været Specielt vildt. Endvidere, hvrofor skulle nogen overhovedet gide besvare en masse indlæg om alt muligt, hvis den sande motivation bare var lidt håndøre fra produkt, der ikke direkte fik nogen salgsmæssig gavn af disse indlæg.

Teorien om at han bare var/er et sørgeligt menneske, der ville gøre sig bedre end han var/er, synes jeg heller ikke holder vand. Han havde jo rent faktisk en stor viden på området, og ingen skal fortælle mig, at man får ekstra meget applause af at være et "fantom-menneske" (dobbeltbetydening ;) ) med stor teoretisk viden, overfor bare at være en normal person med stor teoretisk viden. Der er simpelthen ingen grund til at gøre sig meget bedre end man er (fysisk/teoretisk), når man allerede er ret god (teoretisk).

Nej, der stikker noget andet bag.

Og dette er jeg allerede kommet langt frem med. Håber jeg kan nå endnu et indlæg om dette inden jeg smutter hjem fra arbejde, for jeg kan ikke skrive når jeg kommer hjem - og så bliver det først imorgen (hvis jeg får tid til den tid). ;)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig, søde rare lille Jarvig :) . Jeg gir dig ét navn: Han van Meegeren. En talentfuld maler. Men desværre syntes han ikke, talentet var helt stort nok. Så han begyndte at plagiere Vermeer. (Og blev afsløret.)

Forestil dig et menneske, som godt nok er dygtig, besidder stor teoretisk viden, men mangler det der, der skal til, før det hele blir perfekt og stort. Således fødes en svindler: Trang til det perfekte uden at ku levere varen selv.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Jarvig, søde rare lille Jarvig

:lol: :lol: :lol: Good one!

Hmm, jeg siger ikke, at det helt sikkert ikke er tilfældet. Nej, jeg siger bare, at den teori køber jeg ikke. Synes der er andre og langt mere "skumle/pudsige" motiver, som er uhyre mere spændende og sandsynlige!

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jarvig, du glemmer en mulighed: At det har givet et kick at føre, ja, i hundredevis af personer bag lyset, at kunne slippe afsted med de i flere måneder på getbig. Simpelthen se, hvor langt han kunne drive den. Tilsidst er der gået sport i det, det er blevet en besættelse.

Dette kunne betyde, at manden var psykisk syg, eller i hvert fald en afviger på en måde, men ikke nødvendigvis.

Link to comment
Share on other sites

Hmtjoh, mere skumle motiver er da mulige. Det var osse bare en kommentar til det med, at det nok ikke bare var en lille stakkel.

Har vi ikke alle en gang gjort os bedre, end vi var? Sådan lige pyntet lidt på tingene.

Jeg forestiller mig bare muligheden af en person, der pynter enormt meget på tingene og smykker sig med lånte fjer for at skabe et acceptabelt billede af sig selv, et billede, MS selv kan leve med. Van Meegeren levede jo gennem sine falsknerier, han kunne pr. stedfortræder være en stor kunstner (idet der stod Vermeer under hans plagiater).

Jeg tror, det er meget udbredt på nettet, at man pynter på tingene. Du skal ikke se de andre i øjnene, det er på en måde helt uvirkeligt og uden følger.

Engang troede jeg, jeg havde prosaistisk talent. Havde jeg været mere labil, kunne jeg vel have fundet på at forsøge at bilde folk ind, at de sætninger, jeg har som signatur lige nu, er skrevet af mig selv. Hvem skulle kunne gætte, Johannes V. Jensen i sin kolde grav er den rigtige ophavsmand?

Jeg aner et stort mindreværdskompleks bag MS's log. Det er i hvert fald en mulighed. Han har oplevet en bølge af sympati, beundring, respekt osv.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Jarvig, du glemmer en mulighed: At det har givet et kick at føre, ja, i hundredevis af personer bag lyset, at kunne slippe afsted med de i flere måneder på getbig. Simpelthen se, hvor langt han kunne drive den.
Dette er helt sikkert en interessant teori. Har den da også med i mit næste indlæg! Men den falder på én meget vigtig detalje. Siger ikke hvad endnu :tongue:
Jeg forestiller mig bare muligheden af en person, der pynter enormt meget på tingene og smykker sig med lånte fjer for at skabe et acceptabelt billede af sig selv, et billede, MS selv kan leve med.

Ja, det er jo et faktum - men er det det virkelige (=mest tungtvejende) motiv? Tror jeg ikke. :w00t:

Jeg aner et stort mindreværdskompleks bag MS's log.

Det gør jeg så til gengæld ikke - i hvert fald ikke som drivende kræft. ;)

Link to comment
Share on other sites

PS: Er der stadig ingen, der kan svare på, hvornår JS og (specielt) MS blev kendte personer på Getbig?

