Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Jeg har brugt denne rute en del når der skulles samles højde metre. Den har desværre den bagdel at den inkluderer et enkelt 180 graders u-turn. Den anden bagdel er så at den for mit vedkommende osse inkluderer 30 km fra og til .....

profile_v1.png

Min point er osse mere at man kan finde gode strækninger i det meste af landet til at sparre lidt højde metre sammen med. Men det kan da være man engang skulle prøve at snuppe 10 omgange på ruten.

Screenshot-bikelogdkRuteopmling-GoogleChrome.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt denne rute en del når der skulles samles højde metre. Den har desværre den bagdel at den inkluderer et enkelt 180 graders u-turn. Den anden bagdel er så at den for mit vedkommende osse inkluderer 30 km fra og til .....

profile_v1.png

Min point er osse mere at man kan finde gode strækninger i det meste af landet til at sparre lidt højde metre sammen med. Men det kan da være man engang skulle prøve at snuppe 10 omgange på ruten.

Screenshot-bikelogdkRuteopmling-GoogleChrome.png

Den er jeg med på ( efter La Marmotte ):4thumbup:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Hej :smile:

Mht. "kompressionsgeil" så har Joe Friel i hans blog lavet en opgørelse over de videnskablige undersøgelser, der er lavet om emnet.

Konklusionenerne var entydige - der er ingen positiv effekt på performancen.

Der er i nogle få forsøg en lille positiv effekt på restitutionen ( altså ved brug mellem træning/konkurrence ),

Til gengæld viste nogle af forsøgene, hvor man sammenlignede "kompressionsgeilet" med aktiv restitution ( 20 minutters cykling med lav intensitet ), at der er en god og stor positiv effekt på restitutionen, når den udføres samme dag som man har trænet/konkurreret.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Countdown :blink:

Der er efterhånden ikke mange dage til at turen går mod Alperne. Spændingsniveauet begynder ligeså stille med at stige, og jeg må indrømme at nervøsiteten også følger med. En masse spørgsmål begynder også med at dukke op i mit indre. De består af en god blanding af tvivl, optimisme og pesimisme. Først og fremmest er det helt store spørgsmål jo om formen er god nok? Tiden er så fremskreden at jeg ikke længere kan nå at ændre noget, så jeg må stole på at mine forberedelser har været ok.

Andre tanker forud for løbet går på vejret, dagsformen, mulighederne for ok ernæring inden løbet, restitution og disponering af selve løbet, men alle disse faktorer må jeg tage efterhånden som de kommer.

Den næste uges tid vil jeg forsætte min træning på et forholdsvis uændret niveau. Jeg føler, at jeg har brug for at holde kroppen i gang, så jeg ser ingen grund til at drosle helt ned. Jeg vil nok cutte lidt af længden af på turene og så tilgengæld holde intensiteten nogenlunde høj, men ellers forsætte uændret.

Lyder det helt tosset?

Link to comment
Share on other sites

Generelt godt i ugen op til at skære godt ned på mængde, men holde intensiteten oppe. Så hvor du før har kørt 3-4 timers ture, så skær ned til 2 timers ture hvor du så giver den god gas. Sørg også for at holde 2-3 dage mellem disse træningspas hvor du lader kroppen restituere. Og når du så en dag tænker at du godt kan give den lidt gas igen selvom du burde tage en stille dag - så husk på at du måske gør mere skade end gavn. Den fase du går ind i nu er klart den sværeste i hele træningsforløbet. Man skal drosle ned, men ikke så meget at man går i stå. Man er bange for at man mister formen hvis man ikke giver den fuld gas hele tiden og alt det der.

Så det lyder meget fornuftigt det du har gang i.

Formen skal du ikke være bekymret for. Du har trods alt vist stor styrke det seneste stykke tid, og giver du kroppen lidt hvile skal den nok være der. Som du selv er inde på kan du alligevel hverken gøre fra eller til nu, så stol på at du har trænet godt.

Vejr og andre uforudsete forhold må du bare tage som det kommer. Prøv at vend negative tanker til positive. Hvad gør du f.eks. hvis det pludselig står ned i stænger på løbsdagen? Så skal du tænke "Fedt, så er der en masse der ikke deltager, og jeg kommer til at kunne køre en bedre placering hjem. Min form er bedre end mange af dem der er her, så vejret er min fordel".

