Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Synes da lige at jeg vil dele et billede med jer, af min cykel med de nye hjul på. For pokker hvor er de bare lækre! Good looking, med lækker forarbejdning og så er de dejlig lette. Jeg glæder mig helt vildt til at teste dem i aften :bigsmile:

IMG_0553.jpg

Hold da fast, hvor er de lækre, og så passer de bare skide godt til din cykel :4thumbup:

Hvad er forskellen på dine nye hjul og så "Assault" og "Attack" ( for de nye er da noget dyrere end de andre så vidt jeg husker?

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Synes da lige at jeg vil dele et billede med jer, af min cykel med de nye hjul på.

TOPfede hjul. Klæder cyklen rigtig godt. Sweeeet :cool:

Spændende at høre dine erfaringer med Ultremo dækkene. Dem var jeg meget begejstrede for, fordi de er lette og - i mine øjne - ruller helt fantastisk. Jeg fik kørt en del kilometer med dem og oplevede ikke, at de punkterede oftere end andre, så nu krydser jeg bare fingre for, at det også bliver din oplevelse.

Gad vide, om Reynolds hjulene egentlig har noget at gre med gamle dages Reynolds, der produceres rør til racerstel? Ja, det var blot en tanke. Er for doven til at gurgle det på nettet lige nu, men tanken er da nærliggende …

Link to comment
Share on other sites

Hvad er forskellen på dine nye hjul og så "Assault" og "Attack" ( for de nye er da noget dyrere end de andre så vidt jeg husker?

Jeg må faktisk være dig svar skyldigt. Jeg mener at forskellen på Assault og Attack er fælgehøjden, men hvad forskellen op til mine hjul er, ved jeg faktisk ikke.

Det lyder måske lidt plat at jeg ikke har undersøgt det, men sagen er den at jeg fik mine hjul til en pris som ligger under prisen på de to andre hjulsæt, så de var aldrig i betragtning :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte bare 90 km med min Ultremo ZX før det sagde bum. Men ved ikke om mit styrt havde noget med det at gøre.

Mht. Assault og Attack, så er de billigere fordi de bruger anderledes eger(runde i stedet for kniv-eger), navene er anderledes, og så mener jeg også at opbygningen af kulfiberen er en smule anderledes.

Men må ærligt indrømme at jeg ikke helt kan finde rundt i Reynolds fordi jeg ikke helt kan gennemskue hvor DV3K hjulene hører inde henne. Assault/Attack/Strike er deres mid-priced hjul. Så har de Forty Six/Thirty Two/Sixty Six som er high end, og selvfølgelig deres RZR som er mega high end.

Link to comment
Share on other sites

Hjultest

Det blev en lidt kort tur jeg fik mig på de nye hjul. Min ene klampe rykkede sig nemlig skæv allerede efter 5 km, så jeg vendte om for at undgå at belaste mit knæ i en skæv vinkel. De ca. 10 km i sadlen var dog nok til at få en fornemmelse af hjulene, og mit første håndsindtryk er meget positivt.

Hjulene er stive som et bræt og føles meget mere kontante end mine WH7850. Selvom det blæste en frisk vind i går, virkede de stadigvæk retningsstabile og lette at kontrollere. De er en anelse langsommere i accellerationerne sammenlignet med WH7850´erne, men tilgengæld virker de til at skyde en god fart, når man først er oppe i tempo. Alt i alt virker de ganske lovende :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte bare 90 km med min Ultremo ZX før det sagde bum. Men ved ikke om mit styrt havde noget med det at gøre.

Kermit: Punkterede du før eller efter dit styrt?

Jeg spørger fordi jeg har Ultremo ZX på mine enkeltstartshjul, og her var jeg ude for en dækekslosion i et sving. Det var meget tæt på at gå rigtigt galt, for havde jeg ikke fået rettet cyklen op (med bagdækket skudt af fælgen) var jeg endt under den bil der kom kørende i modsatte side.