JS blev indmeldt 31. Dec 2002, 01:27

MS Blev Indmeldt 6. Jan 2003, 09:05

;)

Jeg Tror stadig der stikker noget mere bag, en bare en person der har siddet bag en skærm og ikke kunne blive superman nok!!

En person med sådan en viden burde da stå frem som den han var, og jeg vil ikke afvise en teori om at der har været flere kloge trænings fundamentalister bag denne profil!!

Men syntes det godt med nogle indlæg som jarvig13 og the tiger der ikke bare vil sidde og beskytte getbig/ms!!

Link to comment
Share on other sites

Man forsegler ikke en skæbne.
Øhh jo man gør!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis man bestemmer at én skal ende sine sidste minuter på et brændende bål - vil jeg i høj grad mene man forsegler en skæbne :retard:

Hvem er forfatteren
forfatteren??........ohh den imaginære visualisering..............er forfatteren. Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Har lige skrevet det her på getbig:

Nu må i fandme tage jer sammen! det er et når vi tager råd på et forum som brugere - MEN at GetBig skal sagsøge for at de ikke SELV har researchet lidt om hvem det var der gav råd til DERES KUNDER gennem DERES site er sku da deres egen skyld!

Seriøst MS har været som guld for Getbig og været med (sammen med en hel del andre) at gøre GetBig til den ene af 2 giganter i omkring vægtløftning, den ene som tjener penge på al den omtale og potentielle kunder der kommer på deres site for artikler / fora diskussion.

Derfor også de mange terorier om at det er en som har noget med Getbig at gøre.

Webmaster har nævnt at Viking Protein er blevet testet, er det muligt at scanne den test og lægge den op så vi kan se den, det skulle vel ikke være et problem vel?

Link to comment
Share on other sites

Når I nu sidder og funderer over MS' motiver, kunne I så ikke samtidig - hvis simultankapaciteten er tilstede -også overveje hvad alle disse teorier og ligegyldige spekulationer skal gøre godt for? I starten af tråden syntes det ganske underholdende, at høre folks tanker omkring manden og drivkraften bag fænomenet MS, men overvejelserne er for længst kammet over og kører i ring!

Som det er blevet pointeret tidligere, er det kun ganske få folk som er i stand til at komme med facts fremfor pladder vedrørende sagen. Derfor er vi bedst tjent med at væbne os med tålmodighed indtil Morten Zacho beslutter at bringe nyt materiale til torvs - der så på ny kan gennemanalyseres for dem der lyster.

Breznexxx:

Sig mig, gør du overhovedet et forsøg på at læse (og forstå) de spørgsmål du svarer på?

Der står: Getbig og ikke MOL.

Link to comment
Share on other sites

Hej Plexus!

Det er ikke fordi, at jeg har noget imod Getbig! Jeg har selv støttet Getbig, og vil også gøre det igen. MEN - håber de lærer meget af dette her, og jeg fryger også - ligesom åbenbart mange andre herinde gør - at MS havde mere med Getbig at gøre, end de vil ud med! Jeg har ikke personligt noget i mod Getbig, og vil også støtte dem i fremtiden, da jeg synes TJ, JS mv gør et stort stykke arbejde for dem. ;)

Som skrevet i mit første "lange" indlæg, taler jeg kun om en indirekte form for markedsføring fra MS side - og jeg understreger også, at jeg ikke ved om Getbig, har noget med det at gøre. Det har været oppe at vende tidligere i tråden, at folk tvivler om Getbigs rolle i denne situation, og når jeg også tager dette her op, er det fordi at det er vigtigt for mig, hvis jeg i fremtiden skal handle med Getbig, at tilliden er i top. :teachingfinger:

Som én herinde tidligere var inde på, så har BIGMAN=MS, jo selv startet indlæg, som omhandler Getbig´s egne produkter. Dette synes jeg bare ikke er særlig normalt :retard: , medmindre man har en økonomisk interesse i det! Desværre er der mange der vil gøre meget for penge. :blink:

Eksempel på dette:

BIGMAN=MS opretter følgende indlæg den 25/11-2002, 12:36 :

Hej MS!

Vil lige høre om du selv bruger nogle af viking produkterne, hvis ikke hvorfor og hvad synes du der er bedst?

Hvilket mærke bruger du selv så?

Hvortil "den rigtige" MS svarer til BIGMAN - altså sig selv:
Jeg stoler ikke på labels fra producenter, - hvorfor jeg selv laver mine analyser af de produkter jeg indtager. Samme procedure har Viking produkterne været igennem - kreatin og protein. Kreatinen var udemærket, hvorfor jeg benytter det pt. - det eneste negative, hvis jeg skal nævne noget var, at den batch jeg modtog havde tilsyneladende suget noget fugt til sig - ellers et rigtig godt kreatin produkt, specielt til prisen!

