Bobby's log


Bob dylan
 Share

Recommended Posts

Denne log er en videreførerlse af Bobby's vej mod eliten.

Alder: 15 år (1995)

Højde: 178cm

Vægt: 61 kg.

Mit træningsprogram lige nu (- 1 april):

Mandag: Svømning med tri-klubben (med træner)

Tirsdag: Løb

Onsdag: Svømning alene + styrketræne ben

Torsdag: Løb

Fredag: Svømning med tri-klubben (uden træner)

Lørdag: Styrketræning i atletikkluben

Søndag: Cykling alene eller med tri-klubben

Dvs. jeg både går til Triathlon og Atletik, hvor min disciplin er løb.

Sådan som mit træningsprogram gerne skulle komme til at se ud (1 april -)

Mandag: Svømning med tri-klubben (med træner)

Tirsdag: Løb med Orienteringsklubben

Onsdag: Svømning alene

Torsdag: Svømning og Løb med atletikkluben + en masse andet godt træning

Fredag: Svømning med triathlon (uden træner)

Lørdag: Løb- og Styrketræning i atletikkluben

Søndag: Cykling med triathlon

Dvs. jeg skal begynde med O-løb igen

Resultater:

800 m på 2:20 min

1500 m på 4:47 min

3000 m på 10:30 min

Cooper på 3400 m

50 m fri svømning: 47 sek.

100 m fri svømning: 1:48 min

Kan svømme 28 meter UV

Mål:

På kort sigt:

Løb:

800 m på under 2:10 min

1500 m på under 4:30 min

3000 m på under 9:45 min

5000 m på under 17:30 min

10 km på under 38:00 min

Svømning:

50 m fri på under 40 sek

100 m fri på under 1:30 min

300 m bryst på under 7:00 min

Svømme over 35 m UV

Triahtlon:

O-løb:

Andet/Selvtillidsøvelser:

Få gået en masse march, og overnatte under åben himmel, i 2011.

Mål på lang sigt:

Komme i forsvaret, enten bliver officer eller jægersoldat.

Gennemføre en Ironman i en fantastisk tid.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Første rigtige træningsdag siden jeg fik at vide jeg er hypermobil.

Var oppe og svømme banner (kun crawl).

Først 200m opvarmning

Så 50m spurt, 100m hurtigt, 50m spurt * 2

Så 100m hurtigt, 50m spurt , 100m hurtigt

Så 50m spurt, 100m hurtig, 50m spurt * 2

Til sidst 100m roligt, med meget fokus på teknik.

Hver spurt skulle være mellem 50-60 sek. Det var de fleste også, dog med et par undtagelser.

En fin lille tur på i alt: 1350m

/Bobby

Link to comment
Share on other sites

Hej Bobby

Det lyder godt nok rigtig surt! Jeg har fulgt en del med i din gamle log, og er meget imponeret både over din træningsindsats, men også de tider du fyrer af på forskellige distancer. Vi er næsten lige gamle, så din log har også fungeret som rigtig god inspiration :4thumbup:

Men jeg vil bare sige held og lykke med din træning og dine nye mål, jeg håber for dig at du snarest muligt kan genoptage atletikken.

Forresten, har du nogensinde overvejet at dyrke militær femkamp? Isåfald kunne du vel give kastetræningen en skalle nu, hvis du ellers må det. Samt skydetræningen og svømmetræningen, men du ser jo ud til at være godt igang med sidstnævnte :devil:

Edited by troels KI
Link to comment
Share on other sites

Hej Bobby

Det lyder godt nok rigtig surt! Jeg har fulgt en del med i din gamle log, og er meget imponeret både over din træningsindsats, men også de tider du fyrer af på forskellige distancer. Vi er næsten lige gamle, så din log har også fungeret som rigtig god inspiration :4thumbup:

Men jeg vil bare sige held og lykke med din træning og dine nye mål, jeg håber for dig at du snarest muligt kan genoptage atletikken.