Det KAN have været en dårlig slange, men jeg har alligevel undret mig over hændelsen - så lurer på om Ultremo ZX kan have været årsagen.

Link to comment
Share on other sites

Kermit: Punkterede du før eller efter dit styrt?

Jeg spørger fordi jeg har Ultremo ZX på mine enkeltstartshjul, og her var jeg ude for en dækekslosion i et sving. Det var meget tæt på at gå rigtigt galt, for havde jeg ikke fået rettet cyklen op (med bagdækket skudt af fælgen) var jeg endt under den bil der kom kørende i modsatte side.

Det KAN have været en dårlig slange, men jeg har alligevel undret mig over hændelsen - så lurer på om Ultremo ZX kan have været årsagen.

Efter, faktisk på vej hjem i bilen. Der var simpelthen blæst et hul igennem dækket, men umiddelbart var der ikke noget at se mht. ekstra slid eller ridser.

Link to comment
Share on other sites

Efter, faktisk på vej hjem i bilen. Der var simpelthen blæst et hul igennem dækket, men umiddelbart var der ikke noget at se mht. ekstra slid eller ridser.

Tak :smile:

Var formentlig bare en dårlig slange jeg havde fået i.

Edited by polykrom
Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige hurtigt inde at lure fra min telefon, så så ikke at du var online :unhappy:

Mine planer er egentligt at tage det stille og roligt. Jeg cykler måske en mindre tur i dag, og så igen en 50-60 km i morgen. Begge ture i forholdsvis roligt tempo.

Jeg tager toget til KBH i aften, da jeg skal over og følge min ex´s deltagelse i Øresund Challenge. Mens han knokler på ruten, satser jeg på at nå lidt træning, for ca. 6 timers ventetid er lige i overkanten uden at kunne foretage sig andet end at kigge.

Hvad med dig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede ellers en rigtig GØR-DET-SELV-BONDERØVS-FEJL i går aftes :sneaky2:

Jeg ville trække min kassette af for at gøre den ren, men jeg får vendt aftrækkeren forkert, og får derved most håndtaget ned i mellem klingerne. Det opdager jeg desværre først da det er for sent, og der er skaden sket.

Resultat = 25´eren og 26´eren er bøjet

Kl. 10 her til morgen stod Homer og jeg derfor nede ved cykelhandleren - med krydsede fingre og poter. For hvad gjorde jeg lige, hvis de ikke have en 12-28´er på lager??

Men heldigvis var det ikke tilfældet, så nu er alt godt igen (bortset fra min konto, som endnu engang måtte lide).

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede ellers en rigtig GØR-DET-SELV-BONDERØVS-FEJL i går aftes :sneaky2:

Jeg ville trække min kassette af for at gøre den ren, men jeg får vendt aftrækkeren forkert, og får derved most håndtaget ned i mellem klingerne. Det opdager jeg desværre først da det er for sent, og der er skaden sket.

Resultat = 25´eren og 26´eren er bøjet

Kl. 10 her til morgen stod Homer og jeg derfor nede ved cykelhandleren - med krydsede fingre og poter. For hvad gjorde jeg lige, hvis de ikke have en 12-28´er på lager??

Men heldigvis var det ikke tilfældet, så nu er alt godt igen (bortset fra min konto, som endnu engang måtte lide).

Hovsa!

Jeg kvaste beskytteleseskappen ind mod egerne forrige gang jeg skulle trække kransen af. Tænkte dovent at der var størst moment på det store tandhjul men havde ikke overvejet konsekvensen hvis når kædepisken smuttede.

Hvad med kæden? Er den ny nok til at den stadig kan arbejde med nye tandhjul?

Link to comment
Share on other sites

De der BB drenge, har altid så travlt med dere tributes til gud og hver mand. Nu hopper jeg med på bølgen og laver en Gregers tribute! Jeg skal nemlig have min S-togs debut om ganske kort tid. Så kan man da vist tale om jyden der kom til staden.....

