Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Squirt Dry Lube er den samme jeg bruger, og er faktisk en voksbaseret olie. Dvs. den mere eller mindre ikke sviner eller tiltrækker støv på samme måde som en traditionel olie. Det gør den også ret nem at fjerne igen.

Jeg brugte en citrus degreaser, men synes den stank alt for meget. Så jeg hoppede over på Finish Lines almindelige degreaser som virker lige så godt, og er lige så miljøvenlig.

Det er bare at komme igang med at vaske cyklen. Man kan sådan set ikke gøre noget forkert, så længe man ikke bruger en højtryksrenser :smile:

Til at gøre min cykel ren bruger jeg:

En spand

En vaskeklud

En stivhåret børste

En "blød" børste

Et bæger

En pensel

Først fylder jeg vand i spanden sammen med almindelig opvaskemiddel. Her bruger jeg så vaskekluden til at sæbe stellet ind, samt styr, frempind, bremser etc. Lader kluden opsuge vandet i spandet og så "klemme" det ud over cyklen.

Den stive børste bruger jeg så til at rense kassette og kæde - stadig bare med vand og sæbe. Den bløde børste bruger jeg til hjulene. En smal børste er genial for den kan komme ind mellem egerne og rense navet på hjulet.

Hvis kæden er beskidt hælder jeg noget degreaser op i et bæger, og bruger så en pensel til at rense kæde og kassette. Derudover giver jeg i samme moment bremsekløerne lidt(der kan godt sidde lidt grus fast nogle gange), samt for og bagskifter. Skyller efter med vand og så er den fjong.

Dagen efter smører jeg så kæden op gerne fra morgenstunden af så det kan sætte sig lidt.

Sikken en fin manual til cykelrens, den er noteret og mange tak! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den kære Motta har overtalt mig til at deltage i dette løb: http://kmdcopenhagen4184.dk/

Måske ingen Ironman distance, men for en rookie som mig er det vist rigeligt.

Under alle omstændigheder så har ovenstående event boostet min motivation, så nu skal træningen have en skalle de næste 4 uger :superman:

Tirsdags træning

Efter at have set en fantastisk afslutning på touren, var jeg virkelig motiveret til dagens træning med klubben. Jeg var sikker på, at benene ville være loaded med diamanter, og at jeg ville kunne rykke fra de andre, ligesom Contador gjorde det med Schleck´erne idag. Desværre måtte jeg sande at det ikke var tilfældet - i hvert fald ikke de første 30-40 km. Benene var ualmindeligt tunge og syrede hurtigt til. Jeg havde ikke problemer med at sidde på hjul, men når der skulle tages føringer måtte der graves dybt for at kunne holde presset. Måske en følge af lidt dybdegående benmassage igår aftes?

Heldigvis fik jeg kørt lidt liv i benene, så efterhånden som kilometrene gik blev jeg skarpere og skarpere. Jeg fik da også blandet mig lidt i bakkespurterne, og nappede tilmed en enkelt ude ved Brejning :4thumbup:

På vej ind af Strandvejen skulle der køres byspurt. Tempoet var lavt, ingen ville føre, så vil rullede bare derud af. Med ca. 500 m. til skiltet satte jeg alt på et bræt og forsøgte at stikke af. Jeg fik faktisk et rigtig pænt hul, men med ca. 100 m. igen blev jeg fanget og endte way back.

Ærgerligt, men jeg forsøgte da i det mindste - vel vidende at jeg ikke havde haft en chance i en "massespurt".

Tid: 2 timer 33 min

Distance: 80,5 km

Gns. puls: 79% af max

Gns. fart: 31,4 km/t

Da jeg kom hjem, spurtede jeg op af trapperne til 3. sal med cyklen, smed hjelmen og skiftede til løbesko. Afsted det gik, og faktisk i overraskende god stil. Tempoet var fint og benene responderede godt på skiftet. Det er første gang ever at jeg forsøger med løb direkte efter cykling, men med den kommende 4:18:4 udfordring i sigte, så må jeg hellere få det trænet lidt.

Tid: 11,14 min

Distance: 2,3 km

Nu kan jeg så - næsten - prale af at være en vaske ægte triatlet :4thumbup: :superman:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Den kære Motta har overtalt mig til at deltage i dette løb: http://kmdcopenhagen4184.dk/

Måske ingen Ironman distance, men for en rookie som mig er det vist rigeligt.

