Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Synes sgu det er sejt at du beholder dit cykelrytter mantra - aldrig gå ned på udstyret Men som du selv siger vil du heller ikke glemme dine rødder.

Thanks :bigsmile:

Kan da så også lige berette lidt om lønudbetaling no. 2, som er et par lækre Mavic Zxenon sko :cool: Nej tak til grimme tri-sko :cool:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Du er uforbedrelig...håber våddragten passer. Måske den lige skal en tur i baljen inden du får solgt din Ironman Wetsuit. En god våddragt er ikke nødvendigvis den dyreste model !

Selvfølgelig skal den testes inden den anden skydes af. Det sker, efter aftale med sælgeren, i morgen tidlig. Er fornemmelsen ikke rigtig, så returneres dragten selvfølgelig :wink:

Det skal lige siges at dragten ikke er valgt fordi det er topmodellen. Den er valgt fordi det skulle være en af de absolut mest fleksible dragter overhovedet, og så fordi sælger ville give en rigtig skarp pris på den.

Link to comment
Share on other sites

Løb med makker

For en sjælden gangs skyld kom dagens løbetur ikke til at foregå alene, jeg havde nemlig fået selskab af min makker Christian. Vi mødtes hos ham efter job, da jeg skulle se hans nye Canyon Speedmax - super fed cykel i øvrigt, og så løb vi ellers en fin tur sammen efterfølgende.

Christian er en bedre løber end jeg, så jeg vidste fra starten af at jeg ville få min sag for, hvis han var i det skarpe hjørne. Det var derfor også med lidt nervøsitet at jeg lagde fra land, da jeg lidt små bange for at brænde ud undervejs.

Det gik dog langt bedre end forventet og jeg oplevede ikke skyggen af problemer undervejs. Herligt, især taget i betragtning af at tempoet var ok høj og distancen længere end jeg normalt plejer at løbe i dette tempo.

Tid: 56 min 30 sek

Distance: 11,12

Pace: 5,05 min/km

Puls: 81% af max

Det var i øvrigt fedt at have selskab undervejs på dagens tur. Det giver lige lidt ekstra og får tiden til at flyve afsted. Samtidigt skærper det en, da man ikke bare kan geare ned hvis det ikke spiller, så alt i alt en positiv oplevelse på en dag hvor benene ikke fejlede noget :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Den perfekte start på dagen

Jeg havde virkelig glædet mig til at teste min nye våddragt, så jeg havde sjovt nok ikke skyggen af problemer med at komme op her til morgen da vækkeuret ringede kl. 5.

Afsted afsted, i dragten - shit den sidder tæt, ja jeg måtte sågar have hjælpe til at lukke den - og så ellers i vandet. Allerede efter 30 sek. i vandet kunne jeg mærke en forskel sammelignet med den gamle dragt. Jeg fik slet ikke nær så meget vand ind under dragten, og følte heller ikke helt den samme overdrevne opdrift i benene - begge dele af positiv karakter :4thumbup:

Jeg fik sat gang i svømningen med lidt let opvarmning. Det tog lige nogle baner inden jeg fandt rytmen, da jeg skulle vende mig til den nye dragt og den noget anderledes føles den gav mig. Efter ca. 200 m var jeg dog varm og derfra kørte det bare.

Jeg havde ingen problemer med træthed i skuldrene, og følte generelt set en rigtig god bevægelighed i den ellers meget tætsiddende dragt.

I modsætning til den gamle dragt, sidder den nye 100% tæt omkring hals, håndled og fodled, så selvom jeg satte hårdt af fra kanten, havde jeg overhovedet ingen fornemmelse af at tage vand in :4thumbup:

Det virker som om at jeg har fundet et godt match med denne dragt! Ja, faktisk er der kun et lille minus ved den - nemlig det faktum at den stumper en anelse på benene. Det er nu nok noget jeg må leve med uanset hvilket mærke jeg vælger, da jeg grundet min spinkle krop er tvunget til at vælge en str. XS, som jo ikke helt matcher min højde på 172 cm.

I alt blev det til 2200 m.

Jeg havde masser af overskud da jeg steg op af vandet, men lidt tidspres tvang mig desværre op.

Link to comment
Share on other sites

En våddragt stumper altid lidt på benene, så tror ikke det bliver et problem. Men fedt at høre den nye dragt er bedre! :superman:

Hmm jeg tror sku jeg ville have en knickers våddragt hvis jeg blev skruet ned i en. 201cm og 95kg. Ville det lige se spøjst ud :blush:

Link to comment
Share on other sites

Udfordringen......

.....Er som bekendt titlen på Rasmus Henning´s netop udgivede bog. Som den hengivne triatlet jeg nu engang er, var denne bog derfor også et "must have", så jeg drønede ned til boghandleren onsdag eftermiddag for at erhverve mig bogen.

