Alfaromeo 35.000kr


GammelFar
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet sat til at sælge min søsters Alfa Romeo 33 1,7 ie

Den har kørt 55000km, hvilket jo ikke er specielt meget, den er fra 1993.

Hvis nogen er intresseret i en bil der når 140km/t på tilkørslen til motorvejen og som uden problemer runder 180 km/t, og hvis de vil have en bil som er pæn og velholdt, spækket med ekstra udstyr, her kan nævnes: Narbi rat og gearknob, Alu-fælge, brede sutter, kraftigt anlæg, fjernbetjent centrallås og meget andet...

Skal lige siges at hvis man kører pænt i den ligger den på 15-17 km pr. liter benzin

Bilen skal opleves, den er meget velholdt, og motoren er sund og rask... Der er INTET rust på bilen....

Den befinder sig lige pt. på Armager

Mit ønske er 35.000kr

Hvis i er intresseret kan i skirve til mig på: [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Hehe må tilslutte mig Jøgge. Eksisterer ikke.

Umildbart er mit gæt at det er en Alfa 33 1,7. Den har 105Hk. Dvs nej den når ikke 140kmt på påkørsels rampen. Jo måske hvis der er en Peugeot 306 der er kørt op bag i den.

hehe

17km på en litter. Det er imponerende .He

Årgang 93, og Alfa uden rust? Yes yes, så har den stået i garage altid eller hvad? hehe

Men ok hvis de 55000km passer, så er det sandsynligvis en tysk bil. Så kan det godt passe der ikke er rust. Men så passer prisen bare ikke.

Meget underligt

Link to comment
Share on other sites

Der er nu intet af det som er løgn...

Ved landevejskørsel kører den 15-17 km/t, og det var derfor min søster i sin tid (1 år siden) købte den, da hun bor på amager, men har arbejdet i Slagelse.

Den er meget velholdt, og jeg joker ikke når jeg siger ingen rust, der er dog lidt begyndende rust omkring benzin dækslet, fordi hun er et kvaj til at tøre de små dråber af når hun har tanket....

Og 140 på tilkørslen.... Det kan sagtens lade sig gøre, men den sluger.... Skal lige siges den er med en sund og rask boxer motor, der har det bedst over de 4000 omdrejning... hvis du tager den i 2. gear op til 80 km/t, og derefter i 3. gear til omkring de 120 km/t og så 4 gear til de 140 km/t kan det godt lykkes!!! Er testet på tilkørsel S ved Slagelse...'

Prisen er fordi min søster gerne vil af med den, da hun lige har fået et barn for 2 uger siden, og har derfor ikke brug for bilen, og da hun bor på aamager er det hurtigere at komme rundt på cykel eller med bus. Jo længere tid hun har den hvor den ikke er ude og kører, des flere penge går til spilde på forsikringer og vægt afgift...

Jeg ved godt det er billigt, men så håbede hun også på at det ville gå stærkt!!!

Jeg skal prøve at fremskaffe et billede...

Link to comment
Share on other sites

hehe tænkte det nok.

Nu forholder det sig sådan at biler er en stor passion for mig, dog kun på hobby plan da jeg arbejder i en helt anden brance.

En Alfa 33 1,7 har 105hk. Dog findes den i en 16V version som har 129Hk. Er det en 16V version er jeg intereseret som køber, da denne bil er for god til at være sand så.

En 1,7 8V går 0-100 på 9,4 Sec. En ok tid for så gammel en bil. Dog går den 16V 0-100 på 8,4 Sec. Ganske fornuftigt.

Taget i betragtning af at du siger den går 180kmt på toppen på det dog være en 8V, da en 16V går 205Kmt på toppen. Sådan cirka.

Bilen vijer 925Kg, og blev faceliftet i 1990

Bilens undervogn og køreegenskaber, passer dog bedre til en noget hurtigere bil end denne. Komforten er ikke dens stærkeside, sæderne er lige lovlig korte i ryggen, og det justerbare rat skal helt i top hvis man skal se instrumenterne.

Dog får man ikke meget bil for de penge, og det er en sjov bil, som ikke går i GTI klassen. Dog ser forsikringerne rødt når de hører ALFA. Virker næsten som BMW.

Bilen er opgivet til at gå 12km på en litter, så 17 lydr utroligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share