Protein kvaliteten er helt i top, - på højde med de andre kendte mærker som Champion Nutrition, så der er ingenting at komme efter. Til at starte med, - benyttede jeg mig af EAS SimplyWhey produkt, som efter min mening er et fortrinligt produkt. Efter kendskab med Vikings protein - med jordbær smag, er jeg blevet "blød" i mine knæ, hvorfor jeg nu bruger to protein produkter - altså Viking og EAS.

Håber det var fyldestgørende.

PS. så sidder jeg faktisk foran et skærm hele tiden - dog ikke internet skærmen, - men de forskellige apparaters analyse skærme!

og

Jeg er meget kritisk af natur, - så grunden til at jeg testede mine produkter modtaget fra getbig, var IKKE mistillid til getbig, men generelt de producenter der leverer varen til formidlerne. Desuden for at vurdere, - om mine penge var bedre investeret et andet sted end hos Getbig. Bottom line - getbig har formået at levere top kvalitets produkter til yderst rimelige priser - viking protein og kreatin.
Den 18/11 er der en forbruger som giver udtryk for de manglende labels på nogle Getbig´s produkter, hvortil MS blander sig i denne debat med følgende bebærkning:
Det er på tide at deltage i denne debat. Som der i indlæg refereres til kilder på internettet - har Getbig netop pointeret:

"Vi regnede med at folk ville se beskrivelsen i webshoppen som indholdsfortegnelse nok, og hvis ikke så lade være med at bestille produktet endnu - og derfor sendte vi ikke datablad med til andre end dem som udtrykkeligt bad om det."

- Med andre ord,- kan du ikke leve med den ikke påklistrede label, så lad dog være med at bestille det. Ønskes label, kan du anmode Getbig om denne vha. e-mail eller fax - eller klik dig ind på webshoppen (som du gjorde i første omgang da du bestilte) og se på deklarationen.

Kan slet ikke begribe denne utilfredshed - de fleste af brugerne er voksne mennesker, hvorfor ovennævnte sætning i citationstegn burde give god mening. Getbig leverer danmarks billigste vare, selv leverancen er fremragende - gratis kvalitative artikler - et fora hvor entusiaster kan ytre sig om alt fra protein til træning ligeledes gratis. Det er gør mig trist at se, trofaste brugere hidse sig op på den måde, over noget som jeg ikke engang vil kalde en "fejl".

Jeg bliver nervøs, når jeg læser sådan noget! :o Jeg finder det ekstremt langt ude, at MS skriver spørgsmål om Getbig´s produkter, som han selv senere svarer på ved at rose det, og skriver blandt andet at kvaliteten er helt i top, og at det har gjort ham blød i knæene.

Plexus, lad nu være med at bebrejde mig noget - , da jeg ikke er mere i tvivl end alle de andre, som har givet udtryk for Getbig´s medvirken i dette. Men jo - en ting er sikkert. Det gør mig urolig, da jeg ikke før ham mødt denne form for indirekte markedsføring. Sagt lige ud: Jeg fatter simpelthen ikke, at en mand gider bruge tid på at stille spørgsmål til sig selv, for derefter selv at besvarre dem på denne lovende måde. Jeg begriber det ganske enkelt ikke. Man bruger altså ikke tid på at stille sig selv spørgsmål under et andet/fremmed navn, for så selv at svare på det igen med mindre, at der er et specielt formål! Det giver i mine øjne kun mening, hvis han har et økonomisk motiv bag dette, eller hvis manden virkelig er skingrende sindsyg og lider af personlighedsspaltning. Sidst nævnte tror jeg bare desværre ikke er tilfældet, da han i tilfælde af at være fuldstænding sindsyg, ikke ville kunne sætte sig så meget ind i træning på så højt et fagligt niveau, at de færeste kunne følge med, når han virkelig foldede sig ud. Ældrig har jeg oplevet noget lignende!

Tiger :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Sorry jeg så hvis lige forkert med hensyn til getbig/mol!!!

Når I nu sidder og funderer over MS' motiver, kunne I så ikke samtidig - hvis simultankapaciteten er tilstede -også overveje hvad alle disse teorier og ligegyldige spekulationer skal gøre godt for? I starten af tråden syntes det ganske underholdende, at høre folks tanker omkring manden og drivkraften bag fænomenet MS, men overvejelserne er for længst kammet over og kører i ring!

Hvad det skal gøre godt for?

Jamen hvis teorien er at getbig er bag denne mand eller har mere med ham at gøre end de selv påpeger så er der sgu da et problem??

Link to comment
Share on other sites

Må sige, at jeg synes Tiger's indlæg er særdeles gode. Ikke at de nødvendigvis er sandheden. Men at det er spørgsmål, som MÅ stilles!

