Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Jeg kom lige til at tænke på det med dine mtb pedaler. Jeg har selv et sæt Quartz på Cannondalen, og der husker jeg det som om at der var to typer klampe med. Den ene havde mere flow end den anden, så det kan være fordi du har valgt den med meget flow. Men under alle omstændigheder er der bare mere flow i en mtb pedal end en landevejspedal, hvilket man også kan mærke på at de nogle gange er langt lettere at klikke i.

Surt med punkteringen, tænker at det må have været koldt? Men om ikke andet en succes oplevelse at du havde diamanter i benene :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Som følge af den meget kolde lørdagstur, lå jeg igår nedlagt i en feber/influenza lignende tilstand. Jeg frøs og var utilpas hele dagen, så træningen blev annulleret.

I dag har jeg det væsentligt bedre, så jeg håber at jeg fangede sygdomen i opløbet, ved at tage en off-day i går.

Jeg ærger mig selvfølgelig over at have misset en træning, men hellere en off-day frem for en hel uge!

Link to comment
Share on other sites

Søndagens hviledag bekom mig vel, for jeg var frisk og frejdig da jeg satte mig i sadlen i går aftes :bigsmile: Det er dejligt at man trods stor træningsiver, alligevel formår at lytte lidt til kroppens signaler.

Efter job i går havde jeg en træningsaftale med min makker. Hun bailede dog ud pga. hovedpine, så jeg stod alene i centret og kunne ikke helt beslutte mig for, om jeg skulle holde fast i styrketræningen, eller om jeg skulle tage en ekstra spinningtime forud for min egen instruktørtime. Jeg besluttede mig for det sidste.

Heldigvis havde jeg lige lidt tid før timen startede, så jeg nåede at løfte lidt vægte inden :4thumbup:

Mandagens styrketræning:

Incline DB press:

8 x 10 kg

8 x 9 kg

8 x 9 kg

Biceps curl:

3 x 8 @ 8 kg

Triceps kickback:

3 x 8 @ 6 kg

Dips:

3 x 8 @ BW m. 15 kg hjælp

Pull ups:

3 x 8 @ BW m. 15 kg hjælp

Mandagens cykeltræning:

Tid: 1 time 39 min

Distance: 50 km

Gns. puls: 77% af PR

Kcal: 1034

Efter ca. 15 min opvarmning, kunne jeg mærke at guldbenene fra i lørdags var der igen. Jeg skulle virkelig stramme mig an for ikke at fyre den helt af :w00t:

Det er dejligt at have sådanne dage!

Da jeg kom hjem i går aftens, sad jeg lidt og funderede over de seneste 4 måneders træning. Der har, som bekendt, været forholdsvis stor vægt på styrketræning, og spørgsmålet er så hvor stor effekt det egentlig har haft.

Det er endnu for tidligt at konkludere, men faktum er i hvert fald at jeg nu kan løfte en del flere kilo, sammenlignet med dengang jeg startede.

Derudover træder jeg også væsentlig mere belastning på spinningcyklen end jeg gjorde for 4 måneder siden, og det gør jeg uanset om benene er trætte eller ej. Denne fremgang må da alt andet lige også kunne overføres til landevejen?!?!?!

Tirsdagens træning:

Dagens morgentræning, som i øvrigt bliver dagens eneste træningspas, er allerede overstået. Dejligt :smile:

Om 3 uger stopper jeg med at køre morgenspinning, da tirsdag aften pr. 1/4 bliver min faste træningsaften med cykelklubben. Der er ingen grund til at møde op med halv trætte ben, så spinning må vige pladsen. Jeg kan endnu ikke afgøre om morgentræningen vil blive savnet, eller om bliver en befrielse at slippe for den.

Ofte føler jeg mig ikke oplagt når vækkeuret ringer kl. 05, men på den anden side er det en vidunderlig fornemmelse når først timen er kørt..... :innocent:

Tid: 40 min

Distance: 20 km

Gns. puls: 74% af PR

Kcal: 429

I aften smutter jeg til Herning, hvor min lillebror og Herning Bluefox (1 div.) skal spille første playoff kamp i slutspillet. Han er netop fyldt 17 år og dermed holdets yngste mand, men ikke desto mindre en af dem der sæsonnen igennem har scoret flest point. Imponerende, så lidt stolt er man vel altid :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndagens hviledag bekom mig vel, for jeg var frisk og frejdig da jeg satte mig i sadlen i går aftes :bigsmile: Det er dejligt at man trods stor træningsiver, alligevel formår at lytte lidt til kroppens signaler.