Det hele skal nok gå, og den eneste du kan skuffe er dig selv. Det er første gang du skal køre så hårdt et løb, og det er hårdt!! Så som du selv har været inde på så gælder det om at gennemføre i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret Kermit, det gælder om at tænke positivt og konstruktivt. Men jeg er og bliver min værste kritikker, så derfor begynder mit eget forventningspres med at trykke en smule. Det må jeg skubbe i baggrunden, for når jeg først er derude på ruten, så er det man(woman) against nature og forventninger kan meget hurtigt risikere at måtte skubbes i baggrunden.

Link to comment
Share on other sites

Helt efter planen, smuttede jeg ud på cyklen i dag direkte efter job. Vejret var lidt gusten med tunge skyer og en temmelig hård vind fra vest, men DMI lovede mig minus nedbør og vinden er min ven, så afsted det gik :wink:

Min plan var at køre en forholdsvis kort men agressiv tur, hvor alt hvad der lignede en bakke skulle angribes. Samtidigt gav den hårde blæst mig alle tiders mulighed for at ligge og køre nogle længere AT/AT+ intervaller, så alt i alt blev det en tur med godt knald på.

Fra Vejle kørte jeg ud af Ribevej og op af bakken ud mod Nr. Vilstrup. Der blev presset godt igennem fra starten af, og jeg fik da også overhalet et par andre ryttere på vej op af bakken. Benene virkede overraskende gode, til trods at jeg på ingen måder har behandlet min krop særlig pænt her i weekenden. Det føltes faktisk som om at mine mange opstigninger af Munkebjerg, allerede havde givet mig lidt mere bjergpower i benene :w00t:

I Nr. Vilstrup drejede jeg mod Ødsted. Det er en smal og forholdsvis dårlig vej, men den er spækket med korte men brutale stigninger, hvor der virkelig er lidt at angribe på. Samtidigt var vinden lige i hovedet på mig, så der var alle tiders mulighed for at få pulsen op at ringe. Jeg fik da også pulsen op over 90% af PR 3-4 gange på de ca. 5 km der er ind til Ødsted.

I Ødsted forsatte jeg mod Vork. Her stiger vejen over ca. 1,8 km med ca. 4% i snit. Det lyder ikke af meget, men når vinden er i vest, er det en skrækkelig bakke. Der er intet til at løje vinden af, så det er faktisk ikke så sjældent at jeg nærmer mig laveste gear, når jeg kravler op. I dag var ingen undtagelse, selvom bakken føltes nemmere end normal.

Da jeg nåede til Vork, brød DMI vores aftale :devil: Jeg røg nemlig ind i en temmelig kraftig byge. Den var heldigvis kort, men jeg nåede da at blive godt våd.

Fra Vork, kørte jeg mod Egtved, hvor jeg tog en tur rundt i rundkørslen og forsatte retur, for derefter at dreje til venstre mod Tørskin. Bakker..... Yihaaaaa :laugh:

Første bakke blev forceret på stor klinge. Op og stå og så blev cyklen ellers flået fra side til side. Det kørte bare! Næste bakke, som er Blue Horse bakken, er noget længere, så der måtte jeg krybe på lille klinge. Men igen kørte det bare så meget bedre end sidste gang jeg var forbi derude (ca. 3-4 uger siden). Da jeg nåede op til stutteriet lå min puls på 94% af PR, så der blev trådt godt igennem.

Jeg tror i øvrigt snart, at jeg skal have nedjusteret min maxpuls. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været over 96% af PR, så noget tyder på at den er faldet lidt.

Fra Tørskind kørte jeg videre mod Nørup. Benene begyndte med at værke en lille smule - helt klart en følge af at have stået op til koncert i rigtig mange timer både lørdag og søndag. Derfor lod jeg også intensiteten falde lidt, indtil jeg nåede ud til Balle, hvor jeg atter lukkede lidt op. Derfra gik det direkte ind mod Vejle og så var det ellers det for i dag.