Bogen er en lille tynd en på ca. 170 sider + det løse til en pris af hele 299 kr.

Efter ca. 2 timer på sofaen var siderne sluppet op og jeg kunne lægge bogen fra mig. Ja, jeg var da underholdt undervejs, men den samlede oplevelse var nu alligevel noget tynd - ja faktisk lige så tynd som bogen med den tykke pris :blink::nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg drømte i nat.....

..... At jeg svømmede på 56 min til CC. Skarp tid, som nok desværre ikke er helt realistisk :innocent: Da jeg kom i T1, var min cykel punkteret. Det brugte jeg så 32 min på at få fikset.... Så meget for et godt udlæg :blink::blink:

Når jeg sætter mig nogle mål, så drømmer jeg ofte om dem. Desværre går det hele altid galt i drømmene. For en uges tid siden drømte jeg fx. også om CC. Her havde jeg glemt at montere klamper under mine cykelsko :blink:

Mon det er noget jeg skal lægge noget særligt i???

Link to comment
Share on other sites

Udfordringen......

.....Er som bekendt titlen på Rasmus Henning´s netop udgivede bog. Som den hengivne triatlet jeg nu engang er, var denne bog derfor også et "must have", så jeg drønede ned til boghandleren onsdag eftermiddag for at erhverve mig bogen.

Bogen er en lille tynd en på ca. 170 sider + det løse til en pris af hele 299 kr.

Efter ca. 2 timer på sofaen var siderne sluppet op og jeg kunne lægge bogen fra mig. Ja, jeg var da underholdt undervejs, men den samlede oplevelse var nu alligevel noget tynd - ja faktisk lige så tynd som bogen med den tykke pris :blink::nonono:

:unhappy:

Jeg drømte i nat.....

..... At jeg svømmede på 56 min til CC. Skarp tid, som nok desværre ikke er helt realistisk :innocent: Da jeg kom i T1, var min cykel punkteret. Det brugte jeg så 32 min på at få fikset.... Så meget for et godt udlæg :blink::blink:

Når jeg sætter mig nogle mål, så drømmer jeg ofte om dem. Desværre går det hele altid galt i drømmene. For en uges tid siden drømte jeg fx. også om CC. Her havde jeg glemt at montere klamper under mine cykelsko :blink:

Mon det er noget jeg skal lægge noget særligt i???

Tror ikke du skal lægge andet i det end at du glæder dig - Du kommer til at køre det race 10.000x inde i hovedet inden 12/8/12 - Hver eneste gang med forskelligt resultat!

Link to comment
Share on other sites

Jeg drømte i nat.....

..... At jeg svømmede på 56 min til CC. Skarp tid, som nok desværre ikke er helt realistisk :innocent: Da jeg kom i T1, var min cykel punkteret. Det brugte jeg så 32 min på at få fikset.... Så meget for et godt udlæg :blink::blink:

Når jeg sætter mig nogle mål, så drømmer jeg ofte om dem. Desværre går det hele altid galt i drømmene. For en uges tid siden drømte jeg fx. også om CC. Her havde jeg glemt at montere klamper under mine cykelsko :blink:

Mon det er noget jeg skal lægge noget særligt i???

Tag det positivt som små pejlemærker du hele tiden skal være opmærksom på. Sørg for at dine klamper er som de skal være et par dage inden du skal køre, at dækkene er friske, at slangen holder luft og at du evt. har et ekstra hjulsæt stående hvis alt andet skulle fejle. Som Motta også er inde på så drømmer man ofte om ting man er lidt nervøs for at misse, men man burde kunne vende det til noget konstruktivt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tag det positivt som små pejlemærker du hele tiden skal være opmærksom på. Sørg for at dine klamper er som de skal være et par dage inden du skal køre, at dækkene er friske, at slangen holder luft og at du evt. har et ekstra hjulsæt stående hvis alt andet skulle fejle. Som Motta også er inde på så drømmer man ofte om ting man er lidt nervøs for at misse, men man burde kunne vende det til noget konstruktivt :smile:

Hvor skriver jeg det henne? :blink:

Jeg skriver at hun glæder sig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredags BB

Det der skide HST begynder virkelig med at hive saften ud af stængerne på mig, og jeg stavrer konstant rundt på DOMS befængte ben. I morgen bliver næppe nogen undtagelse.....

HST week 3 - day 2

Squat

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

DB incline pres

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

REP PR :devil: :devil: :devil:

Benpres

12 @ 69 kg

12 @ 69 kg

12 @ 69 kg

Legcurl

12 @ 35 kg

12 @ 35 kg

12 @ 35 kg

Oplevede herefter lidt ømhed i baglåret, hvilket fik mig til at droppe lunges.