Ja, det må være en dejlig evne at have.

Selv er jeg slem til at tvinge træningen igennem, fordi min samvittighed til tider overruler min sunde fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kom hjem i går aftens, sad jeg lidt og funderede over de seneste 4 måneders træning. Der har, som bekendt, været forholdsvis stor vægt på styrketræning, og spørgsmålet er så hvor stor effekt det egentlig har haft.

Det er endnu for tidligt at konkludere, men faktum er i hvert fald at jeg nu kan løfte en del flere kilo, sammenlignet med dengang jeg startede.

Derudover træder jeg også væsentlig mere belastning på spinningcyklen end jeg gjorde for 4 måneder siden, og det gør jeg uanset om benene er trætte eller ej. Denne fremgang må da alt andet lige også kunne overføres til landevejen?!?!?!

Du vil næsten uden tvivl mærke det for alvor når du kommer ud på landevejen. Du vil sikkert mærke at din core er blevet stærkere, og evnen til at isolere musklerne vil blive større, ment på den måde at du vil træde mere med benene, og hente færre kræfter fra ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Ups, så røg der sørme lige en ny sadel i kurven :innocent:

Da jeg købte min mtb, sad der en rigtig skod sadel på. Derfor flyttede jeg min Selle Italia SLR fra raceren, og der får den lov til at blive.

Til raceren er der nu shoppet en SLR Carbonio = lidt mere lir og mindre vægt :4thumbup:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

ÅRETS FØRSTE TUR PÅ RACEREN :4thumbup:

DMI havde lovet mig godt vejr i dag med temperaturer over +1 grad c. Nu må jeg så erkende, at de tog røven på mig :devil:

Efter job drønede jeg hjem, klædte hurtigt om, pumpede cyklen og så afsted. Forventningerne var store, da det som nævnt var årets første tur. Cyklen på nakken og så ellers ned fra 3. sal i cykelsko - ikke helt ufarligt skal jeg hilse og sige. Og da jeg så var kommet ned i gården og skal til at aktivere min cykelcomputer, finder jeg ud af at speedsensoren sidder på MTB´en. NITTEN :mad:

Dovenskaben vandt - gad ganske enkelt ikke gå op for at hente nøglen til skuret, for så efterfølgende at skulle bruge tid på montage, så derfor blev min tur udelukkende kørt efter puls og tid.

Overordnet set var turen en noget blandet fornøjelse. Den første halve time følte jeg mig slet ikke tilpas på den livlige cykel. Styret føltes alt for smalt sammenlignet med mtb´en og spinningcyklen, og den lette fornemmelse forekom mig ikke helt så let som forventet.

Jeg fandt dog forholdsvis hurtigt fornemmelsen igen, og derefter satte jeg lidt fut på og fyrede et 20 min interval i z3 af. Pulsen lå konsekvent ml. 78-81% af PR og følelsen var generelt god. Jeg kørte hele intervallet på lille klinge, så der var godt med kadance hele vejen igennem.

Da intervallet var kørt, lod jeg pulsen dale ned omkring de 70% af PR. Den lavere intensitet gjorde at min kropstemperatur straks faldt, og resten af turen blev derefter kørt med bundfrosne tæer, og fingre så kolde at jeg knap nok kunne skifte gear og bremse.

Det er altså noget af en mental kamp man udkæmper, når man fryser så hårdt. Man prøver at tænke på noget andet og ignorere det, men det lykkes bare ikke rigtigt. Behøver jeg at sige, at jeg GLÆDER mig til foråret??? :bigsmile:

Da jeg så småt nærmede mig Vejle igen, lagde jeg lidt sprint intervaller ind, som et forsøg på at få lidt varme i kroppen igen.

Jeg kørte 5 intervaller à 30 sek m. 60 sek. pause i mellem. Pulsen røg op, men kroppen var og blev kold.

Derfor sprang jeg også cykelvask over til fordel for en vask af mig selv! Det blev et laaaaangt og meget varmt brusebad, men det havde den ventede effekt, så nu er jeg varm igen :4thumbup:

Tid: 1 mine og 56 min

Distance: ???? :devil:

Gns. puls: 73% af PR

Kcal: 1191

Temp. minus 3 grad c. - fy for den!