Under alle omstændigheder så har ovenstående event boostet min motivation, så nu skal træningen have en skalle de næste 4 uger :superman:

Stemningen bliver så fed! Og 1/10 IM kan godt rykke igennem. Hvis du går helhjertet på den, og ikke bare hygge-nygger dig igennem, så tror jeg helt sikkert du kan røre ved timen på den!

Tirsdags træning

Efter at have set en fantastisk afslutning på touren, var jeg virkelig motiveret til dagens træning med klubben. Jeg var sikker på, at benene ville være loaded med diamanter, og at jeg ville kunne rykke fra de andre, ligesom Contador gjorde det med Schleck´erne idag. Desværre måtte jeg sande at det ikke var tilfældet - i hvert fald ikke de første 30-40 km. Benene var ualmindeligt tunge og syrede hurtigt til. Jeg havde ikke problemer med at sidde på hjul, men når der skulle tages føringer måtte der graves dybt for at kunne holde presset. Måske en følge af lidt dybdegående benmassage igår aftes?

:laugh: - Den følelse kender man så udemærket!

På vej ind af Strandvejen skulle der køres byspurt. Tempoet var lavt, ingen ville føre, så vil rullede bare derud af. Med ca. 500 m. til skiltet satte jeg alt på et bræt og forsøgte at stikke af. Jeg fik faktisk et rigtig pænt hul, men med ca. 100 m. igen blev jeg fanget og endte way back.

Ærgerligt, men jeg forsøgte da i det mindste - vel vidende at jeg ikke havde haft en chance i en "massespurt".

Hva så Skibby!?

Nu kan jeg så - næsten - prale af at være en vaske ægte triatlet :4thumbup: :superman:

Så mangler vi bare at få dig i vandet! :devil: Forresten ser dragten sådan her ud:

aquasphere-wracer-med.jpg

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vraltet rundt på lettere stive ben idag, hvilket uden tvivl er en følge af min cykel/løbetur combo fra igår aftes. Et gammelt ordsprog siger "med ondt skal ondt fordrives", så jeg valgte at hoppe på cyklen og tage en tur i det gode sommervejr :smile:

Og benene var vitterligt stive som et bræt, hvilket varede ved fra start til slut. Turen fik derfor mest af alt karakter af at være en slags restitutionstur, med en anelse mere intensitet end sådan en normalt køres.

Tid: 1 time 44 min

Distance: 50 km

Gns. fart: 28.8 km/t

Gns. puls: 78% af max

Højdemeter: 280 m

Det blev til en herlig lille tur, hvor jeg fik tænkt en masse gode tanker i solskinnet :smile:

Da jeg kom hjem, tog jeg et hurtigt bad, inden jeg lige præcis kunne nå en smut i Føtex inden lukketur. Efter et par indkøb, kunne jeg smutte hjem og lave mig en gang BB koldskål. Mmmmm, det smagte skønt :wub: :wub:

Link to comment
Share on other sites

Haha, tunge ben er altid godt - og specielt hvis man har mulighed for en tur til at løsne dem lidt op igen :smile: Så skal du nok være klar hvis du drøner til klubtræning i morgen.

Men nu hvor du skal deltage i en tri, kunne du være du skulle begynde at køre lidt mere intervaltræning. De 18 km er jo ingen udfordring for dig, men at holde en høj hastighed bliver nok sværre. Intervaller på en 5-6 minutter hvor du kører 84-90% af max kunne være en løsning, eller måske 2x20 intervaller hvor du ligger omkring 85% af max :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ked af at indrømme det, men dagens Tour etappe skuffede mig fælt! Jeg er og bliver Saxobank Sungard fan, så selvom Andy leverede flot cykelløb, så sidder jeg med nedern på. Jeg havde virkelig håbet og troet på et comeback fra Contador, men det skete som bekendt ikke.

Mens jeg så afslutningen af etappen, gik jeg og gjorde mig klar til dagens træning med klubben, så alt var klar når rytterne passerede målstregen. Etappen sluttede forholdsvis sent idag, så jeg havde lidt travlt derefter. Men da jeg får fat i cyklen, kan jeg surt konstatere at baghjulet er næsten fladt! Jeg prøver at pumpe op igen, men der var ikke noget at gøre. Det betyder et slangeskift og tab af dyrebar tid. Jeg kommer derfor for sent til klubben og A holdene er derfor kørt :unhappy:

B holdet står tilbage, så jeg vælger at køre med dem - og sikke en kaffetur det blev.

