Søger vægttabs hjælp...


Almie
 Share

Recommended Posts

Dejligt at du kan få så mange gode råd af MaKuMa.. :smile:

Der var bare en ting jeg lige lagde mærke til, som du skal være opmærksom på:

"Derudover, så husk for guds skyld proteinerne (!!!). Hvis du som jeg kan lide kød, så er kylling og engelsk bøf din ven."

Det er rigtigt, at der er mange protein i kød, og at protein selvfølgelig er vigtigt. Men du behøver IKKE være specielt opmærksom på dem. Der er masser af protein i mange ting - fx og grønsager(!) og bønner..

Det er ikke praktisk muligt at få for få protein, hvis man spiser bare nogenlunde fornuftigt, hvilket det lyder som om at du gør. Og selvom du kan få flere af at spise fx meget kød, så indeholder kød også mange kalorier.

Så hvis jeg var dig, ville jeg med hensyn til kød fortsætte, som jeg var begyndt, og ikke tænke mere over at få flere protein den vej.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du får unskylde min dansk/norsk, men jeg håber du forstår hvad jeg skriver.. :wink:

Det finnes tusen forskjellige måter å gå ned i vekt, slanke seg og få en “bedre” kropp, og man har jo sikkert prøvd mange av de forskjellige metodene/dietene.. Min personlige erfaring med å gå ned i vekt og samtidig leve sundt er faktisk ikke så komplisert. For det er faktisk ikke så et komplisert regnestykke som mange skal få deg til å tro. Jeg vil anbefale at læse om mine erfaringer i min BLOG

Håber det kan være til hjælp.

Hilsen Nordmand31

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du får unskylde min dansk/norsk, men jeg håber du forstår hvad jeg skriver.. :wink:

Det finnes tusen forskjellige måter å gå ned i vekt, slanke seg og få en “bedre” kropp, og man har jo sikkert prøvd mange av de forskjellige metodene/dietene.. Min personlige erfaring med å gå ned i vekt og samtidig leve sundt er faktisk ikke så komplisert. For det er faktisk ikke så et komplisert regnestykke som mange skal få deg til å tro. Jeg vil anbefale at læse om mine erfaringer i min BLOG

Håber det kan være til hjælp.

Hilsen Nordmand31

Tror jeg forstod alt her inde =).. Kiggede så på din blog. og kan se den lige kræver lidt ekstra at oversætte/forstå =) men vil lige kigge på den her til aften eller engang imorgen =)

Takker for svaret

Link to comment
Share on other sites

Det kommer selvfølgelig an på hvordan du spiser dem.. :tongue:

Erstatter du normale pastaer - godt!! Fuldkorn mætter i længere tid og hjælper til et mere stabilt blodsukker, så det er lettere ikke at falde i slikfælden :bigsmile:

Tager du dem ud over hvad du normalt spiser, giver det selvfølgelig flere kalorier.. Mindre godt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer selvfølgelig an på hvordan du spiser dem.. :tongue:

Erstatter du normale pastaer - godt!! Fuldkorn mætter i længere tid og hjælper til et mere stabilt blodsukker, så det er lettere ikke at falde i slikfælden :bigsmile:

Tager du dem ud over hvad du normalt spiser, giver det selvfølgelig flere kalorier.. Mindre godt :blink:

Inden jeg begyndte på Fullkorns pasta og skruer, spiste jeg sådan set bare kod og grønsager/frugt.

Nu har jeg så skåret lidt i de 2 og tilføjet nogle skruer.

Det vil så at min potion er lige så stor som før. =)

Link to comment
Share on other sites

Jepper..

Har dog lige holdt 2 dage væk fra træningen da jeg væltede på trappen på min skole og smadrede knæet.

Men begyndte igen idag så =))..

Men ud over det går det fint med at holde kosten + træningen. så det jo godt nok =).

Regner med at skrive en opdatering på et tidspunkt med hvordan det går, vægten, centimeter osv =)

Link to comment
Share on other sites

Noget, som man vedbliver at tæskes i hovedet med (og som desuden er sandt) er lovprisningen af de rigtig tunge grøntsager i forbindelse med et vægttab. Når du vil tabe dig ret meget, hvad dine indlæg giver indtryk af, er det vigtigt at du spiser forholdsvis meget og frekvent i løbet af dagen. Jeg kan ikke sige, hvor meget det har hjulpet mig her at integrere de grove grøntsager (spidskål, hvidkål, grøntkål, savoykål, broccoli, gulerødder, jordskokker o.a.) - men på en måde, så jeg også kunne spise dem med nogen nydelse. Fx har jeg opfundet denne chili con carne, som får dig til at spise store mængder af gode grøntsager og proteiner samtidigt med, at det smager godt:

til ca 4-5 portioner, som du kan fryse ned:

en halv spidskål ell. savoykål (kunsten er at skære det ud i papirstynde skiver, så det ikke 'fylder' for meget i munden)

en halv aubergine i tern

to revne gulerødder

400 gr. (øko) oksekød 3-7%

1 ds. kidneybønner (som skal i til sidst, så de ikke udkoges helt)

