Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Tillykke med gennemførelsen, og endnu en mental sejr :smile:

Noget jeg kom til at tænke på ifbm. maven, er om det måske også skyldes nedkøling af maven. Jeg kan selv få vanvittigt ondt i maven hvis min mave er kold når jeg er ude og cykle. Årsagen til at jeg kom til at tænke på dette var at du ikke oplevede noget til spinningen. Lagde du mærke til om din mave var kold under dine tøjskifte?

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres lykønskninger :wub::wub:

Efter at have tilbragt søndagen på sofaen, var jeg atter i drift igen i går. Vækkeuret var oprindeligt stillet til kl. 5, men tanken om morgensvømning var dybt uoverskuelig, så jeg sov videre og tog direkte på job i stedet. Da jeg kom på kontoret, kunne jeg fornemme at der bare ikke skete en skid, så jeg tog en hurtig beslutning om en halv fridag.

Ved middagstid smuttede jeg derfor i svømmeren for at få ugens første pas under bæltet, og det viste sig at være en god beslutning da basinnet praktisk talt var tomt :smile:

Det blev til et rigtig godt svømmepas, hvor jeg følte et godt glid i vandet, og hvor teknikken fungerede helt ubeklageligt :smile: Herligt!

Træningen så nogenlunde således ud:

400 m opvarmning

800 m blandet teknik

300 m progressivt

1000 m med håndpadler

Derefter smuttede jeg direkte videre til massage :wink::wub:

Link to comment
Share on other sites

Uh ha da da, hvor var mine lægmuskler da godt nok ømme på aftenens netop overståede løbetur. Og jeg som troede at jeg var så godt som 100% restitueret fra i lørdags..... :blink:

Nå, men det var måske næsten også for meget at forlange - det var jo trods alt ikke blot et 2 timers træningspas jeg udsatte mig selv for :cool:

Dagens tur startede ellers rigtig godt med gode ben. Der gik dog ikke meget mere end et par kilometer før end læggene begyndte at spænde op, og så måtte tempoet ellers sættes en kende ned, så jeg kunne komme hjem i nogenlunde fin stil.

Heldigvis er jeg i min 4. træningsuge, hvilket betyder lavere mængder og langsommere tempo på alle ugens pas. Meget belejligt :wink:

Dagens tur: 10,31 km @ 5,13 min/km

Link to comment
Share on other sites

Jeg var inde og kigge på triholics og blev ret imponeret af, at du havde været ude på en 55 km tur på raceren i søndags... Indtil jeg så, at det ikke var et indlæg fra dig, men en anden der også kører omkring Vejle.

Det fik mig til at tænke på, om I ikke kunne markere/skrive/whatever i starten af et indlæg, hvem der har skrevet det? Måske man kan gøre noget med et profilbillede e.lign?

Ellers et spændende projekt og træningen kører jo også bare der ud af :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var inde og kigge på triholics og blev ret imponeret af, at du havde været ude på en 55 km tur på raceren i søndags... Indtil jeg så, at det ikke var et indlæg fra dig, men en anden der også kører omkring Vejle.

God pointe Marianne, det vil jeg straks følge op på!

Morgensvøm

Da vækkeuret ringede her til morgen, var jeg ude af sengen i sådan en fart, at det må være et mindre mirakel at jeg slap for en fiber :tongue: Afsted til svømmeren med mig, og så blev der ellers plasket. Jeg kom til at ligge i bane med et svømmemonster og lige klods op af 10 unge elitesvømmere som svømmede fly. Bølgegang - ja det tror jeg nok.... :blink:

Det blev til:

400 m blandet opvarmning

400 m blandet teknik

400 m med svømmefødder

2x400 m med håndpadler og kolbøtte-vendinger - 1 min pause ml. hvert sæt

100 m afsvøm

Link to comment
Share on other sites

God pointe Marianne, det vil jeg straks følge op på!

