Forslag til hvordan man taber sig i en fart?


Gumlebuks
 Share

Recommended Posts

Jeg står i en situation hvor jeg skal tabe mig i en fart, og jeg prøver derfor at finde ud af hvordan jeg skal gribe det det.

Jeg vejer pt. 94 kg. og planen er at jeg skal ned på 80 kg.(jeg kan nævne at jeg er 1,80 høj).

Jeg har desværre problemer med mit ene knæ, så jeg har ikke mulighed for at dyrke særligt meget motion. Derfor kunne jeg godt tænke mig at "sulte" mig slank, men det er selvfølgelig ikke godt for kroppen.

Jeg kunne selvfølgelig påbegynde Nupokuren, men jeg kan virkelig ikke fordrage smagen og jeg ville blive tosset af at skulle spise/drikke det (og kun det) hver dag.

Jeg kunne godt tænke mig at indtage mindre end 1.000 kcal dagligt, men hvilke madvarer skal jeg så have fat i, hvis jeg ikke skal lide alt for stor mangel af diverse vitaminer ol.?

Link to comment
Share on other sites

Hej Gumlebuks

Umiddelbart kan det være en god ide at tænke lidt mere langsigtet... motion er særdeles vigtigt og under 1000 kcal pr dag er ikke fedt... den bliver nok ikke let at holde i længden.

Jeg sigter selv efter ca kcal pr. dag 1500 og så den vigtige del motion for 1000 kcal HVER dag.

Ja planen er forståelig nok og smagen af Nupo er nok heller ikke det lækreste i verden... men det gode er at den kan camoufleres...

Jeg har købt mig en blender til netop dette formål ( eller faktisk indtager jeg protein pulver men så vidt jeg ved er der ikke meget forskel på nupo og protein pulver)

Men smid lidt frugt i blenderen og nogle isterninger/ frosne jordbær , vand og Nupo eller proteinpulver...

Det smager faktisk rigtig lækkert, har højt protein indhold begrænset energindhold. ( lavede en for 30 min siden med 20g proteinpulver+ 100 g banan+ 100 pære+ 100g jordbær, 0,5L vand = ca 280kcal )

Prøv evt. lidt styrketræning og lidt cykling ind i mellem. Cykling er ikke særligt belastende hvis man tager den lidt med ro.

Håber det hjælper dig lidt...

MVH Guldfiskeren

Link to comment
Share on other sites

Jeg står i en situation hvor jeg skal tabe mig i en fart, og jeg prøver derfor at finde ud af hvordan jeg skal gribe det det.

Jeg vejer pt. 94 kg. og planen er at jeg skal ned på 80 kg.(jeg kan nævne at jeg er 1,80 høj).

Jeg har desværre problemer med mit ene knæ, så jeg har ikke mulighed for at dyrke særligt meget motion. Derfor kunne jeg godt tænke mig at "sulte" mig slank, men det er selvfølgelig ikke godt for kroppen.

Jeg kunne selvfølgelig påbegynde Nupokuren, men jeg kan virkelig ikke fordrage smagen og jeg ville blive tosset af at skulle spise/drikke det (og kun det) hver dag.

Jeg kunne godt tænke mig at indtage mindre end 1.000 kcal dagligt, men hvilke madvarer skal jeg så have fat i, hvis jeg ikke skal lide alt for stor mangel af diverse vitaminer ol.?

Hej

jeg vil ikke anbefale dig kun at indtage 1000 kcal. Det vil være meget usundt for dig. Det svarer ca. til to tallerkner med havregryn og mælk. Sæt dig nogen realistiske mål. 14 kilo kan det godt lade sig gøre at tabe på kort tid med en god sund kost og lidt motion hver dag. Du kan lave en kostplan på: www.madital.dk. Det er en god hjemmeside hvor du indtaster data om dig således at du kan få et vejledende behov for dit energiindtag. Så kan du intaste en kostplan for en dig og programmet fortæller dig hvor mange kcal du da indtager og udregner dit teoretiske vægttab og en hel masse andre ting om kostfordeling og mineraler. Du indtaster også dine fysiske aktiviteter. Programmet er meget nemt og hurtigt at bruge og det er gratis.

vh knud

Link to comment
Share on other sites

Jeg sigter selv efter ca kcal pr. dag 1500 og så den vigtige del motion for 1000 kcal HVER dag.

Skal det forståes sådan at du anbefaler et netto-indtag på 500 kcal?

