Hvem er Mikkel Sand?


Morten Z
 Share

Recommended Posts

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Voravong

Det er en meget sørgelig affære. I forvejen er tilliden mellem medlemmer på et forum på internettet en skrøbelig sag. Vi kan alle frit bruge et hvilket som helst opdigtet navn, og der er ingen kontrol af vores træningsmetoder, andet end hvad vi selv poster.

Det kræver stor selvjustits; at skrive de rigtige maks-løft, korrekte mål, være ærlig omkring kosten, og alt muligt andet.

Dén skrøbelige og hårdt opbygget tillid medlemmerne imellem er nu bombet tilbage til børnehaven fordi én mand, ikke kunne opretholde den selvjustits, ja måske ligefrem ønskede at fornægte den.

Det vil i fremtiden være umådeligt svært at være nyt medlem, at opnå forummets tillid. Tvivlen vil i lang tid nage éns sind, så snart nogle får mere end gode resultater, eller formår at udvise ekstraordinær selvdiciplin.

Naturligvis skal man tænke selv, kritisk og undersøgende. Men det er svært at vurdere en given træningsmetode eller effektiviteten af et kostprogram, hvis man samtidig skal til at vurdere om det nu også er hele sandheden man læser.

Skulle det vise sig, at MS trods de tungvejende indicier, alligevel skulle indeholde størstedelen af sine påståede præstationer, vil tvivlen alligevel være sået. En tvivl der rækker længere end blot til næsetippen af Mikkel Sand's logbog.

Link to comment
Share on other sites

Man må sige at SuperManden MS har skabt noget debat. :)

Da jeg læste hans log første gang og så følgende udtalelse, blev jeg godt nok forbavset.

Tilbehør: Ankelstraps med indeholdene vægt klodser af i alt 4 kg pr. ben. Dem har jeg benyttet mig af med fordel. Det giver et kanont "rush" til cardiotræning, - kan virkelig mærke den gode form for smerte.

Opvarmning: 10 minutters let jogging - 16 km/t på løbebånd

:blink:

Det var jeg åbenbart ikke den eneste der gjorde.

Edited by homer simpson
Link to comment
Share on other sites

Problematikken omkring troværdigheden af MS ændrer dog ikke på det faktum, at manden har en kæmpemæssig viden indenfor feltet - eller skulle man siger felterne. Han ved tydeligvis en masse om mange ting, og hvad der er nok så vigtigt: Han var mere end villig til at dele sin store viden med andre.

Link to comment
Share on other sites

Voravong, jeg forstår godt hvad du skriver - det er en ulykkelig affære, ingen tvivl. Jeg tror også det er derfor at Morten Z har være så omhyggelig med "efterforskningen" og at dem der har været inddraget i de seneste par dage, har stillet mange spørgsmål.

Men det er vigtigt at huske at vi har et godt board - og jeg regner det for meget usandsynligt at vi kommer ud for et scam som dette igen. Lad os fortsætte i den gode MOL stil - vi skal ikke glemme det her, men det må ikke blive destruktivt.

Link to comment
Share on other sites

Problematikken omkring troværdigheden af MS ændrer dog ikke på det faktum, at manden har en kæmpemæssig viden indenfor feltet

Det er jo det, der er totalt mærkeligt!

Hvorfor "gøre sig bedre end man er", når man allerede har en anerkendt stor viden på området.

:confused2:

TOTALT MÆRKELIGT :retard: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Men det er vigtigt at huske at vi har et godt board - og jeg regner det for meget usandsynligt at vi kommer ud for et scam som dette igen. Lad os fortsætte i den gode MOL stil - vi skal ikke glemme det her, men det må ikke blive destruktivt.

ENIG.....

Link to comment
Share on other sites

Men det er vigtigt at huske at vi har et godt board - og jeg regner det for meget usandsynligt at vi kommer ud for et scam som dette igen. Lad os fortsætte i den gode MOL stil - vi skal ikke glemme det her, men det må ikke blive destruktivt.

ENIG.....

Det regnede jeg også med :)

Link to comment
Share on other sites

"Det er jo det, der er totalt mærkeligt!

Hvorfor "gøre sig bedre end man er", når man allerede har en anerkendt stor viden på området."

Muligvis fordi man IKKE har været i stand til at overføre denne viden til praktiske resultater og gudekroppen, -og at det i virkeligheden er det man allermest ønsker sig?

Link to comment
Share on other sites

Det er ret gennemført, se fx på side 9 i hans log, hvordan han bruger "Jonas2003" til at komme uden om et af de nærgående spørgsmål.

PS. En kompliment til Morten Z. Dejligt at se at sådan en sag bliver optrappet, således at troværdigheden forhåbentlig fortsat vil være rimelig her på MOL.

Men ellers et ganske udmærke bedrageri. Tænk at manden havde logget ind med flere forskellige brugernavne. Jeg er MOLløs :o

Link to comment
Share on other sites

:huh: :o :angry: Ja, jeg er målløs!! Jeg har set det før på andre boards men ikke i dette omfang. Jeg har aldrig taget særlig notice til hans indlæg da, hans niveau var lidt abstrakt i forhold til mit eget.

