JS taler om sig selv, - efter forlæg af MZ!


JØRGEN STORM
 Share

Recommended Posts

mdk:

Store patter, - det kan vel næppe være min beskedne lille B-skål vi her taler om?

Det er da rigtigt, at jeg tilbage i min ungdoms grønne vår, var oppe i DD, - men det er længe siden,-

men dengang havde jeg selvfølgelig IKKE riller på sækken!

Sådan er der jo så meget meget.................. :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

nå ja, men hvis det er MZ's idé at vi alle skal åbne op for vores frustrationer overfor JS, synes jeg da, at denne tråd startede helt fint, men er endt i en værre gang kaffeslapperas(eller hvordan dialekt-ordbogen nu vil have det stavet.)

Den JS, som mange af os kender fra GB, er set fra min side ikke særligt velkommen i de diskussioner, hvor jeg deltager - jeg kan selvf. bare undlade at deltage, men det er vel ikke optimalt?

Som nævnt synes jeg dog også, at JS-stilen har ændret sig efter et stykke tid på MOL, hvilket selvf. kun er positivt(igen set fra mit synspunkt.)

Allerede nævnt er fx. problemet med gentagne gange brok hver dag - den brugbare kritik drukner jo fuldstændigt.

En anden ting er, at det mærkeligt nok kun er nogle indlæg, der kommer respons på fra JS's side. I en diskussion bør man vel ikke bare sidde nogle argumenter overhørig.

En tredje ting er anvendelse af komplicerede ord. Det er selvf. fint, hvis alle kender ordene, eller man i forvejen diskuterer på et højt niveau. Men hvis formålet kun er at imponere og måske afskrække folk fra at deltage i diskussionen af frygt for at misforstå nogle indlæg, er det da fjollet.

-konversationens kunst er vel at gøre sig forståelig med brug af færrest mulige ord.

Der er selvf. også andre, som "benytter" sig af disse "uheldige metoder", men ikke i helt same omfang - og ellers skal MZ da nok også bede dem om en lign. tråd :)

Håber bestemt at dette indlæg bliver set som positiv kritik :)

Link to comment
Share on other sites

Claus B <<< Og jeg vil tilføje: Fint med flotte formuleringer, men så skal formuleringerne dælme være HELT velturnerede. Enhver spade kan jo tage fat i en fremmedordbog og sjusse sig frem til noget, der ligner høj stil, men som bare er sprogligt klamphuggeri. Intet er værre, end noget der foregiver at være fornemt, intelligent, velturneret ... og så alligevel ikke er det. Så hellere bare udtrykke sig i dagligdags vendinger.

Link to comment
Share on other sites

Claus B:

"nå ja, men hvis det er MZ's idé"

Det VAR MZ´s ide, men han var godt nok lidt uligevægtig og humørsyg sidst på aftenen, så hvem ved hvad tanken, - forsåvidt der overhovedet forelå en sådan -, egentligt var?

"Den JS, som mange af os kender fra GB, er set fra min side ikke særligt velkommen i de diskussioner, hvor jeg deltager"

Udover at spørge mig selv, hvad du så foretager dig netop i denne tråd, - måske en avanceret form for kristen selflagelering?-, vil jeg da egentligt blot foreslå dig komplet at ignorere mine indlæg, da de nu volder dig så megen besvær.

Nogle gange er den enkle løsning faktisk den bedste............

"Som nævnt synes jeg dog også, at JS-stilen har ændret sig efter et stykke tid på MOL"

Jamen jeg finpudser da hele tiden stilen, -ligesom jeg tilstræber at tilpasse den pædagoiske form, når jeg har fået et sikkert indtryk af det pågældende forums deltagere og deres intellektuelle niveau!

"Allerede nævnt er fx. problemet med gentagne gange brok hver dag - den brugbare kritik drukner jo fuldstændigt."

Nu er det jo IKKE min opgave at vinde en popularitetskonkurrence ved at sige og skrive alt det folk allerhelst vil høre, -og hvad der opfattes som brok eller "brugbar" kritik afhænger selvfølgeligt også af læseren.

For den komplet tonedøve er ALTING selvfølgeligt støj!

"En anden ting er, at det mærkeligt nok kun er nogle indlæg, der kommer respons på fra JS's side. I en diskussion bør man vel ikke bare sidde nogle argumenter overhørig."

Jo selvfølgelig både kan og bør man det i dette tilfælde, - selvom jeg sjældent undlader at besvare selv dybt infantile indlæg!