Tid: 1 time 50 min

Distance: 56 km

Gns. fart: 30 km/t

Gns. puls: 75% af PR

Kcal: 1197

Højdemeter: 370 m

Overordnet set rullede det faktisk helt ok i dag. Jeg følte en rigtig god kræftoverførsel i pedalerne med et godt overskud til at angribe rutens udfordringer, og det er jo altid en dejlig fornemmelse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Helt efter planen, smuttede jeg ud på cyklen i dag direkte efter job. Vejret var lidt gusten med tunge skyer og en temmelig hård vind fra vest, men DMI lovede mig minus nedbør og vinden er min ven, så afsted det gik :wink:

Min plan var at køre en forholdsvis kort men agressiv tur, hvor alt hvad der lignede en bakke skulle angribes. Samtidigt gav den hårde blæst mig alle tiders mulighed for at ligge og køre nogle længere AT/AT+ intervaller, så alt i alt blev det en tur med godt knald på.

Fra Vejle kørte jeg ud af Ribevej og op af bakken ud mod Nr. Vilstrup. Der blev presset godt igennem fra starten af, og jeg fik da også overhalet et par andre ryttere på vej op af bakken. Benene virkede overraskende gode, til trods at jeg på ingen måder har behandlet min krop særlig pænt her i weekenden. Det føltes faktisk som om at mine mange opstigninger af Munkebjerg, allerede havde givet mig lidt mere bjergpower i benene :w00t:

I Nr. Vilstrup drejede jeg mod Ødsted. Det er en smal og forholdsvis dårlig vej, men den er spækket med korte men brutale stigninger, hvor der virkelig er lidt at angribe på. Samtidigt var vinden lige i hovedet på mig, så der var alle tiders mulighed for at få pulsen op at ringe. Jeg fik da også pulsen op over 90% af PR 3-4 gange på de ca. 5 km der er ind til Ødsted.

I Ødsted forsatte jeg mod Vork. Her stiger vejen over ca. 1,8 km med ca. 4% i snit. Det lyder ikke af meget, men når vinden er i vest, er det en skrækkelig bakke. Der er intet til at løje vinden af, så det er faktisk ikke så sjældent at jeg nærmer mig laveste gear, når jeg kravler op. I dag var ingen undtagelse, selvom bakken føltes nemmere end normal.

Da jeg nåede til Vork, brød DMI vores aftale :devil: Jeg røg nemlig ind i en temmelig kraftig byge. Den var heldigvis kort, men jeg nåede da at blive godt våd.

Fra Vork, kørte jeg mod Egtved, hvor jeg tog en tur rundt i rundkørslen og forsatte retur, for derefter at dreje til venstre mod Tørskin. Bakker..... Yihaaaaa :laugh:

Første bakke blev forceret på stor klinge. Op og stå og så blev cyklen ellers flået fra side til side. Det kørte bare! Næste bakke, som er Blue Horse bakken, er noget længere, så der måtte jeg krybe på lille klinge. Men igen kørte det bare så meget bedre end sidste gang jeg var forbi derude (ca. 3-4 uger siden). Da jeg nåede op til stutteriet lå min puls på 94% af PR, så der blev trådt godt igennem.

Jeg tror i øvrigt snart, at jeg skal have nedjusteret min maxpuls. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været over 96% af PR, så noget tyder på at den er faldet lidt.

Fra Tørskind kørte jeg videre mod Nørup. Benene begyndte med at værke en lille smule - helt klart en følge af at have stået op til koncert i rigtig mange timer både lørdag og søndag. Derfor lod jeg også intensiteten falde lidt, indtil jeg nåede ud til Balle, hvor jeg atter lukkede lidt op. Derfra gik det direkte ind mod Vejle og så var det ellers det for i dag.

Tid: 1 time 50 min

Distance: 56 km

Gns. fart: 30 km/t

Gns. puls: 75% af PR

Kcal: 1197

Højdemeter: 370 m

Overordnet set rullede det faktisk helt ok i dag. Jeg følte en rigtig god kræftoverførsel i pedalerne med et godt overskud til at angribe rutens udfordringer, og det er jo altid en dejlig fornemmelse :wink:

Sådan

30km/t i snit på en 56km lang træningstur, alene ude i den hårde vind, på en ok kuperet rute, kørt med en lille 50 kg motor, det er sgu da skide godt :4thumbup:

Du behøver vist ikke at frygte La Marmotte - en sund respekt og lidt ydmyghed ift. de store bjerge er vist rigeligt, så skal du nok komme igennem i en god tid.

