Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Så er dagens to spinningtimer overstået, og jeg sidder nu og venter utålmodigt på, at min grovpasta nærmer sig "al dente".

Damn, jeg er sulten! Men hvem ville ikke være det efter to højintensive spinningtimer?

Timerne blev gennemført med voldgode ben. Jeg kunne træde og træde uden at blive ramt af alt for meget syre. Sikke en dejlig fornemmelse oven på tirsdagens noget hårde oplevelse. At jeg så samtidig stadigvæk er knivskarp efter to veloverståede timer, er bare ren bonus som giver et løft på overskudskontoen :4thumbup:

Efter begge timer fik jeg samtidig en masse positive kommentarer med på vejen, fra kunder som havde haft en hård men positiv oplevelse. Det varmer altid med lidt ros til instruktøren :bigsmile:

Torsdagens stats:

1 time og 50 min spinning - puls gns. 87 % (Suunto)

En del af jer kender sikkert lidt til de forskellige pulssystemer, der efterhånden er en fast bestanddel af alle centre.

Når jeg kører som instruktør, benytter jeg altid dette system (Suunto), mens jeg er begyndt at bruge mit Garmin ur, når jeg træner som almindelig kunde. Jeg har over en periode, undret mig lidt over hvorfor det altid føltes hårdere, når jeg træner med Garmin frem for Suunto. 80% af max føles væsentlig hårdere med mit Garmin ur. Efter lidt undret har jeg så bemærket, at 80% med Garmin uret er lig 10 pulsslag mere end med Suunto - ligeledes ved 80%

Det skyldes selvfølgelig det faktum, at Garmin uret tager udgangspunkt i flere parametre - væsentligst af alt hvilepulsen.

Det gør Suunto nemlig ikke. Her indtastes kun maxpuls, højde, alder og vægt.

Det jeg vil frem til med ovenstående forklaring er, at I ikke må undre jeg over mit høje pulsgennemsnit på mine spinningtimer.

Med mit Garmin ur, vil jeg typisk ligge på ca. 80 - max 82% efter en monster hård time, og aldrig nogensinde i nærheden af 87% som jeg ofte gør, når jeg kører med Suunto.

Det irriterer mig egentlig lidt, at de fleste kunder kører i den tro om, at kørsel ved 85% egentlig ikke er voldsom hårdt. De bliver jo vildledt af et system der ikke stemmer overens med virkeligheden..... Men på den anden side kender mange kunder hverken deres hvile eller max puls, og så kan man snakke om usikkerhedsparametre fra nu af og så til evig tid.....

Link to comment
Share on other sites

I dag er bare en af de dage, hvor enhver form for fysisk aktivitet bør give store skulderklap!

En alt for våd aften i går, har nemlig resulteret i fæle tømmermænd :mad:

Vi var til fødselsdag hos min søsters kæreste, hvilket udviklede sig til noget af en fest. Og festabe som jeg nu engang er, ja så indfandt stemningen sig hurtigt og alt for mange genstande røg indenbords.

Vi havde dog været fornuftige nok, til at indse risikoen allerede før festens start, så vi havde besluttet os for at indlogere os hos mine forældre. Optimistisk som jeg nu engang er, så havde jeg tilmed smidt cyklen bag i bilen, pakket en taske med cykelkluns, og så var det ellers min mening at cykle hjem i dag (Ikast-Vejle).

Da jeg vågnede i morges kl. 8, var det med klassiske tømmermænd, bestående af hovedpine og kvalme. Bare en simpel ting som at få sat kontaktlinser i, var en stor udfordring for mig..... Men op kom jeg da og lidt morgenmad blev indtaget.

Ved morgenbordet sad jeg og spekulerede på, om jeg skulle tage cyklen hjem eller hoppe på bagsædet af Audi´en og så ellers bare sove hele køreturen hjem. Der hersker ingen tvivl om hvad der lokkede mest - og det var for én gangs skyld ikke cyklen :crazy:

Men med en god portion rygrad, så fik jeg hanket op i mig selv, kom i cykeltøjet og cyklede så ellers afsted.

Vinden var i syd og blæste med ca. 14 m/sek lige ind i fjæset på mig de første 15 km :crazy:

Selvom jeg tog det stille og roligt, så røg min puls alligevel op på 90% af max og blev der den første halve time.

Det siger vist alt om min tilstand.....