Gumlebuks> Søg lidt i dette forum og du vil finde ud af de fleste anbefalinger går på et kcal-underskud som ligger på 500-1000 kcal. Det svarer til 0,5-1 kg vægttab om ugen. Et større vægttab vil ikke være tilrådeligt.

Du vil kunne finde utallige tråde, som indeholder argumeterne for mit råd.

Altså find dit ligevægtsindtag med beregneren på denne side, og så kan du finde ud af hvad dit kcal-indtag bør være.

Held og lykke med projektet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg står i en situation hvor jeg skal tabe mig i en fart, og jeg prøver derfor at finde ud af hvordan jeg skal gribe det det.

Jeg vejer pt. 94 kg. og planen er at jeg skal ned på 80 kg.(jeg kan nævne at jeg er 1,80 høj).

Jeg har desværre problemer med mit ene knæ, så jeg har ikke mulighed for at dyrke særligt meget motion. Derfor kunne jeg godt tænke mig at "sulte" mig slank, men det er selvfølgelig ikke godt for kroppen.

Jeg kunne selvfølgelig påbegynde Nupokuren, men jeg kan virkelig ikke fordrage smagen og jeg ville blive tosset af at skulle spise/drikke det (og kun det) hver dag.

Jeg kunne godt tænke mig at indtage mindre end 1.000 kcal dagligt, men hvilke madvarer skal jeg så have fat i, hvis jeg ikke skal lide alt for stor mangel af diverse vitaminer ol.?

Vil foreslå en smule højere energiindtag (1500-1800kcal om dagen). Sats på ca 125g protein og 100g kulhydrat og 70-90g fedt om dagen. Dyrk styrketræning ca 30-60 min hårdt 3 dage om ugen. Dyrk så meget motion i øvrigt som du kan klare(1 time eller mere om dagen med 1 hviledag om ugen). Hvis du kan tåle det er roning og cykling glimrende valg. Crostrainer er også fint og en gåtur i rask tempo kan bruges i en snæver vending. Hold fra fra pulvermad og spis rigtige råvarer i stedet. Kød og fisk med grønsager er fint til at udgøre hoveddelen af din mad i løbet af dagen. Lidt frugt er ok at indtage efter træning. Drik gerne kaffe og the i tillæg til rigeligt væske generelt.

Held og lykke med projektet!

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg står i en situation hvor jeg skal tabe mig i en fart, og jeg prøver derfor at finde ud af hvordan jeg skal gribe det det.

Jeg vejer pt. 94 kg. og planen er at jeg skal ned på 80 kg.(jeg kan nævne at jeg er 1,80 høj).

Jeg har desværre problemer med mit ene knæ, så jeg har ikke mulighed for at dyrke særligt meget motion. Derfor kunne jeg godt tænke mig at "sulte" mig slank, men det er selvfølgelig ikke godt for kroppen.

Jeg kunne selvfølgelig påbegynde Nupokuren, men jeg kan virkelig ikke fordrage smagen og jeg ville blive tosset af at skulle spise/drikke det (og kun det) hver dag.

Jeg kunne godt tænke mig at indtage mindre end 1.000 kcal dagligt, men hvilke madvarer skal jeg så have fat i, hvis jeg ikke skal lide alt for stor mangel af diverse vitaminer ol.?

Jeg vil stærkt fraråde dig at spise færre end 1000kcal, faktisk bør du lige udregne dit basalstofskifte fordi du bør ikke indtage noget lavere end det. Formel for basalstofskifte: din vægt i kilo x 24 (timer i døgnet)

Der sker ikke noget ved at man i to måneder spiser 1000kcal eller mindre, selvom det bestemt ikke er sundt. MEN når man først begynder at sulte sig selv - for det er det man gør - så ryger man lige lukt i risikozonen for at udvikle en spiseforstyrrelse, da sulten påvirker hjernen og med så lidt næring ryger du hurtigt ud i overdreven spisetrant hvilket fører til overspisning/ædeflip eller også kører man fast i sporet med at spise for lidt/forkert.

Ydermere kommer kiloene ofte tilbage medmindre du fortsat spiser mindre end før kuren, når du har tabt det du vil. Det mest anbefalelsesværdige er en livsstilsændring fremfor en kur.

SKAL du endelig ud i noget med under 1000kcal, så vil jeg anbefale dig at gå på NUPO, hvor du får 109kcal i et brev 6 gange dagligt og så er der alle de vitaminer og mineraler du skal bruge i. + husk vitaminpiller mm.

Håber det kunne bruges. Knus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share