Dine mange trænings-kilometer gør at du har udholdenheden.

Din "kvalitetstræning" og styrketræningen pre-season, kombineret med din lave kropsvægt, gør at du har poweren og forudsætningerne ( læs watt/kg ), for at kunne køre hurtigt opad i lang tid.

Og så viser dit forår også, at du har en stærk vilje/psyke. Du har trænet mange timer på cyklen, også da der var koldt og regnfuldt.

Og du har været involveret i et voldsomt styrt, og alligevel stillet op til løb fire dage efter, som du gennemførte på trods af, at de forslåede krop egentlig slet ikke var klar til den udfordring, som det jo er at køre 185 kuperede km.

Ja, der er mange ubekendte faktorer at tage højde for ift. et løb som La Marmotte, men de ting du selv kan påvirke, har du jo nærmest gjort til ug, så nyd du bare de sidste dage op til løbet - det bliver en fantastisk spændende udfordring :smile:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt din log med stor interesse og glæde, og er meget imponeret over din træningsindsats og styrke. Er sikker på, at du er i kanon form og kommer til at klare dig fantastisk :superman:

Nu ved jeg ikke hvordan du er indrettet, det giver mig altid lidt ro på at tænke, at det jo ikke er sidste udkald og sidste chance for at få gode resultater i hus, hvis noget ikke går efter planen. Dit første (monster)løb er jo også en læringsproces og du skal huske at suge til dig og nyde løbet samtidig med at du (selvfølgelig) sparker r**.

Glæder mig meget til at læse din historie når du er hjemme igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Body Challenge

Når et mål er nået, skal der sættes et nyt. Nu er jeg godt nok ikke i mål med La Marmotte endnu, men derfor kan man jo godt køre i stilling til næste projekt :innocent:

Og næste mål skal ikke indfries i sadlen, men derimod i centret. Jeg har nemlig tilmeldt mig et 12 ugers body challenge forløb, som starter op d. 21/8.

Men hvad er body challenge så?

Body challenge er et forløb hvor man er inddelt i små hold, og hvor der er en personlig træner tilknyttet hvert hold. Ved opstart får man målt kondital og fedtprocent. Man får skræddersyet et kostprogram og træningsprogram, og så er der ellers fælles træning 4 gange om ugen, bestående af både cardio og styrketræning. Hele forløbet igennem følges man tæt af den personlige træner, og der bliver sat masser af delmål undervejs som man løbende bliver stillet til regnskab for.

Jeg har flere bekendte som tidligere har været med på disse challenge hold, og det er helt vildt hvor store resultater de har opnået. Nogle har tabt sig rigtig meget, mens andre har sænket fedtprocenten markant, så musklerne pludseligt fremstår knivskarpe. Det er virkelig sindsygt hvor meget man kan flytte på 12 uger, hvis både træning og kost struktureres 100% efter bogen.

Challenge holdene er derfor også helt vildt populære med ventelister til følge. Jeg har været skrevet op i 4 måneder, og har nu endelig fået en plads, hvilket passer helt perfekt ind i min sommerplan.

Mit mål med deltagelsen er at trimme min krop, så den kommer til at fremstå mere fit end nogensinde. Jeg er jo hverken fed eller i dårlig form, men derfor kan der stadigvæk godt være plads til forbedringer, og hvis jeg samtidigt kan bygge ekstra styrke iform af muskler på, så vil det være helt perfekt :smile:

Under alle omstændigheder, så glæder jeg mig til den nye udfordring, som meget passende ligger godt og vel en måned efter Marmotten. Det giver mig tid til at restituere og samtidigt nyde sommeren lidt med lav træningsintensitet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sådan

Og så viser dit forår også, at du har en stærk vilje/psyke. Du har trænet mange timer på cyklen, også da der var koldt og regnfuldt.

Og du har været involveret i et voldsomt styrt, og alligevel stillet op til løb fire dage efter, som du gennemførte på trods af, at de forslåede krop egentlig slet ikke var klar til den udfordring, som det jo er at køre 185 kuperede km.

