Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Hehe sjovt, for jeg har det på nøjagtig samme måde. Det er sgu lige før jeg hellere vil overveje at købe en lille computer med windows i stedet for at installere det på min Mac. Men sådan er det jo at være Mac tosse, vi er bare et anderledes folkefærd, og hvor mange gange har man ikke siddet ved en Windows maskine og forsøgt at lave @ uden succes? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

He he, ja den med @ er legendarisk! Og så meget mere logisk og "ergonomisk" korrekt placeret på Mac :innocent:

Torsdage er jo = undervisning i spin. I dag var ingen undtagelse, og dermed mine første rigtige timer efter mit styrt.

Jeg havde lidt bange anelser forud for timerne, da jeg af erfaring ved, hvor svært jeg har ved at holde pulsen nede, når jeg sidder på podiet. Samtidigt glædede jeg mig helt vildt til at komme i gang igen, hvilket kun gjorde det endnu sværere at dæmpe niveauet.

Og ganske som frygtet, så havde jeg ultra svært ved at holde igen. At mit pulsbælte så koksede fuldstændigt efter 10 min, gjorde så samtidigt at jeg ikke havde det at rette mig efter. Jeg kørte derfor efter godt befindende. Og det blev så noget hårdere end planlagt.

Første time gik dog glat, mens anden time var noget sejere at komme igennem. Ikke pga. hovedpine, men mest af alt pga. døde ben.

Jeg kan godt mærke, at formen har fået et dyk ned ovenpå 1,5 uges pause, så den sidste halve time var tuff!

Jeg klarede mig dog igennem, og er overordnet set meget tilfreds med forløbet :bigsmile:

Dagens stats:

Tid: 1 time 45 min

Distance: 52,5 km

Imorgen kunne jeg godt finde på at driste mig ud på mountainbiken. Et ordsprog siger jo, at man skal rejse sig ved det træ man er faldet. Denne gang tror jeg dog, at jeg holder mig til landevejene fremfor skoven.... He he....

Link to comment
Share on other sites

Så er endnu et år gået, i hvert fald når det handler om træning. Det har været en rigtig solidt år, hvor jeg har været forskånet for dumme skader, og dermed har kunne træne stabilt i længere perioder af gangen. Målet for 2010 var gennemførsel af Berlin Marathon, hvilket lykkedes til stor tilfredshed. Grundet målsætningen, har fokus primært været rettet mod de lange seje løb, som skulle give mig den nødvendige udholdenhed. Derfor har det heller ikke ligefrem været året, hvor det er væltet ind med PB´er på de kortere distancer, omend det dog blev til et par enkelte på 5 & 10 km.

2011 kommer til at foregå i sadlen, hvilket efterhånden ikke er nogen hemmelighed. Det bliver første år nogensinde, hvor hele min fokus rettes mod sadlen, og hvor løb lægges 99% på hylden. Jeg glæder mig uhyggeligt meget til for alvor at komme i gang, og jeg er meget spændt på at se, hvordan formen udvikler sig sammenlignet med løbeformen. Træningsmængden vil uden tvivl være stigende, men sådan er det jo med cykelløb - det kræver masser af timer. Derfor er jeg også spændt på at se, hvordan det lykkes mig at få familielivet til at fungere :innocent: 2011 rummer pt. masser af ubesvarede spørgsmål, som kun tiden kan give mig svarene på. Jeg må vente tålmodigt og holde kæden stram, så skal det hele nok arte sig :smile:

Træningsåret 2010 blev sluttet af med en god gang fullbody styrketræning i centret. Der var masser af mennesker dernede. Måske nytårsforsættene allerede er trådt i kraft???

Det blev til følgende øvelser:

Div. maveøvelser inkl. 2 x 60 sek planke

DB lunges:

10 @ 15 kg

10 @ 18 kg

10 @ 20 kg (PB)

Squat:

10 @ 40 kg

10 @ 45 kg

10 @ 45 kg (PB - nærmer mig min egen vægt :w00t:)

Leg extensions:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Hvor er jeg bare monster svag i denne øvelse :unhappy:

Legcurl:

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

DB pres incline:

10 @ 7,5 kg

10 @ 9 kg

10 @ 9 kg

DB side bends:

15 @ 12,5 kg

15 @ 12,5 kg

15 @ 10 kg

Triceps kick back:

10 @ 4 kg

10 @ 4 kg

10 @ 4 kg

Dips:

10 @ BW med 20 kg hjælp

10 @ BW med 15 kg

10 @ BW 15 kg

DB Biceps curl:

10 @ 6 kg

10 @ 6 kg

10 @ 6 kg

Cable cross:

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

10 @ 30 kg

Og så var jeg godt ristet, så jeg klædte om og smuttede hjem.