Vi tøffede afsted i virkelig lavt tempo, kørte lidt bakker men måtte samle stort op efter selv den mindste knold. Lidt ærgerligt, for jeg var tændt på at give gas. For bare at få en smule puls på, lagde jeg mig i front, og der blev jeg mere eller mindre konstant. Jeg fik på ingen måder lov til at pace tempoet, men lidt puls kom der da på.

Efter ca. 45 km kommer vi til et t-kryds. Jeg ser pludselig at A1 holdet kommer susende fra vores venstre side, og tager derefter en hurtig beslutning - jeg siger farvel til B´erne og kører efter dem.

Det kostede en del kræfter, for ikke at sige mange, at lukke hullet til dem, men jeg kom op og lagde mig komfortabelt på hjul, i et forsøg på at få ro på pulsen igen. Men det var svært, for hold nu kæft hvor kørte de bare stærkt! Jeg måtte konstant holde tungen lige i munden, for en mistet meter ville blive fatal for mig.

På vejen ind mod Vejle ligger vi konstant og trykker den af med ca. 45 km/t. Det kan vist godt man kalde tempotræning :crazy: Og da vi så nærmer os Vejle, eksploderer det hele på vejen ind mod skiltet. Der bliver virkelig kørt race. Folk skubber lidt til hinanden for at vinde positioner, og der bliver stukket i højre og venstre. Jeg er så heldig at finde mig et stabil hjul, så jeg sidder faktisk med godt fremme. Jeg vil ikke lige frem påstå, at jeg blander mig i spurten, men mod forventning blev jeg heller ikke kørt agterud :4thumbup:

Tid: 2 timer 14 min

Distance:70,75 km

Gns. fart: 31,7 km/t

Gns. puls: 80% af max

Tempoet siger måske ikke så meget, men til historien hører jo det MEGET sløve udlæg!

På mange måder er jeg super glad for dagens træning. Den beviser nemlig klart og tydeligt, hvor meget bedre jeg er blevet til tempokørsel. Det er måske forsat ikke mig der tager de hårdeste føringer på flad vej, men det kniber ikke længere med at sidde med, når andre forcerer voldsomt på de lange lige stræk.

Generelt set, så er jeg bare blevet en meget bedre rytter de sidste 6 måneder. De mange sadeltimer har sat sit præg på både min tekniske kunnen, men også mit output i pedalerne. Ja, der har været ups and downs, men 2011 har på alle måder gjort mig stærkere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så blev årets tour afgjort, desværre ikke med min mand på podiet :unhappy: Men det til trods, så må man sige at der virkelig er blevet kørt race de sidste mange dage. Et race der sluttede med en yderst værdig vinder!

Jeg har egentlig aldrig rigtig været Cadel Evans fan. Jeg har altid synes, at han var lidt farveløs og usympatisk, men de sidste 3 uger har han efterladt et godt indtryk og ikke mindst kørt et værdigt race, så min holding har ligeså stille ændret sig.

At se ham i pressezonen efter dagens etappe var jo ligefrem rørende, så ham kænguru-fyren får en stor :4thumbup: fra mig :4thumbup:

Min egen træning, har jeg ikke ligefrem været flittig til at logge, så der kommer lige en opsamling her.

Fredag

Fredag eftermiddag havde jeg fået den total ufede tjans, i form af en instruktørtime i centret fra 16,30-17,30. Efter at have set de første 30 km af dagens etappe på jobbet, kunne jeg da næsten heller ikke løsrive mig, men der var ingen kære mor!

Heldigvis var det en flok topmotiverede kunder der dukkede op til timen, så der gik ikke lang tid inden touren var glemt og al fokus var på at pumpe pulsen op.

Tid: 50 min

Gns. puls: 86% af MAX

Efter spinning fik jeg også kørt en let gang BB, inden det gik over den jyske hede mod Herning. Mine forældre havde optaget tour afslutningen, så jeg crashede på sofaen - med fuld forplejning - mens rytterne sled sig afsted.

Lørdag

Jeg startede dagen ud med en tur hos frisøren, altid dejligt - selvom det slider på kontoen. Derefter var jeg en smut på job, inden jeg snørrede løbeskoene og kastede mig ud i Vejles gader.