Nå men hjem det kom jeg, selvom jeg havde MANGE kriser undervejs. Vinden var bare så fucking hård, mine ben kørte i firkanter og maven gjorde kvaler. Alt dette gør mig dog bare endnu mere stolt over at være kommet afsted!

Dagens stats:

82,09 km - gns. fart 26,6 km/t

Nu sidder jeg i sofaen - ligger snart - og lader op til en ny fest, nemlig julefrokost med arbejdet.

Jeg har knap 3 timer til at komme op på beatet igen...... Mon ikke jeg når det :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Men med en god portion rygrad, så fik jeg hanket op i mig selv, kom i cykeltøjet og cyklede så ellers afsted.

Vinden var i syd og blæste med ca. 14 m/sek lige ind i fjæset på mig de første 15 km. Nå men hjem det kom jeg, selvom jeg havde MANGE kriser undervejs. Vinden var bare så fucking hård, mine ben kørte i firkanter og maven gjorde kvaler. 82,09 km - gns. fart 26,6 km/t

Du får ingen problemer med at gennemføre La Marmotte til næste år 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Godt gået - du har da en rygrad som en blåhval :superman:

"A winner never quits, a quitter never wins" :4thumbup:

God fornøjelse i aften igen.

Fyssen.

I dag er bare en af de dage, hvor enhver form for fysisk aktivitet bør give store skulderklap!

En alt for våd aften i går, har nemlig resulteret i fæle tømmermænd :mad:

Vi var til fødselsdag hos min søsters kæreste, hvilket udviklede sig til noget af en fest. Og festabe som jeg nu engang er, ja så indfandt stemningen sig hurtigt og alt for mange genstande røg indenbords.

Vi havde dog været fornuftige nok, til at indse risikoen allerede før festens start, så vi havde besluttet os for at indlogere os hos mine forældre. Optimistisk som jeg nu engang er, så havde jeg tilmed smidt cyklen bag i bilen, pakket en taske med cykelkluns, og så var det ellers min mening at cykle hjem i dag (Ikast-Vejle).

Da jeg vågnede i morges kl. 8, var det med klassiske tømmermænd, bestående af hovedpine og kvalme. Bare en simpel ting som at få sat kontaktlinser i, var en stor udfordring for mig..... Men op kom jeg da og lidt morgenmad blev indtaget.

Ved morgenbordet sad jeg og spekulerede på, om jeg skulle tage cyklen hjem eller hoppe på bagsædet af Audi´en og så ellers bare sove hele køreturen hjem. Der hersker ingen tvivl om hvad der lokkede mest - og det var for én gangs skyld ikke cyklen :crazy:

Men med en god portion rygrad, så fik jeg hanket op i mig selv, kom i cykeltøjet og cyklede så ellers afsted.

Vinden var i syd og blæste med ca. 14 m/sek lige ind i fjæset på mig de første 15 km :crazy:

Selvom jeg tog det stille og roligt, så røg min puls alligevel op på 90% af max og blev der den første halve time.

Det siger vist alt om min tilstand.....

Nå men hjem det kom jeg, selvom jeg havde MANGE kriser undervejs. Vinden var bare så fucking hård, mine ben kørte i firkanter og maven gjorde kvaler. Alt dette gør mig dog bare endnu mere stolt over at være kommet afsted!

Dagens stats:

82,09 km - gns. fart 26,6 km/t

Nu sidder jeg i sofaen - ligger snart - og lader op til en ny fest, nemlig julefrokost med arbejdet.

Jeg har knap 3 timer til at komme op på beatet igen...... Mon ikke jeg når det :superman:

Link to comment
Share on other sites

Cykolog, jeg håber at du har ret :4thumbup:

Nå, men heldigvis blev gårsdagens fest ikke lige så våd som fredagens - i hvert fald ikke for mit vedkomne.

Den hårde cykeltur kombineret med for lidt søvn, gav ikke ligefrem verdens bedste cocktail, så da klokken passerede midnat var der tæt på udsolgt. Da kollegaerne vendte snuden mod byen, sprang jeg i stedet under dynen og fik mig en god nats søvn.

Dagen i dag har foregået i laveste gear. Sofaen har været klistret til ryggen af mig og bogen Riis, har været alle tiders tidsfordriv.

Det er i øvrigt en super god bog, som jeg kun kan anbefale.

Men selvom jeg ikke har foretaget mig meget, så er det alligevel blevet til lidt træning nede i centret - nemlig en god gang full body styrketræning. Jeg var lidt uoplagt i dag, men hovedsagen er at jeg kom afsted.