Nu står den på afslapning inden nytårs menuen skal indtages.

Inden jeg smutter for nu, så vil jeg ønske jer alle et godt (trænings) nytår :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter et forholdsvis stille nytår, blev træningsåret 2011 skudt i gang idag.

Og med to fuldstændig fyldte spinninghold, kan det ikke gøres meget bedre. Selvom jeg efterhånden har kørt som instruktør i 5 år, så giver det mig stadigvæk et kick at køre for 30 veloplagte kunder, og det var lige præcis hvad jeg mødte idag :4thumbup:

Efter et par dage med døds-DOMS i røven, gik det faktisk overraskende godt på cyklen idag. Jeg kunne træde en fornuftig belastning, og samtidigt var kondien også i bedring ovenpå min ufrivillige pause. Alt i alt altså en af de rigtig dejlige træningsdage, hvor alt spillede :bigsmile:

Dagens stats:

Tid: 1 time og 45 min

Distance: 52,5

Den kommende uge bliver virkelig en uge i motionens tegn :superman:

Mandag er godt nok hviledag, hvor der står massage på programmet, men derefter går det løs.

Tirsdag skal jeg således både køre spinning morgen og aften. Onsdag skal jeg muntre mig i to timer med en Praxtour cykelsimulator (den fra årets Tour studie), og hvis alt går vel skal Mont Ventoux gerne besejres. Torsdag kører jeg min første 90 min. spinninglektion, fredag er hviledag inden det går løs med 12 timers spinningevent lørdag morgen kl. 8. Jeg skal køre 8 ud af de 12 timer, så jeg skal nok få slidt godt på mine cykelbukser. Det bliver en fed fed uge :superman::superman::superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget mål. Jeg har ingen idé om, hvor lang tid det bør tage og hvad en respektabel tid vil være, så derfor sætter jeg ikke noget mål. Det bliver dog ikke en engangsforestilling med Praxtour cykling, så turen på onsdag bliver mest af alt et pejlepunkt.

Faktisk kommer jeg til at køre rigtig meget Praxtour, eftersom Jesper - min La Marmotte body, og jeg har booket to ugentlige timer i hele januar måned. Vi satser på, at det vil fungere som et godt alternativ til landevejen, som jo er lidt utilgængelig pt.

Desuden er der også et socialt aspekt i det, hvilket bestemt også tæller :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

På en dag hvor der ellers ikke er nogen træningsmæssig aktivitet at logge, kommer der alligevel et lille indlæg fra min side. Jeg var jo så heldig at få et Polar RS800CX PTE pulsur i julegave. Umiddelbart har min opstart med dette ur desværre ikke været så lovende, eftersom jeg ikke har kunne få pulsbæltet til at fungere.

Uret er købt hos Loebeshop.dk, så jeg smed dem selvfølgelig en mail, som jeg - pga. helligdage - først fik svar på idag.

De mente, at årsagen kunne være mit meget spinkle bryst, som gør at jeg skal have et mindre bælte, med modtagerfladerne placeret tættere på hinanden. Fint, tænkte jeg, da tanken egentlig selv havde strejfet mig.

Summa sumarum er så, at de flusk sender mig et nyt bælte, og samtidigt vedlægger en frankeret returneringskuvert, hvori jeg kan poste det nuværende bælte.

IMO fortjener loebeshop.dk et stor ros for deres håndtering af denne ombytning. Ikke noget med at forlange det nuværende bælte retur, før end det nye kan fremsendes. Nej, de ved sgu godt hvor vigtigt det er med god service samt ikke mindst et pulsbælte til træningen :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

IMO fortjener loebeshop.dk et stor ros for deres håndtering af denne ombytning.