Facepulls

12 @ 35 kg

12 @ 35 kg

12 @ 35 kg

Triceps rope push down

12 @ 22,5 kg

12 @ 2,5 kg

12 @ 22,5 kg

BB biceps curl

10 @ 15 kg -> 10 @ 12,5 kg

10 @ 15 kg -> 10 @ 12,5 kg

10 @ 15 kg -> 10 @ 12,5 kg

Ouch, hvor den sugede saften ud af armene på mig :crazy:

Mave/core øvelser på bold

3 sæt @ 15 reps - i alt 3 øvelser

Så på med cykelskoene og ind og undervise i spinning!

Tid: 52 min

Gns. puls: 81% af max

I morgen kommer coach Motta forbi Vejle - det blir good times med lidt tri nørderi :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En god dag

Her til formiddag fik jeg fint besøg fra hovedstaden, i for af Coach Motta i egen høje person. Formiddagen blev brugt på lidt træningsnørderi, inden vi smuttede på café til en lækker gang frokost.

Planen var egentlig at cykle en lidt længere tur, men da termometeret viste sølle 4 grader c blev den plan hurtigt droppet - man er vel lidt af en kylling :tongue: Heldigvis var det ikke noget der medførte den helt store diskusion, nej tvært imod var vi slemt enige...... :laugh:

I stedet for selv at cykle, kørte vi ud for at heppe lidt på en gut der ikke er bange for kulden, nemlig Jan Larsen - en af Nicholas´s venner, som bruger weekenden på at forsøge at køre et par rekorder i hus. Den overordnede rekord går på at cykle fra det østligste punkt til det vestligste punkt dk, og så ellers retur til udgangspunktet i øst. En udfordring på hele 710 km som forventes at tage ham omkring 24 timer :blink: Årstiden og forholdene taget i betragtning, må det siges at være lidt af en udfordring, men Jan har nu alligevel fået tilbagelagt 280 km siden kl. 9,10 i morges......

Da vi kom retur til Vejle, blev løbeskoene snøret og det var nu vores tur til lidt motion. Inden afgang måtte jeg sande at mit pulsur var væk, højst sandsynligt glemt i centret i går. Ohh god, jeg håber at det er fundet i centret, så jeg kan blive forenet med det i morgen formiddag.

Løbeturen blev lidt halv hård! Vi startede med at løbe ud langs vandet mod Bredballe, og derefter videre op af Kirkebakken ind mod Bredballe C. Motta satte et heftigt tempo på de første meter - klart uvidende om bakkens længde :crazy: Han gik da heldigvis også hurtigt væsentligt ned i tempo, så jeg fik mig lidt tiltrængt luft igen.

Derfra cruisede vi ind mod Vejle igen. Tempoet var lidt op og ned, så det blev til en god gang fartleg :cool:

Af gode grunde kan jeg ikke berette om fart og puls, men jeg ved fra tidligere ture at turen er 10,56 km lang.

Nu venter der hakkebøffer, rodfrugter og bagekartofler - og hvem ved, måske lidt Ben & Jerry´s til dessert :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så blev endnu en fed træningsdag føjet i kalenderen :bigsmile:

Dagen startede med 2 x spinning i centret med mig selv på podiet. På første time havde jeg super gode ben. Pulsen var lidt svær at kontrollere, men bortset fra det var det med en super fornemmelse at jeg gennemførte timen. Det var straks værre på anden time. De 15 min pause imellem de to timer gjorde intet godt for mine ben, som nu var bræt stive og fyldt med syre.

Igennem kom jeg dog alligevel - som om jeg havde noget valg :innocent:

Time no. 1

Tid: 43 min

Gns. puls: 85% af max

Time no. 2

Tid: 52 min

Gns. puls: 81% af max

Derefter var der lidt praktiske gøremål der skulle ordnes, inden jeg endelig fandt tid til lidt kvalitetstid på sofaen. Et times tid med en bog og en lille meditationssession, og så var jeg klar til svømning med tri klubben.

Det blev et lidt rodet træningspas, men der var lidt mere social gøjl end der plejer at være, så det gjorde ikke så meget. Jeg har ikke helt overblik over hvor meget jeg fik tilbagelagt, men eftersom jeg var i vandet en times tid, må jeg som minimum have fået tilbagelagt ca. 2000 m.

Nu hiver jeg stikket ud for i dag! Det har været en fed dag/weekend som nu desværre er slut :sneaky2:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Det var i hendes sko.... Magen til rodehoved skal man lede længe efter. Men begejstret var hun da hun fandt det!

:devil::devil::devil: Er der noget jeg ikke er, så er det et rodehoved!

Men jo, uret dukkede heldigvis op. Det havde forputtet sig i mine cykelsko, så da de røg ud af skabet forud for søndagens spinning, dukkede det op igen. Det var et meget gladeligt gensyn :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share