Forresten, har du nogensinde overvejet at dyrke militær femkamp? Isåfald kunne du vel give kastetræningen en skalle nu, hvis du ellers må det. Samt skydetræningen og svømmetræningen, men du ser jo ud til at være godt igang med sidstnævnte :devil:

Tak for ordene troels KI! Der går nok noget tid før jeg kan genoptage atletikken, i hvert fald løb som er det der interesserer mig.

Kastetræningen var bestemt også en mulighed, da det er noget jeg godt må (det eneste jeg så'en set ikke må er løb). Jeg kunne godt tænke mig på et tidspunkt at prøve militær femkamp, men om det bliver i mili ved jeg ikke. Da jeg spurgte ortopædkirugen om der var nogle uddannelser jeg ikke kunne få, svarede han at der stadig er en mulighed for at jeg kommer i mili.

Fortsat god træning!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Igang igen efter skader :devil:

Lørdag: Svømning

Opvarmning: 100m roligt

4 * 50m hårdt (10 sek pause mellem hver pas)

2 * 100m hårdt (15 sek pause mellem hver pas)

4 * 50m hårdt (10 sek pause mellem hver pas)

Afsvømning: 50m roligt

Søndag: Styrke i hjemmet

Mavebøjning, Rygbøjninger, Armbøjninger og træning af bagsiden af armene.

Mandag: Svømning

Opvarmning: 100m

5* 50m intervall: (50m blev svømmet mellem 1,02-1,10 min, og 15 sek mellem hver)

2* 100m intervall: ´(20 sek mellem hver)

5* 50m intervall: (blev svømmet som den første 50m intervall)

Afsvømning: 50m roligt

I morgen (tirsdag): Fridag :sleeping:

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Onsdagens svømmetræning blev droppet pga. skolen, og jeg har ikke lavet noget sport, indtil i dag lørdag.

100 m opvarmning i roligt tempo

6 *50 meter, med 1 min til 1 min og 10 sek mellem hver :dry:

2 * 100 meter, med 1,32 og 1,35 :hmmm:

6 * 50 meter, med 1 min og 5 til 1 min og 11 sek mellem hver :raisebrow:

50 m afsvømning.

Knap så god svømning, hvor kroppen var træt og doven.

Det blev også tid til en god og hård sneboldkamp :cooldance:

Næste tid med træning:

Søndag: Let cykling og styrketræning/genoptræning

Mandag: Fri

Tirsdag: Let cykling og genoptræning

Onsdag: Svømning med svømmeklub *

* Jeg har snakket med en af mine venner, og jeg har spurgt om hun ikke ville snakke med hendes træner, om jeg kunne prøve at træne med dem, da den svømmetræning jeg får i tri-klubben ikke er nok. Hvis det er noget for mig, vil jeg begynde og svømme der. Dog er de andre jeg skal træne med, nok hundrede gange bedre en mig.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meget er sket siden sidst, bl.a. er jeg åbenbart ikke hypermobil alligevel, siger min fysioterapeut. :4thumbup:

En masse andet er også sket, men det ville tage en krig at få alt det skrevet ind i denne log.

Derfor drømmer jeg igen stort, og jeg føler det er på tide at få gang i denne log igen, for at få nogle gode kommentarer til min træning.

I morgen skal jeg enten Løbe en hurtig tur på 3 km, eller cykle en tur på 35 km.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

I dag, fredag, blev det til en hurtig løbetur på 3 km. Det skulle ellers have været en cykeltur på 35 km, men vejret viste sig ikke fra sin bedste side.

500 m opvarmning

2500 m hurtig

I morgen skal jeg ind og svømme med tri-klubben :bubblebath:

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Det blev til en god omgang svømning med tri-klubben, med fokus på teknik. Der er stadig meget, der halter ved min svømning. Jeg skal især have fokus på bredere armtag og samle fingrene i vandet. Jeg bruger også for mange armkræfter over vandet, dvs. jeg hamrer simpelthen min arm for hurtigt og brutalt ned i vandet. Men det var godt at træneren fik rettet lidt på min teknik.