X2

Jeg har også kun gode erfaringer med www.loebeshop.dk de gange, jeg har handlet der. Det har fungeret fint. Det samme gælder i øvrigt www.pulsure.dk. Men det er jo også det, de skal overleve på. Sjovt nok har jeg næsten oftere oplevet god service i onlinebutikker end i fysiske butikker, hvor man ret ofte kommer ud for en eller anden klaphat, der ved minus om det han/hun sælger blink.gif

Link to comment
Share on other sites

Efter et forholdsvis stille nytår, blev træningsåret 2011 skudt i gang idag.

Og med to fuldstændig fyldte spinninghold, kan det ikke gøres meget bedre. Selvom jeg efterhånden har kørt som instruktør i 5 år, så giver det mig stadigvæk et kick at køre for 30 veloplagte kunder, og det var lige præcis hvad jeg mødte idag :4thumbup:

Efter et par dage med døds-DOMS i røven, gik det faktisk overraskende godt på cyklen idag. Jeg kunne træde en fornuftig belastning, og samtidigt var kondien også i bedring ovenpå min ufrivillige pause. Alt i alt altså en af de rigtig dejlige træningsdage, hvor alt spillede :bigsmile:

Dagens stats:

Tid: 1 time og 45 min

Distance: 52,5

Den kommende uge bliver virkelig en uge i motionens tegn :superman:

Mandag er godt nok hviledag, hvor der står massage på programmet, men derefter går det løs.

Tirsdag skal jeg således både køre spinning morgen og aften. Onsdag skal jeg muntre mig i to timer med en Praxtour cykelsimulator (den fra årets Tour studie), og hvis alt går vel skal Mont Ventoux gerne besejres. Torsdag kører jeg min første 90 min. spinninglektion, fredag er hviledag inden det går løs med 12 timers spinningevent lørdag morgen kl. 8. Jeg skal køre 8 ud af de 12 timer, så jeg skal nok få slidt godt på mine cykelbukser. Det bliver en fed fed uge :superman::superman::superman:

Hej Jannie

Nu skrev du godt nok i min log, at du var misundelig over mit udendørs cykeltræningspas - så kan jeg til gengæld fortælle dig, at jeg er mega misundelig over den træningsuge du har i udsigt.

At skulle køre Mt. Ventoux på sådan en Praxtour cykelsimulator bliver da for fedt, og 8 timers spinning - hvor sygt er det ikke lige

God fornøjelse med det hele.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Dagens første træningspas er overstået, og sikke et af slagsen :unhappy:

Jeg har haft lidt søvnbesvær på det seneste, grundet nogle problemer i privatlivet, hvilket resulterede i at jeg ikke faldt i søvn før kl. ca. 02 i nat.

Da vækkeuret ringede kl. 5 i morges, var jeg derfor langt fra frisk og veludhvilet.

Afsted skulle jeg dog, da mine morgenfriske kunder ventede mig, så der var no mercy (ulempen ved at være instruktør :unhappy: ).

De 45 min i sadlen blev en lang kamp mod stive og værkende ben, og kondien lod samtidigt også til at svigte mig. Med andre ord, så var det en ganske forfærdentlig lektion. Jeg håber, at jeg kroppen kommer sig lidt, inden jeg atter skal undervise i aften.

Link to comment
Share on other sites

Ovenpå en horibel gang morgentræning, skulle jeg atter på cyklen her til aften, for at køre en afløsertime for en kollega.

Jeg frygtede på forhånd for en gentagelse af morgenens forløb, da hverken søvn eller kost spiller for mig lige for tiden.

Heldigvis var oplevelsen lige stik modsat :bigsmile: Jeg havde rent ud sagt diamanter i benene, og fyrede derfor et brag af en time af.

Det er da virkelig utroligt, hvor meget ca. 14 timer kan ændre på kroppens tilstand, men ikke desto mindre var det en dejlig positiv oplevelse, så humøret er helt i top lige nu

Dagens samlede stats:

Tid: 1 time og 45 min spinning

Distance: 52,5 km

I morgen tager jeg et smut forbi Mont Ventoux, for at give det skaldede bjerg en god gang pryl :superman:

Jeg glæder mig helt vildt!

Link to comment
Share on other sites

Ovenpå en horibel gang morgentræning, skulle jeg atter på cyklen her til aften, for at køre en afløsertime for en kollega.

Jeg frygtede på forhånd for en gentagelse af morgenens forløb, da hverken søvn eller kost spiller for mig lige for tiden.

Heldigvis var oplevelsen lige stik modsat :bigsmile: Jeg havde rent ud sagt diamanter i benene, og fyrede derfor et brag af en time af.