Overordnet set var det selvfølgelig rigtig fedt at komme ud på raceren igen. Da jeg først havde vænnet mig til fornemmelsen, var jeg godt kørende og følte egentligt at tempoet var ganske fornuftigt. Undervejs fik jeg også kørt nogle gode stigninger, og jeg fandt hurtigt mit lette stående tråd igen, som er mit kendetegn når det går op af bakke. Kan jeg bygge lidt videre på det, er jeg sikker på at jeg har et godt redskab til La Marmotte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at du fik dig en tur på landevejen i dag, specielt når du kom ud selvom det var koldere end først regnet med.

Mht. dine sprintintervaller, så er det en god idé på denne tid af sæsonen at holde længere pause mellem hver sprint. Gerne 5 minutter :smile: Det foreslår Friel og mange andre i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Mht. dine sprintintervaller, så er det en god idé på denne tid af sæsonen at holde længere pause mellem hver sprint. Gerne 5 minutter Det foreslår Friel og mange andre i hvert fald.

I know, men som skrevet blev de udelukkende kørt for at holde varmen, så var de kørt med 5 min i mellem, havde det vist været så godt som omsonst.....

Link to comment
Share on other sites

I går endte ud med at blive lidt af en lortedag! Alting startede ellers helt fornuftigt, men da jeg kom i centret og påbegyndte lidt bentræning gik det skævt.

Efter lidt opvarmning kørte jeg 5 runder squat med forholdsvis moderat vægt. På den sidste gentagelse mærker jeg en mindre irritation i den baglårs muskel, som hæfter helt oppe ved ballen. Jeg valgte - dum som jeg er - at forsætte bentræningen, hvilket jeg selvfølgelig ikke skulle have gjort.

Efter squat hoppede jeg videre til at køre BB lunges, og allerede ved første dyk med højre ben forrest gik det galt. Jeg mærkede et smæld i baglåret og så strammede det ellers op og smertede, og jeg måtte kvitte bentræningen med det samme.

Jeg har tidligere oplevet lidt irritation på lige netop dette sted, så jeg ved at det er et af mine svage punkter. Især når jeg rammer en vis mængde cykeltræning!

Jeg tænker, at mit bentøj måske har været lidt små presset ovenpå cykelturen i onsdags, så at træne ben var måske ikke verdens bedste disposition.

Værst af alt var dog næsten at jeg havde 90 min spinningundervisning som skulle gennemføres trods min skade :unhappy: Varslet var for kort, så det var simpelthen umuligt at finde en afløser....

Egentlig gik det ok på cyklen - værst var det når jeg skulle klikke ind og ud af pedalerne. Alle skæve bevægelser og pludselige retningsskift er NO GO!

Torsdagens træning:

Squat:

3 x 10 @ 40 kg

10 x 45 kg

10 x 47,5 kg

BB Lunges:

Fail

Incline DB press:

8 x 10 kg

2 x 8 @ 9 kg

Triceps pull down:

3 x 10 @ 20 kg

DB Biceps curl:

3 x 8 @ 8 kg

Dips:

3 x 8 @ BW + 15 kg hjælp

Pull ups:

3 x 8 @ BW + 20 kg hjælp

Rowing:

3 x 8 @ 40 kg

Lat pull down:

3 x 8 @ 35 kg

Div. maveøvelser inkl. 3 x planke.

Cykling:

Tid: 1 time 29 min

Distance: 47 km

Gns. puls: 77% af PR

Kcal: 1007

Her til morgen føles det lidt bedre, om end det stadig er temmelig ømt.

Jeg har forsøgt at få en akut tid til massage, desværre uden held. Jeg fik dog en tid mandag lige efter job. Indtil da tager jeg den stille og roligt.

I dag står den på 100% hvil, mens jeg muligvis snupper en rulletur i morgen, hvis benet ellers tillader det.

I aften skal jeg til foredrag i Vejle Tri-klub, hvor Kim Greisen kommer på besøg. Det glæder jeg mig faktisk rigtig meget til. Kan jeg lære lidt tricks af ham på det mentale plan, så vil jeg uden tvivl stå stærkere i forhold til sommerens udfordring :w00t:

Efter job og inden foredraget tror jeg, at jeg vil trøste shoppe lidt. Det virker hver gang!

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

… og allerede ved første dyk med højre ben forrest gik det galt.

Årh, pis! Pardon my French. God og hurtig heling!

