Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Jeg hijacker lige din tråd lidt Jannie :smile:

Motta: hvor har du købt dine goggles? Jeg leder desperat efter nogle, som ikke dugger, og som ikke lukker for meget vand ind. Der er ingen ordentlige butikker i Århus og omegn, så jeg begynder at overveje at rejse til Kbh og købe et par :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hijacker lige din tråd lidt Jannie :smile:

Motta: hvor har du købt dine goggles? Jeg leder desperat efter nogle, som ikke dugger, og som ikke lukker for meget vand ind. Der er ingen ordentlige butikker i Århus og omegn, så jeg begynder at overveje at rejse til Kbh og købe et par :smile:

Endurance sport, Gammel Kongevej. Men de kan også fåes online: Wiggle

Det med dug, kan klares med lidt spyt/vask af brillerne. Vand har jeg også haft ekstrem meget bøvl med, og har været igennem 4 par briller før jeg fandt dem her, som lukker minimalt med vand ind.

Link to comment
Share on other sites

Hey cykelchick, nu vil jeg lige tillade mig at blande mig mht svømmegear :-)

Jeg er gammel svømmefreak og kan anbefale disse briller (generelt hjemmesiden):

slikbutik for svømmere

Jeg sværger aldrig til andre briller end disse. Der kommer intet vand ind og de sidder perfekt. Du vil dog sikkert opleve at du synes de er lidt hårde ved ansigtet, men det går hurtigt over og man kommer ikke til at ligne sådan en vaskebjørn med dem på, hehe...

Hvis du har brug for gode råd mht udstyr eller andet, så er du altid velkommen :-)

Link to comment
Share on other sites

Endurance sport, Gammel Kongevej. Men de kan også fåes online: Wiggle

Det med dug, kan klares med lidt spyt/vask af brillerne. Vand har jeg også haft ekstrem meget bøvl med, og har været igennem 4 par briller før jeg fandt dem her, som lukker minimalt med vand ind.

He he den med spyttet er en klassiker: the greener, the cleaner :smile:

Har bare ikke turdet gøre det i svømmehallen af frygt for at livredderen vil smide mig ud :blink:

Vil helt klart tjekke Endurance Sport ud når jeg kommer på de kanter igen! Wiggle er jo fantastisk, men vil gerne prøve brillerne på, inden jeg køber...

Link to comment
Share on other sites

Hey cykelchick, nu vil jeg lige tillade mig at blande mig mht svømmegear :-)

Jeg er gammel svømmefreak og kan anbefale disse briller (generelt hjemmesiden):

slikbutik for svømmere

Jeg sværger aldrig til andre briller end disse. Der kommer intet vand ind og de sidder perfekt. Du vil dog sikkert opleve at du synes de er lidt hårde ved ansigtet, men det går hurtigt over og man kommer ikke til at ligne sådan en vaskebjørn med dem på, hehe...

Hvis du har brug for gode råd mht udstyr eller andet, så er du altid velkommen :-)

:4mewantfood:

Lækkert link!! :smile: Tak for det!

Link to comment
Share on other sites

Velbekom da , men må lige komme med en advarsel!! Det kan blive dyrt og den side er skyld i at jeg har udstyr nok til et helt svømmehold, haha...men ja, de har super godt udvalg , dog vær opmærksom på at de holder til i USA og der kan komme told oveni, men ja, synes det opvejes af udvalget. Gider simpelthen ikke stå i en butik og glo på deres sølle udvalg af udstyr og til nogle sindsyge priser...

god shopping og ser frem til at høre hvad og hvor meget du evt køber ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sværger aldrig til andre briller end disse. Der kommer intet vand ind og de sidder perfekt. Du vil dog sikkert opleve at du synes de er lidt hårde ved ansigtet, men det går hurtigt over og man kommer ikke til at ligne sådan en vaskebjørn med dem på, hehe...

Uh ha, de ser "hårde" ud :crazy: Men på den anden side er de billige, så de er måske et forsøg værd.

Tak for linket i øvrigt. Det skal vist granskes lidt nærmere :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

De ER hårde og man skal vænne sig til dem, men sig til hvis du gerne vil prøve at par først, da jeg har et par helt nye liggende derhjemme. Hvis de skal bruges til udendørs brug også, er det værd at overveje dem med spejl i, da de dæmper uv-strålingen , men de er tilgengæld for mørke til svømmehallen...efter min mening :-)Men ok, ellers er de jo ikke dyrere end man kan købe begge dele, hehe...vigtigt med udstyr !