Det er da virkelig utroligt, hvor meget ca. 14 timer kan ændre på kroppens tilstand, men ikke desto mindre var det en dejlig positiv oplevelse, så humøret er helt i top lige nu

Dagens samlede stats:

Tid: 1 time og 45 min spinning

Distance: 52,5 km

I morgen tager jeg et smut forbi Mont Ventoux, for at give det skaldede bjerg en god gang pryl :superman:

Jeg glæder mig helt vildt!

Hej Jannie, din super seje cykelchick :smile:

Sikke et come-back :4thumbup: - håber du snart finder tilbage på sporet mht. søvn, kost osv. Cykel- og styrketræning er så krævende, at søvn, kost og humør helst skal spille 100% for, at man kan yde 100% over en længere periode.

"Op med hovedet" - tænk positivt - start med at fortælle dig selv, at "idag bliver en fantastisk dag" - så skal det hele nok gå :smile:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Til trods for at det hele sejler lidt for mig pt, fik jeg kæmpet mig til tops på det skaldede bjerg i helt fin stil her til aften.

Oplevelsen var god, men ikke helt i top, som jeg måske fejlagtigt nok havde forventet.

Selve cyklen havde alle de nødvendige indstillingsmuligheder, hvilket var super, men styret kunne de godt have ofret lidt mere på. Allerede efter 10 min sov mine fingre, da styret var tyndt som et sugerør. Skiftegrebene var Shimano´s 105 serie, som bestemt ikke fejler noget. Desværre var grebene bare placeret alt for lavt, hvilket selvfølgelig er en personlig vurdering.

Derudover var sadlen av av ring :devil: e, og jeg frygtede faktisk at blive hudløs - hvilket jeg heldigvis ikke gjorde.

Inden det for alvor gik løs, startede vi op med 4,7 km opvarmning på lige landevej. Nødvendigt og det gav os også lige en chance for at lære cyklen at kende. Derefter gik det direkte løs på Mont Vetoux, som skulle køres fra sydsiden.

OM (f......)G et killer bjerg..... Starten var ok, derefter kom der en lang passage med konstante procenter omkring de 10%. Og sådan blev den mere eller mindre ved - i hvert fald lige indtil de sidste 500 m, som var direkte onde.... :blink:

Undervejs led jeg en del. Det var praktisk talt umuligt at stå op undervejs, da det gav et meget ujævnt tråd, der faktisk skadede benene mere end det gavnede. Og det er skidt for mig, da jeg normalt kører ca. 60% i sadlen / 40% stående, når jeg boltrer mig i bjergene. Da jeg rundede 7 kørte km, var jeg derfor også noget demoraliseret, da den tunge belastning sad ultra tungt i bentøjet.

Lidt parlementeren frem og tilbage med mine indre dæmoner, fik mig dog til at glemme alt om tunge ben, og bare nøjes med at træde og træde og atter træde..... :cool:

Efter 1 time 44 min og 38 sek krydsede jeg målstregen - fuldstændig stegt, kogt og færdig.

Men hey, er det ikke sådan det skal være, når man skubber til grænserne?

Mit gennemsnitlige watt output lød på 141. Det lyder måske ikke imponerende, men husk på at jeg er en lille fjer på 51 kg.

Selvom der er plads til forbedringer hos Praxtour, var oplevelsen alligevel ganske god. Samtidig tvivler jeg heller ikke på, at denne form for træning, er det absolut tætteste man kommer på virkelighedens bjerge her i DK. Det er derfor langt fra sidste gang, at jeg skal boltre mig på en Praxtour cykel. Næste gang tror jeg, at jeg napper Glandon eller Galibier :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Til trods for at det hele sejler lidt for mig pt, fik jeg kæmpet mig til tops på det skaldede bjerg i helt fin stil her til aften.

Oplevelsen var god, men ikke helt i top, som jeg måske fejlagtigt nok havde forventet.

Selve cyklen havde alle de nødvendige indstillingsmuligheder, hvilket var super, men styret kunne de godt have ofret lidt mere på. Allerede efter 10 min sov mine fingre, da styret var tyndt som et sugerør. Skiftegrebene var Shimano´s 105 serie, som bestemt ikke fejler noget. Desværre var grebene bare placeret alt for lavt, hvilket selvfølgelig er en personlig vurdering.

