Hvem er Mikkel Sand?


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Jeg checkede lidt omkring MS da han dukkede op her, og der findes faktisk en Mikkel Sand som er biolog (mest omkring fisk) men han er uddannet indenfor de seneste år. Det som faldt mig mest i øjnene var nogle bestemte udtryk som MS deler med en anden her på listen (ikke de nævnte aliaser).

Jeg gik ud fra at denne person blot ønskede sig et alter ego som kunne udtrykke sig anderledes og opnå større respekt.

Findes der ikke en IP log som der kan sammenlignes udfra?

/Niels

Edited by /Niels
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes, at denne sag er en ganske interessant psykologisk case. MS´ log var den mest aktive allerede fra dag ét. Hvorfor det? Tilsyneladende pga. en uddannelse og en avatar!

Mere skulle der ikke til, før det halve MOL faldt på knæ :o

Jeg synes vi skal huske på, at der særlige ved Mol, og andre steder hvor denne cyber-kommunikation finder sted, er, at det ikke er mennesker, men ord og beskeder, der mødes. Således kan man skabe sig en anden identitet, end den, som man til dagligt begrænses af.

Sådanne tricks må formodes at finde deres anvendelse i stor stil på steder som MOL, og alle andre steder hvor folk logger sig ind for at skrive med andre.

Det bagvedliggende formål med stort set al kommunikation på nettet, især dating-steder, er vel for mange at blive bekræftet. Derfor er pral og selviscenesættelse vel en stor brik i spillet, sikkert også for mange andre end MS.

Måske er det muligheden for at skabe sig en alternativ identitet, og få afløb for et menneskeligt behov for at bryde med de rammer, den fysiske verden sætter, der har fået MS til at ændre på sin identitet – men det ved kun MS – hvem fanden han så end er B)

Link to comment
Share on other sites

ANDERS:

"Du skulle vel aldrig holde foredrag i dit speciale ? Det kunne blive yderst brugbart"

Mine "Metoder" er pt. ved at blive opdateret, da de gamle kun var relevante i forhold til socialdemokratiske regimer!

Det nuværende regime er som bekendt socialdemokratisk - 3%!

Til gengæld er jeg som en af de få, der har formået at få statsadvokaten til at frafalde en selskabstømmersag efter små 10 år i gyngen, leveringsdygtig i små fif i denne type tvister.

(Mine polske venner med vinkelsliberen besidder de utroligste overtalelsesevner) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg checkede lidt omkring MS da han dukkede op her, og der findes faktisk en Mikkel Sand som er biolog (mest omkring fisk) men han er uddannet indenfor de seneste år. Det som faldt mig mest i øjnene var nogle bestemte udtryk som MS deler med en anden her på listen (ikke de nævnte aliaser).

Jeg gik ud fra at denne person blot ønskede sig et alter ego som kunne udtrykke sig anderledes og opnå større respekt.

Findes der ikke en IP log som der kan sammenlignes udfra?

Jo der gør.

Evt. kunne du sende en PM til Morten Z, med navnet på den du mistænker. Eller endnu bedre, bare skrive det her :w00t::w00t: ;)

Hov, Xax kom mig i forkøbet.

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

Jo der gør.

Evt. kunne du sende en PM til Morten Z, med navnet på den du mistænker. Eller endnu bedre, bare skrive det her    

Det er vist ikke så svært at gætte hvem /Niels har i tankerne. Men at begynde at nævne navne i fuld offentlighed, er ikke fair!!!!! (så er ideen med en PM bedre!)

Link to comment
Share on other sites

hvis alt dette er sandt, så snakker vi altså om en pshykisk syg mand, der mangler anderkendelse. Jeg synes også, at det er lidt små sjovt, at en person vil bruge så meget tid på dette "fupnummer"

Jeg synes også, at det er værd at bemærke, at han på Get Big tilbød a lave gratise programmer til udvalgte personer, og den første og så vidt jeg husker den eneste, som fik lavet et program var den påstået fiktive profils indehaver "Jens". Manden laver programmer til sig selv.