Link to comment
Share on other sites

Morgensvømning

Som tidligere varslet, så skulle der plaskes lidt her til morgen. Det er min 3. morgensvømning på bare 8 dage. Forsætter jeg med den statestik, så går der ikke længe inden jeg er på fornavn med det ældre klientel, som primært fylder basinet på den tid af dagen :wink:

På opfordring fra LaMotta, var planen at svømme lidt korte intervaller idag. Havde jeg vidst hvor hårdt det skulle blive, så havde jeg nok ikke set så meget frem til træningen :blink:

Jeg lagde ud med lidt opvarmning, og efter 300 meters svømning gik det så løs med intervallerne. Planen var at svømme 4 x 100 m for fuld skrue. Mine tider så således ud:

1) 1 min 59 sek (med poolboy)

2) 1 min 56 sek (med poolboy)

3) 1 min 52 sek

4) 1 min 54 sek

De første to intervaller gik fint. OK, jeg var da presset, men ikke mere end at det føltes overkommeligt.

De sidste to intervaller, som blev svømmet uden min elskede poolboy, var derimod direkte ubehagelige. Efter 50 m var jeg max presset på vejrtrækningen, og derfra var det nærmest bare ren overlevelse :crazy:

Derefter svømmede jeg lidt stille og roligt crawl, både med og uden poolboy. Det gik fint, selvom svømningen med ben giver mig lidt problemer og en klart højere puls.

I alt blev det til 1500 m :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning :smile:

Hvis niveauet er identisk næste år, så burde jeg kunne blande mig i top 5. Der er dog to mere eller mindre ubekendte faktorer, nemlig transition og løb.

Transition må jeg have kigget på i weekenden, og løbet giver jeg en test i aften, bare lige for at se hvor jeg står.

Mht. cyklingen, så burde jeg faktisk kunne køre hurtigste tid! Målet der må være et snit på ca. 33-34 km/t :superman:

Gad vide om flertallet svømmer i våddragt?

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Når nu du keder dig på jobbet idag, så kig igennem resultat-listen fra sidste år

post-5949-027211800 1312441859_thumb.png

Din Svømmetider er helt på højde med nogen af de bedste - Og cyklingen ved vi jo du er en haj til. Så er spørgsmålet om du kan holde "hjem" på løbet ?

Meget spændende læsning :smile: Motta, har du et screenshot af cykelruten? 33-34 km/t vil ikke være utænkeligt på en 18 km enkelstart hvis vi snakker pandekageflad og forholdsvis lige strækninger.

Men bliver absolut spændende at følge om det kan lade sig gøre. Jeg aner intet om hvor svært det er at komme fra svømning direkte over på en cykel, men tænker lidt om 18 km måske næsten er for kort til at finde ind i en god rytme?

Link to comment
Share on other sites

Spændende læsning :smile:

Hvis niveauet er identisk næste år, så burde jeg kunne blande mig i top 5. Der er dog to mere eller mindre ubekendte faktorer, nemlig transition og løb.

Transition må jeg have kigget på i weekenden, og løbet giver jeg en test i aften, bare lige for at se hvor jeg står.

Mht. cyklingen, så burde jeg faktisk kunne køre hurtigste tid! Målet der må være et snit på ca. 33-34 km/t :superman:

Gad vide om flertallet svømmer i våddragt?

Præcis - Top 5 burde være realistisk, og på en god dag så ja, hvem ved? Husk på det her er kun for din "Age Group" - her er resten: Link , men en tid omkring 1 time, så er du virkelig med hvor det sneer! :superman:

Jeg har ingen ide om de hurtige svømmere bruger våddragt - det må vi se på dagen, og så tage beslutningen der. Og Transition tider kan vi godt få ned omkring 1 minut - fatter ikke hvad de tosser rundt på med 2-3min :blink: . Du har også en Tri-dragt. Tror der er mange som må skifte!

Har du fået bøjle på?

Link to comment
Share on other sites

Meget spændende læsning Motta, har du et screenshot af cykelruten? 33-34 km/t vil ikke være utænkeligt på en 18 km enkelstart hvis vi snakker pandekageflad og forholdsvis lige strækninger.

Men bliver absolut spændende at følge om det kan lade sig gøre. Jeg aner intet om hvor svært det er at komme fra svømning direkte over på en cykel, men tænker lidt om 18 km måske næsten er for kort til at finde ind i en god rytme?

Ja, absolut spændende. Men jeg maner alligevel lidt til besindelse. Det siger fornuften mig nemlig at jeg bør gøre, hvis jeg ikke skal ende med at skuffe både mig selv og en masse andre.

Det skal ikke opfattes som en form for resignation, for det er slet ikke tilfældet! Jeg vil give alt og lidt mere for at gennemføre i en super tid, og så samtidigt få en god placering.