Derudover var sadlen av av ring :devil: e, og jeg frygtede faktisk at blive hudløs - hvilket jeg heldigvis ikke gjorde.

Inden det for alvor gik løs, startede vi op med 4,7 km opvarmning på lige landevej. Nødvendigt og det gav os også lige en chance for at lære cyklen at kende. Derefter gik det direkte løs på Mont Vetoux, som skulle køres fra sydsiden.

OM (f......)G et killer bjerg..... Starten var ok, derefter kom der en lang passage med konstante procenter omkring de 10%. Og sådan blev den mere eller mindre ved - i hvert fald lige indtil de sidste 500 m, som var direkte onde.... :blink:

Undervejs led jeg en del. Det var praktisk talt umuligt at stå op undervejs, da det gav et meget ujævnt tråd, der faktisk skadede benene mere end det gavnede. Og det er skidt for mig, da jeg normalt kører ca. 60% i sadlen / 40% stående, når jeg boltrer mig i bjergene. Da jeg rundede 7 kørte km, var jeg derfor også noget demoraliseret, da den tunge belastning sad ultra tungt i bentøjet.

Lidt parlementeren frem og tilbage med mine indre dæmoner, fik mig dog til at glemme alt om tunge ben, og bare nøjes med at træde og træde og atter træde..... :cool:

Efter 1 time 44 min og 38 sek krydsede jeg målstregen - fuldstændig stegt, kogt og færdig.

Men hey, er det ikke sådan det skal være, når man skubber til grænserne?

Mit gennemsnitlige watt output lød på 141. Det lyder måske ikke imponerende, men husk på at jeg er en lille fjer på 51 kg.

Selvom der er plads til forbedringer hos Praxtour, var oplevelsen alligevel ganske god. Samtidig tvivler jeg heller ikke på, at denne form for træning, er det absolut tætteste man kommer på virkelighedens bjerge her i DK. Det er derfor langt fra sidste gang, at jeg skal boltre mig på en Praxtour cykel. Næste gang tror jeg, at jeg napper Glandon eller Galibier :w00t:

Hey - Glandon og Galibier - det er jo snyd :wink:

Så er du jo allerede foran på point ift. La Marmotte :crazy:

Flot du kom helt op på toppen. Nu ved jeg ikke om tiden kan sammelignes med virkeligheden, men hvis den kan, så er det da en kanontid. I '95 kørte jeg op på 1.32.30, og det syntes jeg var en ok tid, så en tid kun 12 min. langsommere er da flot :4thumbup:

Jeg har forøvrigt samme tendens til at ville stå op, når det går opad. Men med de lange stigninger vi skal opad til sommer, tror jeg vi gør klogt i, at lære at blive siddende i sadlen det meste af tiden ( dig måske mindre nødvendigt end jeg, da du er så let, men alligevel... )

Kender du til steder i nærheden af Aalborg, hvor man kan prøve sådan en Praxtour-cykel?

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Snyd, arrhhh.... Ikke helt :wink:

Jeg vil hellere kalde det for forberedelse :tongue:

Faktisk er der mulighed for at køre hele La Marmotte ruten, hvilket jeg regner med at benytte mig af. Selvfølgelig ikke i et stræk, men derimod i mindre dele. På den måde kan jeg lære lidt om ruten, lære hårdheden at kende og dermed være maximalt forberedt på de strabasser der venter d. 2/7.

Jeg ved ikke hvor tæt på virkeligheden man kommer på simulator. Men jeg ved, at det var dødhårdt lige som IRL, og mit tempo undervejs lå også meget tæt på det, jeg tidligere har kørt på stigninger med lignende hårdhed.

Nej, desværre kender jeg ikke noget sted i nærheden af Ålborg :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som om det har været en super fed oplevelse, og man er vel lidt misundelig :blush:

Men i debatten om hvorvidt man kan sammenligne tider, så tror jeg lige præcis at Ventoux er det værste bjerg man kan gøre det med. Det der normalt gør Ventoux til en ond ond stigning er jo ikke at den er stejl, det er den bare også. Nej, det er jo som oftest at varmen i bunden er fuldstændig ulidelig, og når man så kommer fri af skoven, så blæser det altid, og meget. Men selvfølgelig kan det altid give en indikation om hvilken tid man kan køre. Det sjove ville jo være at køre stigningen IRL, og så køre den på en simulator bagefter. Så kan man for alvor sammenligne hvor tæt de to er på virkeligheden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler nu også selv lidt på, at man kan sidestille kørsel på simulator med virkeligheden, men det er i bund og grund også lige meget.