Du kan godt glæde dig til at høre Kim Greisen. Ham kørte jeg for år tilbage nogle spinningtimer hos, og han virker som en super sympatisk person. Mon ikke, han kan fortælle lidt om målrettet træning …

I mellemtiden må du så ty til lidt shoppingterapi cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja, Kim G er en rigtig sød fyr. Havde fornøjelsen af at køre en MOL enkeltstart med ham for år tilbage, og selv under den korte omgang var han en rigtig spændende fyr.

Og håber skaden er hurtigt overstået, men kunne forstå at der også var noget influenza på vej? Det gælder bare om hurtigt at komme hurtigt igennem!

Link to comment
Share on other sites

hej cykelsild :)

Håber foredraget med KG var godt ? var det om hans 20-dobbelte ? (hvor jeg forøvrigt var med ovre i det store supportteam i 2 uger :cool: super fed oplevelse ) Jeg håber at jeg snart selv får lejlighed til at høre hans tyvedobbelte foredrag for at høre hans version.. :laugh:

....og hermed sprang jeg ud som skabslæser af din log :innocent: spændende at følge din træning mod Marmotte! Håber du snart er skaden kvit !

Link to comment
Share on other sites

LORTE WEEKEND!

Hvad jeg troede skulle blive en god træningsweekend med sol og lidt mere varme, viste sig hurtigt at ende i en helt anden retning.

Fredag aften, mens jeg sad til foredrag med Kim Greisen, begyndte jeg pludselig med at mærke stivhed i led og muskler, mens jeg samtidigt begyndte med at fryse. En influenza lurede forude.....

Lørdag morgen vågnede jeg allerede kl. 3,50, og nu var der ikke længere nogen tvivl.

Jeg havde feber, endnu mere ondt i kroppen og så frøs jeg helt vildt.

Jeg pakkede mig godt ind og forsøgte at få lidt mere søvn, men kunne desværre ikke sove. Jeg opgav og flyttede mig ind på sofaen, satte en DVD på og lå så og håbede på hurtig bedring. Den kom bare ikke!

Både lørdag og søndag lå jeg på langs med en omgang feber, der svingede ml. 38,5 og 39,5. Hold nu op hvor havde jeg ondt af mig selv!

Heldigvis var der masser af sport i fjernsynet - inkl. lidt cykelløb (Paris-Nice) - så jeg var nogenlunde underholdt hele weekenden.

Når jeg nu en sjælden gang skulle rammes af sygdom, så var denne weekend måske yderst velvalgt. Sygdommen har nemlig resulteret i at mit baglår har fået 100% ro, hvilket uden tvivl har haft en god effekt. Jeg mærker nemlig ikke rigtigt noget til den lænere :bigsmile: Desuden skulle jeg have været til barnedåb i går, så der ville jeg under alle omstændigheder ikke have haft tid til at træne.

Skaden af mit sygdomsforløb vurderer jeg altså til at være forholdsvis minimalt, og det er mig en lille trøst.

I dag er jeg nogenlunde ovenpå igen. Jeg hoster og sprutter lidt, men feberen er væk og det er gode tegn. Jeg springer træningen over indtil i morgen, bare for at være på den sikre side, men så regner jeg ellers med at være i gang igen.

På fredagens shoppetur røg der ellers et par lækre sager i kurven :smile:

Jeg erhvervede mig et par Assos T FI.lady knickers, som jeg regner med vil tjene mig godt i foråret samt forsommeren. Derudover satser jeg på at Assos vinterhandske system for altid vil komme mine frysende fingre til livs. Jeg er super spændt på at teste systemet, men indrømmer gerne at forventningerne er høje (ligesom prisen :blink: )

Link to comment
Share on other sites

hej cykelsild :)

Håber foredraget med KG var godt ? var det om hans 20-dobbelte ? (hvor jeg forøvrigt var med ovre i det store supportteam i 2 uger super fed oplevelse ) Jeg håber at jeg snart selv får lejlighed til at høre hans tyvedobbelte foredrag for at høre hans version..

....og hermed sprang jeg ud som skabslæser af din log spændende at følge din træning mod Marmotte! Håber du snart er skaden kvit !