Glem ikke at det er min første triathlon, så det handler ligeså meget om at få en fed oplevelse undervejs, og fornemme om sporten er i det hele taget er noget for mig.¨

For mig at se er der en masse åbne spørgsmål:

- Kan jeg begå mig i et stort svømmefelt, eller er jeg hende der bliver dukket, når de andre moser frem?

- Hvordan fungerer kroppen når jeg kommer op af vandet efter en hård svømmetur, hvor jeg helt sikkert vil have en eller anden form for iltgæld hængende over mig?

Bliver jeg svimmel? Stivbenet?

- Kommer jeg ud af våddragten i nogenlunde god stil?

- Når jeg at finde trådet på cyklen før turen er overstået?

- Finder jeg løbebenene efter ca. 40-45 min. aktivitet for fuld udblæsning?

Det er langt fra alle af disse åbne spørgsmål der "bekymrer" mig, så de skal selvfølgelig bare ses som en udfordring der skal håndteres på dagen.

Går det hele op i en højere endhed, så tror jeg på en top placering, men ender jeg på en 20. plads efter at have stødt på lidt udfordringer undervejs, så vil jeg også gerne stå i en situation, hvor jeg stadigvæk kan være tilfreds med det og have lyst til endnu en tri engang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Præcis - Top 5 burde være realistisk, og på en god dag så ja, hvem ved? Husk på det her er kun for din "Age Group" - her er resten: Link , men en tid omkring 1 time, så er du virkelig med hvor det sneer!

Den havde jeg så ikke lige fået med :blush:

Jeg har ingen ide om de hurtige svømmere bruger våddragt - det må vi se på dagen, og så tage beslutningen der. Og Transition tider kan vi godt få ned omkring 1 minut - fatter ikke hvad de tosser rundt på med 2-3min . Du har også en Tri-dragt. Tror der er mange som må skifte!

Jeg studsede også over tiderne, for synes at 3-4 min lyder af meget. Men hvad med løbeturen hen til T1? Den tæller måske med her?

Yes, min tri-dragt skal selvfølgelig i spil. Regner ikke med at skulle have andet på, da distancen er så kort og intensiv at jeg nok skal holde varmen.

Mht. skiftet til løbesko, så bliver det lynhurtigt, da jeg regner med at løbe i mine Nike free som jeg ikke skal snøre men bare trække på.

Har du fået bøjle på?

Ikke endnu. Ham jeg låner den af skulle selv bruge den, så jeg henter den først i frokostpausen idag.

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Meget spændende læsning :smile: Motta, har du et screenshot af cykelruten? 33-34 km/t vil ikke være utænkeligt på en 18 km enkelstart hvis vi snakker pandekageflad og forholdsvis lige strækninger.

Men bliver absolut spændende at følge om det kan lade sig gøre. Jeg aner intet om hvor svært det er at komme fra svømning direkte over på en cykel, men tænker lidt om 18 km måske næsten er for kort til at finde ind i en god rytme?

Cykelruten er pandekageflad - Det er Amager - Ruten er ikke beskrevet i detaljer, men kun "i og omkring strandparken". Om det er en rundstrækning ved jeg faktisk ikke? Men det kan jo give lidt trafik. Dog er ruten spærret af for bil-trafik og hjemmeværnet står der, så mon ikke den kan beskrives som "hurtig". De hurtigste herre kørte 38-39km/t sidste år.

Det er rigtigt at man lige skal vende sig til transition - Det kan give nogle sjove gang-arter specielt efter T2 :laugh: ! Svømning til cykel burde være overkommeligt - især når svømmedistancen er så kort at kroppen ikke vender sig til den horizontale position. Men det skal selvfølgelig lige testes. Regner med at Jannie skal kører lidt opvarmning inden racet af benene, så de er helt klar på cyklen.

Den havde jeg så ikke lige fået med :blush:

Ja, der er lige de 25-29årige, 34-40årige og 40-44årige som man skal passe på - Men en age-group sejr er fandme også noget der rykker!! :superman:

Jeg studsede også over tiderne, for synes at 3-4 min lyder af meget. Men hvad med løbeturen hen til T1? Den tæller måske med her?

Yes, min tri-dragt skal selvfølgelig i spil. Regner ikke med at skulle have andet på, da distancen er så kort og intensiv at jeg nok skal holde varmen.

Mht. skiftet til løbesko, så bliver det lynhurtigt, da jeg regner med at løbe i mine Nike free som jeg ikke skal snøre men bare trække på.