I morgen skal jeg ud og cykle en tur på 35 km, på racercykel.

Glæder mig :devil:

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Det skulle have været en tur på 35 km, men blev en tur på 41 km, da jeg et sted cyklede længere end jeg skulle. På ruten var der mange småbakker og turen foregik i et fint tempo, og var hårdt med vådt og koldt tøj , kolde føder, en forkølelse med ondt i halsen. En fin tur.

I morgen skal jeg ind og styrketræne i atletikklubens styrkecenter, medmindre forkølelsen bliver helt slem. :dumbbell_lift:

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Forkølelsen er blevet værre, så i dag bliver en hviledag. Kan også mærke at benene trænger til en pause. Jeg har ikke så meget at lave, undtagen at hoste og pudse næse, så her kommer lige næste uges træningsprogram.

Mandag: Idræt i skolen og svømning med Triathlonklubben

Tirsdag: Løb alene, ca. 4 km hurtig, efterfulgt af noget styrketræning til ben, mave-ryg og noget stabiliserende styrketræning.

Onsdag: Svømning alene

Torsdag: Løb alene, ca. 4 km hurtig.

Fredag: Skulle gerne blive til svømning med tri, men ellers må jeg gøre det alene.

Lørdag: Styrketræning i atletikklubens center

Søndag: Ud og cykle ca. 40 km på racercykel med min cykelmakker.

Er forresten blevet tilbudt et trænerjob i min atletikklub. Det sagde jeg ja tak til. Det er børn fra alderen 8-13 år jeg skal træne, skal nok mest træne dem i løb.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Søndagense træning blev skippet pga. forkølelse og influenza.

Mandag: En omgang sløsen volleyball i skolen og en god og hård omgang svømning med tri-klubben, hvor jeg havde forbedret min teknik.

Tirsdag: En hurtig løbetur på 4 km, jeg er først begyndt med løb igen pga. skader, så jeg kunne godt mærke at kroppen ikke var på sit allerhøjeste endnu, men godt at komme ud og få løbet igen.

I morgen står den på svømning alene og styrketræning til benene i hjemmet.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: En svømmetur, med 10 * 100 m intervaller. Jeg fokuserede rigtig meget på teknikken, så de blev ikke så hurtig, ca. mellem 2:01 til 2:09. Jeg blev faktisk bedre, på de sidste intervaller.

Det blev også til undervandssvømning. Et par stykker på 15-17 meter, så en på 25 meter og til sidst en på 28 m. Ny rekord :)

I aften styrketræner jeg benene stille og roligt.

I morgen skal jeg ud og løbe en hurtig tur på 4 km.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: En svømmetur, med 10 * 100 m intervaller. Jeg fokuserede rigtig meget på teknikken, så de blev ikke så hurtig, ca. mellem 2:01 til 2:09. Jeg blev faktisk bedre, på de sidste intervaller.

Det blev også til undervandssvømning. Et par stykker på 15-17 meter, så en på 25 meter og til sidst en på 28 m. Ny rekord :)

I aften styrketræner jeg benene stille og roligt.

I morgen skal jeg ud og løbe en hurtig tur på 4 km.

Tillykke med den nye PR!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: En god og hurtig løbetur på 4 km, hvor teknikken var noget bedre end i torsdags.

Fredag: En hård cykeltur på en 35-40 km med min cykelmakker. Normalt plejer jeg at være bedre end ham, men ikke i dag. På de sidste kilometer var jeg helt færdig for energi, hvilket også skyldtes at jeg ikke havde fået nok at spise.

I morgen, lørdag, står den på styrketræning i atletikkluben og druk sidst på aftenen :4drunk:

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Svømning med Tri. Svømmede rigtig stærkt. På den sidste 100 m, hvor jeg inden havde svømmet ca. 1500, kunne jeg stadigvæk svømme 100 m på 1:55, selv om armene var helt færdige.

