Stativ til kropshævning og evt. dips?


CC_rider
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg søger et stativ til at have stående hjemme, hvor jeg kan lave kropshævninger og evt. dips. Lidt alá dette:

Mit link

2500,- er for meget til min pengepung pt. Jeg har søgt andre steder - også brugt, men kan ikke rigtig finde noget der minder om dette stativ. Er der nogen af jer der ved hvor noget lignende kan findes billigere - eller brugt?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg søger et stativ til at have stående hjemme, hvor jeg kan lave kropshævninger og evt. dips. Lidt alá dette:

Mit link

2500,- er for meget til min pengepung pt. Jeg har søgt andre steder - også brugt, men kan ikke rigtig finde noget der minder om dette stativ. Er der nogen af jer der ved hvor noget lignende kan findes billigere - eller brugt?

Evt en "Door Gym". Se her: http://www.motion-online.dk/diverse/udstyr/de_5_bedste_billigste_ting_til_hjemmetraening/

Link to comment
Share on other sites

I "Lidl" supermarked i denne uge kan du faktisk købe en pull up stang til at spænde fast i dørkarmen (uden skruer) til kun 60 kroner tror jeg det var. Prøv at se deres hjemmeside. Jeg har selv en tilsvarende model med et andet navn på, den fungerer ok, og - prisen taget i betragtning - helt perfekt .

Dips kan evt. laves mellem to stole, eller to arbejdsbukke.

Link to comment
Share on other sites

I "Lidl" supermarked i denne uge kan du faktisk købe en pull up stang til at spænde fast i dørkarmen (uden skruer) til kun 60 kroner tror jeg det var. Prøv at se deres hjemmeside. Jeg har selv en tilsvarende model med et andet navn på, den fungerer ok, og - prisen taget i betragtning - helt perfekt .

Dips kan evt. laves mellem to stole, eller to arbejdsbukke.

Er der ikke risiko for at det ødelægger dørkarmen?

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke risiko for at det ødelægger dørkarmen?

Godt spørgsmål, det skulle jeg have husket at få med.

"Ødelægger dørkarmen" findes vel i flere grader :) og jeg vil tro at de ting, der kan ske er i den meget milde ende af skalaen, med mindre dørkarmen er pilrådden eller lignende. Men jeg er ikke tømrer eller dørekspert.

Det er en teleskopstang, der indstilles i længden ved at dreje på midten af den, så det betyder selvfølgelig at den øver et tryk på dørkarmen. Og der kom et par revner/sprækker i malingen over døren (i en samling) da jeg satte min i, så i det tilfælde blev døren jo nok presset ud med et par mm. (det er en ca. 80 år gammel dør/dørkarm med et tykt lag maling på). Jeg tror ikke den laver mærker lige der hvor den sidder i spænd - der sidder noget skumplast for enderne, men det kan selvfølgelig ikke udelukkes at det kan ske.

Der står i øvrigt ikke noget i den instrution jeg fik med om hvilken vægt stangen kan bære. Det skal man nok betale 100 kr ekstra for at få en idé om, hvis ikke man vil risikere at opdage det på den hårde måde.;)

Anmeldelse slut. :)

Edited by lars1977
Link to comment
Share on other sites

Du kan også bare købe en ganske almindelig træribbe á la: http://www.traevarer.dk/page127.aspx?recordid127=1469

Jeg har selv en magen til og med 4 skruer og rawplugs klarer den uden problemer +100 kg.

Med et sæt ringe fastgjort til ribben kan du også lave ringdips (som er en f.... hård øvelse) http://www.traevarer.dk/page127.aspx?recordid127=571

Man kan sagtens blive ond på et lille budget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres svar, men jeg er mere interesseret i et stativ som det jeg linkede til. Der er lidt flere muligheder. Nogen der ved hvor man kan få det billigere?

Hvilke muligheder vil du gerne have, du skriver bare Pull ups og dips. Hvis det kun er de 2 øvelser, så gå da efter en door gym. Den koster 100kr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share