Full body program hjælp!


Peter6487
 Share

Recommended Posts

Hey alle ;)

Min ven og jeg har besluttet os at begynde at styrke træne 3 gange om ugen og nu har vi brug for lidt hjælp til et full body program.. Har dette indtil videre i må gerne hjælpe med hvad vi mere skal have på eller slette :4thumbup: Håber i kan/vil hjælpe :laugh:

Dødløft 3x8 reps

squat 3x8 reps (med let og eksplosivt squats)

Bænkpres 3x8 reps

Bent over rows 3xreps

Chinups/pullups 3x8 reps skift for gang til gang

Millitarypress 3x8 reps (ta stangen og løft fra bryst til over skuldren)

Dips 3x8 reps

Bicepscurls 3x8 reps

mavetræning med maskine 3x8 og efter 3x8 med maxvægt bag nakke og andre forskellige øvelser med 3x8 reps

Link to comment
Share on other sites

Det ser ganske fornuftigt ud, dog ville jeg gribe det lidt anderledes an;

Dag A

Squat 3x5

Bænk 3x5

Dødløft 1x5 (øv evt. med flere set i starten, så teknikken bliver god)

Chins

Stående ab-pulldowns 3x10 xkg

Dag B

Squat 3x5

Stående stem 3x5 (Millitary press)

Rows 3x5

Pulls

hængende benløft 3x10

Jeg har droppet dips og curls. kør programmet 3 gange om ugen, altså ABA den første uge, og BAB den efterfølgende uge. vægten forøges efter behøv, men jeg ville forslå en forøgelse på 2.5kg, og så springe over til 1.5kg når det begynder at blive tungt.

Brug programmet hvis du lyster. Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Fint valg af øvelser. Ville selv overvejer at udlade tunge squats og døfløft 3x ugentligt. Man kunne evt alternere mellem disse øvelser. I stedet for military press, ville jeg selv foretrække en mere isolerende øvelse, der rammer mere lateralt på skulderen. Dette kunne være sideløft i cabel eller upright row.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville aldrig opfordre en begynder til at lave Isolationsøvelser, da de hovedsageligt bruges til at styrke ect. svage led, og som begynder er det hele kroppen.

Vi skal jo have lov til at være uenige :bigsmile: Synes personligt at isolationsøvelser er et must for skuldernes laterale del, der eller vil være understimuleret.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share