Løbeturen gik omkring centret, hvor jeg fik trænet lidt overkrop og core.

Derefter videre og hjem.

Tid: 31 min

Distance: 5,80 km

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Jeg er igen kommet lidt bagud med min log! Mest af alt fordi at mit internet crashede, netop som jeg skulle til at poste et længere MOL indlæg igår :devil:

Tålmodigheden til at starte forfra var væk, så jeg gik direkte videre til trøstespisning på den lokale isbar.

Da uret vist 9,15 igår morges, blev jeg vækket af min telefon. Centerchefens bedende stemme var i den anden ende af røret, en instruktør var udeblevet, så han manglede en akut substitut til en øvet time 30 min senere. Det blev mig.....

Hurtigt ud af sengen, i cykeltøjet og så afsted. Jeg nåede ikke at få noget som helst energi indenbords, så det blev en hård time i sadlen.

Tid: 50 min

Gns. puls: 83% af MAX

Efter timen var jeg en smut i Føtex, hvorefter jeg røg hjem på sofaen. Der lå jeg og kogte et par timer - halvt blundende med Tour de France studiet kørende i baggrunden. Det er ægte søndags hygge :4thumbup:

Kl. 15,50 var det dog slut med hyggen. Jeg blev nemlig hentet af en ven, som havde overtalt mig til lidt svømmetræning med tri-klubben. Det var ikke ligefrem med motivationen helt i top, at jeg hoppede i basinet blandt alle de garvede svømmere.

Svømning har jeg ikke praktiseret siden tilbage i 6. klasse, hvor det var obligatorisk i folkeskolen, så jeg havde ikke rigtigt noget begreb om hvor jeg skulle starte.

Jeg fik udleveret en plade, og blev sat igang med lidt svømning med ben. Min dårlige teknik gjorde at benene allerede syrede efter 25 m :blink: Efter lidt tids plasken, kiggede træneren forbi og kiggede lidt på min teknik. Han rettede lidt, og lod mig derefter svømme lidt for mig selv. Det lykkedes mig at finde en fin crawlrytme, hvor jeg fik nogenlunde styr på vejrtrækningen. OK, jeg tog da et par liter vand ind, men overordnet set gik det bedre end forventet.

Efter ca. 30 min kiggede træneren igen forbi. Han rettede lidt på mine armtag, og bad mig om at holde benene strækte og lade bevægelsen komme fra hoften. Nemmere sagt end gjort, må jeg sige....

En time i vandet og jeg var helt færdig, og krøb over i varmvandsbassinet for at hyggesnakke lidt med de andre. Jeg fik lidt ros med på vejen, og blev sågar opfordret til at stile mod en Iron Man næste efterår - denne opfordring går jeg nu og overvejer temmelig kraftigt.

Mandag

Kl. 6,15 sad jeg atter i sadlen. Morgenspinning skulle overståes. Mine ben var temmelig døde, men jeg har heller ikke haft en hviledag siden sidste mandag. Jeg tog den derfor lidt med ro og kom nogenlunde igennem.

Tid: 40 min

Gns. puls: 80% af MAX

Resten af dagen står på hvile!

Link to comment
Share on other sites

Som jeg tidligere har fortalt lidt om, så har jeg tilmeldt mig et 12 ugers body challenge forløb i centret. Et forløb hvor der virkelig trænes igennem og hvor man samtidigt skal følge en stram kostplan.

Jeg har virkelig glædet mig til dette forløb, men her i 11. time begynder jeg med at tvivle på, om det er det rette for mig at kaste mig over på nuværende tidspunkt.

Min tvivl er opstået efter at have tænkt de foregående måneders træning, samt det kommende års mål igennem. Jeg har trænet hårdt over en lang periode, og tænker derfor at endnu et hårdt forløb, kan blive dråben der får bæret til at flyde over og i værste fald ende med en skade eller kronisk/mental træthed.

Efteråret er jo på mange måder netop den årstid, hvor man kan tillade sig at tage en slapper og drosle lidt ned på træningen, men det vil jeg ikke kunne tillade mig, hvis jeg går ind til et 12 ugers forløb startende ultimo august.

Lysten er der, ingen tvivl om det, men hvad vil være fornuftigt at gøre???

