gode oplevelser...vægttab


hansehen
 Share

Recommended Posts

Hejsa !

Er hvad man må kalde overvægtig - er 180 høj og vejer 95 kg - der SKAL nogle kilo af.

Er der nogle der har gennemført et vægttab på 15-20 kg og MEGET gerne hvis der er billeder. HVad var jeres bedste erfaringer - og hvor disponerede i evt. forkert.

Det her skal lykkes.

MVH

Henrik

Hej Henrik

Jeg har desværre ikke nogen billeder på denne computer, MEN jeg har ved egen hjælp prøvet både at tabe 20 kg og tage 20 kg på... (Jeg har svært ved at holde en stabil vægt), så kender da lidt til det .. ;)

Altså for mig var det af stor betydning at vende min tankegang fra "Mmm kage!" til "Ad, det er bare smør og sukker :( " + "Mmm frisk sprød agurk!" og sådan... Derudover, altid at have en flaske kold vand inden for rækkevidde, eller en stor kop grøn te ved hånden, til at holde sulten for døren.

En god gå-aftentur er for mig guld værd, og god afstressning :)

og det at kunne sige nej med god samvittighed, når der tilbydes kage på arbejdet, eller mormors hjemmebag, men i stedet glæde sig til at kunne se på vægten næsten gang at sejren venter forude...

Håber det hjalp lidt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg har tabt mig 15 kg! Er 168 cm og var oppe at veje 80 kg før jeg fik nok af det. Nu er jeg nede på 65, men det har virkelig ikke været nemt!! Fik desværre ikke taget et ordentligt før-billede, men det ville faktisk have været fedt, at se som sammenligning nu :).

Jeg har aldrig været på slankekur, men valgte at tabe mig på den sunde måde i stedet --> kost + motion. Det har faktisk taget mig over 2 år at komme ned på min nuværende vægt, fordi jeg har haft perioder, hvor vægten stagnerede.

Det vigtigste jeg har lært, mens jeg har tabt mig, er at der er forskel på, hvornår jeg er fysisk og psykisk mæt. De portioner jeg spiser nu, er kun halvdelen af, hvad jeg spiste før... Jeg er stadig mæt bagefter, jeg undgår bare al den oppustethed og den dårlige samvittighed efter et al for stort måltid.

Link to comment
Share on other sites

Er hvad man må kalde overvægtig - er 180 høj og vejer 95 kg - der SKAL nogle kilo af.

Er der nogle der har gennemført et vægttab på 15-20 kg og MEGET gerne hvis der er billeder. HVad var jeres bedste erfaringer - og hvor disponerede i evt. forkert.

Hej

Ja jeg har gennemført et vægtab på 21 kilo og er idag normalvægtig. Jeg har holdt vægten i 6 år.

Jeg droppede al fastfood, altså burger, hotdog, pizza. Jeg droppede al slik, chips, is og kage. Jeg droppede alkohol i de tre måneder det tog at tabe de 21 kilo. Jeg droppede også stort set alt fra gris, dvs. leverpostej, rullepølse, salami osv. Jeg droppede også sodavand og andre læskedrikke herunder lightprodukter.

Istedet spiste jeg masser af havregryn med skummetmælk, friskpresset juice til morgenmad. Til mellemmåltid fik jeg et stk frugt. Til frokost fik jeg trehundrede gram grønt og 200 gram kød, tit kylling eller fisk. Så fik jeg igen et mellemmåltid, et stk frugt. Til aften fik jeg tre hundrede gram grønt og 200 gram kød. Gerne mager oksekød. Gerne med brune ris til. Til hygge om aftenen fik jeg en smoothie.

Så dyrkede jeg motion hver dag. En time - halvanden i et motionscenter. Og så gik jeg mindst en halv time hver aften en halv time efter aftensmåltidet.

Idag kan jeg godt drikke lidt alkohol og spise en kage eller en is en gang imellem.

vh knud

Link to comment
Share on other sites

Er hvad man må kalde overvægtig - er 180 høj og vejer 95 kg - der SKAL nogle kilo af.

Er der nogle der har gennemført et vægttab på 15-20 kg og MEGET gerne hvis der er billeder. HVad var jeres bedste erfaringer - og hvor disponerede i evt. forkert.

Hej

Ja jeg har gennemført et vægtab på 21 kilo og er idag normalvægtig. Jeg har holdt vægten i 6 år.

Jeg droppede al fastfood, altså burger, hotdog, pizza. Jeg droppede al slik, chips, is og kage. Jeg droppede alkohol i de tre måneder det tog at tabe de 21 kilo. Jeg droppede også stort set alt fra gris, dvs. leverpostej, rullepølse, salami osv. Jeg droppede også sodavand og andre læskedrikke herunder lightprodukter.