Effekten af træningen er der ingen der kan pille ved, og nu har jeg min tid som et pejlepunkt, til næste gang jeg beslutter mig for at køre Mont Ventoux. Sammenligningen af tiderne, det er nemlig noget jeg kan bruge til noget!

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle der være debut på 90 min spinning i centret, med mig som instruktør - naturligvis :bigsmile: Jeg havde på forhånd gjort mig en del tanker omkring forløbet på timen, da en sådan ekstraordinær lang time bør IMO ikke handle om at nedslagte kunderne.

I såfald kommer de væreste jo igen....

Derfor havde jeg planlagt en time med lange seje træk, hvor målet var at stile efter en puls lige over syregrænsen. Undervejs blev der selvfølgelig også leget lidt med pulsen, men ikke mere end at alle kunne være med.

På forhånd var jeg en smule nervøs for, om folk ville kede sig med de lange seje intervaller. Men det viste sig ikke at være tilfældet.

Jeg har nemlig sjældent modtaget så meget positiv feedback på en time :superman:

Meget tyder derfor på, at opbygningen, musikken og min instruktion var spot on, og det er jo skønt :4thumbup:

Det var så dagens positive indlæg. Nu kommer det knap så fede.....

Den seneste tids turbulens i privatlivet, har nu resulteret i at jeg er blevet single :unhappy:

Det er selvfølgelig altid sørgeligt at afslutte et på mange måder velfungerende forhold. På den anden side, er der dog ikke nogen grund til at holde fast i nogen, som på sigt ikke havde verdens bedste odds.

Fyssen skrev igår følgende i sin blog:

- Jannie: du er en handlingens dame

Og ja, han har ret. Sådan er jeg, og det tager jeg gerne konsekvenserne af. I dette tilfælde betyder det så, at jeg skal bo alene for første gang siden jeg var 20 år :blink:

Pt. er jeg er egentlig ok ovenpå (måske det pludseligt vender og giver bagslag???), og glæder mig nu til at flytte for mig selv. Christian bliver i huset, og jeg har fundet mig en rigtig lækker lejlighed i Vejle C. Den overtager jeg pr. 1/2.

Selvom forholdet nu er slut, så er vi stadigvæk bedste venner, hvilket jeg håber at vi kan forsætte med. Det er faktisk som om at stemningen er lettet lidt, efter at vi har fået trukket linjerne klart op, så det tyder på at beslutningen er rigtig.

Jeg håber og forventer ikke, at al denne turbulens får nogen indflydelse på min træning. Tvært imod, så får jeg nu for alvor tid til at fordybe mig :tongue:

Dagens træning:

Tid: 1 time og 30 min

Distance: 45 km

I morgen er der hviledag, inden det går løs med spinningevent på lørdag!

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle der være debut på 90 min spinning i centret, med mig som instruktør - naturligvis :bigsmile: Jeg havde på forhånd gjort mig en del tanker omkring forløbet på timen, da en sådan ekstraordinær lang time bør IMO ikke handle om at nedslagte kunderne.

I såfald kommer de væreste jo igen....

Derfor havde jeg planlagt en time med lange seje træk, hvor målet var at stile efter en puls lige over syregrænsen. Undervejs blev der selvfølgelig også leget lidt med pulsen, men ikke mere end at alle kunne være med.

På forhånd var jeg en smule nervøs for, om folk ville kede sig med de lange seje intervaller. Men det viste sig ikke at være tilfældet.

Jeg har nemlig sjældent modtaget så meget positiv feedback på en time :superman:

Meget tyder derfor på, at opbygningen, musikken og min instruktion var spot on, og det er jo skønt :4thumbup:

Det var så dagens positive indlæg. Nu kommer det knap så fede.....

Den seneste tids turbulens i privatlivet, har nu resulteret i at jeg er blevet single :unhappy:

Det er selvfølgelig altid sørgeligt at afslutte et på mange måder velfungerende forhold. På den anden side, er der dog ikke nogen grund til at holde fast i nogen, som på sigt ikke havde verdens bedste odds.