Lige præcis din mentale styrke og vilje til at træne og komme afsted, også når du ikke gider og vejret er dårligt, er faktisk det, jeg er allermest imponeret af ift din træningsindsats de sidste mange måneder. Og ja netop det, din tilsyneladende jernpsyke, vil i den grad komme dig til gode under Marmot. Jeg er sikker på, at du har formen og de fysiske forudsætninger for at klare dig fint - det er der masser af andre, der også har (specielt folk der stiller op til Marmot eller andre lignende forholdsvis ekstreme konkurrencer er for de flestes vedkommende rimelig godt forberedt), men som sagt tror jeg, at du i lige så høj grad vil drage fordel af din mentale toughness, når det bliver rigtig hårdt. Jeg har personligt altid syntes, at det at køre i bjerge er lige dele fysik som psyke. Evnen til bare at blive ved og tænke positivt, når der stadig er 20km til toppen er altafgørende, og det lader til at du besidder netop de evner.

Så jeg er sikker på, at det nok skal gå rigtig fint for dig, og håber du får et godt løb.

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt din log med stor interesse og glæde, og er meget imponeret over din træningsindsats og styrke. Er sikker på, at du er i kanon form og kommer til at klare dig fantastisk

Nu ved jeg ikke hvordan du er indrettet, det giver mig altid lidt ro på at tænke, at det jo ikke er sidste udkald og sidste chance for at få gode resultater i hus, hvis noget ikke går efter planen. Dit første (monster)løb er jo også en læringsproces og du skal huske at suge til dig og nyde løbet samtidig med at du (selvfølgelig) sparker r**.

Det er altid dejligt når nye læsere melder sig på banen, så velkommen i min log Stinelykke :smile:

Og lidt opbakning kan man også altid bruge :bigsmile:

Jeg håber og tror, at jeg har styr på både det fysiske og mentale forud for løbet. Det er nok meget naturligt at have lidt kriller i maven forud for sådan en stor begivenhed, måske det endda kan ende med at give lidt ekstra tænding på dagen :cool:

Jeg satser i hvert fald på at bruge det positivt i min vej mod målet :tongue:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Hold nu op hvor har jeg bare kørt mit helt eget ædegilde i dag. Mit krop har skreget på føde, primært det mindre sunde, hele dagen, så jeg har pænt adlydt og tanket på :w00t:

Mit ædegilde startede allerede ved 10 tiden i formiddags, hvor min litauiske kollega bød på en hjemmebagt specialitet (masser af nødder og noget dej-halløj) importeret direkte fra hans hjemland. Det er ikke første gang han har serveret det for os, så mine tænder løb i vand straks jeg så fadet stå på bordet. Desværre var det et enormt fad, så halvdelen står tilbage og venter på mig i morgen.... :w00t:

Mit ædegilde forsatte resten af dagen, og er egentlig stadigvæk i gang i skrivende stund, hvor en pose Kims kanonkugler glider ind i et ganske jævnt tempo.....

Men er det ikke bare dejligt at man er træningsfreak, når man nu samtidigt har en forholdsvis stor trang til det usund??? Jo, gu f..... er det det :w00t:

Min plan var egentlig at cykle afsted med klubben i dag, men af uforklarlige årsager fik jeg mig ikke snøvlet færdig. Jeg tog mig derfor en tur i nogenlunde samme terræn som i går, denne gang bare i modsat retning.

Jeg kørte vest på, ud mod Skibet via naturstien - også kaldet Bindeballe stien. I Skibet drejede jeg til højre ind på stigningen op mod Jennum. Mine ben føltes noget tunge, uden tvivl et leftover fra gårsdagens tur, men jeg kom alligevel over i et godt tempo. Fra Jennum kørte jeg videre mod Engelsholm og Nørup. En af mine gode venner skulle køre en mini tri ude i området, så ham blev der spejdet godt efter, desværre uden at se en eneste triatlet.

I Nørup gik vejen direkte mod Egtved, hvilket betød at Tørskinds bakkerne skulle forceres for 2. dag i træk. Denne gang dog fra modsatte side, hvilket bestemt ikke gør dem mindre hårde. Men igen kom jeg overraskende godt op, selvom mine ben stadigvæk værkede og bad mig om at slappe lidt af. Benene lyttede jeg ikke til, for på hjemturen fik jeg givet pænt med gas. Jeg lå konstant med en puls omkring de 80% af PR, så der var lidt at slås med. Heldigvis havde jeg da også vinden i ryggen, selvom det forekom mig at den var løjet noget af, siden jeg lagde fra land i Vejle tidligere på aftenen.

