Fedtprocent- OK resultat?


Strong Mind
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har 2 de sidste uger været på kostplan og trænet som jeg plejer. Dog med 2 dage intervaltræning.

Og jeg er igang med at cutte fordi jeg gerne vil blive mere markeret.

Jeg startede på 18,4 procent, og 2 uger efter er den på 17.0%. Altså tab på 1,4% / 1,2 kg rent fedt.

Det er da et udemærket resultat ikke? Er lidt i tvivl om det er for lidt nemlig.

Men jeg er slet ikke overvægtig på nogle måde og har en flot krop. Dog synes jeg at 17% lyder højt alligevel?

Vil gerne ned på 10-12%. Oftest der at ens ønske-markaring ligger.

Link to comment
Share on other sites

Målinger af fedtprocent er usikkert. Du kan sagtens ha en fedtprocent på under 15 selvom måleren siger 18!

Mvh Andreas

Andreas, hvordan måler DU så din fedtprocent? Jeg brugte ikke tang hvis det er det du hentyder til.

Men ja, håber da den er noget mindre. Men tror nu heller ikke den er så høj, da jeg har 4 pack snart hehe.

Men til turb, så tabte jeg kun 400 gram fra min total vægt. Så det jo fint hehe

Link to comment
Share on other sites

Andreas, hvordan måler DU så din fedtprocent? Jeg brugte ikke tang hvis det er det du hentyder til.

Men ja, håber da den er noget mindre. Men tror nu heller ikke den er så høj, da jeg har 4 pack snart hehe.

Men til turb, så tabte jeg kun 400 gram fra min total vægt. Så det jo fint hehe

Du kan få målt fedtprocent på flere måder, BI er den mest almindelige i centre i disse dage. Usikkerheden på disse er temmelig stor. Hvis din virkelige fedtprocent var på 17, ville man næppe kunne ane dine mavemuskler. Tangen er også forbundet med usikkerhed, men den er generelt at foretrække når din fedtprocent kommer ned på encifrede tal.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share