Jeg har brug for lidt MOL ekspertise, så kom endelig med jeres synspunkter og holdninger til det.

Link to comment
Share on other sites

En time i vandet og jeg var helt færdig, og krøb over i varmvandsbassinet for at hyggesnakke lidt med de andre. Jeg fik lidt ros med på vejen, og blev sågar opfordret til at stile mod en Iron Man næste efterår - denne opfordring går jeg nu og overvejer temmelig kraftigt.

Do it! Jeg joiner gerne med :smile:

Lysten er der, ingen tvivl om det, men hvad vil være fornuftigt at gøre???

Jeg har brug for lidt MOL ekspertise, så kom endelig med jeres synspunkter og holdninger til det.

For mig handler træning ligeså meget om at have det godt og sjovt, som om generel sundhed og velvære. Jeg træner fordi jeg synes det er sjovt; fordi jeg ikke kan lade være. Så er de sidegevinster du får med i pakken jo bare ekstra bonus, men jeg træner i bund og grund fordi jeg er så stor en egoist, at jeg ikke kan lade være.

Derfor synes jeg helt klart, hvis du har lysten, at du skal tage udfordringen op. Sådan som jeg forstår det, dyster du ikke imod nogen, og din eneste modstander er derfor også din bedste holdkammerat; dig selv. For mig er der ikke de store kvaler. Hvis du har lysten, så gør det helt klart!

Link to comment
Share on other sites

Efteråret er jo på mange måder netop den årstid, hvor man kan tillade sig at tage en slapper og drosle lidt ned på træningen, men det vil jeg ikke kunne tillade mig, hvis jeg går ind til et 12 ugers forløb startende ultimo august.

Tjo tja. Jeg cykler som oftest frem til et sted i slutningen af oktober - alt afhængig af vejret og sådan. Så holder jeg fri i november og starter træningen op for alvor igen i december. En måned er mere end rigeligt til mig i hvert fald, så mon ikke det også er det for dig? :smile: Jeg synes du skal gøre det, for hvad har du ellers af mål efter din tri? Tro mig, du vil fortryde det hvis du ikke får trænet mens vejret er til det!

Link to comment
Share on other sites

Endelig solskinsvejr igen :4thumbup:

Kl. 18 stod jeg derfor nede ved cykelklubbens samlingspunkt, klar parat til at give gas.

Der var et rimelig pænt fremmøde, så A1 holdet var større end normalt. Det så jeg som min chance, da niveauet så er noget mere spredt.

Det blev en hård start ud af Vejle. Vi kørte ud mod Nr. Vilstrup, og her stiger vejen mere eller mindre fra første kilometer. Min puls røg lynhurtigt op i rød zone - ja faktisk helt op på 97% af max :blink:

Jeg må indrømme, at det fik mig til at genoverveje min beslutning om at køre med 1´erne, men jeg valgte at bide tænderne sammen og holde på. Jeg ved jo, at jeg er langsom starter, så håbet om at genvinde kontrolen levede endnu.

De første 10 km blev gennemført med et pulssnit på 91% af max. Syg opvarmning :blink:

Heldigvis faldt der lidt ro over feltet, og vi kom ud på nogle lidt fladere strækninger. Planen var egentlig at gemme mig lidt nede i bagenden, men det er altså bare ikke fedt konstant at sidde i elastikken. Så hellere sidde i forreste halvdel. Det gav mig så også nogle få føringer, men det gik, selvom pulsen eksploderede hver eneste gang jeg fik vinden på snuden.

Efterhånden som turen gik, blev jeg bedre og bedre kørende. Jeg kom fornuftigt over bakkerne, også selvom der blev accellereret, og jeg sad konstant godt med på hjul - selv når vi bragede derud af med 45 km/t. Alt i alt var det på alle måder en fed tur - en af de ture der virkelig giver hår på brystet :superman:

Tid: 2 timer 18 min

Distance. 82,23 km

Gns. fart: 35,5 km/t - WTF :superman: :superman:

Gns. puls: 84% af MAX :crazy:

Jeg har aldrig nogensinde tilbagelagt en tur med så høj et snit, så jeg er derfor noget stolt lige nu. OK, jeg pacede ikke selv dette tempo i hus, men ser jeg bare 4 måneder tilbage, så var det fuldstændigt urealistisk for mig at sidde med i dette tempo.