Tid: 1 time 38 min

Distance: 49 km

Gns. fart: 30,5 km/t

Gns. puls: 76% af PR

Kcal: 1053

Højdemeter: 300 m

Det blev altså endnu en kort men intensiv tur. Mine ben føles pt som efter en tung gang bentræning i centret, så jeg må hellere tage en hviledag i morgen. Og det passer sådan set meget godt, for i morgen kører jeg nemlig direkte til Ålborg efter job. Jeg skal hente et nyt hjulsæt, som jeg forhandlede mig til så sent som i går aftes. Det drejer sig om et sæt Reynolds DV3K clincher, som jeg får til en helt sublim pris. Hjulsættet kommer fra en demo cykel, som max har kørt 2-300 km, så det er så godt som nyt og stadigvæk med 2 års garanti. Jeg glæder mig helt vildt til at få højprofiler på igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op hvor har jeg bare kørt mit helt eget ædegilde i dag. Mit krop har skreget på føde, primært det mindre sunde, hele dagen, så jeg har pænt adlydt og tanket på :w00t:

Mit ædegilde startede allerede ved 10 tiden i formiddags, hvor min litauiske kollega bød på en hjemmebagt specialitet (masser af nødder og noget dej-halløj) importeret direkte fra hans hjemland. Det er ikke første gang han har serveret det for os, så mine tænder løb i vand straks jeg så fadet stå på bordet. Desværre var det et enormt fad, så halvdelen står tilbage og venter på mig i morgen.... :w00t:

Mit ædegilde forsatte resten af dagen, og er egentlig stadigvæk i gang i skrivende stund, hvor en pose Kims kanonkugler glider ind i et ganske jævnt tempo.....

Men er det ikke bare dejligt at man er træningsfreak, når man nu samtidigt har en forholdsvis stor trang til det usund??? Jo, gu f..... er det det :w00t:

Min plan var egentlig at cykle afsted med klubben i dag, men af uforklarlige årsager fik jeg mig ikke snøvlet færdig. Jeg tog mig derfor en tur i nogenlunde samme terræn som i går, denne gang bare i modsat retning.

Jeg kørte vest på, ud mod Skibet via naturstien - også kaldet Bindeballe stien. I Skibet drejede jeg til højre ind på stigningen op mod Jennum. Mine ben føltes noget tunge, uden tvivl et leftover fra gårsdagens tur, men jeg kom alligevel over i et godt tempo. Fra Jennum kørte jeg videre mod Engelsholm og Nørup. En af mine gode venner skulle køre en mini tri ude i området, så ham blev der spejdet godt efter, desværre uden at se en eneste triatlet.

I Nørup gik vejen direkte mod Egtved, hvilket betød at Tørskinds bakkerne skulle forceres for 2. dag i træk. Denne gang dog fra modsatte side, hvilket bestemt ikke gør dem mindre hårde. Men igen kom jeg overraskende godt op, selvom mine ben stadigvæk værkede og bad mig om at slappe lidt af. Benene lyttede jeg ikke til, for på hjemturen fik jeg givet pænt med gas. Jeg lå konstant med en puls omkring de 80% af PR, så der var lidt at slås med. Heldigvis havde jeg da også vinden i ryggen, selvom det forekom mig at den var løjet noget af, siden jeg lagde fra land i Vejle tidligere på aftenen.

Tid: 1 time 38 min

Distance: 49 km

Gns. fart: 30,5 km/t

Gns. puls: 76% af PR

Kcal: 1053

Højdemeter: 300 m

Det blev altså endnu en kort men intensiv tur. Mine ben føles pt som efter en tung gang bentræning i centret, så jeg må hellere tage en hviledag i morgen. Og det passer sådan set meget godt, for i morgen kører jeg nemlig direkte til Ålborg efter job. Jeg skal hente et nyt hjulsæt, som jeg forhandlede mig til så sent som i går aftes. Det drejer sig om et sæt Reynolds DV3K clincher, som jeg får til en helt sublim pris. Hjulsættet kommer fra en demo cykel, som max har kørt 2-300 km, så det er så godt som nyt og stadigvæk med 2 års garanti. Jeg glæder mig helt vildt til at få højprofiler på igen :w00t:

Er du gal et hjulsæt. Mega fede og så står de til 14000kr hos Riis - på tilbud!!! :blink:

Skal du bruge dem til La Marmotte?