Fyssen skrev igår følgende i sin blog:

Og ja, han har ret. Sådan er jeg, og det tager jeg gerne konsekvenserne af. I dette tilfælde betyder det så, at jeg skal bo alene for første gang siden jeg var 20 år :blink:

Pt. er jeg er egentlig ok ovenpå (måske det pludseligt vender og giver bagslag???), og glæder mig nu til at flytte for mig selv. Christian bliver i huset, og jeg har fundet mig en rigtig lækker lejlighed i Vejle C. Den overtager jeg pr. 1/2.

Selvom forholdet nu er slut, så er vi stadigvæk bedste venner, hvilket jeg håber at vi kan forsætte med. Det er faktisk som om at stemningen er lettet lidt, efter at vi har fået trukket linjerne klart op, så det tyder på at beslutningen er rigtig.

Jeg håber og forventer ikke, at al denne turbulens får nogen indflydelse på min træning. Tvært imod, så får jeg nu for alvor tid til at fordybe mig :tongue:

Dagens træning:

Tid: 1 time og 30 min

Distance: 45 km

I morgen er der hviledag, inden det går løs med spinningevent på lørdag!

Hej Jannie :smile:

Som du selv skriver, er det altid sørgeligt at afslutte et forhold, som på mange måder har været velfungerende. Men der er selvfølgelig også noget essentielt, der ikke har fungeret, ellers stod i jo ikke der, hvor i står nu. Og man skal efter min mening ikke holde liv i en døende, så det er nok den rigtige beslutning i har taget - og er det ikke, så er i sikkert sammen igen inden længe :wink:

Du vil sikkert opleve dage, hvor du nyder at være alene, uden forpligtigelser til andre, hvor du kan spise når du har lyst, træne når du har lyst, sove når du har lyst mm...... Og du vil sikkert opleve dage, hvor du føler dig alene og keder dig. På sådanne dage er det bare om at benytte dit netværk af venner, veninder, familie osv. Få snakket om alle de følelser som typisk farer rundt i dig, kom ud blandt andre mennesker og få nogle gode oplevelser, så skal det nok blive godt :wink:

Håber du kan bevare motivationen og energien til at fortsætte dit gode trænings-arbejde - du gør det rigtigt godt :thumb:

Ha' en god dag.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Elkjærmark, on 5. January 2011 - 09:23 AM, said:

Hej Kermit

Jeg har lige et spørgsmål til dig, som er opstået som følge af et indlæg du har kommenteret på feltet.dk

Det vedrører styrketræningen - specielt bentræningen.

Efter at have påbegyndt styrketræning for godt og vel 2 måneder siden, har jeg oplevet at mine lår har udvidet sig lidt. OK, så har træningen da haft sin effekt, hvilket jeg også kan se på min forbedrede styrke. Sagen er bare den, at jeg IKKE vil have større lår, ben eller røv for den sags skyld.

Du skriver på feltet.dk, at man skal køre 1-7 gentagelser for at opnå stærkere muskler, 8-15 for større muskler og +15 for bedre udholdenhed.

Sagen er den, at jeg både vil have stærkere musker samt bedre udholdenhed.

Hvordan får jeg det til at gå op i en højere endhed?

Ja, den er jo så nok lidt speciel den sag. Kan være at Fyssen også kan komme med et kvalificeret bud. Men umiddelbart tænker jeg at du bør køre få gentagelser for at få stærke muskler, og så må du bruge din landevejstræning til at gøre dem udholdende. Det er i hvert fald min egen teori, men om den holder vand ved jeg ikke. Jeg tænker bare at hvis man kombinerer de to, så burde det gå op i en højere enhed, men ved det faktisk ikke.

Hej igen!

Jeg er enig med Kermit i at man som udgangspunkt træner med få gentagelser ( 1-6 rep. ), hvis målet primært er styrketilvækst, som bl.a. er meget vigtigt, når man skal blive bedre i bjergene, men det kan du læse mere om, når du får Joe Friel's bog.

Har du ikke tidligere trænet tungt/få rep. vil du have brug for en tilvendingsperiode på minimum 8 uger, hvor du gradvist øger belastningen og sænker antallet af reps. Med mindre du har anlæg for store muskler, hvilket ikke ser sådan ud på de billeder du har postet, så er det minimalt, hvad der er af volumen-forøgelse, når du træner tungt og få gentagelser.

Udholdenheden træner du primært på landevejen :wink:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share