Nu sidder jeg bare tilbage med en anden tanke.

Forestil jer at en person laver samme nr. men udgiver sig for at være læge. Hvis nogen fulgte denne persons råd, og kom i helbredsmæssig uføre på baggrund af disse - ville det så ikke være strafbart??

Hvad siger loven egentlig om, at udgive sig for at være en ekspert/forsker, og give "ekspert" råd til andre mennesker?? Jeg mener, han kunne jo potentielt bringe andre folks tilstand i fare, ved at give ukompetente råd. Hvad jeg heller ikke forstår er, at manden tilsyneladende besider en hvis kapacitet og en mængde viden omkring faktuelt stof som ham har skrevet, og som folk har kunne debatere, som efter hvad jeg kan se ikke er blevet nævneværdigt betvivlet. Hvorfor fake sin personlighed i det omfang når man har så meget på hjertet - that is beyond me.

Mange spørgsmål - få svar...........

voravong-> jeg tror næppe deer er grund til være så parnoid som du give udtryk for. Dette eksembel er hvad man vil kalde "a statistic abnormalti" - det er jo langt fra gængs menneskelig adfærd.

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Må nok indrømme jeg blev noget forbavset det jeg begyndte at læse denne tråd... det bliver spændende at høre hvad webbie fra Getbig har at sige til det

Håber han komentere her på MOL, så evt. misforståelser kan manes i jorden eller blive afklaret - måske XAX kan trække i nogle tråde på den front??

Link to comment
Share on other sites

Forestil jer at en person laver samme nr. men udgiver sig for at være læge. Hvis nogen fulgte denne persons råd, og kom i helbredsmæssig uføre på baggrund af disse - ville det så ikke være strafbart??

Hvad siger loven egentlig om, at udgive sig for at være en ekspert/forsker, og give "ekspert" råd til andre mennesker?? Jeg mener, han kunne jo potentielt bringe andre folks tilstand i fare, ved at give ukompetente råd.

Hvis det var ulovligt, så ville en side som Bodyhouse vel ikke lovligt få lov til at eksistere?

Men det er da i øvrigt et velorganiseret fupnummer det her :) Jeg glæder mig til at se om der kommer noget afklaring på det.

Det er selvfølgelig ærgeligt hvis det sætter MOL's troværdighed på spil, men derudover så synes jeg egentlig at det er småmorsomt at nogen kan finde på at bruge så meget tid på sådan et nummer.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Mon IKKE det er ret sandsynligt, at der går en rum tid, før vi hører fra MS igen?

(Og til den tid opdager vi det måske IKKE engang...........)

Jørgen Storm

Cand Scient, Horserød,

PHD fra Vridløselille - "Practical tax-evasion under socialdemocratic regimes"

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
voravong-> jeg tror næppe deer er grund til være så parnoid som du give udtryk for. Dette eksembel er hvad man vil kalde "a statistic abnormalti" - det er jo langt fra gængs menneskelig adfærd.

Nu var det ikke paranoia jeg gennem mit håbløse børnehavesprog forsøgte at udtrykke, men derimod en sørgmodighed over såret i min barnlige naivitet.

Jeg er fuldstændig enig med dig at dette højst sandsynligt er et tilfælde af en statistisk abnormalitet. Men det er en sørgelig påmindelse om at mennesket ikke altid er hvad det giver sig ud for. Nogle har måske brugt AAS for at nå deres mål, nogle pynter måske på deres bænkpres med 10 kg, osv. Og det er naturligvis småting og begrænser sig vel til et forsvindede mindretal. Problemet er blot, at tvivlen er sået. Alle vil i mindre grad være en lille smule mere på vagt, antager jeg modigt. Om end blot for en kort tid.....gudskelov.

Endelig må jeg pointere at jeg synes dette forum's faktuelle indhold og sandfærdighed i mine øjne er af MEGET høj kvalitet og vil fortsætte med det fremover, på trods af Mikkel Sand's besøg.

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Håber han komentere her på MOL, så evt. misforståelser kan manes i jorden eller blive afklaret - måske XAX kan trække i nogle tråde på den front??

Jeg har informeret webbie, dvs. sendt ham en mail, men ellers så er han(MS) også til diskussion på getbig lige for tiden(underligt nok :lol: ), så det bliver spænende at se... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var ulovligt, så ville en side som Bodyhouse vel ikke lovligt få lov til at eksistere?

Som jeg ser det, er det ikke helt den samme situation!! På BH er der ingen der udgiver sig for at være noget de ikke er. Folk deerover erkender at de bruger doping og viden(?) om doping som et supplement til deres træning. Der er sgu ikke noget bullshit der. Og hvis folk stiller et spørgsmål så får de som regel et svar, ganske ligesom her - og det synes jeg, på et eller andet plan er prisværdigt, selvom man (for hvem der havde lyst til det) nogen gange kan betvivle de forudsætninger rådene er givet udfra.

Voravong-> I agree

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share