Lad og nu være rimlige MS har nogle problemer, men han har altså en viden, som har hjulpet mange.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Tanken om udbredt personlighedsspaltning er ret uhyggelig, - især da jeg både er stort set samme alder som MS, har meget lav fedtprocent, - og pludselig af uforklarlige grunde har opdaget mit talent for armhævninger i en arm, benchpress på badebolde og en uforklarlig indsigt i JKD og martial arts!

Nu når jeg tænker mig om, er den eneste store forskel på undertegnede og MS, at jeg som tidligere dokumenteret på Get Big, er noget bedre til matematik og procentregning!

GYS! :devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Endelig sprang bomben. Nu vil jeg helst ikke fremstå bagklog, men allerede fra dag 2 eller 3 i hans log virker det hele meeeget mystisk. Hans såkaldte opvarmning og til dels også selve hans træning. Eller den halve pose frosne bær som han "kom til" at spise (med den fedt% skal der sq viljestyrke til). Men dumme lille feje mig turde ikke nævne min skepsis med hans høje hit-tal in mente. Og da hverken TJ eller andre, i mine øjne træningssuperhjerner, undrede sig over mandens resultater sammenholdt med træningsmetoden, virkede skeptiske blev jeg i mit lille musehul. Det kan faktisk godt irritere mig. :angry:

Link to comment
Share on other sites

....ja man tør jo dårlig åbne munden og kommentere sagen, af frygt for at skuden vender endnu engang - og MS for fuld oprejsning (hvorfor hader jeg bare det udtryk) og anerkendelse igen igen.

Men so far: Jeg er lamslået !!! intet mindre !! Om jeg begriber den tanke (om nogen) der måtte ligge bag disse bedrifter - NEJ !!

Dog tror jeg vi skal vare os for, at komme med lomme-psykologiske diagnoser på pågældende persons tilstand - der kan være mange grunde (eller ugrunde) til hele denne ballade.

/Bellini - endnu én som hoppede med på vognen.

Link to comment
Share on other sites

prøv og sammenlign disse 2 programmer:

http://www.athleticadvisor.com/Weight_Room...gram_design.htm

scroll ned til "Determining Volume"

og ta' et kik på dette billede fra MS' plyometri artikel fra getbig

ttp://www.getbig.dk/pics/Billede3.gif

prøv også at sammenligne de forskellige øvelsesbeskrivelser på athelicadvisor siden, med dem fra MS' artikel

tilfældigt ? næppe

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft hvor er det sindsygt det her.. <_<

Fuppet godt og grundigt. Hele vejen igennem. Nu er jeg ikke en af de helt vilde aktive brugere her(Hvis man kigger på mine indlæg). Men jeg har læst en hel del her og på getbig. Og jeg må sige at MS´s indlæg har hjulpet mig virkelig virkelig meget. Jeg så sgu op til ham. Og nu er det hele bare faldet til jorden. :huh:

Så er der jo stadig Jørgen Storm(JS) og Thomas(TJ) tilbage, hvis indlæg også har hjulpet mig meget. Så helt tabt er det hele ikke... :rolleyes:

MS= MEGA SNYDER

Og man messer ikke med skumhesten. :angry: :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

I denne situation er en diskussion om MS's motiver interessant, men i sidste ende kan svaret på motivspørgsmålet ikke komme fra andre end MS selv. Nettet kan afføde megen paranoia - efter at have gennnemlæst denne tråd er jeg da faldet over en enkelt profil, jeg godt ku ha en mistanke til i denne sag. But let's not get carried away!

Jeg synes, der er grund til selvransagelse. MS fik hurtigt en gudestatus ud fra rent ud sagt overjordiske præstationer og fysiske karakteristika. De få, som turde stille relevante, kritiske spørgsmål i mandens log blev buhet ud ud fra synspunkter som, at det jo bare var jantelovsmentalitet at kritisere MS, og at man bestemt ikke burde mistænkeliggøre ham i hans egen log.