Morgensvøm

Da vækkeuret ringede her til morgen, var jeg ude af sengen i sådan en fart, at det må være et mindre mirakel at jeg slap for en fiber :tongue: Afsted til svømmeren med mig, og så blev der ellers plasket. Jeg kom til at ligge i bane med et svømmemonster og lige klods op af 10 unge elitesvømmere som svømmede fly. Bølgegang - ja det tror jeg nok.... :blink:

Det blev til:

400 m blandet opvarmning

400 m blandet teknik

400 m med svømmefødder

2x400 m med håndpadler og kolbøtte-vendinger - 1 min pause ml. hvert sæt

100 m afsvøm

Jeg synes, det er sejt det med at være klar på svømning fra morgenstuden af :superman: :superman: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, det er sejt det med at være klar på svømning fra morgenstuden af
Hørt!!!

Personligt får jeg brækfornemmelser, hvis jeg prøver at træne før kl. 11

Det er altså langt fra så slemt som det lyder. Man skal lige vænne sig til det, men når man først har fundet rytmen og rutinen, så er det bare op og afsted.

Med til historien hører at jeg er A menneske, hvilket selvfølgelig gør det lidt nemmere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ugen der gik....

Så er endnu en januar-uge næsten forsvundet, hvilket betyder at foråret rykker nærmere og nærmere. Jeg ved godt at det er meget at håbe på, men kunne vinteren dog ikke bare glemme Danmark i denne omgang?? Lidt frostvejr som i dag, er mere end ok, men slud og sne - go home.....

Vejret i Vejle i dag har da også været ganske fænomenalt! Ikke en sky på himlen og vindstille - kan man ønske sig mere på denne tid af året???

Jeg benyttede de perfekte forhold til at løbe en lidt længere tur ud langs vandet og videre til Tirsbæk Gods. Det er en tur med masser af onde bakker, men samtidigt i en natur der er så fabelagtigt at man kun kan glæde sig over at være Vejlenser :smile: Samtidigt havde jeg selskab på turen af en af mine tri-makkere, og det gjorde bare turen endnu bedre.

Nu lyder det hele meget rosenrødt og Morten Korch agtigt, men der var nu lige et enkelt aber-dabei, nemlig mine stænger, som var MONSTER dårlige! Allerede efter sølle 5 km værkede mine lægmuskler, og det blev bare værre som turen skred frem.

Jeg tænker, at sidste lørdags event måske nok har sat sig dybere i bentøjet på mig end først lige antaget :dry:

15,3 km @ 5:30 min/km

Nu vil jeg så småt gøre mig klar til svømning med tri klubben :smile:

Skulle I have lyst, kan I eventuelt læse lidt mere om den forgangne uges træning på www.triholics.com

Link to comment
Share on other sites

Plaskeri

Min morgentrænings rytme kører på det ypperste for tiden, hvilket gør det til en sand fornøjelse at komme op og i gang. Vi er efterhånden også en 3-4 stykker i svømmehallen som mødes mere eller mindre fast til lidt plaskeri, og det gør det alt andet lige noget nemmere at komme op til :wink:

Min svømning kører generelt set også ganske godt for tiden. Mit fokus er flyttet fra at være 100% på teknikken til nu mere at handle om sammenhængende serier og intervaller, som presser udholdenheden og iltoptagelsen noget mere sammenlignet med teknik svømning. Jeg forsøger mig også med nogle temposkift, men her må jeg så nok erkende at jeg endnu mangler en del. Det forekommer mig nemlig som om, at jeg kun har et gear - uanset hvor hårdt jeg presser :blink: Mon ikke at lidt yderligere øvelse kan ændre på det???

Her til morgen havde jeg desværre lidt hyr med at få kroppen i gang. Gårsdagens sene svømning med tri klubben sad stadigvæk i arme og skuldre, så kræfterne til at fange vandet var begrænsede. Efter ca. 1000 svømning fandt jeg dog en bedre rytme og glid, hvilket jeg udnyttede til et par forholdsvis rolige 400 m. serier.

Generelt set blev min svømning meget random med en distance på 2000 m.