Dagens stats:

1 times styrketræning inkl. 10 min. opvarmning på crosstrainer

Ugen er nu slut og jeg er klar til en ny. Denne uge har budt på en del overvejelser vedr. de næste måneders træning, og jeg tror efterhånden at jeg har fundet recepten. Nu skal den bare efterleves!

Link to comment
Share on other sites

Så er det endelig tid til massage igen :4thumbup:

Når jeg har fri på job, haster jeg afsted, kaster mig på briksen og kobler fra i 90 min. Det bliver SÅ skønt at få løsnet op.

Jeg føler også at den seneste tids styrketræning, har øget mit behov for massagen. Efter et par uger sidder træningen temmelig markant i kroppen, og det føles derfor som en sandt befrielse at få løsnet op. Men det er jo også en ny form for træning, så det er sikkert naturligt nok.

Spændinger eller ej, så begynder jeg med at føle gevinst af styrketræningen. Jeg har fået fastere baller (yes :4thumbup: ), mere markerede arme og benene føles generelt dejligt hårdpumpede. Det lyder måske lidt markant og lidt overdrevent, og det er det måske også. Men følelsen er god og jeg begynder faktisk med at kunne lide denne form for træning.

Min krop, er i forhold til mange andres, måske også let at se små ændringer på, da jeg jo er en lille spirrevip, så når alt kommer til alt er jeg hverken hårdtpumpet eller stærk. Men hey, it´s all about the feeling..... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lyder lækkert med massagen. Når vi rammer det nye år tror jeg også at jeg skal have lagt nogle faste tider ind til at blive løsnet op, for ingen tvivl om at det giver mulighed for bedre resultater.

Og det med styrketræningen er helt rigtigt. Jeg havde samme følelse efter kort tid med at alting blev mere markeret og strammere. Jeg står stadig ofte og kigger på mine ben og tænker "var den lårmuskel også så stor før?" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så er det endelig tid til massage igen :4thumbup:

Når jeg har fri på job, haster jeg afsted, kaster mig på briksen og kobler fra i 90 min. Det bliver SÅ skønt at få løsnet op.

Jeg føler også at den seneste tids styrketræning, har øget mit behov for massagen. Efter et par uger sidder træningen temmelig markant i kroppen, og det føles derfor som en sandt befrielse at få løsnet op. Men det er jo også en ny form for træning, så det er sikkert naturligt nok.

Spændinger eller ej, så begynder jeg med at føle gevinst af styrketræningen. Jeg har fået fastere baller (yes :4thumbup: ), mere markerede arme og benene føles generelt dejligt hårdpumpede. Det lyder måske lidt markant og lidt overdrevent, og det er det måske også. Men følelsen er god og jeg begynder faktisk med at kunne lide denne form for træning.

Min krop, er i forhold til mange andres, måske også let at se små ændringer på, da jeg jo er en lille spirrevip, så når alt kommer til alt er jeg hverken hårdtpumpet eller stærk. Men hey, it´s all about the feeling..... :superman:

"Fastere baller" - er det noget du kan bevise? Måske med et par "før og nu-billeder" :kickass:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Nok er vi midt i november, og måske er temperaturene ikke ligefrem til korte ærmer og shorts. Men helt ærligt, hvad betyder det når solen skinner fra en skyfri himmel og vinden samtidig er let???

Da jeg mødte ind på job i morges, vidste jeg straks at der skulle være plads til en cykeltur inden mørkets frembrud - koste hvad det koste ville. Derfor tog jeg mig en halv fridag og smuttede hjem til middag :bigsmile:

Jeg sprang på cyklen og afsted det gik. Turen i dag var spækket med stigninger - store som små, hvilket gav mig alle tiders mulighed for at køre en masse små ryk. Mit træningsprogram dikterede mig nemlig ud på tre runder intervaller med 4 ryk à 30 sek m. 20 sek pause ml. hvert ryk. Til dette formål var bakkerne perfekte :4thumbup:

Intervallerne blev kørt med stigende puls, hvor jeg nærmede mig 90% under sidste ryk. Det var hårdt, men en fed form for træning :4thumbup:

Turen blev ikke så lang i dag, men pyt - jeg kom afsted og havde tilmed en dejlig tur på cyklen.