Jeg er dog ikke sikker på jeg kommer frem til samme konklusion. B)

JEP... der må næsten være penge indblandet i en så omfattende sag!!!

Vi vil have et nyt spor MZ :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Ja, så har jeg modtaget endnu et svar fra getbig.

Getbig skriver:

Svar til Jan:

Jan=> Jeg kan ikke se hvornår MS har rost vores produkter "ind i himlen". Vi

forhandler generelt et bredt sortiment sådan at hver gang én skriver at et

produkt er godt, så vil vi meget gerne være dækket ind og kunne tilbyde det

:-)

MS har bla.a. skrevet om vores vanillie protein at det smagte så dårligt at

han gav det til sin papegøje - god reklame????? Næppe. selv hvis det skulle

være for at skjule over et eller andet kunne man godt have formuleret sig lidt

pænere.

Han anbefaler altid EAS eller Natural (i hans logbog). Vi har sølle 6-10

bøtter EAS Protein på lager og der går en måned inden der kommer flere, så

dette er absolut ikke i vores interesse. Vi har desuden meget større avance på

nutrisport, champion, viking og Prolab da vi der køber stort ind. Der skal

også siges at jeg max tror vi har solgt 2 bøtter EAS i den tid MS har været

der så så stor en reklame værdi har han IKKE haft. Antallet af solgte bøtter

Perfect Balance er heller ikke større end normalt. Generelt er omsætningen

ikke steget mere end normalt.

AST-ss mener jeg han skrev han havde testet og ikke fundet bedre end de andre

mærker, så det er jo heller ikke god reklame for sådan et dyrt produkt!

Natural forhandler vi slet ikke!'

Jeg tror der er flere eksempler men det kan vist være ligemeget at opregne dem

da det alligevel bliver læst som du selv vil, og du nok skal dreje sagen sådan

at getbig.dk er noget skidt.

Generelt er NOGLE FÅ folk hurtige til at falde over getbig herinde. Husker en

post hvor der var et produkt som PÅSTÅET havde givet hjerteproblemer eller

lignende. Straks var folk ude efter getbig med flere indlæg til følge inden at

folk tjekkede sagen. Da det senere vist sig at være Danlab glutamin

(glutenprotein) der var tale om blev det ikke nævnt én eneste gang mere....

Er det måske fordi der sidder en masse Danlab etc. forhandlere derude, eller

er det bare ikke sjovt når det ikke er getbig vi kan hakke på????? Nå lad nu

det ligge :-)

Jeg går ikke ind og tjekker folk som anbefaler vores produkter på forskellige

forums, dette er noget de gør frivilligt som fx. Jørgen Storm og mange mange

andre, hvilket er helt naturligt og fuldstændigt iorden.

Jeg vil da altid bede alle inde på getbig om at markedsføre getbig hvor de kan

hvis de selv mener de kan stå inde for produkterne/firmaet. Alt andet ville

være unaturligt. Jeg vil dog for fremtiden gå ind og tjekke inden at vi lader

folk bruge statustitler i vores artikel sektion.

Synes sagen her har nået et punkt hvor folk er gået fuldstændig over gevind.

Vi er alle blevet snydt i mere eller mindre stort omfang, og det må vi lære

af. Bla.a. vil getbig.dk nu også kigge grundigt på IP numrene og stramme op

hvor vi mener det er nødvendigt.

Med venlig hilsen,

www.getbig.dk / N.K. Import

Nikolaj Kongerslev

Tlf: 40407069

Link to comment
Share on other sites

Hej jarvig13

Må sige, at jeg synes Tiger's indlæg er særdeles gode. Ikke at de nødvendigvis er sandheden. Men at det er spørgsmål, som MÅ stilles!

Tak ;) Jeg er heller ikke selv sikker på, at det er sandheden - men dette gør mig urolig. Synes det er lidt mystisk det hele.. :o . Der er alt for mange løse ender, og mener derfor at du har ret i, at alle spørgsmålene skal frem på bordet!

Mvh Tiger ;)

Link to comment
Share on other sites

Man forsegler ikke en skæbne.

Øhh jo man gør!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis man bestemmer at én skal ende sine sidste minuter på et brændende bål - vil jeg i høj grad mene man forsegler en skæbne :retard:

Hvem er forfatteren
forfatteren??........ohh den imaginære visualisering..............er forfatteren.

Nexus << Man BEsegler en skæbne, man FORsegler en beholder :)

Jeg var sikker på, det var noget af Kaj Munk. Minder osse en del om Dreyers "Vredens Dag" (er det Munk? Nå anyways ...).

------

Enig i, at Tiger har fat i noget spændende. Må være på tide med noget fra Morten Z :)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share