Man vælger IKKE selv sine meddebatører på nettet, hvorfor en vis frasortering IKKE alene er fornuftig og rimelig, men også aldeles nødvendig!

"En tredje ting er anvendelse af komplicerede ord."

Hvilke ord tænker du på, - blot fordi ord forekommer dig at være "komplicerede", behøver de jo IKKE nødvendigvis at være det.

Hvis der er specifikke ord, som du har problemer med ,vil jeg da gerne se på det!

"Det er selvf. fint, hvis alle kender ordene, eller man i forvejen diskuterer på et højt niveau."

Jamen selvfølgeligt gør man det på MOL.............

"Men hvis formålet kun er at imponere og måske afskrække folk fra at deltage i diskussionen"

Jamen så er det da heldigt, at det IKKE er "formålet"!

"-konversationens kunst er vel at gøre sig forståelig med brug af færrest mulige ord."

Den definition må du stå alene med, - hvorfor dog bevidst formulere sig på en så primitiv og kedsommelig måde som overhovedet muligt?

Anvendelsen af flerstavelsesord er endnu IKKE forbundet med automatisk hæftestraf ifølge straffeloven, - men hvem ved?...............

"Håber bestemt at dette indlæg bliver set som positiv kritik"

Jamen selvfølgelig blev det da det, - hvordan kunne jeg da ellers opfatte det?

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Udover at spørge mig selv, hvad du så foretager dig netop i denne tråd, - måske en avanceret form for kristen selflagelering?-, vil jeg da egentligt blot foreslå dig komplet at ignorere mine indlæg, da de nu volder dig så megen besvær.

Nogle gange er den enkle løsning faktisk den bedste............

sandt, men ikke den optimale - jeg er ikke den eneste, som har det på denne måde og dermed ville din opførsel udelukke flere medlemmer fra diskussioner, som de måske oven i købet starter - bestemt ikke optimalt, når andre metoder findes - fx. en simpel venlig omgangstone :)
Jo selvfølgelig både kan og bør man det i dette tilfælde, - selvom jeg sjældent undlader at besvare selv dybt infantile indlæg!

Man vælger IKKE selv sine meddebatører på nettet, hvorfor en vis frasortering IKKE alene er fornuftig og rimelig, men også aldeles nødvendig!

selvf. men oftest er det jo netop den slags indlæg("dybt infantile indlæg"), du har travlt med at besvare, hvor du andre gange overhører ganske alm. indlæg.

Hvilke ord tænker du på, - blot fordi ord forekommer dig at være "komplicerede", behøver de jo IKKE nødvendigvis at være det.

Hvis der er specifikke ord, som du har problemer med ,vil jeg da gerne se på det

Selv om jeg måske ikke har problemer med dit sprog, er der uden tvivl andre der har.

At angive, at du ikke selv ved, hvornår du bruger et fremmedord, som en del af medlemmerne ikke forstår, er direkte barnligt.

Den definition må du stå alene med, - hvorfor dog bevidst formulere sig på en så primitiv og kedsommelig måde som overhovedet muligt?

Anvendelsen af flerstavelsesord er endnu IKKE forbundet med automatisk hæftestraf ifølge straffeloven, - men hvem ved?...............

Hvilken definition benytter du dig så af?

Gælder det virkeligt om, at skrive så man taber en vis del af medlemmerne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg beundrer din nøgterne argumentation, Claus B. :)

Men målet for JS' indlæg er jo altså ikke mindst at finde folk at onanere op ad - vælger med vilje det udtryk: JS' indlæg formeligt emmer, når han føler sig trængt op i en krog, af en udtalt optagethed af hans eget og andres lem. ;)

Alle de mange ord er jo kun en indpakning af de evigt samme sarkastiske holdninger. Man kunne tale om sprogonani for nu at blive i retorikken fra før. Ofte er der også blot tale om, at JS karikerer andre debattørers indlæg hhv. laver bevidste fejllæsninger udelukkende for at kunne komme med en plat morsomhed - som jo så desværre har sit lille, dedikerede publikum.

Lur mig om ikke også dette lille indlæg vil blive vendt og drejet og vredet, så JS igen kan file sprogligt rundjern. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lur mig om ikke også dette lille indlæg vil blive vendt og drejet og vredet, så JS igen kan file sprogligt rundjern.

kan man frygte, men netop derfor er det også bedst at forholde sig nøgtern og undgå direkte angreb - kritikken skal være konstruktiv, ellers opfordrer den bare til ufine respons.