Dagens stats:

40,53 km - gns. fart 27,8 km/t

Mit fart er pt. stigende, hvilket er positivt. Det hænger uden tvivl sammen med, at jeg for første gang i lang tid, har trænet kontinuerligt på cyklen. Det er selvfølgeligt dejligt at mærke at der kommer lidt fart i benene, selvom det er vinter og man er pakket, og selvom farten nok snart stagnerer lidt, så håber jeg i det mindste at det er en tendens der kan forsætte til foråret :bigsmile:

Hov forresten, jeg havde da næsten glemt at aflægge rapport fra morgenens spinningtime.

Det blev til 45 min med gns. puls på 82%.

Jeg havde lidt svært ved at få benene til at rulle fra morgenstunden af. Jeg tror det hænger sammen med den dybdegående massage, som jeg fik i går eftermiddags :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Massage er dejligt gør pissehamrende ondt men det er garanteret en fordel at få nulret ud i affaldsstofferne. Og ingen tvivl om at det kan mærkes når de cirkulerer i blodbanen. I sommers var der en periode hvor jeg ugentligt fik masseret stængerne om formiddagen og tog til fællestræning sen eftermiddag. Kæft hvor jeg kørte som en pose nødder (mere end ellers :dry: )

Der fede ville være at have en massør stående klar til når man kom tilbage fra træning. Når jeg arver onkel Mærsk, vil jeg have sådan én.

Det med billeder er ikke så vanskeligt.

Det er mest praktiske at billedet er gemt som JPEG-fil og ikke er bredere end at det kan være på skærmen - f. eks. 800 pixels i bredden. Det skal komprimeres lidt så filen ikke er større end 250kb, ellers vil MOL afvise den. Dette udføres let i et fotoredigeringsprogram (kan hentes gratis på nettet hvis du ikke alledere har et liggende) - hvis det driller, så spørg :smile:

Så går du lige under tekstfeltet som du skriver indlæg i og trykker på "Gennemse". Find din billedfil, marker den og tryk "åbn" nede i højre hjørne.

Tilbage på MOL trykker du på det mørke felt med "Vedhæft denne fil".

Efter lidt tid, kan du se den ude til højre.

Vælg det sted i teksten hvor du vil indsætte billedet og tryk på "tilføj til indlæg".

Vupti.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg netop hjemvendt fra centret, og er nu total DOMS´et efter en gang hård styrketræning. Egentlig var jeg ganske uoplagt da jeg tog hjemmefra, nok mest fordi jeg kom noget senere afsted end planlagt. Men som altid kvikkede jeg voldsomt op, da jeg først var i sving med træningen.

Jeg fik gennemført en god gang full body styrketræning af ca. 1 time og 15 min. varighed :superman:

I centret så jeg et skræmmebillede uden lige. Ca. 40 kg. knogler m. et sæt ordentlige bryster..... Shit hvor var hun tynd :crazy:

At hun så samtidig vimsede rundt i et par tætsiddende løbetights med en meget lille top til, fortæller mig blot at hun IKKE selv kan se hvad alle andre kan! Sygt....

Det kan godt ske at jeg ikke har verdens mest faste og trimmede krop, men sådan et syn får mig til at værdsætte hvert et gram og hver en bule.

Link to comment
Share on other sites

Yiihaaaaaa..... Så har jeg sørme fået min første vabel, som følge af alt den pumpen jern jeg foretager mig. Det må da give R E S P E K T :4thumbup:

Lidt styrketræning blev det altså til i dag. Jeg fokuserede kun på overkroppen, da der efterfølgende ventede mig 2 spinningtimer.

Desuden synes jeg at benene var lidt tunge efter gårsdagens tunge træning, men det er vist bare den samme klagesang som altid :blink:

Første spinningtime, som var en basis, blev kørt med super gode ben. Faktisk overraskende gode. Der var virkelig bund i trådet og jeg mærkede et lækkert flow. Timen var dog heller ikke benhård, så jeg blev ikke max presset, men trods det føltes det stadigvæk helt forrygende undervejs.

Anden time derimod - sikke en killer! Først og fremmest nåede jeg at blive godt og grundig kold mellem de to timer. Pausen mellem de to timer er blot 15 min, men det var dog mere end rigeligt til at køle mig ned.

Derfor var det også brutalt at få gang i kroppen igen - i særklasse benene :crazy:

13 min. opvarmning hjalp dog på sagen!