Istedet spiste jeg masser af havregryn med skummetmælk, friskpresset juice til morgenmad. Til mellemmåltid fik jeg et stk frugt. Til frokost fik jeg trehundrede gram grønt og 200 gram kød, tit kylling eller fisk. Så fik jeg igen et mellemmåltid, et stk frugt. Til aften fik jeg tre hundrede gram grønt og 200 gram kød. Gerne mager oksekød. Gerne med brune ris til. Til hygge om aftenen fik jeg en smoothie.

Så dyrkede jeg motion hver dag. En time - halvanden i et motionscenter. Og så gik jeg mindst en halv time hver aften en halv time efter aftensmåltidet.

Idag kan jeg godt drikke lidt alkohol og spise en kage eller en is en gang imellem.

vh knud

Wow det lyder lidt som den kur jeg gerne vil på! fra i dag af!

mit mål er ikke a tabe sig lige så meget som dig, men 10 kg på 4 måneder ? hvis du kunne tabe dig så meget på så kort tid så burde jeg også!

Hva slags motion lavede du? og var du i fitnesss hverdag?

Link to comment
Share on other sites

Wow det lyder lidt som den kur jeg gerne vil på! fra i dag af!

mit mål er ikke a tabe sig lige så meget som dig, men 10 kg på 4 måneder ? hvis du kunne tabe dig så meget på så kort tid så burde jeg også!

Hva slags motion lavede du? og var du i fitnesss hverdag?

Jeg trænede i et motionscenter. Startede med at varme op på cykel i 12 m, således at jeg fik pulsen op og kom til at svede. Herefter gennemførte jeg et styrketræningsprogram i 12 maskiner med 3x12 øvelser. Afsluttede med vægtræning. Jeg trænede 6 dage i ugen og indtog proteinpulver umidelbart efter træning til restitution. Jeg træner på samme måde idag. Har dog tre træningsprogramer jeg skifter imellem og så kommer der jo ny maskiner en gang imellem. Idag cykler jeg også til og fra arbejde og stort set til alt andet. Løb holder jeg mig fra, da jeg oplever at mange får skader heraf. Jeg træner stille og roligt og med moderat vægt. Idag kan jeg se at specielt de unge mænd træner med max vægt, men det er sikkert fordi de gerne vil udvikle store pumpede muskler, og det ser også i visse tilfælde flot ud, specielt vist de får trænet alle muskler og ikke blot bryst og arme.

Mit formål med at træne er at vedligeholde kroppen, at træne hjertet og blodtransportsystemet. Men jeg er ikke ekspert på området og er sikker på der er andre på foraet der kan vejlede dig i træning af kroppen langt bedre end mig. Jeg lægger i min styrketræning vægt på at træne mave og rygmuskler, derefter arm og brystmuskler, der let kan trænes med håndvægte og en bænk.De fleste motionscentre har en instruktør der kan lave et program der passer til dig.

Du kan hente inspiration yil kost på diabetesforeningens hjemmeside. Jeg følger stort set deres råd om kost. Det er faktisk ret enkelt, og så er det en meget billig måde at leve på, hvidkål og gulerødder koster ikke meget, det er sundt og meget nærende.

Du ønskes held og lykke med dit vægttab og din træning

vh Knud

Edited by kbla
Link to comment
Share on other sites

Tilbage i 2004 lykkedes det mig at gaa fra en fed 105kg Mcdonald's gold card member bjoern til en 76kg knaegt med form som graesk gud ved hjaelp af en forholdvis simpel fremgangsmaade.

Jeg spiste stort set kun kyllingefilet, fisk og frugt+groent. Styrketraenede 3-4 gange i ugen og spillede Starcraft 8-10 timer i doegnet.

Saa udover at blive hammer god til et ligegyldigt computerspil, raslede kiloene af mig, fordi jeg var saa optaget af andet end diaeten og sulten den medfoerte.

Havde jeg vidst lidt mere om kost mv. dengang, havde jeg nok gjort nogle ting lidt anderledes (f.eks mere sundt fedt), men en vigtig ting jeg laerte, var at det er nemmest at overholde en diaet, hvis man betragter det som bare en mindre detalje i ens dagligdag, baggrundsstoej om man vil. Mange fokuserer saa sygeligt meget paa "diaeten", at det bliver uudholdeligt og de tit ender med fingrene i kagedaasen og en medfoelgende yoyo-effekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share