Link to comment
Share on other sites

mdk:

Ha ha, du er en syg kvinde mdk!

"Jeg beundrer din nøgterne argumentation, Claus B."

Det er en god ting I to beundrer hinanden, - I har tydeligvis en god del tilfælles!

So what are you going to do about it, - bounce pussies?

"Men målet for JS' indlæg er jo altså ikke mindst at finde folk at onanere op ad"

Beklager at måtte skuffe dig, bemeldte aktivitet hører IKKE til mine fritidssysler, - den slags har jeg folk til!

"JS' indlæg formeligt emmer, når han føler sig trængt op i en krog, af en udtalt optagethed af hans eget og andres lem. "

Udover at jeg endnu har til gode at rende ind i nogen, der formår at trænge mig op i en krog, så er jeg KUN og UDELUKKENDE optaget af mit eget lem.

Det er også så uendeligt meget nemmere at få øje på................

"Alle de mange ord er jo kun en indpakning af de evigt samme sarkastiske holdninger."

Meget skarpsindigt, men du havde vel IKKE for alvor forventet, at jeg skulle ændre "holdninger" for at behage småkårsfolk som dig?

"Man kunne tale om sprogonani"

Det kunne man godt, -man kunne også lade være, - alt afhængigt af hvor megen frítid man nu måtte have uden voksent opsyn!

""Lur mig om ikke også dette lille indlæg vil blive vendt og drejet og vredet, så JS igen kan file sprogligt rundjern"

Til bemeldte aktivitet foretrækker jeg selskab, der er ude over den første vanskelige pubertet, hvilket desværre automatisk udelukker din medvirken!

Dette er jeg meget ked af at måtte meddele dig, da der bag dit barnepjank, - udover afgrundsdyb misundelse-, tydeligvis gemmer sig en gryende seksuel fascination af min person, som jeg p.g.a. min fortræffelige smag desværre IKKE kan følge op på!

PS:

Vi kan for min skyld godt fortsætte dette skoleridt indtil du er fuldt restitueret efter den systematiske afklapsning du hidtil har modtaget, men hvis du opgiver inden da, er det sådan set OK!

Ingen forventer at en fluevægter skal vinde medaljer i sværvægtsklassen...............

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Claus B:

"kan man frygte, men netop derfor er det også bedst at forholde sig nøgtern og undgå direkte angreb - kritikken skal være konstruktiv, ellers opfordrer den bare til ufine respons."

Skal jeg forstå det således, at du anser indlæg som mdk´s pubertetsbavl som værende "nøgterne" og "konstruktive"?

Link to comment
Share on other sites

Claus B << Altså som sagt: prøvet, virker ikke.

JS <<< Hvor meget det end ville smigre dig, hvis jeg fandt en gammel skabshomo, som har folk til at onanere op ad sig, seksuelt fascinerende, så er det ikke tilfældet. I samme småkonfuse stil som din kunne jeg fremføre, at det omvendte måske kunne være tilfældet. Men også det vil jeg gerne have mig frabedt.

I stedet ser jeg frem til svar på Claus indlæg. Det vil du have sværere ved at håndtere, da det kræver klarsyn og klare formuleringer, ikke blot afmægtigt pludren.

Link to comment
Share on other sites

Det er en god ting I to beundrer hinanden, - I har tydeligvis en god del tilfælles!

So what are you going to do about it, - bounce pussies?

hmm, hvordan skal jeg den udtalelse som andet end en fornærmelse?

ikke det bedste respons på konstruktiv kritik, eller...?

Pluralisme er en god ting, - en smule humor og fravær af selvhøjtidelighed ligeså!

Jeg kunne sådan set godt anbefale dig, at erhverve bare lidt af hver af de tre nævnte ingredienser!

tja, det har jeg såmænd også normalt, men der er nu stor forskel på "humor og fravær af selvhøjtidelighed" og fornærmelser.

jeg synes ikke rigtigt, at denne tråd kan bruges til noget som helst mere

-det plan, som vi skulle diskutere om, hvordan vi holder os fra, er hermed nået, hvorfor videre diskussion i samme niveau er formålsløst :(

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg forstå det således, at du anser indlæg som mdk´s pubertetsbavl som værende "nøgterne" og "konstruktive"?

nej, netop derfor pointerer jeg, at

"derfor er det også bedst at forholde sig nøgtern og undgå direkte angreb - kritikken skal være konstruktiv, ellers opfordrer den bare til ufine respons."