Efter opvarmningen kørte jeg 3 sæt intervaller som er taget direkte ud af mit træningsprogram, og faktisk identisk med de intervaller jeg kørte i tirsdags på landevejen. Altså 30 sek. all in efterfulgt af 20 sek pause x 4. Uhh ha da da, mine deltager så stegte ud da vi endelig var igennem, og alle lå med meget høje puls procenter.

Efter en god pause, blev resten af timen kørt i et jævnt tempo med stabil puls. Med andre ord et vaske ægte udholdenhedspas.

Dagens stats:

1 time og 50 min spinning

40 min styrketræning

Nu er jeg flad og trænger til hviledag i morgen. Desuden er det EF (læs: endelig fredag) dag, hvilket jo kun gør det endnu bedre :bigsmile:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Fredagen var virkelig en off day for mit vedkomne. Kroppen værkede kraftigt efter nogle hårde dages træning og hviledagen var derfor yderst tiltrængt. Derfor blev fredagen også kørt i et lavt gear, med en aften på sofaen med en god bog og 1,5 l Pepsi Max :4thumbup:

Da jeg vågnede her til morgen, var jeg derfor frisk som en havørn. Men hey, hvem ville ikke være det efter 11 timers søvn :blink:

Lørdag formiddag havde jeg spinningtjansen i centret, så jeg stod klar kl. 9,30. Første time var en basis mens anden time var en forsætter. Niveauet var forholdsvis højt på begge timer, dog i særklasse den sidste time, hvor jeg gentog programmet fra i torsdags.

Det er altså en killer uden lige. På et tidspunkt var jeg selv så presset, at jeg næsten ikke havde overskud til at give instruktioner til kunderne :crazy: Jeg er dog ikke i tvivl om, at de hårde spinningtimer, fyldt med intervaller, er med til at opbygge en monster solid kondition. Heldigvis lader det også til at kunderne elsker de hårde intervaller. Mange af de andre instruktører kører noget mere ustruktureret og uden intervaller, og mine timer skiller sig derfor lidt ud. Om det så er positivt eller negativt, må være op til den enkelte at vurdere.

Dagens stats:

1 time & 45 min spinning - gns. puls 87% (Suunto)

Nu skal der ryddes op i skuret. Beslag skal hænges op, så cyklerne kan hænge og sidst men ikke mindst skal cyklen gøres ren.

I aften står den på en tur i biffen, hvor Harry Potter er på plakaten. Inden biffen smutter vi en tur på Mongolian Barbecue. Ikke ligefrem en gourmet oplevelse, men en god gang mad til billige penge - og tilmed ernæringsmæssigt ok :w00t:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Egentlig var det min plan at tilbagelægge ca. 60-70 km på landevejen i dag, men den blev ændret efter et kort kig ud af vinduet.

Regnen siler nemlig ned her i Vejle, hvilket ikke ligefrem giver mod og lyst til en cykeltur :crazy:

I stedet for har jeg netop givet min cykel en ordentlig overhaling. Alt lige fra kassette til kæde er blevet rengjort i dybden. Derudover fik jeg skiftet dæk, så jeg nu kører på Schwalbe Durano Plus indtil foråret atter melder sin ankomst.

Samvittigheden har naget mit i et par uger, så jeg er godt tilfreds med at jeg endelig fik givet cyklen den tur den fortjente.

Resten af dagen bliver brugt på afslapning, og jeg kan nu prale af at have holdt hele 3 træningsfrie dage i denne uge. Det er ret udsædvanligt for mig, så jeg er pavestolt :w00t: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler ofte at jeg skal hanke mig selv op for at rengøre cyklen, men når jeg så er igang er det simpelthen så lækkert. Den kan næsten ikke få nok. Men så er du vidst også godt klar til vinteren.

Og 3 træningsfrie dage kan kun give fornyet energi til den kommende uge :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det har heller aldrig været min stærkeste side. Men nu synes jeg efterhånden, at min cykel er nået op i en prisklasse, hvor jeg ganske enkelt ikke kan tillade mig at lade stå til. Det SKAL bare gøres....

Efter at cyklen var blev rengjort og hængt op på sin nye plads i skuret, gav min kæreste mig en ordentlig rusketur, hvor han skældte mig ud for i det hele taget at bruge min dyre cykel i dette vejr. Jeg ved jo at han har ret, men synes bare ikke at alternativerne står i kø. Nå, men heldigt for mig, så har jeg verdens sødeste kæreste, som straks trådte til med lidt hjælp i form af cool cash.