Tirsdag: O-løb med orienteringskluben. Jeg løb 2 mellemsvære sprint - ruter. Var sjovt, og jeg lavede ikke så mange fejl. Løb ca. 6-7 km.

Onsdag: Svømning alene, 7 * 100 m. Tiderne var knap så gode: Lagde mellem 1:55 og 2:07, så det var ikke det bedste. Bagefter blev det til en lille mountainbike tur: 3 km opvarmning, 7 km hurtigt ude i skov , 3 km "afcykling". Om aftenen blev der også klatret i træer :4thumbup:

Torsdag: Styrketræning til benene.

I morgen skulle det gerne blive til en svømmetur, derefter 5 km løb.

Link to comment
Share on other sites

I dag: En rigtig hurtig løbetur på 5 km. Jeg kan mærke der begynder at komme fart i benene igen. Jeg løb vel ca. med en gennemsnitsfart på 14-15 km/t. Self. ikke mit konkurrencetempo men det begynder at blive meget bedre efter skader.

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag: Hviledag, dog med en masse softgun - krig :4thumbup:

Søndag: En cykeltur på 40 km, i stærk vind, med min cykelmakker. Min saddel blev sat op, fik lidt mere luft i dækkene og så var jeg klar til at cykle. Jeg var helt fyr og flamme og min cykelmakker kunne slet ikke følge med, selv om han kæmpede med alt hvad han havde. Dejligt at jeg kan mærke formen virkelig begynder at ligne noget :superman:

I morgen, da jeg ikke kan komme ind til tri - svømning, skal jeg bare op og svømme selv i svømmehalen.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Var til løb med atletikkluben, men fik ondt på ydersiden af højre knæ, noget som jeg ikke har haft før. Jeg stoppede derfor med løb og indtil i lørdags har jeg holdt hviledag.

Lørdag: Jeg styrketrænede hele kroppen. Var meget nervøs for om jeg stadig kunne mærke det i knæet, men det kunne jeg ikke, selv om de øvelser jeg lavede var nogle af de mest belastende øvelser man kan lave for benene. Så det var nok bare lidt ømhed/en lille overbelastning der gjorde at jeg fik ondt i benet tirsdags og et par dage efter. Så jeg har tænkt mig at fortsætte på normale vis i næste uge, og hvis jeg får ondt igen, tager jeg den derfra.

Søndag: Hvildag.

I morgen: Ind og svømme med tri.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Mandag: Var inde og svømme med tri. Gik fint, har dog bare ufatteligt meget at lære ved svømning endnu.

Tirsdag: Løb, 4 km alene. Da jeg havde løbet 3 km kunne jeg for alvor mærke det i knæet, så selv om det var planen jeg skule løbe 5 km, blev det kun til 4 km. Noget jeg da kan trøste mig med, er at jeg kan mærke formen bliver bedre.

Onsdag: Cykling, 18 km alene. 3 * 6 km intervaller i ret kuperet terræn. Kørte lidt under middel, men der var også meget vind.

Torsdag: Løb i atletikkluben hvor jeg også skulle træne børn. Senere løb jeg så selv, hvor jeg kunne mærke det i knæet. Men min træner fik lavet om på min løbestil så jeg ikke kunne mærke det så meget i knæet.

Fredag: Var ude og løbe ca. 3,5 km, hvor jeg også kunne mærke det i knæet, dog ikke så meget igen da jeg havde fået lavet om på min løbestil.

Lørdag: Fridag, dog med lidt fodbold.

Søndag: Cykling med min cykelmakker, 60 km i kupperet terræn. Jeg kørte igen rigtig godt og han kunne ikke følge med mig. Vi kørte vel med en gennemsnitsfart på 33-35 km/t. Super tur i fantastiske omgivelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share