I går eftermiddag svømmede jeg som nævnt med tri klubben, og her blev det til lidt mere struktureret og bemærkelsesværdigt pas. Mark Vogel havde nemlig været så flink at sende mig et par programmer, så det skulle selvfølgelig prøves af :cool:

300 m opvarmning (crawl med og uden pull bouy)

4 x 50 m ben (av av - kunne godt mærke løbeturen fra søndag formiddag)

4x 25 m teknik (1 arms crawl - med fokus på isætningen)

100 m fri

3 x 200 m (100 m let og 100 m hårdt)

4 x 50 m crawl (50 glid og 50 max)

600 m arme

100 m afsvømning

I alt 2200 m :devil:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en tri specifik TT´er

post-33726-073168500 1326742108_thumb.jp

Hvis mine øjne ikke tager helt fejl, så byder Cervelo nu også ind med en ikke-UCI lovlig men tri specifik TT ramme, lidt à la den nye Shiv fra Specialized. Der sker virkelig noget på den front for tiden, hvilket vist fortæller alt om hvor populær triathlon efterhånden er blevet.

Jeg synes i øvrigt ikke at denne P5´er ser helt tosset ud :cool:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en tri specifik TT´er

post-33726-073168500 1326742108_thumb.jp

Hvis mine øjne ikke tager helt fejl, så byder Cervelo nu også ind med en ikke-UCI lovlig men tri specifik TT ramme, lidt à la den nye Shiv fra Specialized. Der sker virkelig noget på den front for tiden, hvilket vist fortæller alt om hvor populær triathlon efterhånden er blevet.

Jeg synes i øvrigt ikke at denne P5´er ser helt tosset ud :cool:

Har du husket dine linser i dag så? :tongue:

Personligt synes jeg at delene der sidder på Cerveloen er lækre, men den finish der......herre gud. Den er virkelig tacky. Hvis bare Cervelo ville tage sig lidt sammen og arbejde med deres finishes, så ville de virkelig være langt fremme. Specielt når man tænker på at de har lavet en af de flotteste cykler ever efter min mening

cervsolo.jpg

Det fik mig dog til at tænke på den her jeg så for nylig. Avs

Wilier_Twinfoil_Nero.jpg

Link to comment
Share on other sites

Personligt synes jeg at delene der sidder på Cerveloen er lækre, men den finish der......herre gud. Den er virkelig tacky. Hvis bare Cervelo ville tage sig lidt sammen og arbejde med deres finishes, så ville de virkelig være langt fremme.

Der kan jeg så ikke helt følge dig, da jeg synes det er noget svært at se finishen på rammen på billedet. Stafferingerne kan man måske sætte spørgsmålstegn ved, men det er jo en smagssag. Rent geometrisk synes jeg at rammen er fed og good looking, but that´s just my oppionion :cool:

Wilier´en er fed!!! Men det er jo også en fuldblods TT´er uden nogen skelen til tri sporten....

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb

Morgenfrisk??? Ja for hulen da :wink: Løbeskoene blev derfor snørret, pulsuret startet kl. 5,41 sharp og så gik det ellers derudad. De første 5 km blev ikke verdens største fornøjelse, da jeg ikke rigtigt kunne finde rytmen og flowet, og da pulsen samtidigt var alt for høj. Det var som om min løbeteknik var faldet fra hinanden..... For at få lidt styr på sagerne igen, måtte jeg derfor slukke min Ipod og sætte lidt fokus på mit bentøj. Det gav heldigvis hurtigt afkast og derfra gik det hele bare så meget lettere :wink:

Løb - 11,5 km @ 5,16 min/km

Jeg er i øvrigt på udkig efter en ny løbesko som kan supplere min Nike Lunarglide. Jeg mistænker den nemlig for at gøre noget mindre godt ved min løbestil, og savner egentlig også bare at løbe i en sko, hvor der er bedre føling med underlaget. Any suggestions? Det skal være en sko med lidt pronations kompensation.....

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øvrigt på udkig efter en ny løbesko som kan supplere min Nike Lunarglide. Jeg mistænker den nemlig for at gøre noget mindre godt ved min løbestil, og savner egentlig også bare at løbe i en sko, hvor der er bedre føling med underlaget. Any suggestions? Det skal være en sko med lidt pronations kompensation.....

Løber du i 2'eren eller 3'eren? Jeg har løbet i begge og synes der er en verden til forskel. Jeg er klart størst fan af 2'eren.