-vi kan da ikke forvente at du bare skal stå og se på, mens der kommer negativ kritik, hvorfor dine mindre heldige indlæg derefter er mere eller mindre forventelige og forståelige - men immervæk stadig uheldige :(

Link to comment
Share on other sites

Claus B:

Hej Claus B, den er jeg med på!

Problemet er så bare, at den såkaldte "konstruktive" kritik for længst er fremført, - og da jeg tydeligvis IKKE har kunnet hitte på noget at anvende den til, efterlader det jo IKKE rigtigt noget for jer at skrive om!

Det er sådan set også iorden med mig................. :devil:

Link to comment
Share on other sites

mdk:

mdk? (meget-dum-kælling?)

"I stedet ser jeg frem til svar på Claus indlæg. Det vil du have sværere ved at håndtere, da det kræver klarsyn og klare formuleringer, ikke blot afmægtigt pludren. "

Det er altid godt for tabere at have noget at se frem til, - især når de tydeligvis IKKE selv er i stand til at levere varen, - eller noget som helst andet!

Håb nu IKKE på for meget, - jeg mestrer i modsætning til dig, - der INGENTING mestrer -, både håndtering af uglegylp på dit barnerøvsniveau såvel som mere anstændigt formulerede og velmenende, - omend misforståede -, og uopfordrede lektioner i sociale konventioner, politisk korrekthed og god opførsel!

Link to comment
Share on other sites

mdk:

mdk? (meget-dum-kælling?)

Jørgen.. sådan af almindelig høflighed??

Hvad pokker får man ud af at tiltale andre mennesker på den måde?

hvorfor behøver en smart fyr som dig, der er rundet de 18 (og lidt til :) ) at bevæge sig ned på "namecalling" niveau?

Det gør det altså ikke nemmere at føre noget som helst, der minder om en konstruktiv debat

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

BLACKMOORE:

Hej Blackmoore, jeg besvarer altid indlæg i den ånd og tone de er skrevet!

mdk m. fl. og undertegnede har en lille forhistorie, idet han flere gange helt uopfordret har STARTET en personlig mudderkastning, hvorfor jeg IKKE ser nogen grund til IKKE at give igen med samme mønt!

Du vil kunne se på både Get Big og på MOL, at hvis folk henvender sig til mig på en anstændig måde, - eller måske ligefrem endda med et godt spørgsmål, - så får de altid et høfligt svar i samme tone!

Hele sagens kerne er, at jeg rutinemæssigt omtaler f. eks. UNAVNGIVNE personer eller grupper såsom AS-brugere og lignende tosser i stærkt negative vendinger, hvilket dybt forudsigeligt resulterer i personangreb på NAVNGIVNE personer, - undertegnede - , fordi sådan noget må man simpelthen IKKE mene eller sige i DK anno 2003.

Det agter jeg fortsat at skide højt og flot på!

Link to comment
Share on other sites

Øhm, det er altså din egen tendens til hele tiden at føle dig angrebet, der gør, at mit oprindelige indlæg i MS-tråden blev opfattet som et angreb. Det jeg dengang sagde var, at man bør kunne se modtageren af det, man skriver i øjnene. Almindelig netikette var essensen.

Jeg tror, du skyder dig selv eftertrykkeligt i foden med ting som ”mdk” lig med bla bla bla. Det er mine initialer, og du ved det. At lave en plat joke kan underholde de få, de fleste vil lade den slags falde tilbage på dig selv. Og dine hug til min intellektuelle kapacitet er muligvis et forsøg på at lokke mig til at omtale mine guldrandede eksamenspapirer fra uni, mine artikler osv. Men det vil jeg ikke dvæle ved. Lige netop mit intellekt kan ikke beklikkes, på det punkt er jeg hverken til at skyde eller skide igennem.

I stedet dette som jeg med glæde ville sige face to face:

Indholdet af dine indlæg er blot den lille håndfuld popularistiske, dumdanske platituder (anti-socialdemokrati, anti-jantelov, ingen-skal-komme-og-sige-hvad-JEG-skal-mene, anti-politisk-korrekthed) blandet op med de evigt samme tre fremmedord (infantil, futil og imbecil – det rimer endda, så det er nemmere at huske) og det hele kronet med en ”det man siger er man selv, for det står i Aktuel’”-måde at argumentere på.

En måde, de fleste lagde bag os i folkeskolens 3. klasse – which goes to prove, at man sagtens kan være gammel OG et vrængende pattebarn. Det appellerer til et smalt publikum i en smal vendning. Friends in low places.