Link to comment
Share on other sites

Øresund Challenge

Idag har jeg været med til Øresund Challege. Eller dvs mest som tilskuer, selvom det da lykkedes mig at få kørt to runder på cykelturen;-)

Løbet er endnu ikke slut, så jeg sidder pt og venter på at motta løber forbi mig for sidste gang, inden han passerer målstregen. Indtil videre cruiser han i fin stil, så det bliver en god tid til ham:-)

Tri har aldrig rigtig sagt mig noget. De tre discipliner i en kombination har altid skræmt mig - især svømningen. Men noget begynder med at røre på sig inde i mig. De der triatleter, de er nemlig en tand for seje;-) Måske er det hele stemningen omkring løbet, måske hypen omkring udstyret, måske bare det faktum at de piner de sidste ressourcer ud af kroppen. Jeg ved det ikke. En ting er dog sikkert, jeg vil have gang i mit løb igen efter LM, og måske der også bliver tid til en tur i svømmehallen;-)

Nå, men som skrevet fik jeg selv kørt et par runder på ruten. Perfekt tt rute må jeg sige. Masser af lange lige strækninger hvor farten ryger op. Stigninger var der nogle stykker af, men ingen hverken længere eller værre end at de kunne køres på stor klinge. Med andre ord en super hurtig rute, som ligger op til nogle gode sluttider;-)

Tid: 1 time og 34 min

Distance: 51,5 km

Gns. fart: 32 km/t

Gns. puls: 76% af pr

Link to comment
Share on other sites

her gik jeg og søgte en ung pige ud fra din beskrivelse - men fandt dig aldrig ? :devil: pis når man ved du har været liiige rundt om hjørnet ! kan være vi skal prøve på en anden måde ;) Håber du har haft en god tur til hovedstaden - jeg er glad for at du overlevede debutten i min mands s-tog ;)

Link to comment
Share on other sites

Ung pige. Tak Vivsen, du er den sødeste :4thumbup:

Vi burde have aftalt et mødested, men det kan selvfølgelig også være svært på forhånd, når man ikke kender forholdene 100% Næsten gang jeg kommer til staden, skal jeg nok give lyd fra mig :wink:

Min s-togs debut gik skam fint, bortset fra at jeg blev lidt små harm på en fyr, som sad og tømte resterne af sin øl ud på sædet. Hvad sker der lige for det??? Men ellers var jeg faktisk positivt overrasket over standarden :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Øresund Challenge

Tri har aldrig rigtig sagt mig noget. De tre discipliner i en kombination har altid skræmt mig - især svømningen. Men noget begynder med at røre på sig inde i mig. De der triatleter, de er nemlig en tand for seje;-) Måske er det hele stemningen omkring løbet, måske hypen omkring udstyret, måske bare det faktum at de piner de sidste ressourcer ud af kroppen. Jeg ved det ikke. En ting er dog sikkert, jeg vil have gang i mit løb igen efter LM, og måske der også bliver tid til en tur i svømmehallen;-)

Jaaa, for en hård hund som dig er svømning i åbent vand da den ultimative udfordring og ikke noget at være skræmt over :devil:

Der er jo Fjordsvøm nede hos jer hvert år. You can do it :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jaaa, for en hård hund som dig er svømning i åbent vand da den ultimative udfordring og ikke noget at være skræmt over

Min første store hurdle - udover at være en forholdsvis dårlig svømmer - er at jeg har et yderst anstrengt forhold til fisk, tang, vandmænd, brændmænd og krabber.

Kan du ikke sørge for at sende ovennævnte på ferie den dag hvor der er fjordsvøm?

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Hold nu op hvor skal der mange sange til en La Marmotte playliste :innocent:

Men lidt musik må jeg have i ørene, for jeg bliver da vanvittig, hvis jeg konstant skal høre min egen tunge og besværede vejrtrækning :blink:

Må jeg foreslå denne her:

Den fik mig lige igennem det sidste idag! Og så kan du se hvad Tri også er! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share