1 ds. flåede økotomater

1 ds. tomatpuré (valgfri)

2 teskefuld rigtig cacao - en god slags

1/2 - 1 teske spidskommen

2 fed hvidløg

1 stort løg

1 oksebouillonterning

chili efter smag

kunsten er at få grøntsagerne i ligeså snart kødet og løget er brunet, så de når at optage mest muligt af den dejlige smag disse afgiver. Lad det stå og hygge sig en god portion tid, inden kidneybønnerne og tomaten kommer i. Når det så kommer i, sammen med spidskommen og andre krydderier, skal det stå på laveste blus i ca 20 min. Cacaoen giver retten lidt fedme og dybde, så synes ikke, du skal undvære den.

Server med 4% græsk yoghurt ovenpå.

Har du overvejet at begynde at løbe lidt? Ikke noget overdrevent, bare ad 10 minutter pr. tur de første to uger.

Held og lykke - det er stærkt, at du gør det!

Link to comment
Share on other sites

Noget, som man vedbliver at tæskes i hovedet med (og som desuden er sandt) er lovprisningen af de rigtig tunge grøntsager i forbindelse med et vægttab. Når du vil tabe dig ret meget, hvad dine indlæg giver indtryk af, er det vigtigt at du spiser forholdsvis meget og frekvent i løbet af dagen. Jeg kan ikke sige, hvor meget det har hjulpet mig her at integrere de grove grøntsager (spidskål, hvidkål, grøntkål, savoykål, broccoli, gulerødder, jordskokker o.a.) - men på en måde, så jeg også kunne spise dem med nogen nydelse. Fx har jeg opfundet denne chili con carne, som får dig til at spise store mængder af gode grøntsager og proteiner samtidigt med, at det smager godt:

til ca 4-5 portioner, som du kan fryse ned:

en halv spidskål ell. savoykål (kunsten er at skære det ud i papirstynde skiver, så det ikke 'fylder' for meget i munden)

en halv aubergine i tern

to revne gulerødder

400 gr. (øko) oksekød 3-7%

1 ds. kidneybønner (som skal i til sidst, så de ikke udkoges helt)

1 ds. flåede økotomater

1 ds. tomatpuré (valgfri)

2 teskefuld rigtig cacao - en god slags

1/2 - 1 teske spidskommen

2 fed hvidløg

1 stort løg

1 oksebouillonterning

chili efter smag

kunsten er at få grøntsagerne i ligeså snart kødet og løget er brunet, så de når at optage mest muligt af den dejlige smag disse afgiver. Lad det stå og hygge sig en god portion tid, inden kidneybønnerne og tomaten kommer i. Når det så kommer i, sammen med spidskommen og andre krydderier, skal det stå på laveste blus i ca 20 min. Cacaoen giver retten lidt fedme og dybde, så synes ikke, du skal undvære den.

Server med 4% græsk yoghurt ovenpå.

Har du overvejet at begynde at løbe lidt? Ikke noget overdrevent, bare ad 10 minutter pr. tur de første to uger.

Held og lykke - det er stærkt, at du gør det!

Har overvejet at begynde at løbe :)..

Er også begyndt at kigge efter lidt løbe udstyr (iform af løbe sko osv.)

Har også strand område tæt ved mig, en af sjællands største skove osv. har en rigtig fedt natur område at løbe i :).

Det med chili con carne, tja ikke lige mine favorit ting du har valgt at putte i :) men kunne være man skulle prøve, kan jo være det smager godt. =)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at begynde at løbe med 130 kg.

Jeg gjorde det selv og min bitre erfaring er, at man får ualmindeligt ondt i sine knæ. Jeg stoppede inden jeg fik pådraget mig en slem knæskade.

Motionscykel og fjernsyn er vejen frem til man når de 110. Dernæst er løb fremragende i mine øjne!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt spørgsmål

Eftersom der ryger kilo af i et fint nok tempo er folk begyndt at snakke om "huden".

Og de siger man skal stramme det op i takt med man taber sig.

..

Problemmet er at jeg har ikke nogen form for ide om hvad jeg skal gøre får at stramme det op.

Vil gerne igang med det så hurtigt så muligt så det følger mit vægttab.

......

Har prøvet lidt mavabøjninger eller hvad det nu hedder (Ligger på rykken og sætter sig op)..

Men da jeg ikke rigtigt har gjort det før i mit liv er det hårdt for rykken + det er meget svært at komme fra liggende position til sidende.

Derfor har jeg gjort det, at jeg ligger enten på en form for bænk eller seng, hvor jeg så har benene ned på gulvet og gør det den vej.