Drivkraften bag det er at søge konfrontation for konfrontationens skyld – man må formode, det skyldes manglende maskulint modspil i dagligdagen – og diktionen minder om landsbytossen, der konstant råber så højt så muligt, resultatet af hvilket er, at nuancering i udtryk og holdninger er en by i Rusland.

Må jeg anbefale at gå ned i en af disse allestedsnærværende sexshops og købe en gedigen buttplug (store buttplugs til store røvhuller).

Evt. to – en til hver ende. Du er jo også fandens stor i kæften, så længe du kan sidde og file den af bag en computerskærm. Ikke at jeg har prøvet det med disse plugs selv, den slags bruger jeg ikke lige. Men jeg ved fra andre mænd, der bag forholdt hånd indrømmer en trang til maskulint ”modspil”, at den slags legetøj giver aktiviteter til mange gode timer. ;)

I øvrigt: Der ER jo også et liv uden for MOL. Fx valgte jeg i nat – uden at det skal opfattes som noget specielt – at indtage dobbeltsengen med min kæreste, mens du sad oppe til jeg ved ikke hvor sent og fablede og søgte at starte nye konflikter (med Dementia ser jeg). Blot fordi du elsker at få opmærksomhed fra andre mænd. Altså med andre ord det lidt homofile træk ved dig, jeg har talt om før (takes one to know one, men jeg er for længst ude af skabet).

Hvis disse probate buttplug-råd følges, kan det tænkes, du får stresset lidt af, og vi alle sammen får lidt fred. Så kan vi tage hinanden i de små buttede hænder og synge en sang om kærlighed, fred og skønhed.

Link to comment
Share on other sites

LOOOL :lol:

Tjah MDK, du kommer jo selv tilbage efter mere?

Efterhånden synes jeg JS er ganske underholdende, på sin egen Oscar Wilde wannabe facon. Dog mangler der, som MDK er inde på, lidt fornyelse i de derogative gloser :lol:

Ellers synes jeg, rent sprogligt set, ikke der er noget at udsætte på de indlæg JS skriver.

Link to comment
Share on other sites

aldrig havde jeg troet, at jeg skulle få så meget sjov ud af at kigge forbi mol den gudsforladte onsdag formiddag.

Nu er jeg ny i dette forum og jeg kender ikke folkene der indgår i debatten, og da jeg heller ikke er fast gæst på getbig, er der heller ikke nogle bekendtskaber derfra der krydser over, men jeg må altså lige kommentere på dette her.

Jeg har set denne slags skænderier mange gange før i de fora, jeg har frekventeret og jeg håber på at jeg kan blive set som nogenlunde objektiv. Den fornemmelse jeg sad tilbage med i maven, da jeg havde læst alle posterne var, at ham der JS er da for selvfed og selvoptaget, mens hans kritikere virker som om de har gæret over ham i lang tid.

Det er ikke ment som nogen kritik af JS, men som en observation af at hans sprog virker på den måde på læsere der ikke kender ham.

Anders

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ. Hej I to og velkommen til svinestien :)

Åhjo åhjo, jeg lægger op til klaps, jeg ved det. Man burde nok være så voksen som Claus B, men det har jeg svært ved, når jeg ser en MOLbo bruge så megen tid på at forsøge at starte fights som JS. Og så har JS den her holdning, at hvis han har fået det sidste ord, så har han "vundet" diskussionen. Det er som udgangspunkt en forkert holdning til det at diskutere. Når man diskuterer, så er det for at begge parter skal bringes et nyt sted hen i erkendelse. Og jeg ser ikke JS rokke sig en meter.

Lad mig slå fast, at hvis nogen er Oscar Wilde her, så er det MIG :lol:

Link to comment
Share on other sites

Og så lykkedes det for ham igen!!

JS/MS.....whatever, er jo kun ude på at få en ligegyldig diskussion i gang, og det må man sige er fuldført.

Jeg forstår ikke i gider bruge tid på det, da det på ingen måde er muligt at få noget konstruktivt ud af det.

Du får aldrig manden til at erkende, at det måske ikke altid er hans synspunkt/livsstil der er vejen frem.

Folk som disse skal ignoreres, og de vil forsvinde ud i intetheden.

Det er hermed min eneste kommentar i denne tråd.

PS. Jeg tror der sidder en ensom gammel mand derude, som savner noget "real life" selskab.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share