Men loggen er jo at gøre en del af sit privatliv offentligt. Der skal være plads til kritiske røster. Ellers ender MOL som et board, hvor man gensidigt bekræfter hinanden i de samme holdninger. Der skal være plads til de røster, der taler alle midt imod.

Kill your darlings! :)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok mere trist end chokerede, hold kæft hvor må MS være en ensom mand. :(

Denne tråd på getbig.dk skræmmer mig.

http://getbig.dk/vis_emne.asp?id=4679

Ja det må man sgu nok sige , det her er simpelthen bare sindsygt... venter en god og ordentlig forklaring, det drejer sig om vildledning af højste grad såfremt der er eller har været forbindelse mellem getbig og MS. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Denne bemærkning i en tråd på Getbig den 6/1-03 vækkede mig:

"Det er utroligt, - hvor mange bægere jeg har pisset i - gennem tiden pga. hysteriske center ledere. Så snart man ligger med 50+ pr. dumbell i dumbell benchpres i et nyt center (hvis de overhovedet har vægte i sådant klasse) er man stort set dømt på forhånd.

Deres kommentar bagefter er altid noget i stil med: "Nå... jamen test resultatet var negativt så, det må du meget undskylde bla bla bla 3 måneders gratis træning bla bla". "

Manden var åbenbart uvidende om, at der endnu ikke var dopingkontrol i danske fitnesscentre, hvilket tydede på at han ikke træner selv.

Jeg HAR trænet i flere år end MS påstod at han havde, men har aldrig oplevet det han påstod.

Alcon

Link to comment
Share on other sites

MS blev sidst set på MOL søndag d. 19.1. kl. 23.15. MZ oprettede tråden søndag d. 19.1. kl. 23.07.

MS har dermed helt overvældende sandsynlighed set denne tråd (samt udviklingen i hans egen log) - og han har ikke reageret. Dette lyder ikke lovende for fremtidig klarlægning af motiverne bag MS's handlinger. :(

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Angående lovligheden er det ikke lige et af mine områder, dog må man kunne knytte enkelte bemærkninger dertil:

På MOL:

Her kan jeg ikke se det vildt ulovlige i det drilske og gennemførte foretagende. Internettet er jo anarkistisk. Omvendt - findes der en ÆGTE Mikkel Sand (som er forsker m.m.), hvis navn er blevet misbrugt, da er der givetvis en erstatnnigssag under opsejling mellem den ægte og uægte.

Nexus: Jo, det er skræmmende hvis nogen udgiver sig for noget de ikke er og råder folk til at gøre ting, der vil skade dem. Derfor har man også for bl.a. juristers vedkommende Vinkelskriverloven, der beskytter mod at plattenslagere slår sig ned som juridiske rådgivere o.lign. Angående læger, så findes der givetvis enten i Lægeloven eller andre lignende, bestemmelser om at man ikke må udgive sig for at være læge. Nu ved jeg ikke om Ph. D. er en beskyttet titel, men det er den formentlig - har ikke lige haft tid til at tjekke, så står vi muligvis overfor en lidt mere alvorlig sag - det skal jeg ikke lige pt. gøre mig til dommer over.

På Getbig:

Her har vedkommende påstået at have analyseret Viking (Getbig´s eget mærke) og rost disse som værende gode og at han selv bruger produkterne. Dette sammenlignet med artikler med mere, som han givetvis har modtaget betaling for - det er iht. Getbigs ejere grænsende til bedrageri og Getbig burde kræve deres betalinger tilbage.

Er det Getbig?

Er det Getbig der står bag i sidste ende - så er der tale om ret grelle overtrædelser og vildledning af forbrugerne efter i hvert fald Markedsføringsloven.