I morgen vågner jeg sikkert med møgstive ben, hvilket passer super dårligt. Kermit kommer nemlig på besøg, og planen er at han skal have prygl på bakkerne. Ikke den perfekte opladning, men pyt, så slipper han sikkert for at skulle bortforklare alle de tabte bakkespurter :w00t: :w00t: LOL :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I morgen vågner jeg sikkert med møgstive ben, hvilket passer super dårligt. Kermit kommer nemlig på besøg, og planen er at han skal have prygl på bakkerne. Ikke den perfekte opladning, men pyt, så slipper han sikkert for at skulle bortforklare alle de tabte bakkespurter :w00t: :w00t: LOL :w00t:

Totalt flot kørt. Det er sgu for sejt, men kan godt forstå du måske savner lidt intervalkørsel, for det virker da som om det bare har været tons?

Men ingen undskyldninger, for jeg har også haft en ond tur i dag og kommer til at sidde i en bil i 2,5 time hver vej. Satser i øvrigt på at give dig baghjul no matter what på bakkerne i morgen :cool::laugh:

Link to comment
Share on other sites

På bakketur med Kermit

To på stribe! Yeah, please let the sun keep shining :bigsmile:

Det gode vejr kombineret med en "cykeldate" med Kermit, fik mig til at pjække lidt fra arbejde, så jeg kunne komme hjem i ordentlig tid. Sikke et godt valg det var!

Vi hookede op nede i Vejle C, og så rullede vi ellers ud langs vandet mod Munkebjerg. Turen skulle selvfølgelig bruges til at vise lidt af Vejles legendariske bakker frem, og skulle turen ikke starte op af Munkebjerg, ja hvor skulle den dog så starte???

Jeg mærkede hurtigt at benene var stegte ovenpå gårsdagens klubtur, men der var hverken tid eller lyst til at klynke for meget, så ud over stepperne det gik. Efter ca. 6 km´s opvarmning gik det løs på første bakke. Et kort sekund håbede jeg på at kunne sidde bare nogenlunde med Kermit op af bakken, men allerede efter 10 m var jeg sat. En mindre accelleration og wupti, Jannie hang i en tynd tråd og måtte straks derefter slippe. Jeg lod Kermit køre, og prøvede at skåne mig selv en smule på vejen mod toppen.

Fra toppen kørte vi mod Vinding i et forsøg på at finde ud til Jennum bakken. Professorinden fejlede dog lidt i ruteplanlægningen, så vi fik os en rundtur i Vejle syd. Efter lidt fumlen kom vi dog igen på rette spor, kørte op af Ribevej bakken, videre mod Haraldskær ud til foden af Jennum bakken.

Her fik jeg hurtigt sendt Kermit afsted, hvilket han gjorde i en temmelig solid accelleration. Den mand har altså bare et antrit som man skal lede længe efter. Respekt for det!

Jeg nåede halsende toppen af bakken, fik hentet Kermit der rullede afsted og så forsatte vi ellers mod Fårup Sø. Endnu en bakke i vente!

Med Fårup Sø bakken veloverstået, forsatte vi ind mod Vejle. Næste udfordring skulle være Jelling bakken. Mine lægmuskler var efterhånden ved at eksplodere, så accellerationer var et absolut NO GO. Kermit derimod, han tonsede bare afsted og strøg over bakkerne med en helt utrolig speed.

Ærgerligt for mig, så ventede der stadigvæk en håndfuld bakker. Først Gl. Hornstrup bakken, så Hornstrup Kirkeby bakken, Gl. Kongevej og til slut Kiddesvej. Især de to sidst nævnte er dræberbakker uden lige, men ikke desto mindre skulle jeg tvinge røven op over!

Op det kom vi da også. Kermit først og så mig et godt stykke efter.....

Tid: 2 timer 21 min

Distance: 60,88 km

Gns. puls: 78% af max

Gns. fart: 25,9 km/t

Højdemeter: 690 m

Tempoet set over hele turen, er bestemt ikke noget at prale af, men til historien hører det faktum at vi fik sludret en hel del mellem bakkerne :wink: Sludre gjorde vi også, da vi afsluttede vores tur med en whopper menu på Burgerking :laugh:

Faktisk var det en super hyggelig tur i et fantastisk selvskab :4thumbup:

Om Kermits kørsel er der kun en ting at sige: Få så fingeren ud og få kørt nogle licensløb!