Det burde ikke tage lang tid - Din tid fra svømningen bliver registreret på en måtte når du kommer op, og tilsvarende på en måtte når du løber ud af T1. Jeg tror snildt vi kan få dig ned i tid der - Og hvis bare du kommer ud så du kan hente toppen på cyklen, så ser det fornuftigt ud. Men, som du selv siger, lad os lige mane til besindighed. :wink:

Ikke endnu. Ham jeg låner den af skulle selv bruge den, så jeg henter den først i frokostpausen idag.

Fedt nok - Bare du lige kan vende dig til den!

Link to comment
Share on other sites

Men, som du selv siger, lad os lige mane til besindighed.

Jeg tror at den kommende weekend gør mig meget klogere, så jeg ser lige hvordan det hele forløber, inden jeg sætter mig et konkret mål. En topplacering i min aldersgruppe kunne dog være alletiders tri-boost, det indrømmer jeg da gerne :cool:

Link to comment
Share on other sites

Morgensvømning

Som tidligere varslet, så skulle der plaskes lidt her til morgen. Det er min 3. morgensvømning på bare 8 dage. Forsætter jeg med den statestik, så går der ikke længe inden jeg er på fornavn med det ældre klientel, som primært fylder basinet på den tid af dagen :wink:

På opfordring fra LaMotta, var planen at svømme lidt korte intervaller idag. Havde jeg vidst hvor hårdt det skulle blive, så havde jeg nok ikke set så meget frem til træningen :blink:

Jeg lagde ud med lidt opvarmning, og efter 300 meters svømning gik det så løs med intervallerne. Planen var at svømme 4 x 100 m for fuld skrue. Mine tider så således ud:

1) 1 min 59 sek (med poolboy)

2) 1 min 56 sek (med poolboy)

3) 1 min 52 sek

4) 1 min 54 sek

De første to intervaller gik fint. OK, jeg var da presset, men ikke mere end at det føltes overkommeligt.

De sidste to intervaller, som blev svømmet uden min elskede poolboy, var derimod direkte ubehagelige. Efter 50 m var jeg max presset på vejrtrækningen, og derfra var det nærmest bare ren overlevelse :crazy:

Derefter svømmede jeg lidt stille og roligt crawl, både med og uden poolboy. Det gik fint, selvom svømningen med ben giver mig lidt problemer og en klart højere puls.

I alt blev det til 1500 m :4thumbup:

Det må jeg sige!! Det er saftsuseme nogle gode svømmetider du har der!! :superman:

Mht svømningen vil jeg ikke være nervøs. Tænk på, at denne type stævner er for bredden og ikke for 'eliten'. Derfor vil der være rigtig mange, som aldrig har prøvet at svømme i åbent vand før. Og med din udholdenhed og det tempo du lægger for dagen, vil jeg tro, at du sagtens kan lægge dig i spidsen af feltet.

Jeg vil anbefale dig at bruge våddragt. Tror at de sekunder/minutter du kan hente i tempo og ekstra krudt til cyklen og løbet (fordi du sparer rigtig mange kræfter ved at svømme i våddragt) rigeligt vil opveje den tid, du skal bruge på at tage dragten af. Og du har jo tridragten nedenunder. Få fat i en elastik til at have rundt om livet til dit startnummer, og så er der også sekunder sparet der.

Ihhh det er så spændende!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at den kommende weekend gør mig meget klogere, så jeg ser lige hvordan det hele forløber, inden jeg sætter mig et konkret mål. En topplacering i min aldersgruppe kunne dog være alletiders tri-boost, det indrømmer jeg da gerne :cool:

:smile:

Det må jeg sige!! Det er saftsuseme nogle gode svømmetider du har der!! :superman:

Mht svømningen vil jeg ikke være nervøs. Tænk på, at denne type stævner er for bredden og ikke for 'eliten'. Derfor vil der være rigtig mange, som aldrig har prøvet at svømme i åbent vand før. Og med din udholdenhed og det tempo du lægger for dagen, vil jeg tro, at du sagtens kan lægge dig i spidsen af feltet.

Jeg vil anbefale dig at bruge våddragt. Tror at de sekunder/minutter du kan hente i tempo og ekstra krudt til cyklen og løbet (fordi du sparer rigtig mange kræfter ved at svømme i våddragt) rigeligt vil opveje den tid, du skal bruge på at tage dragten af. Og du har jo tridragten nedenunder. Få fat i en elastik til at have rundt om livet til dit startnummer, og så er der også sekunder sparet der.

Ihhh det er så spændende!!! :4thumbup:

Tror du har ret - og jeg har en ekstra number-strap. Desuden har jeg en enkeltstarts hjelm der måske passer....Wruuuuumm Wrruuuummm!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share