Træning af vinger....?


debski
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg trænet i ca. 3 måneders tid, og synes jeg er begyndt at kunne se nogle positive fremskridt på min krop. Dog synes jeg der mangler lidt volumen i breden på min krop (ikke skuldrene) men snarere ved armene, nemlig vingerne. Nogle der kunne anbefale nogen specielt gode øelser som går ind og rammer disse meget...? Hvilke er bedst....?

Håber på hurtigt svar,

Debski

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

D Ø D L Ø F T ! ! ! Den er god til alt B)

"Mit bænkpres er dårligt hvad kan jeg gøre?" Svar: "D Ø D L Ø F T ! ! !" :tongue:

Bent Over Barbell Row, Yates varianten er rigtig god til lats.

T-Bar Row

PullUps

Chinups

Mit bænkpres er dårligt, mit dødløft er godt. Hvad kan jeg så gøre ?

Er svaret stadig dødløft ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nu var mit dødløft svar sådn set MEST ment som en joke (ihverfald bænkpres delen), men dødløft er UDEN tvivl den bedste overall massebygger til hele ryggen, det er om man har trænet 3 måneder eller 3 år. Jeg kan ikke se problemet i at lave den som newbie, hvis man får instruktion. Jeg har nu aldrig selv fået instruktion i dødløft og det har såmænd ikke skadet mig. Og dog… :retard: :tongue:

Rent teknisk synes jeg personligt at det er lettere at lave dødløft end både squat og bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft fokuserer primært på tykkelsen af ryggen.

Brug f.eks den simple men effektive One arm Dumbell row :devil: eller smalt-underhånds-pullup (der efter min mening - bedre aktiverer den brede rygmuskel end widegrip chins gør)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvis du beslutter dig for at køre Bent over Barbell row, så lav den evt. med underhåndsgreb på stangen - så for du bedre albuerne ind langs kroppen - og rammer dermed den brede rygmuskel bedst. Samme gør sig iøvrigt også gældende hvis du laver "siddende roning" i kabeltræk - her skal du ro med smalt greb.

Hvis du i dine øvelser udtrætter dine arme førend den brede rygmuskel, kan du evt. supplere med Stående Pullovers i "træk tårnet" her kan du nemlig isolere rygmusklen og dermed ikke er afhængig af styrken i biceps.

Link to comment
Share on other sites

For lige at køre lidt mere rundt i "Some Dog"'s udtalelse ;)

Jeg startede med dødløft i 3. uge af min "trænings-karriere", uden andet instruktion end hvad jeg kunne finde på nettet. Hen ad vejen, spurgte jeg nogle mere erfarne, om jeg udførte øvelsen rigtigt.

Generelt synes jeg ALT for mange er ALT for bange for denne øvelse. Det er synd og skam.

Der er aldrig nogen der f.eks. advarer mod stående curls, selvom jeg ser mange misbruger ryggen i denne øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Plexus: Jeg synes generelt det er altfor tidligt at dødløfte efter blot 3 uger B) Jeg mener først man bør have oparbejdet et styrke/udholdenheds fundament igennem hyper-ekstensions osv. førend dødløft kan komme på tale.

Og hvorfor så ikke bare bruge dødløft til at opbygge dette fundament?

XAX: Dels fordi øvelsen er teknisk sværere at udføre (kropsbevidsthed/koordination) og dels fordi man under dødløftet bruger de stærke muskelgrupper som ben og bagdel til at få sat altfor MANGE kilo i bevægelse i forhold til hvad en utrænet lænd kan klare.

Link to comment
Share on other sites

XAX: Dels fordi øvelsen er teknisk sværere at udføre (kropsbevidsthed/koordination) og dels fordi man under dødløftet bruger de stærke muskelgrupper som ben og bagdel til at få sat altfor MANGE kilo i bevægelse i forhold til hvad en utrænet lænd kan klare.

Start stille og roligt med fokus på form. Jeg kan da nævne andre øvelser i samme åndedrag hvor man hurtigt kan komme galt afsted ved at løfte mere end man med god form kan klare. Det gælder bænkpres, bent over rows med stang, military press og sågar squat.

Derfor synes jeg ikke at man bare bør afskrive dødløft uden videre som en øvelse til begynderen. Som altid, god form og god instruktion.

Link to comment
Share on other sites

Derfor synes jeg ikke at man bare bør afskrive dødløft uden videre som en øvelse til begynderen. Som altid, god form og god instruktion.

Hvis man kan få god instruktion, så er det nok værd at inkludere dødløft. Men med det generelt dårlige instruktørniveau der findes, så er det langtfra sikkert at man kan få dette. Derudover så vil mange nok have svært ved at lade være med at løfte mere end de kan løfte med god teknik. Problemet er lidt, at man ikke nødvendigvis kan mærke at man dødløfter forkert. Ryggen kan holde til meget prygl, men tilsidst står den af. Det ville bare være surt at nå dertil, fordi man ikke har tålmodighed til at lære at lave øvelsen ordentligt.

Nogle kan administere det, andre kan ikke. Det må være en individuel vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share