Budgettet lyder på ca. 7000 kr, så jeg håber at det rækker til en nogenlunde ok mountainbike.

Jeg har brugt lidt af aftenen på at tjekke nettet, og jeg så faktisk et par cykler på bike-discount.de som godt kunne være aktuelle.

Inden jeg handler, vil jeg dog lige en smut forbi Børge Madsen i Vejle, som altid plejer at være flinke og kompetente. Jeg krydser fingre for, at de vil give mig en god pris på en tilsvarende cykel, da jeg uden tvivl helst vil handle lokalt.

Har I ellers nogle bud på, hvad en god cykel i det prisleje kunne være, så skyd endelig løs.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jannie :smile:

Canyon er efter min mening en mulighed der altid skal tages med i betragtning.

De har en "kvindemodel" som denne her: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2059

Den er lidt dyrere end dit budget tillader, men så må kan du jo bare tage lidt extra spinning-timer de næste uger.

Behøver jeg sige, at jeg selv kører Canyon MTB her om vinteren, og er meget tilfreds :4thumbup:

VH.

Fyssen

Det har heller aldrig været min stærkeste side. Men nu synes jeg efterhånden, at min cykel er nået op i en prisklasse, hvor jeg ganske enkelt ikke kan tillade mig at lade stå til. Det SKAL bare gøres....

Efter at cyklen var blev rengjort og hængt op på sin nye plads i skuret, gav min kæreste mig en ordentlig rusketur, hvor han skældte mig ud for i det hele taget at bruge min dyre cykel i dette vejr. Jeg ved jo at han har ret, men synes bare ikke at alternativerne står i kø. Nå, men heldigt for mig, så har jeg verdens sødeste kæreste, som straks trådte til med lidt hjælp i form af cool cash.

Budgettet lyder på ca. 7000 kr, så jeg håber at det rækker til en nogenlunde ok mountainbike.

Jeg har brugt lidt af aftenen på at tjekke nettet, og jeg så faktisk et par cykler på bike-discount.de som godt kunne være aktuelle.

Inden jeg handler, vil jeg dog lige en smut forbi Børge Madsen i Vejle, som altid plejer at være flinke og kompetente. Jeg krydser fingre for, at de vil give mig en god pris på en tilsvarende cykel, da jeg uden tvivl helst vil handle lokalt.

Har I ellers nogle bud på, hvad en god cykel i det prisleje kunne være, så skyd endelig løs.

Link to comment
Share on other sites

Så er der blevet bestilt mountainbike til fru Jannie :bigsmile:

Det blev til denne fætter: http://www.bikebuster.dk/detaljer/120877.html#

Jeg synes selv, at den er super fed - budgettet taget i betragtning - og så matcher den jo min racer ganske fint.

Jeg glæder mig helt vildt til at modtage den, så jeg kan testkøre den i weekenden. Jeg har aldrig prøvet en rigtig mountainbike, så det bliver en spændende oplevelse og jeg ser virkelig frem til min første tur i skoven. Hvis alt går vel, bliver det på søndag :bigsmile:

I går aftes var jeg en smut i centret, hvor jeg skulle køre en afløsertime i spinninglokalet. Inden spinning nåede jeg også lige en gang overkrop og mavetræning.

Spinningtimen var hård - rigtig hård endda. Der var lige blevet monteret nye pedaler på instruktørcyklen, hvilket ikke var noget hit :nonono:

Følelsen var en helt anden end tidligere, og jeg følte nærmest at jeg trådte med tæerne. Skal det bare fungere nogenlunde, så skal mine klamper rykkes markant tilbage, så jeg kommer til at træde mere med foden fremfor tæerne. Selvom jeg får justeret klamperne, tvivler jeg stærkt på at det kommer til at fungere bare nogenlunde og i såfald har jeg tænkt mig at brokke mig så tilpas meget, at jeg får et sæt nye pedaler!