Hej Vivsen

Fedt at du skabslæser min logbog :4thumbup:

Foredraget var ganske glimrende og inspirerende! Ja, det omhandlede hans forberedelser samt gennemførelse - fysiske såvel som psykiske - af hans dobbelt deca i Mexico. Hold nu op en præstation! Efter foredraget er det ikke længere så meget den fysiske præstation jeg beundrer. Ikke fordi den ikke er enestående, for det kan man vist ikke betvivle.... Nej, mere fordi jeg synes den mentale præstation er endnu mere enestående! De værktøjer han har tillært sig selv er simpelthen beundringsværdige!

Det må have været en super fed oplevelse at følge ham. Hårdt arbejde utvivlsomt, men vel også ekstremt fascinerende?

Link to comment
Share on other sites

Lungebetændelse!!!

Overskriften siger vist næsten alt, hvad der er at sige om min Helbredsmæssige tilstand lige pt.

I går aftes begyndte jeg med at få feber igen, og samtidigt hostede jeg helt vildt. Natten var forfærdenlig, så jeg besluttede mig for at stå tidligt op, få lavet noget af tirsdagens arbejde og så ellers få booket mig en tid hos lægen, så snart de åbnede op for telefonerne.

Jeg fik en tid allerede kl. 9, så det var hurtig ekspedition.

Kl. 9,10 forlod jeg lægehuset - temmelig slukøret og med en recept i lommen. Dommen var lungebetændelse og et antibiotika kur à 7 dages varighed :unhappy:

Jobbet blev kvittet til fordel for sofaen, og sådan kommer det nok til at foregå de næste par dage eller tre.

Humøret er helt i bund lige nu. Jeg ærger mig over al den træning jeg misser, og al den form jeg kommer til at tabe pga. det her lorte sygdomsforløb, men that´s life (and it sucks)..... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

For første gang i 7 dage, føler jeg endelig at sygdommen er ved at slippe sit tag i min hærgede krop :4thumbup:

Det har været 7 lange dage på langs, hvor dagens største begivenheder har været TV2´s Paris-Nice dækning samt lidt skiskydning på Eurosport :blink:

I min febertilstand under dynen, har jeg konstant været bekymret og stresset over den træning som jeg har misset, så humøret har langt hen af vejen været rigtig dårligt!

Efterhånden som sygdommen har sluppet sit tag, har jeg dog lige så stille og roligt fået overbevist mit indre om at der ingen skade er sket, og at jeg vender tilbage med fornyet styrke :smile:

Om jeg er klar til at træne hårdt allerede nu er nok desværre tvivlsomt, men jeg forsøger mig med en stille og rolig tur på landevejen i morgen, som så må indikere hvor niveauet befinder sig pt.

Heldigvis lover DMI temperaturer omkring +10 grad c i morgen! De må meget gerne holde ord! De skylder mig!!!

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt at du så småt er af med sygdommen. Husk nu på at tage den stille og roligt selvom det kan være svært ud fra DMI's meldinger om totalt lækkert vejr. Men husk på at du har været syg i en lang periode, og kroppen skal lige vænne sig til at træne igen. Så tag et par rolige dage på cyklen, så er du klar til at give den gas i næste uge :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivsen

Fedt at du skabslæser min logbog :4thumbup:

Foredraget var ganske glimrende og inspirerende! Ja, det omhandlede hans forberedelser samt gennemførelse - fysiske såvel som psykiske - af hans dobbelt deca i Mexico. Hold nu op en præstation! Efter foredraget er det ikke længere så meget den fysiske præstation jeg beundrer. Ikke fordi den ikke er enestående, for det kan man vist ikke betvivle.... Nej, mere fordi jeg synes den mentale præstation er endnu mere enestående! De værktøjer han har tillært sig selv er simpelthen beundringsværdige!

Det må have været en super fed oplevelse at følge ham. Hårdt arbejde utvivlsomt, men vel også ekstremt fascinerende?

Hej

Undskyld, at jeg ikke har reageret før, men jeg bor stort set i Tyskland ifm et IT projekt.. og nu med lungebetændelse (men det kender du jo alt til..)

Jo det var en kæææææmpe oplevelse at være en del af, og ja, det var en stor og voldsom opgave på mange måder.

Jeg er superglad og stolt over, at jeg måtte være en del af det hele :bigsmile: Der er ingen tvivl om, at han har haft godt af, at have været igennem mental træning med Ulrich, for KG var meget anderledes og havde færre "holdkæftsmil" på, på "den lange distance" (20-dobbelt) end på "den korte" distance (10dobbelt)

:laugh:

Med andre ord - jeg ville ikke have været denne oplevelse foruden!