Nu må vi se hvad tiden viser - men jeg skal hurtigt indrømme at jeg lod mig imponere og faldt i - jeg havde en naturlig sund skepsis - men valgte som Onkel Troels og de fleste andre at bide det i mig med at det virkede gennemført og AL min undren kvalte jeg til fordel for at tro på manden - vel sørgeligt et sted... :o

Omvendt skal MOL nu nok "overleve" - nu er vi vel bare mere skeptiske næste gang noget "overnaturligt" kommer herind.

Litopsi er iøvrigt vores alles strafferetsekspert - så måske hun kan bedrageri-bestemmelsen og praksis herefter på fingerspidserne. ;)

Blot lidt tanker.

Link to comment
Share on other sites

Morten Z - du skriver

Jeg har henvendt mig til Mikkel direkte, men han har ikke ønsket at føre en meningsfyldt dialog. Jeg finder det derfor nødvendigt i nærmeste fremtid at komme med en udredning omkring personen Mikkel Sand.

Han har altså ikke ønsket en "meningsfyldt dialog", men har du hørt fra ham?????

Getbig.dk må da vide noget... de tjekker vel deres skribenter?

Jeg synes muligvis også der er "noget andet" der lugter lidt <_<

Link to comment
Share on other sites

Det her var jo godt nok en overraskende vending :retard:

Jeg tvivlede egentlig ikke på MS identitet, netop fordi, at en masse af Mol's førende folk med TJ i spidsen stod i kø for at lovprise ham fra dag 1, men alle kan åbenbart tage fejl (og de fleste gjorde det).

Egentlig er der vel nogen, som skylder ham nordmanden (Francois hed han vist) en undskyldning, når man bare råbte jantelov efter ham, når han ret tidligt påpegede, at MS løbeture måtte være det pure opspind. Men må have skrabet sig meget goodwill sammen på getbig <_<

Men MS må vel vide ret meget lige meget hvor stor en fusker man tilsyneladende er. Han har i hvert fald fået TJ i gang med marchture :D , og Cillus med fascia streching :huh:

Men der er vel ikke så mange andre MOL'ere, som påstår at vide en masse eller at kunne løfte en masse, som der ikke er nogen, som kender udenfor skærmen ;) (bortset fra Arne/MZ :lol: )

Link to comment
Share on other sites

det er godt nok også en mand der kunne nogen ting

så går han ture på 4 timer, så kravler han op af lygtepæle, så står han på 1 ben på en badeboldt, (swizzball) så laver han hjemmelavet pizza og kebab, han træner 2 gange om dagen, dyrker jeet kune do med en kinesisk bibliotekar, tar i svømmehallen og holder vejret under vandet i 4 min, og laver kampsport under vandet også, + han skal også passe sit arbejde og MANGE MANGE andre ting, utroligt hvad den mand kan!

jeg er imponeret!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål til de mere kompetente personer her på MOL. Herunder bl.a. Thomas J.

Jeg tillod mig at være kritisk over for hans log, og det eneste jeg fik ud af det var en ordentlig sviner. Set i bagklogskabens lys havde jeg ret, men folk bemærkede at Vetö havde været kritisk, og det er noget folk husker her på MOL.

I starten stillede Thomas J kritiske spørgsmål vedrørende Mikkel Sands periodisering. Og man fornemte en hvis tvivl ved Mikkels svar.

Mit spørgsmål er så følgende: "Er det med med vilje at jer her på MOL med en rimelig anerkedt status har undladt at kommentere hans logbog, fordi i har villet undgå at få et dårligt ry, fordi i siger hvad i har på hjertet.

Jeg mener bare at alt andet lige, så har I den "største" ret til at være kritiske over for folk, fordi i har langt mere viden indenfor dette her område end vi andre har.

Vetö

PS. Synes det er ærgeligt hvis det er tilfældet, fordi I har ret til at udtale hvad i mener, uden at skulle frygte for jeres ry her MOL, bare fordi nogle har det med at slynge jantelov ud i forkerte sammenhænge.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share