Er det ok med full-carbon til bjergkørsel?

Synes jeg har hørt noget om, at carbon bliver meget varmere end alu, og derfor er der risiko for at slangen sprænger?

Måske er det bare "snak". Kender jeg dig ret, har du lavet din egen grundige research :wink:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Fyssen har en pointe, hvis det er full-carbon fælge.

Jeg boede oppe på Alpen, da jeg var nede og prøve kræfter med 'Motten i 2009, og det betød en nedkørsel super tidligt om morgenen for at komme ned til starten i Bourg d'Oisans.

Jeg kan huske, at der stod 10-12 ryttere på nedkørslen og skiftede slange. Formodentlig fordi, de havde bremset for hårdt på carbonfælge, hvorved slangerne var blevet for varme.

Og det var før starten! Hvordan ville det så ikke blive med den hektiske nedkørsel fra Glandon? Men måske er der sket noget med klodser, slanger etc. siden, så problemet ikke er så stort.

Som Fyssen også er inde på: Mon ikke der er blevet researchet grundigt i Vejle? Jannie plejer vist at være detaljeorienteret på Bjarne Riis-niveau :cool:

Selv var jeg dengang undervejs med et par Campagnolo Neutron Ultra, der gjorde det fremragende. Godt og meget "spændstigt" bjerghjul, der gav fin respons. Mine Cosmic var for "døde" til, at jeg rigtig kom til at holde af dem.

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig boys, selvfølgelig skal de ikke bruges til Marmotten. Det er nemlig ganske rigtigt et full carbon hjulsæt og derfor langt fra optimalt til bjergkørsel på entry level. Til La Marmotte kører jeg på mine Shimano Dura Ace WH7850 C24 CL hjul, som skulle være perfekte til dette formål :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig boys, selvfølgelig skal de ikke bruges til Marmotten. Det er nemlig ganske rigtigt et full carbon hjulsæt og derfor langt fra optimalt til bjergkørsel på entry level. Til La Marmotte kører jeg på mine Shimano Dura Ace WH7850 C24 CL hjul, som skulle være perfekte til dette formål

:blush:

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig boys, selvfølgelig skal de ikke bruges til Marmotten. Det er nemlig ganske rigtigt et full carbon hjulsæt og derfor langt fra optimalt til bjergkørsel på entry level. Til La Marmotte kører jeg på mine Shimano Dura Ace WH7850 C24 CL hjul, som skulle være perfekte til dette formål :bigsmile:

Der kan man godt være en smule misundelig, når man selv skal køre på DT Swiss 1900 hjul, som egentligt kun egner sig til træning. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Synes da lige at jeg vil dele et billede med jer, af min cykel med de nye hjul på. For pokker hvor er de bare lækre! Good looking, med lækker forarbejdning og så er de dejlig lette. Jeg glæder mig helt vildt til at teste dem i aften :bigsmile:

IMG_0553.jpg

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

FEDE hjul :4thumbup: Stort tillykke med dem. Du burde også have vægten til Reynolds hjul :smile:

Dog kunne det rent faktisk godt lade sig gøre at køre med netop Reynolds full carbon hjul til Marmotten. Deres bremseflade og opbygning er nemlig anderledes end de fleste andre full carbon clinchers, og gør at varmen ikke på samme måde finder ind til slangen. Dog er Shimano hjulene nok at foretrække til Marmotten.

Og du kører med Ultremo R i DK??

Link to comment
Share on other sites

Tak :bigsmile:

Du har ret i at deres hjul ikke bliver helt så varme som så mange andre hjul, men det faktum er ikke nok til at jeg tør anvende dem til La Marmotte. Jeg holder mig til mine WH7850 hjul, som jeg ved kan stå distancen.

Det er mit første sæt Ultremo ever, men ja, de skal testes af til kørsel her i DK. Henrik S anbefalede dem i sin log for nogle dage siden, så helt tossede kan de ikke være. Jeg må dog indrømme, at jeg synes de virker noget tynde i det. Lette ja, men også tynde.....

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share