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Cykeltræning :4thumbup:

Og sørme om det ikke foregik på landevejen.....

Efter alt for mange dages pause, var jeg virkelig mentalt klar til at give den en "skalle" på raceren her til formiddag. Temperaturen, og vejret i det hele taget, viste sig fra sin venlige side, så planen blev at starte ud med et par timer i adstadigt tempo, for lige at teste fysikken af og vurdere hvor stor skade de sidste 8 dages sygdom har forvoldt mig.

Kursen blev sat igennem Vejle og derfra videre ud igennem Ådalen imod Jerlev. Vinden var lige ind i snotten på mig, så tempoet var ikke ligefrem hæsblæsende. Målet var dog heller ikke at sætte rekorder, så mit fokus var udelukkende på at holde en moderat puls.

Fra Jerlev kørte jeg videre ind mod Bredsten, hvilket betød dejlig let kørsel ned af bakke på helt ny asfalt med vinden i ryggen. Kan det blive bedre :tongue:

Derfra testede jeg bakkebenene på Jenun bakken, som er en af mine favoritter. Ca. 1,5 km med ca. 5,5 % i snit. Her måtte jeg hurtigt kravle i de lidt lavere gear, da min puls kom med nogle temmelig solide udfald. Uden tvivl et resultat af de seneste dages sygdom :unhappy:

Op det kom jeg dog, og derfra gik den videre mod Jelling via Fårup Sø. Også her er der lidt bakker at slås med, men jeg valgte den defensive indgangsvinkel og tog det stille og roligt.

Fra Jelling via Sandvad og retur mod Vejle var det mere eller mindre lige landevej - i hvert fald det tætteste man kommer på det i mit område - så det var med forholdsvis lette ben med god kadance, at jeg nåede i mål på Langelinie i Vejle.

Dagens tur var på mange måder den bedste i rigtig lang tid! Jeg har virkelig savnet træningen den seneste uge, så gejsten og motivationen var i top :4thumbup:

Måske er det slet ikke tosset at tage sådan en pause engang i mellem, selvom årsagen ikke lige behøver at være sygdom!

Ud over en dejlig positiv oplevelse på cyklen, så fik jeg i dag testet mine nye Assos handsker. Det blev et meget positivt bekendskab :4thumbup:

Deres vinterhandske system består af tre forskellige handsker. En helt tynd handske, en forårs handske samt en overtrækshandske, der egentlig mest af alt beskytter mod vinden. Pointen med de tre handsker, er at de alle kan kombineres alt afhængig af hvor koldt det er.

Frossenpind som jeg nu engang er, så startede jeg selvfølgelig ud med alle tre handsker på. Jeg erfarede dog lynhurtigt at det var lidt af et overkill! Efter ca. 20 min røg den helt tynde inderhandske derfor i baglommen, og jeg forsatte med den lidt tykker mellemhandske samt overtrækket, som de kalder "Lobster shell". Ikke så underligt egentligt, for handsken ligner mest af alt en hummer klo :blink:

For første gang i 100 år kom jeg hjem med varme fingre, så den umiddelbare konklusionen er at handskerne er hver og en af de 1150 kr. værd :4thumbup:

Dagens træning:

Tid: 1 time 55 min

Distance: ??? turen blev kørt uden speedsensor

Gns. puls: 76% af PR

Kcal: 1154

Det er nu et par timer siden at jeg parkerede cyklen. Jeg ved ikke om det bare er træthed jeg føler, eller om det stadig er lidt sygdom der sidder i kroppen. Uanset hvad, så vil jeg tage resten af dagen i et roligt tempo, og så lave en vurdering i morgen tidlig inden jeg beslutter mig for, om jeg atter skal på landevejen eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Godt at du kom ud og at kroppen har taget det pænt, og er det så ikke snart på tide at du får flyttet den speedsensor? :wink:

Men du har helt ret i det med hvile. Generelt bør man overveje hver 4-6 uge at holde en restitutionsuge, for at lade kroppen hvile sig lidt. Det der jo er fantastisk er at det er der formen for alvor banker ind i en. Jeg har selv lagt det ind i mit træningsprogram at hver 4. uge skal være en hvileuge hvor jeg måske kører nogle stille og rolige ture, men ingen tons, eller intervaltræning. Det svære er selvfølgelig at man skal holde sig i ro i en hel uge, men det går nok :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share