Efter timen røg jeg direkte under bruseren og derefter hjem i seng. Efter små 8 timers søvn ringede uret igen, op jeg kom og derefter direkte i cykeltøjet til en gang morgenspinning kl. 6,15 :crazy:

Klamperne havde jeg selvfølgelig glemt at få fikset, så timen bar præg af en kombination af døde ben og et helt forkert tråd. Det kørte bare slet ikke :nonono:

Heldigvis var fornemmelsen i kroppen efter timen ok, og energien og humøret er nu helt i top. Morgentræning er virkelig et hit, uanset hvor hårdt det må være at komme afsted :superman:

Nu sidder jeg på jobbet og kæmper lidt med lavt blodsukker. Det er desværre lidt et problem for mig, når jeg træner om morgenen, da jeg ikke indtager andet end vand før træning. Og selvom jeg indtager føde kort efter træningen, så når jeg altid ned at skrabe bunden. Heldigvis er det kortvarigt, så problemet er uoverkommeligt.

Mandagens stats:

30 min styrketræning m. fokus på mave og overkrop

50 min spinning - gns. puls 87% (Suunto)

Tirsdagens stats:

45 min spinning - havde ikke pulsur på.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jannie!

Tillykke med din nye cykel - den ser godt ud :4thumbup:

Mht. dit lave blodsukker efter morgen-spinning, skulle du prøve, at drikke noget sukkerholdigt, f.ex. juice inden træning, og så en kulhydrat-protein shake lige efter træning. Det vil helt sikkert hjælpe på dit problem.

Fatter forøvrigt ikke du magter at træne så hårdt så tidligt på dagen :blink:

Du må være en extrem a-menneske-udgave!!

Var selv til spinning idag 08.15, det var rigeligt tidligt til mig :wink:

Hav en god dag :smile:

Fyssen

Så er der blevet bestilt mountainbike til fru Jannie :bigsmile:

Det blev til denne fætter: http://www.bikebuster.dk/detaljer/120877.html#

Jeg synes selv, at den er super fed - budgettet taget i betragtning - og så matcher den jo min racer ganske fint.

Jeg glæder mig helt vildt til at modtage den, så jeg kan testkøre den i weekenden. Jeg har aldrig prøvet en rigtig mountainbike, så det bliver en spændende oplevelse og jeg ser virkelig frem til min første tur i skoven. Hvis alt går vel, bliver det på søndag :bigsmile:

I går aftes var jeg en smut i centret, hvor jeg skulle køre en afløsertime i spinninglokalet. Inden spinning nåede jeg også lige en gang overkrop og mavetræning.

Spinningtimen var hård - rigtig hård endda. Der var lige blevet monteret nye pedaler på instruktørcyklen, hvilket ikke var noget hit :nonono:

Følelsen var en helt anden end tidligere, og jeg følte nærmest at jeg trådte med tæerne. Skal det bare fungere nogenlunde, så skal mine klamper rykkes markant tilbage, så jeg kommer til at træde mere med foden fremfor tæerne. Selvom jeg får justeret klamperne, tvivler jeg stærkt på at det kommer til at fungere bare nogenlunde og i såfald har jeg tænkt mig at brokke mig så tilpas meget, at jeg får et sæt nye pedaler!

Efter timen røg jeg direkte under bruseren og derefter hjem i seng. Efter små 8 timers søvn ringede uret igen, op jeg kom og derefter direkte i cykeltøjet til en gang morgenspinning kl. 6,15 :crazy:

Klamperne havde jeg selvfølgelig glemt at få fikset, så timen bar præg af en kombination af døde ben og et helt forkert tråd. Det kørte bare slet ikke :nonono:

Heldigvis var fornemmelsen i kroppen efter timen ok, og energien og humøret er nu helt i top. Morgentræning er virkelig et hit, uanset hvor hårdt det må være at komme afsted :superman:

Nu sidder jeg på jobbet og kæmper lidt med lavt blodsukker. Det er desværre lidt et problem for mig, når jeg træner om morgenen, da jeg ikke indtager andet end vand før træning. Og selvom jeg indtager føde kort efter træningen, så når jeg altid ned at skrabe bunden. Heldigvis er det kortvarigt, så problemet er uoverkommeligt.

Mandagens stats:

30 min styrketræning m. fokus på mave og overkrop

50 min spinning - gns. puls 87% (Suunto)

Tirsdagens stats:

45 min spinning - havde ikke pulsur på.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med cyklen!

Fatter forøvrigt ikke du magter at træne så hårdt så tidligt på dagen

Du må være en extrem a-menneske-udgave!!

Jeg fatter det heller ikke. Men er ret misundeligt, for i princippet er det en fed måde at begynde dagen på.

Det virker bare ikke på mig, jeg er totalt drænet for energi de næste MANGE timer hvis jeg prøver.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share