Jeg har lige købt Adidas Adizero Boston, som jeg synes rigtig godt om, men den er måske ikke super, hvis du pronerer meget? En sko i samme stil kunne være Adizero Aegis.

Adistar Salvation kunne også være en mulighed, den er dog i den tunge ende.

Hvis vi skal væk fra Adidas vli jeg foreslå Asics DS-trainer. Super fin sko, hvis du ikke skal ud på alt for lange pas.

Link to comment
Share on other sites

Løber du i 2'eren eller 3'eren? Jeg har løbet i begge og synes der er en verden til forskel. Jeg er klart størst fan af 2'eren.

Jeg har begge modeller. Jeg er helt klart også størst fan af 2´eren, da 3´eren føles meget mere stiv og kluntet. Jeg har i hvert fald noget sværere ved at komme i kontakt med underlaget, når jeg løber i 3´eren.

Jeg tror desværre at Adizero er for neutral til mig - det er ellers en cool sko :cool: Aegis får lige et tjek, men ellers kan det være at jeg skal finde retur til DS traineren, som jeg tidligere har været meget glad for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begge modeller. Jeg er helt klart også størst fan af 2´eren, da 3´eren føles meget mere stiv og kluntet. Jeg har i hvert fald noget sværere ved at komme i kontakt med underlaget, når jeg løber i 3´eren.

Jeg tror desværre at Adizero er for neutral til mig - det er ellers en cool sko :cool: Aegis får lige et tjek, men ellers kan det være at jeg skal finde retur til DS traineren, som jeg tidligere har været meget glad for.

Sjovt du siger det med 3'eren - Er osse meget mere for at hive 2'eren på når jeg skal ud at løbe. Havde ikke skænket det en tanke, men kan se på dem at 3'eren har en lidt anden bygning end 2'eren.... Hmmm :dry:

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Jeg havde været så dum at efterlade mine cykelsko nede i centret i lørdags, så hvis min planlagte hometrainer session skulle blive til noget her til eftermiddag, måtte jeg en smut forbi for at hente dem. Jeg kørte direkte fra job, lavede en luske parkering og ville bare lige hurtigt smutte ind for at hente dem. Bare lige blev det ikke til, for da jeg trådte ind sad min veninde og drak kaffe, hvilket endte med at holde mig lidt hen. Lidt sludren og pludselig var jeg lokket med til spin til fordel for hometraineren :wink: Først skulle jeg bare lige hjem for at hente cykeltøjet inden timens start 20 min senere. Og heldigvis for at det hele skulle gå lidt stærkt! Da jeg kom ud til bilen stod p-vagten nemlig med blokken fremme :crazy: Jeg slap dog med skrækken, og skyndte mig videre :wink:

Spin: 1 time og 50 min @ 78% af max

BUM for en træningsdag!

Link to comment
Share on other sites

Morgen intervaller

Havde det ikke været for en "svømme-date" her til morgen, så havde jeg aldrig fået slæbt mig selv afsted til træning. Men heldigvis har jeg da tilpas meget respekt for de aftaler jeg laver, så ud af fjerne jeg kom.

Mens jeg pakkede svømmetasken, fik jeg en pludselig lyst til at medbringe våddragten for at få genopfrisket den følelse lidt, så det var lige præcis hvad jeg gjorde.

Efter ganske få baner følte jeg mig allerede super godt tilpas i dragten. Intet strammede og alt kørte som det skulle. Jeg besluttede mig derfor for at udnytte den gode dagsform til lidt hardcore intervaller :devil:

400 m opvarmning

Derefter en gang pyramide intervaller, som kom til at se således ud:

100 + 150 + 200 + 250 + 300 + 250 + 200 + 150 + 100

Derefter 100 m afsvøm.

Alle intervallerne blev svømmet med et solidt pres, så der var dømt høj puls hele vejen :devil::devil:

Undervejs i dagens træning fik jeg mig lidt af en "ah ha" oplevelse. Pludselig - som ud af ingenting - havde jeg en helt anden fornemmelse af at have fat i vandet. Ikke så meget i starten af mit tag, men nærmere i den del hvor S´et for alvor skal træde i karakter. Fed oplevelse, som jeg håber at kunne tage med ind i mine kommende pas :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share