Ved godt det er snyd men det vel bedre end ingen ting :D.

......

Håber nogle kan hjælpe med denne og evt. give link til nogle øvelser man kan gøre.

......

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Nyt spørgsmål

Eftersom der ryger kilo af i et fint nok tempo er folk begyndt at snakke om "huden".

Og de siger man skal stramme det op i takt med man taber sig.

..

Problemmet er at jeg har ikke nogen form for ide om hvad jeg skal gøre får at stramme det op.

Vil gerne igang med det så hurtigt så muligt så det følger mit vægttab.

......

Har prøvet lidt mavabøjninger eller hvad det nu hedder (Ligger på rykken og sætter sig op)..

Men da jeg ikke rigtigt har gjort det før i mit liv er det hårdt for rykken + det er meget svært at komme fra liggende position til sidende.

Derfor har jeg gjort det, at jeg ligger enten på en form for bænk eller seng, hvor jeg så har benene ned på gulvet og gør det den vej.

Ved godt det er snyd men det vel bedre end ingen ting :D.

......

Håber nogle kan hjælpe med denne og evt. give link til nogle øvelser man kan gøre.

......

På forhånd tak :)

Huden kan ikke "strammes" op på den måde du tænker, da du er rimelig ung kan du håbe på at huden falder på plads af sig selv.

Når du begynder at få lidt mere selvtilid pga dit vægttab kan du begynde at styrketræning og få noget muskelmasse på din krop - det vil hjælpe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Huden kan ikke "strammes" op på den måde du tænker, da du er rimelig ung kan du håbe på at huden falder på plads af sig selv.

Når du begynder at få lidt mere selvtilid pga dit vægttab kan du begynde at styrketræning og få noget muskelmasse på din krop - det vil hjælpe :smile:

Men det vil sige.. At nu jeg når ned på den vægt jeg ønsker.

Så kommer jeg jo til at have meget hud i overskud da der er kommet mere efter at have været meget overvægtig i en lang årrække.

..

Det vil sige det skal "opereres væk"?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gang eller Motioncykle

Hej igen..

Jeg har gået den sidste uge og tænkt lidt over hvad enlig giver mest til vægttabet.

Gang?? (ca. 30min 2gange om dagen). eller Motioncykle (4x15min intervaler "fordelt på 2 omgange af 30min stykket).

Når jeg går. går jeg i et ok tempo synes jeg selv (skal dog sige jeg først her inden for de sidste par dage er begyndt at gå sådan rigtigt. min normale gå hastighed har været meget sløset osv)..

Når jeg cykler på Motionscyklen køre jeg med en hastighed på mellem 18 og 23 (ved ikke hvad min motions cykle regner i desværre men det ikke KM noget engelsk noget tror jeg. så kan ikke rigtigt svare på hvad de 18 og 23 er)..

Så ville gerne vide hvad der giver mest.

Taber mig sig mest på en Motionscykle eller ved at tag en Rask gå tur i den dejlige natur?..

...

Håber på gode svar (evt. med forklaring på hvorfor og hvorfor)

Link to comment
Share on other sites

Gang eller Motioncykle

Hej igen..

Jeg har gået den sidste uge og tænkt lidt over hvad enlig giver mest til vægttabet.

Gang?? (ca. 30min 2gange om dagen). eller Motioncykle (4x15min intervaler "fordelt på 2 omgange af 30min stykket).

Når jeg går. går jeg i et ok tempo synes jeg selv (skal dog sige jeg først her inden for de sidste par dage er begyndt at gå sådan rigtigt. min normale gå hastighed har været meget sløset osv)..

Når jeg cykler på Motionscyklen køre jeg med en hastighed på mellem 18 og 23 (ved ikke hvad min motions cykle regner i desværre men det ikke KM noget engelsk noget tror jeg. så kan ikke rigtigt svare på hvad de 18 og 23 er)..

Så ville gerne vide hvad der giver mest.

Taber mig sig mest på en Motionscykle eller ved at tag en Rask gå tur i den dejlige natur?..

...

Håber på gode svar (evt. med forklaring på hvorfor og hvorfor)

Normalt vil man sige at man kan forbrænde mere ved kondicykling end ved gang. Går du meget hurtigt og er meget tung kan du dog forbrænde en hel del ved gang. Brug gerne et pulsur og sammenlign din puls ved gang og cykling. Ved samme forbrænding vil din puls være en smule højere ved gang, så i tilfælde af samme puls vil cyklen vinde, ellers gå efter det hvor din puls er højest!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Dengang jeg selv var igang, vekslede jeg også meget mellem gang og motionscykel. I dag ved jeg, hvor dumt det egentlig var.

For uanset hvordan man vender og drejer det, så er motionscykling det bedste og klart at foretrække over gang. Dels er det mere effektivt og dels er det ikke nær så hårdt ved kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share