Med det antrit ligger der helt klart en bunke point og venter!!!

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang tak for turen - var altså suverænt at få en guide på i det område, ellers var jeg sgu nok faret vild :laugh: Næste gang må du have lidt friskere ben og knap så mange undskyldninger :laugh: Men fandme godt kørt med trætte ben og en bagskifter der drillede! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang tak for turen - var altså suverænt at få en guide på i det område, ellers var jeg sgu nok faret vild Næste gang må du have lidt friskere ben og knap så mange undskyldninger Men fandme godt kørt med trætte ben og en bagskifter der drillede!

Tak i lige måde :bigsmile:

Tætte ben eller ej, så kommer det nok til at knibe med at følge dit tempo, men det til trods var det stadigvæk en fornøjelse at rulle lidt med dig.

Link to comment
Share on other sites

Morgen plaskeri

Til trods for at min dag startede allerede kl. 5,15, så skal jeg langt tilbage i kalenderen for at finde en dag med en mere perfekt start end idag :bigsmile:

Der stod morgensvømning på programmet - mit bare 2. svømmepas i min tri karriere :wink: - og det gik sgu egentlig meget godt!

Jeg startede ud med lidt opvarmning med plade. Bare sådan lige for at få benene lidt i gang og for at træne lidt benteknik. Efter ca. 200 m gik jeg over til at svømme lidt bryst, inden jeg smed en "pool boy" mellem benene og begyndte at crawle.

Da jeg først lige havde fundet rytmen, gik det støt og roligt bedre og bedre fra bane til bane. Min stil bliver mindre hektisk, vejrtræningen mere kontrolleret og armtagene også bedre og bedre :smile:

Efter ca. 20 min. svømning, hoppede tri klubbens træner også i baljen. Det passede mig fint, for så kunne jeg måske få et par fif med på vejen. Han kom da også løbende med gode råd, så det var ren bonus.

Da jeg havde svømmet 900 m, var jeg egentlig ved at være lidt træt. Målet var at lande på 1200 m, så der var forsat lidt at arbejde med. Thomas (træneren)udfordrede mig dog til at snuppe 400 m uden pause, og da jeg aldrig går af vejen for en udfordring, kastede jeg mig ud i det og crawlede afsted.

Det gik faktisk fint! Især taget i betragtning af, at jeg allerede havde en del baner i kroppen.... OK, jeg indrømmer gerne at de sidste par baner var lidt hårde, men dog ikke værre end at jeg forsat kunne holde nogenlunde styr på teknikken, så jeg kom i mål i sikker stil :smile:

I alt blev det til 1500 m :bubblebath:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Gear opdate

Mit Polar ur har irriteret mig lidt den seneste tid, mest af alt fordi jeg savner GPS funktionen når jeg løber. Oveni det så bliver jeg også lidt små-knotten, hver gang jeg skal overføre træningsdata til computeren. Polars software er nemlig ikke Mac kompatibel, så jeg må benytte mig af bootcamp for at kunne se min træning efter i sømmene :sneaky2:

Lidt gear-snak med Kermit i går, fik mig til at gå direkte hjem og sætte Polar uret til salg på dba, og nu har jeg så netop bestilt et Garmin FR610HR hos pulsure.dk. De har lovet mig lev. i morgen, så jeg har lidt nyt legetøj til weekenden :4thumbup:

Valget blev truffet primært på baggrund af størrelsen! FR310XT´eren ligner jo nærmest en mursten på min spinkle pigearm :blink: Desuden skulle den nye 610´er være helt genialt med masser af fede features kombineret med en optimeret GPS funktion.

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

… nu har jeg så netop bestilt et Garmin FR610HR hos pulsure.dk. De har lovet mig lev. i morgen, så jeg har lidt nyt legetøj til weekenden

Nyt elektronisk legetøj er altid en god ting :4thumbup:

Jeg har kun haft gode erfaringer med Garmin. Og deres Garmin Connect fungerer fint for mig på nettet. Som du selv har bemærket, så er deres ure også ved at komme ned i en størrelse, der ligger under de tidligere tiders mursten :crazy:

Lyder ellers som om, at I har aft en god rundtur omkring Vejle. Det er og bliver bare noget af Danmarks bedste cykelterræn. At have de veje lige uden for døren er et privilegium.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share